De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: The Game blu-ray

  1. #1

    Standaard The Game blu-ray

    Vandaag gezien bij de frs en Van Leest in de "3voor30" blu-ray actie. Het is een kale release met een DTS-HD MA audiotrack. Ben nu wel heel erg benieuwd of deze een nieuwe HD master heeft gekregen voor het beeld. Iemand daar meer info over?

  2. #2

    Standaard

    Volgens de volgende Duitse recenties is deze uitgave zijn zeer matig:

    http://www.dvd-forum.at/34644/bluray_review_detail.htm

    http://www.hd-reporter.de/blu-ray-re...-game-blu-ray/

    De Duitse release heeft NL subs en is dus het geen wat wij hier ook krijgen.
    Net als o.a. Dante's Peak heb ik deze maar van mijn velanglijst geschrapt, hopend op een betere uitgave in de toekomst.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  3. #3

    Standaard

    Ik heb 'em in huis gehaald. Beeldkwaliteit valt inderdaad vies tegen. Gewoon de dvd versie houden en wachten op een eventuele betere hd versie

  4. #4

    Standaard

    Kijk ook eens hier. Daar was deze teleurstellende release al uitgebreid besprokken. Aangezien het een oude master betreft en vertoken is van alle eerdere extra features.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.p...highlight=game
    "I don't have a gambling problem. I have a financial problem." - Dan Mahowny (Philip Seymour Hoffman)

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door oilex Bekijk bericht
    Ik heb 'em in huis gehaald. Beeldkwaliteit valt inderdaad vies tegen. Gewoon de dvd versie houden en wachten op een eventuele betere hd versie
    Dat wordt dus wachten op de Criterion uitgave, voor de mensen die een regiovrije speler hebben, dan.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  6. #6

    Standaard

    Hmmm. Zal wel hetzelfde master zijn als de HD DVD uitgave....dan ga ik die niet verangen, hoe tegenvallend die dan ook is. En heb de R2NL DVD uitgave dus dan hou ik het daar wel bij...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    Hmmm. Zal wel hetzelfde master zijn als de HD DVD uitgave....dan ga ik die niet verangen, hoe tegenvallend die dan ook is. En heb de R2NL DVD uitgave dus dan hou ik het daar wel bij...
    Mijn R2 NL DVD heeft wel een Franse aftiteling, en dat heeft de HD-DVD niet. De HD-DVD is niet bijzonder, maar wel veel beter dan de DVD.

    Voor mij dus ook geen BD

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    Mijn R2 NL DVD heeft wel een Franse aftiteling, en dat heeft de HD-DVD niet. De HD-DVD is niet bijzonder, maar wel veel beter dan de DVD.

    Voor mij dus ook geen BD
    Ik was niet helemaal duidelijk denk ik..... Ik bedoelde de DVD voor de extra's, niet voor het beeld en geluid. Want hoewel de HD DVD (en nu dus ook de bluray) een tegenvallende transfer heeft, hij is toch nog wat beter dan de DVD, zoals je zelf ook al stelt.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb hem gisteren bekeken, en ik vond hem (na de verhalen die ik hier las) erg meevallen. Het is niet de beste HD-transfer, maar slecht is ie ook niet. Er zitten de nodige mooie scherpe shots in (vooral in de 2e helft van de film) en qua kleuren is het een duidelijk upgrade t.o.v. de dvd.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb hem gisteren bekeken, en ik vond hem (na de verhalen die ik hier las) erg meevallen. Het is niet de beste HD-transfer, maar slecht is ie ook niet. Er zitten de nodige mooie scherpe shots in (vooral in de 2e helft van de film) en qua kleuren is het een duidelijk upgrade t.o.v. de dvd.
    Tegenover welke dvd? De eerste uitgave of de Special Edition? Want er is een verschil van qualiteit tussen die twee uitgaven.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Tegenover welke dvd? De eerste uitgave of de Special Edition? Want er is een verschil van qualiteit tussen die twee uitgaven.
    Ik heb beiden, maar ik bedoel dus de laatste.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Ik heb beiden, maar ik bedoel dus de laatste.
    Als ik de recensies zie met een beeldkwaliteit van 2/5, dan denk ik dat ik mijn "Special Edition" dvd nog een tijdje ga houden.

  13. #13
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Je kan beter je DVD versie upscalen en dan ziet het er ook al mooi uit.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BASIL Bekijk bericht
    Als ik de recensies zie met een beeldkwaliteit van 2/5, dan denk ik dat ik mijn "Special Edition" dvd nog een tijdje ga houden.
    Da's je eigen keuze natuurlijk. En ik neem aan dat er ook zeker wel betere transfers mogelijk zijn, maar dit is geen slechte transfer. Dwz: in tegenstelling tot veel echt slechte releases zie je hier nog wel heel duidelijk dat het om een HD-transfer gaat.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard B. Bekijk bericht
    Da's je eigen keuze natuurlijk. En ik neem aan dat er ook zeker wel betere transfers mogelijk zijn, maar dit is geen slechte transfer. Dwz: in tegenstelling tot veel echt slechte releases zie je hier nog wel heel duidelijk dat het om een HD-transfer gaat.
    Ik heb de dvd een jaar geleden gezien. Ik heb dus momenteel geen behoefte om de film terug te zien. Dat zal maar pas binnen een jaar of drie zijn. Wie weet komt er ondertussen een betere uitgave gelijk aan de criterion edition. Zo niet, dan zal ik deze blu-ray zekers goedkoper zijn.

  16. #16

    Standaard

    In de tussenliggende jaren hebben we natuurlijk een Criterion editie gehad, maar volgende week komt er ook een Arrow-release uit die er vrij spectaculair uit ziet:

    Made in between Seven and Fight Club, David Fincher s edge-of-your-seat thriller The Game remains arguably his most underappreciated film, bolstered by an exceptional star performance by Michael Douglas.

    Despite his large mansion and intimidating bank balance, multimillionaire Nicholas Van Orton is haunted by the childhood memory of his father s suicide. On the day he reaches the same age his father was when he died, Nicholas receives an unconventional birthday present from his estranged brother Conrad (Sean Penn): an invitation to play a mysterious game , the aim and rules of which are kept secret. As the game unfolds, Nicholas suddenly finds himself in a fight for his life, assisted by the enigmatic Christine (Deborah Kara Unger, Crash) but unsure of where to turn and who to trust.

    Presented in a director-approved remaster available for the first time in the UK, the twisty mysteries of Fincher s pulse-pounding paranoiac puzzle are explored in an exciting array of new and archive bonus features.

    TWO-DISC LIMITED DELUXE EDITION CONTENTS

    - Limited to only 3,000 units
    - Deluxe packaging including a 200-page hardback book housed in a rigid slipcase, illustrated with newly commissioned artwork by Corey Brickley
    - 200-page book exclusive to this edition includes a newly-commissioned full-length monograph by Bilge Ebiri, and selected archive materials, including an American Cinematographer article from 1997, a 2004 interview with Harris Savides by Alexander Ballinger, and the chapter on the film from Dark Eye: The Films of David Fincher by James Swallow
    - Arrow Academy Blu-ray including new bonus features and UK home video premiere of director-approved 2K restoration
    - Universal Special Edition DVD featuring archive extras with cast and crew

    DISC ONE BLU-RAY
    - 2K restoration from the original negative by The Criterion Collection supervised and approved by director David Fincher and cinematographer Harris Savides
    - High Definition Blu-ray (1080p) presentation
    - Original 5.1 & 2.0 DTS-HD Master Audio
    - Isolated Music & Effects track
    - Optional English subtitles for the deaf and hard-of-hearing
    - New audio commentary by critic and programmer Nick Pinkerton
    - Fool's Week: Developing The Game, a newly filmed interview with co-writer John Brancato
    - Men On The Chessboard: The Hidden Pleasures of The Game, a new visual essay by critic Neil Young
    - Archive promotional interview with star Michael Douglas from 1997
    - Alternatively-framed 4:3 version prepared for home video (SD only), with new introduction discussing Fincher s use of the Super 35 shooting format

    DISC TWO DVD
    - Standard definition DVD (PAL) presentation
    - 5.1 Dolby Digital audio
    - Optional English subtitles for the deaf and hard of hearing
    - Audio commentary with director David Fincher, actor Michael Douglas, screenwriters John Brancato and Michael Ferris, director of photography Harris Savides, production designer Jeffrey Beecroft and visual effects supervisor Kevin Haug
    - Behind The Scenes featurettes - Dog Chase, The Taxi, Christine s House, The Fall (with optional commentary by Fincher, Douglas, Savides, Beecroft and Haug)
    - On Location featurettes Exterior Parking Lot: Blue Screen Shot, Exterior Fioli Mansion: Father s Death, Interior CRS Lobby and Offices, Interior Fioli Mansion: Vandalism, Exterior Mexican Cemetary (with optional commentary by Fincher, Savides, Beecroft and Haug)
    - Theatrical trailer
    - Teaser trailer CGI test footage
    - Alternate ending
    - Production design and storyboard galleries



    Wees gewaarschuwd: het boek is echt van een duidelijk groter formaat dan het normale formaat van een blu-ray case.

    Laatst aangepast door Richard B. : 01-08-2020 om 21:05

  17. #17

    Standaard

    Deze ziet er inderdaad serieus interessant uit. En een stuk goedkoper op Amazon dan via de Arrow shop. Enige kritiek die ik heb is dat een BD+DVD wel een beetje achterhaald is, zeker in die 4K-tijdperk. Maar het is een van m’n favoriete Finchers, dus deze komt er waarschijnlijk wel in.

  18. #18

    Standaard

    Ik heb onlangs de geremasterde US versie van Universal gekocht die verschenen is in 2015. Mooie remaster en schijnt beter te zijn dan de Criterion die ze nu ook bij Arrow geven. Bevat wel geen extra’s, maar voor €7 via Wowhd kan ik niet klagen. Heb ik deze eindelijk met goede videokwaliteit. Nu Panic Room nog!
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  19. #19

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik wacht wel op de normale Arrow-uitgave.
    Ik denk dat ik dat toch ook maar doe. De boek-versie is een mooie uitgave maar ik kan de ruimte niet missen. En misschien dat ik het geld ook liever aan iets anders uitgeef.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •