Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 80 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    het heeft natuurlijk ook een reden waarom die leeftijdsgrens getrokken is

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    het heeft natuurlijk ook een reden waarom die leeftijdsgrens getrokken is
    Dat klopt maar in het geval van The Phantom Menace vind ik die zwaar overdreven.

    Attack of the Clones zal dan wel 16+ worden en Revenge of the Sith 18+ neem ik aan als ze concequent zijn.....

    Harry Potter en de geheime kamer bijvoorbeeld is dan weer 6+ ????
    Die is veel minder geschikt voor jongere kinderen
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  3. #53

    Standaard

    18+ zal geen film worden, want dat bestaat niet in Nederland voor films
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #54

    Standaard

    Degene die Jar Jar niet konden uitstaan; nu in frozen Carbonite:


    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door MatrixTom Bekijk bericht
    Geen extra changes aan de film gespot?
    sorry voor de late reactie maar alsnog:

    ik merkte niet meteen veel nieuwigheden op, al dacht ik wel bij de onderwaterscenes enkele nieuwe vissen op te merken die echt voor je neus voorbij kwamen gezwommen. Mijn vriendin zei ook meteen staat dat op de BR? Ik heb het nu nog niet nagekeken maar dat was zowat het enige waar ik over twijfelde. Voor de rest viel me niets op.
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  6. #56

    Standaard

    Zie mijn post boven, daarin staat dat Lucas de Bluray versie heeft gebruikt voor zijn 3d release.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  7. #57

    Standaard

    Heb afgelopen zaterdag The Phantom Menace 3D gezien.
    Ik was zwaar teleurgesteld in ILM en Lucas. Hadden ze dit niet beter kunnen doen qua 3D effecten? Kijk eens naar andere achteraf conversie films : green latern, harry potter 7.2 3D. Hierin zaten veel betere 3D effecten dan TPM.
    Lucas had beter was advies kunnen inwinnen bij James Cameron.
    En voor de reakties van voorgaande dat men benieuwd is naar de andere delen in 3D , dat was ik ook. Hebben jullie echter niet het laatste nieuws gelezen, Lucas gaat met pensioen, hij maakt geen films meer behalve art-house films wat dat dan ook moge zijn. Lucas was zwaar teleurgesteld vanwege de reakties van filmmaatschappijen op z'n laatste productie : Red Tails (over zwarte piloten die meevochten in WWII)
    Geloof maar dat er nu met TPM 3D weer tonnen kritiek over Lucas heenkomt over deze release vind ik ook terecht, denk je eens in wat je met de Pod race en het jedi gevecht nog veel meer had kunnen doen qua 3D, de space battle aan het einde had veel meer 3D kunnen hebben

    Dit was ILM die dit gedaan heeft,de guys die de originele trilogy hebben gemaakt, die de dinosaurussen lieten lopen , de T1000 tot leven brachten , die de Titanic lieten zinken en die nu met 3D effecten kwamen a la The Clash of the Titans
    Ik heb het bange vermoeden dat Lucas nu de verdere releases van de delen in 3D stop zet,
    ik hoop het vurig van niet want ik ben een SW fan in hart en nieren, heb alle uitgaven van video/dvd naar blu ray van alle delen,
    but I think that the Force is no longer with us

  8. #58

    Standaard

    Ja dat weet ik maar ik heb de blu-ray box kleine 2 weken terug samen met mijn vriendin gezien (ze had nog nooit een SW film gezien, dus moest ik ze wat cultuur bijbrengen ) en dus zaten de films mij nog vrij goed in mijn hoofd en ik (en mijn vriendin dus) had echt het gevoel dat die bepaalde groep vissen daar niet in voorkwamen, maar wss heb ik het dus mis.
    Homer Simpson: Haha, look at this funny country...U R Gay!!

    Austin Powers: That's Dr. Evil's cat...
    Vanessa: How can you tell?
    Austin Powers: I never forget a pussy...

    PSN-id: King_Kendorjia

  9. #59

    Standaard

    Hoe de Episode 1 3D poster tot stand kwam


    Lucasfilm Marketing Executive: Mr. Lucas? (knocking on door)
    George Lucas: Come in.
    Lucasfilm Marketing Executive: Sir, the marketing team is having a hard time deciding on a movie poster for the 3-D re-release of The Phantom Menace.
    George Lucas: What's the problem?
    Lucasfilm Marketing Executive: Our research team indicates everyone hates The Phantom Menace.
    George Lucas: Really?
    Lucasfilm Marketing Executive: Very much so.
    George Lucas: I had no idea.
    Lucasfilm Marketing Executive: ...really?
    George Lucas: What don't they like?
    Lucasfilm Marketing Executive: Everything, really. Jar Jar. The story. Jake Lloyd. The borderline racist aliens. Natalie Portman macking on a 10-year-old. "Yippee." Jar Jar. Anakin building C-3PO for no reason whatsoever. Midichlorians. All the dull political bullshit. Jar Jar. T--
    George Lucas: I think you said Jar Jar a couple of times already.
    Lucasfilm Marketing Executive: People really don't like Jar Jar.
    George Lucas: I had no idea.
    Lucasfilm Marketing Executive: (stares flatly) Anyways, we were planning on just using the old Drew Struzan poster, but it features Jar Jar and Jake Lloyd and a lot of other things that test poorly.
    George Lucas: Well, people can't hate everything about the movie. I'm not Michael Bay, for fuck's sake.
    Lucasfilm Marketing Executive: Well, that's true. In our polling, we found two things that people didn't actively dislike about The Phantom Menace.
    George Lucas: What are they?
    Lucasfilm Marketing Executive: Podracing and Darth Maul.
    George Lucas: They like podracing and Darth Maul?
    Lucasfilm Marketing Executive: No. They like Darth Maul and his fight scene. They simply don't hate podracing.
    George Lucas: Okay. Well, just put a big Darth Maul on the poster and a couple of pods.
    Lucasfilm Marketing Executive: ...
    George Lucas: ...
    Lucasfilm Marketing Executive: ...really?
    George Lucas: Yeah, why not?
    Lucasfilm Marketing Executive: Well, because it makes no sense. No Anakin, the ostensible protagonist of the entire Star Wars saga? No Liam Neeson or Natalie Portman or Ewan McGregor, the stars of the movie?
    George Lucas: Put a tiny one of them in there in a corner or something, but it should basically just be Maul and a pod.
    Lucasfilm Marketing Executive: Sir, with all respect, Darth Maul has three lines and maybe three total minutes of screentime. Watto is a more prominent character.
    George Lucas: Do people like Watto?
    Lucasfilm Marketing Executive: Not even slightly.
    George Lucas: Then just put a big Darth Maul and a podracing pod.
    Lucasfilm Marketing Executive: Sir, with a decreasing amount of respect, this would be like marketing the Harry Potter movies with a poster with no Harry, Ron or Hermione on it, and maybe just one of the Weasley Twins.
    George Lucas: I see no problem with that.
    Lucasfilm Marketing Executive: Fine, fuck it. Whatever. Darth Maul and some pods. I'll tell graphic design.
    George Lucas: Thanks, Barry.
    Lucasfilm Marketing Executive: (mumbles) My name is Jonathan.
    George Lucas: (turns to desk, presses intercom) Sally, get me the douchebag with the hat that does Clone Wars.
    Lucasfilm Receptionist: You mean Dave Filoni?
    George Lucas: Yeah, Midnight Cowboy. Whatever his name is.
    Lucasfilm Receptionist: Yes, sir. (30 seconds pass)
    Dave Filoni (via intercom): Yes, sir? You wanted to speak to me?
    George Lucas: Hat guy?
    Dave Filoni: (sighs) ...yes?
    George Lucas: You're wearing the hat right now, aren't you?
    Dave Filoni: (sighs) ...yes.
    George Lucas: I knew it, you douchebag. Anyways, I want you to put Darth Maul in Clone Wars.
    Dave Filoni: Sir?
    George Lucas: You heard me. Put Maul in the cartoon. I'm putting him on the Phantom Menace 3-D poster, so the poster can promote the cartoon and the cartoon can promote the poster. I mean movie.
    Dave Filoni: Isn't Darth Maul dead, sir?
    George Lucas: Isn't it ridiculous to wear a cowboy hat after 1898? Just do it.
    Dave Filoni: But sir... we specifically created Savage Opress, Darth Maul's brother, because you wouldn't let me use Darth Maul last year. In fact you said it was a stupid idea.
    George Lucas: Well, now it's a good idea.
    Dave Filoni: But now there will effectively be two Darth Mauls in Clone Wars.
    George Lucas: Exactly! And we'll market them both! So shut up and do it before I hire some idiot with a sombrero to replace your ass.
    Dave Filoni: Y-yes sir. (hangs up)
    George Lucas: Goddamn I'm good.

  10. #60

    Standaard

    gister gezien met mijn zoon
    die vond het geweldig star wars in de bios
    maar....
    3D....tegenvallend
    jammer

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeroen vS Bekijk bericht
    Er zijn me wel kleine dingetjes opgevallen, die ik me nooit eerder zijn opgevallen. Bijvoorbeeld dat de Bongo beschadigd is na de aanval van de eerste vis .
    Dat viel mij dus vanmiddag ook pas voor de eerste keer op!

    T zal ook wel in de BR zitten maar t viel mij nu ook pas op dat de Bongo met de neus de "verkeerde kant" opduikt. Die was toch altijd naar rechts gericht?

    Verder heb ik juist genoten van de 3D, vind t ook een van de beter geslaagde 3D conversies en misschien zelfs wel de beste die ik heb gezien. Zoals eerder gezegd is de 3D hier gelukkig toegepast om het geheel meer diepte te geven en niet om onnodig van alles op je af te laten komen. Dus niet 3D omdat het nu eenmaal moet tegenwoordig maar op een wat mij betreft juist smaakvolle wijze.

    Ik hoop dan ook van harte de overige 5 delen in 3D in de bios te kunnen zien!

  12. #62

    Standaard

    Heb de film van de week ook gezien in de bioscoop. 3d had niet echt een meerwaarde. Wat mij echter ook opviel was dat de film geen hd-uitstraling had. Toch was het wel een beleving om de film weer, met 4 andere bezoekers, in de bioscoop te zien.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  13. #63

    Standaard

    Als je "Hugo" van Martin Scorsese hebt gezien dan is deze film een gedrocht als we het over 3D hebben. Vergeet alles waar 3D op staat of heeft gestaan (Avatar...), Scorsese heeft 3D naar een hoger niveau getild. Later meer daar over in het juiste draadje. Heb groot respect voor Lucas, maar hier slaat hij de plank helemaal mis. Misschien aardig voor de generatie die Star Wars nog moet ontdekken, maar mij hou je niet voor de gek George! Ga je schamen.
    Vous au moins, vous ne risquez pas d'être un légume, puisque même un artichaut a du cœur... [Amélie Poulain]

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    Helaas denkt Pathe Eindhoven niet zo...
    Ivm het risico op controle's en boete's laten ze geen kinderen onder de 12 toe. Ook niet met begeleiding.
    Terwijl de site van Kijkwijzer zegt:

    "De overheid heeft de bioscopen de mogelijkheid geboden om kinderen die één of twee jaar jonger zijn dan de leeftijdsgrens van 12 of 16 jaar onder begeleiding van hun eigen ouder of verzorger toe te laten tot een film met een 12 respectievelijk 16 leeftijdsclassificatie. Bioscopen zijn hiertoe echter niet verplicht."

    Dus bioscopen die kinderen van 10 weigeren bij een film van 12 jaar zijn het braafste jongetje van de klas maar mogen deze kinderen gewoon binnen laten.
    "Volg de spinnen...? Waarom is het niet gewoon: 'volg de vlindertjes'...."

  15. #65

    Standaard

    Keuring van 12 kun je onderuit komen, 12 jarigen hoeven zich namelijk niet te legitimeren, er moet dan dus wel gelogen worden...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #66

    Standaard

    Een beetje off-topic maar

    Citaat Oorspronkelijk gepost door John Tak Bekijk bericht
    Terwijl de site van Kijkwijzer zegt:

    "De overheid heeft de bioscopen de mogelijkheid geboden om kinderen die één of twee jaar jonger zijn dan de leeftijdsgrens van 12 of 16 jaar onder begeleiding van hun eigen ouder of verzorger toe te laten tot een film met een 12 respectievelijk 16 leeftijdsclassificatie. Bioscopen zijn hiertoe echter niet verplicht."

    Dus bioscopen die kinderen van 10 weigeren bij een film van 12 jaar zijn het braafste jongetje van de klas maar mogen deze kinderen gewoon binnen laten.
    Pathe is helaas dus het braafste jongetje van de klas......

    Ik bepaal als ouder zelf of ik met mijn kind naar een film ga die gekeurd is voor een oudere leeftijd. Kijkwijzer.nl legt immers de verantwoordelijkheid bij de ouders zelf. Waarom is dit niet mogelijk bij Pathé?
    In het convenant waar kijkwijzer.nl op doelt, is inderdaad opgenomen dat ouders met hun kinderen van maximaal 2 jaar jonger naar een film kunnen die gekeurd is voor een hogere leeftijd. Echter, in het convenant is opgenomen dat bioscopen van deze versoepeling gebruik mogen maken. Dit is niet verplicht.
    Pathé heeft ervoor gekozen om geen gebruik te maken van deze versoepeling, omdat in de praktijk is gebleken dat het voor een medewerker vaak onmogelijk is om vast te stellen of het kind inderdaad in gezelschap is van een ouder. Kinderen onder de 14 jaar hebben immers nog geen legitimatieplicht. Pathé riskeert hoge boetes als bij controle blijkt dat een jonger persoon niet onder begeleiding van een ouder toch in de zaal zit. Daarom is het bij Pathé in geen enkele situatie mogelijk om als kind jonger dan de leeftijdskeuring te worden toegelaten tot de voorstelling.
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  17. #67

    Standaard

    kan iemand mij ook uitleggen waarom deze 3D versie opeens voor 12 jaar en ouder is terwijl de oorspronkelijke DVD voor AL is (of in ieder geval vanaf 6 jaar)? Mijn zoontje van 6 heeft de 1e film al vele malen gezien en ik zou het leuk vinden om deze ook met hem in de bios te gaan kijken. Dat de andere delen voor oudere leeftijden zijn ben ik het helemaal mee eens (vooral deel 3 laat ik hem nog niet kijken).
    Maar gewoon met de DVD in mijn handen naar de bios gaan en laten zien?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakel Bekijk bericht
    kan iemand mij ook uitleggen waarom deze 3D versie opeens voor 12 jaar en ouder is terwijl de oorspronkelijke DVD voor AL is (of in ieder geval vanaf 6 jaar)? Mijn zoontje van 6 heeft de 1e film al vele malen gezien en ik zou het leuk vinden om deze ook met hem in de bios te gaan kijken. Dat de andere delen voor oudere leeftijden zijn ben ik het helemaal mee eens (vooral deel 3 laat ik hem nog niet kijken).
    Maar gewoon met de DVD in mijn handen naar de bios gaan en laten zien?
    Pathe in Eindhoven was onverbiddelijk toen ik uitlegde dat de DVD voor alle leeftijden was.

    En je hebt gelijk dat 2 en 3 niet geschikt zijn voor jongere kinderen.
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Brakel Bekijk bericht
    kan iemand mij ook uitleggen waarom deze 3D versie opeens voor 12 jaar en ouder is terwijl de oorspronkelijke DVD voor AL is (of in ieder geval vanaf 6 jaar)? Mijn zoontje van 6 heeft de 1e film al vele malen gezien en ik zou het leuk vinden om deze ook met hem in de bios te gaan kijken. Dat de andere delen voor oudere leeftijden zijn ben ik het helemaal mee eens (vooral deel 3 laat ik hem nog niet kijken).
    Maar gewoon met de DVD in mijn handen naar de bios gaan en laten zien?
    Ik laat de uitleg aan Kijkwijzer over

    Het eerste deel van de Star Wars sage, waarin de bijzondere krachten van de kleine Anakin Skywalker worden ontdekt, draait momenteel in een 3D versie.

    Star Wars Episode I: The Phantom Menace is een film van George Lucas uit 1999. De film vormt het eerste deel uit de Star Wars serie maar werd als laatste gemaakt. De film ging in première op 19 mei 1999, bijna 16 jaar na het voorgaande deel.

    Doordat de film destijds nog in 'ouderwets' 2D gefilmd werd, is het originele materiaal zorgvuldig omgezet naar 3D door Industrial Light & Magic, het befaamde effectenbedrijf dat zorgde voor special effects en computeranimaties in populaire films als Indiana Jones, Harry Potter, Jurassic Park, Back to the Future, Pirates of the Caribbean, Transformers en nu natuurlijk Star Wars.

    De distributeur heeft aangegeven dat er fysiek geweld in de productie voorkomt dat leidt tot ernstige verwondingen. Dit maakt de classificatie 12 jaar voor de inhoudscategorie Geweld.

    Op de dvd van Star Wars: The Phantom Menace staat mogelijk nog een AL classificatie vermeldt. De film, gereleased op video en dvd in 2000, bevatte destijds nog een classificatie van de Filmkeuring (Kijkwijzer bestaat sinds 2001) en deze was AL. Bij een heruitgave van de dvd in 2008 is de film met Kijkwijzer geclassificeerd als 12 jaar.

  20. #70
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Star wars is religie voor mij, maar ik denk toch dat ik dit links laat liggen. Ik heb niks tegen 3D, ondanks dat ik het zelf niet heb, maar om nu weer naar de bios te gaan. Heb de originele en later de S.E.'s al in de bios gezien en uiteraard de bd's een paar keer bekeken. Een beetje overkill zal het dan wel worden. En puur alleen voor 3D lijkt mij persoonlijk geen optie. Het zal gerust bij vlagen goed gelukt zijn, maar de opzet is natuurlijk geen 3D geweest. Wellicht als ik ooit een 3D tv vind die groter en beter is dan mijn huidige en de films uiteraard weer op BD worden uitgebracht in 3D, wat natuurlijk onvermijdelijk is, net als het feit dat ik die dan weer wel ga kopen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Star wars is religie voor mij, maar ik denk toch dat ik dit links laat liggen. Ik heb niks tegen 3D, ondanks dat ik het zelf niet heb, maar om nu weer naar de bios te gaan. Heb de originele en later de S.E.'s al in de bios gezien en uiteraard de bd's een paar keer bekeken. Een beetje overkill zal het dan wel worden. En puur alleen voor 3D lijkt mij persoonlijk geen optie. Het zal gerust bij vlagen goed gelukt zijn, maar de opzet is natuurlijk geen 3D geweest. Wellicht als ik ooit een 3D tv vind die groter en beter is dan mijn huidige en de films uiteraard weer op BD worden uitgebracht in 3D, wat natuurlijk onvermijdelijk is, net als het feit dat ik die dan weer wel ga kopen.
    Ik laat deze ook aan me voorbij gaan. Ik houd van Star Wars en ben ook een liefhebber van 3D maar het feit dat Ep. 1 een vrij zwakke film is plus het feit dat de reviews wijzen op een nogal matige 3D conversie hebben me besloten om maar op de volgende delen van Star Wars in 3D te wachten.
    Ik heb de film al bij de orginele release in de bioscoop gezien en ik denk niet dat ik nu veel zal missen.
    Of de 3D blu-ray in huis komt zie ik tzt dan wel weer.

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gideon Markus Bekijk bericht
    Pathe in Eindhoven was onverbiddelijk toen ik uitlegde dat de DVD voor alle leeftijden was.

    En je hebt gelijk dat 2 en 3 niet geschikt zijn voor jongere kinderen.
    Ach, pathe....gewoon naar ZIEN gaan op de Keizersgracht

  23. #73

    Standaard

    Ik had nog nooit Star Wars gezien in de bioscoop, daarom ben ik nu gegaan. 3D stoort hier niet en het is ook niet permanent aanwezig. Ik heb best genoten, ook al vind ik het de minste van de 6...


  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ach, pathe....gewoon naar ZIEN gaan op de Keizersgracht
    En daar draaien ze de film niet meer volgens de agenda......
    (\_/)
    (o.o) This is Bunny. Copy Bunny to your signature
    (>< ) to help him in his world domination quest!

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    18+ zal geen film worden, want dat bestaat niet in Nederland voor films
    Ik dacht van wel maar dan voor een ander soort films. Laten we het houden op 'natuurdocumentaires'.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •