De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.

Discussie: ik kom er niet uit!

  1. #1

    Unhappy ik kom er niet uit!

    Hallo ik heb een home cinema set van jvc nx -F3
    een sharp LC37DH66E tv en een samsung DCB-H380R met een abonement van ziggo.
    In de gruiksaanwijzing kan ik niet vinden hoe ik deze drie op elkaar aan kan sluiten. Ik heb hdmi kabels, scart kabels, optische digitale kabels en audio kabels.
    Ik heb alles al geprobeerd, maar dan werkt de dvd weer niet via de home cinema set en dan werkt de radio weer niet enz.

    Wie kan mij helpen?

  2. #2

    Standaard

    Hoi Marja,

    1) Verbind de JVC NX-F3 met je TV via een HDMI-kabel
    2) Verbind de Samsung DCB-H380R met je TV via een HDMI-kabel
    3) Verbind de Optical OUT (Digital OUT) van de Samsung DCB-H380R met de Optical IN van je JVC NX-F3. Dit doe je met een optische kabel.

    Succes,

    Peter
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 11-10-2010 om 07:22
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marja Bekijk bericht
    Hallo ik heb een home cinema set van jvc nx -F3
    een sharp LC37DH66E tv en een samsung DCB-H380R met een abonement van ziggo.
    In de gruiksaanwijzing kan ik niet vinden hoe ik deze drie op elkaar aan kan sluiten. Ik heb hdmi kabels, scart kabels, optische digitale kabels en audio kabels.
    Ik heb alles al geprobeerd, maar dan werkt de dvd weer niet via de home cinema set en dan werkt de radio weer niet enz.

    Wie kan mij helpen?
    Misschien is het een open deur intrappen, maar zelf betrap ik me erop dat ik in zon situatie teveel tegelijkertijd overhoop haal. Ik zou iig het echt kabel voor kabel proberen en na iedere kabel proberen wat er nu werkt. Op het moment dat je tegen een probleem aanloopt dan is het ook makkelijker om erachter te komen waar het aan ligt. Vergeet daarbij ook niet de mogelijkheid dat je gewoon een slechte kabel in je handen kan hebben.

  4. #4

    Standaard

    Het is heel simpel, Peter legt het je al uit:
    -> Vanuit de JVC naar de TV met een HDMI kabel
    -> Vanuit de decoder naar de TV met een HDMI kabel

    -> Om het geluid van de TV of radio (dus de decoder) ook via de JVC te laten lopen moet je alleen nog de optische kabel tussen de decoder en de JVC aansluiten. Mocht je dit alleen voor stereogeluid willen gebruiken kun je eventueel ook een reguliere tulp (rood-zwart of wit-zwart) aansluiting hiervoor gebruiken.

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het aangesloten zoals jullie hebben geadviseerd, dank hiervoor!
    Ik heb alleen nog geen geluid van de tv naar de JVC.
    Maar misschien ligt dit aan de instellingen van de JVC??
    Hebben jullie hier nog tips voor?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marja Bekijk bericht
    Ik heb het aangesloten zoals jullie hebben geadviseerd, dank hiervoor!
    Ik heb alleen nog geen geluid van de tv naar de JVC.
    Maar misschien ligt dit aan de instellingen van de JVC??
    Hebben jullie hier nog tips voor?
    Vraagje:

    Als je TV kijkt, dan doe je dat toch via die decoder? dan zet je de JVC toch op de optische ingang en dan krijg je het geluid van je decoder, oftewel het TVgeluid

    Of kijk je ook nog via de antenne ingang?

    Indien ja, sluit dan een rode en witte tulp plug aan op de audio output van je TV en sluit deze aan op de rode en witte tulp ingang van je JVC, zie blz 22 van je JVC hoe je de ingang van de JVC kiest om naar het geluid van de TV te gaan.

    BTW, kon je TV model niet vinden wel 1 zonder de letter H en daar zat een audio output uitgang op en de gebruiksaanwijzing van die JVC lijkt me in verhouding te staan tot de kwaliteit van de set
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Ja, de vraag van dvdprofilersfilmgek is logisch. Krijg je wel het decoder geluid via de set en kijk je daarnaast ook nog analoog?
    Dan is het een kwestei van twee tulpjes vanuit de TV naar de JVC en dan heb je dat geluid ook via de set.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •