De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.

Discussie: denon sounbar

  1. #1

    Standaard denon sounbar

    hallo, ik heb een denon sounbar dht-fs5

    deze soundbar heb ik al enige tijd niet gebruikt en nu wil ik hem weer gebruiken maar hij geeft een melding aan c2. nou schijnt dat een melding te zijn, dat weergeeft dat er iets niet klopt of het nou is met de aansluiting of met je boxen dat weet ik niet. maar is er iemand die hier al ervaring mee heeft eventueel voor zelf reparatie, of weet iemand een leuk adresje waar ik dit kan laten repareren voor een spotprijsje?

    ik hoor het wel van de beste.

  2. #2

    Standaard

    Hier een link naar een forum waar iemand anders het zelfde probleem heeft/ had: http://www.hifi-forum.de/viewthread-55-12906.html

    Mijn Duits is niet goed, maar volgens mij gaat het om een probleem met een digitale ingang en zal het denk ik, een defect zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    bedankt voor het meedenken, mijn duits is ook niet echt zoals het hoord maar ja duitsers spreken ook geen nederlands noch engels in ons land dus wat maakt het uit.

    maar zoals die persoon uit duitsland, heeft hij het zelfde probleem als mij, hij heeft een optische aansluiting gebruikt waardoor het bij hem ook niet lukte en uiteindelijk heeft hij hem opgestuurd en laten repareren.

    ik heb vandaag een optische kabel gekocht, en nu krijg ik er wel geluid uit voor ongeveer 2 seconden, daarna springt mn speaker meteen op c2 melding. en wanneer ik de stekker eruit haal voor 10sec. en daarna weer in het stopcontact doe, en mn speaker aan zet dan komt er weer voor 2sec geluid uit, en dus ja daarna weer c2 melding.
    wat kan ik hiermee doen? is dit wel zinvol om te laten repararen?

  4. #4

    Standaard

    Of het zinvol is, is een lastige vraag. Voor dat je dat gaat beoordelen kun je misschien beter eerst contact opnemen met de service van Denon. Als het euvel bekend is, kun je iig een schatting krijgen van de reparatiekosten. Zijn het euvel en de reparatiekosten niet bekend, dan is het afhankelijk van de plaats waar je deze gebruikt.

    Gebruik je deze in de woonkamer, dan is het aan de ene kant wel zinvol, omdat je de soundbar dan weer normaal kunt gebruiken en aan de andere kant niet, omdat het een soundbar is en geen volwaardige audio set. Het lijkt mij verstandiger om deze -ondanks dat het een Denon is- te vervangen door een andere set en bvk één die je (ook) zelf samen kunt stellen.

    Gebruik je deze in een slaapkamer, dan zou ik de analoge ingang gaan gebruiken. Ten eerste omdat het een toestel is wat een virtueel meerkanaals geluidsbeeld maakt en ten tweede omdat het niet vaak gebruikt wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Als ik het zo lees is het een koel probleem. Althans, de Soundbar "denkt" dat hij te heet is . Wellicht is er de fan kapot? (hij kan niet koelen en stopt daarom).
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  6. #6

    Standaard

    een koel probleem? ook als dat ding maar ongeveer 2seconden geluid geeft? ik heb niet gemerkt dat het ergens heel erg heet wordt of is dat niet te voelen vanaf de buitenkant?

  7. #7

    Standaard

    nou ben ik wel al naar een denon dealer geweest voor informatie, en hij wilde er zelf wel even naar kijken en testen, reparatie is wel mogelijk maar dan loop ik het risico dat als het niet gemaakt kan worden dat ik 130 euro kwijt ben, en daar zit ik nu dus even in dubio mee of het wel zinvol is om het risico te nemen of juist geen risico nemen en de soundbar op marktplaats verkopen voor 200 euro.

    kijk de soundbar ga ik gebruiken in de woonkamer, voor het gamen op een ps3 en voor films, een home cinema zit momenteel even niet in het budget, ik kan wel een leuke maar van mindere kwaliteit één van sony kopen wat overigens goed aansluit op mn bravia tv en ps3 maar liever heb ik meteen een goede home cinema waarvan het geluidskwaliteit na 4 jaar nog steeds hetzelfde is of nauw naar beneden zal dalen.

  8. #8

    Standaard

    Voor €130 mag je verwachten dat het wel gerepareerd wordt. Onderzoekskosten mogen nl. niet zo hoog zijn.

    De meeste mensen hebben geen geld voor een Home Cinema of zijn te dom om daar geen geld aan uit te geven. Vaak is het wel een investering waard en zeker als je eens ontspannnen een film wilt kijken of muziek wilt luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    gelukkig maar 130 is dan wel een investering waard. ik dacht juist dat het dan 130euro ex. reparatie zou zijn maar ik kan deze gok wel wagen.

    home cinema staat al wel enige tijd hoog op het verlanglijstje, deze wordt in zekere zin wel aangeschafd maar de tijd zal het leren.

    ik hou jullie op de hoogte over de reparatie, ik laat deze denon opsturen.

  10. #10

    Standaard

    nou 130 euro zijn dus alleen kosten voor het nakijken over repararen praten we dan nog niet.

    ik ben net naar tune-in geweest in alkmaar, heb mn denon daarheen gebracht de verkoper kwam ook niet verder dan een c2 probleem en kon deze niet oplossen, hij heeft de fabrikant gebeld en deze heeft als volgt gezegd: c2 duidt op een voedingsprobleem deze is wel te repareren door middel van een nieuwe printplaat te vervangen, kosten rond de 275 euro á 300 euro inclusief transport e.d.

    nou nee, dat is niet meer de moeite waard, ik skip dat ding gewoon op marktplaats voor 100 euro wie weet is er wel een hobbyist die er geld en moeite in wilt stoppen.

  11. #11

    Standaard

    Dat is geen goed nieuws.

    Misschien dat fabrikanten voortaan beter kunnen kiezen voor een meer modulaire opbouw of er voor kunnen zorgen dat onderdelen makkelijk vervangen kunnen worden i.p.v. alles op één printplaat te laten solderen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Meer printplaten is duurder en als je uitval maar 1 of 2 procent is oninteressant..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  13. #13

    Standaard

    Nog een paar voordelen van modulaire opbouw zijn het upgraden en de uitwisselbaarheid. Modulus uit het ene model zou je dan heel makkelijk kunnen vervangen door een moderner exemplaar en bvb ook in meerdere modellen kunnen gebruiken. Op deze manier bespaar je dus weer productiekosten vanwege het kleinere assortiment en zou je niet het hele apparaat hoeven te vervangen als het niet meer gangbaar zou zijn.

    Aan de andere kant moet er natuurlijk niet overdreven worden door ieder onderdeel zijn eigen printplaat te geven, maar bvb zoals het in de meeste receivers gebeurt. Op deze manier zal je ook minder afval krijgen.

    In het geval van TS lijkt het vanwege de prijs er nl. op dat er maar één printplaat in de soundbar zit die zodra er één onderdeel defect is, helemaal vervangen moet worden. Een goede monteur kan kosten besparen door zijn/haar gereedschap te gebruiken en te kijken of hij/zij het onderdeel zelf kan vervangen. Zo niet, dan vind ik het wanneer een defect voor het einde van de levensduur is ontstaan, het een slordigheid van de fabrikant.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 12-10-2010 om 15:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Het is geen slordigheid. Apparatuur heeft tegenwoordig een dusdanig lage uitval binnen de garantie periode dat het voordeliger is een plaatje of heel apparaat te vervangen voor de fabrikant. Lang leve de wegwerp maatschappij.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #15

    Standaard

    En het is ook nog eens goed voor het milieu.:wallbash:
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    okeey nu heb ik toch maar zelf een reparateur ingeschakeld.
    Hobo Hifi amsterdam (iemand ervaring hiermee?)
    zij laten mn denon zien aan de technische dienst als de kosten boven 120 euro uitkomt zullen ze me dat laten weten, onder de 120 wordt hij zo ie zo gerapareerd.

    zouden mn denon bijvoorbeeld kunnen repararen met universele printplaatjes, wat misschien goedkoper zou uitvallen? of bestaat zoiets niet.

  17. #17

    Standaard

    Zoiets bestaat niet. Alle onderdelen die in een toestel zitten, moeten op elkaar afgestemd zijn en dus niet gestandaardiseerd. Al zou het wel fijn zijn als bvb iedere receiver van dezelfde fabrikant dezelfde stand-by voeding zou hebben. Deze kan bvb snel defect gaan als een receiver stand-by staat en blootgesteld wordt aan overspanning of veel inschakel-pieken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •