De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke home cinema set --> Budget 600 euro

    Ik heb even een vraag

    Ik ga het einde van de maand een home cinema set halen en het budget ligt ongeveer bij de 600 euro. Nu heb ik zitten kijken op internet en ben deze tegengekomen:

    Pioneer BCS-707 5.1
    http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-ge...ref=kieskeurig

    Ik wil het liefst 4 vloerzuilen hebben en vraag me dus af of er nog betere zijn dan deze hierboven. Wil wel graag een nieuw model hebben

    Ik hoor het graag
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  2. #2

    Standaard

    kijk eens naar http://www.teufel.de/heimkino-lautsp...oncept-r2.html
    dan heb je nog wat geld over voor receiver
    en dan ben je stuk beter af denk ik

    hoe dan ook, je budget is erg krap om 5.1 opstelling te hebben, incl versterker en blurayspeler
    aan te raden is om geen all-in one setje te kopen
    misschien nog even door sparen, zul je later minder spijt van hebben
    ik spreek uit ervaring
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  3. #3

    Standaard

    Bij een alles-in-één set met vloerstaanders van €600 hoeft je niet veel te verwachten. De behuizing van de luidsprekers is vaak gemaakt van goedkoop plastic wat meetrilt en zorgt voor veel vervorming. Ook wordt er vaak een basbox bijgeleverd waarbij de woofer aan de verkeerde kant is geplaatst om deze er slanker uit te laten zien en de lage tonen op de verkeerde manier de kamer in te laten sturen. Over de mogelijkheden, de signaalverwerking en de degelijkheid zal ik het maar niet hebben. Het zijn dus geen systemen waar je lang plezier van kunt hebben.

    Zoek je een mooie set, waar je wel veel en lang plezier van kunt hebben, kun je dus beter losse delen kopen. Je hebt dan ook minder problemen als je wilt gaan 'upgraden'
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Hou die 600 euro in je zak en spaar door voor iets waar je GEEN spijt van zal krijgen.

    Wat een rommel...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Mmmm 1110 watt, yep als je er een emmer benzine overheen flikkert en het spul in de brand steekt

    Als je nu echt je geld wil weggooien moet je het "investeren" in die plastic berg rommel, die gemaakt is voor kraaien.....het glimt zo mooi

    Dat is het enige dat het goed doet..... glimmen.

    Ga voor los, en als je "het" even niet hebt, schaf het dan aan in etappes
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm 1110 watt, yep als je er een emmer benzine overheen flikkert en het spul in de brand steekt
    GEWELDIG, ik ben gewoon aan het lachen hier en dat kost nix extra
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Wat voor systeem zou ik dan mee moeten beginnen volgens jullie want ik heb dus echt zo geen verstand van die receivers en losse boxen. Als jullie me toch uitlachen wil ik wel effe wat andere mogelijkheden horen van jullie
    Aantal blu-ray's in bezit: 132

  8. #8

    Standaard

    Maver, kijk inderdaad even zoals Skank zegt naar de speakersetjes van Teufel. Zij bieden een hoge prijs/kwaliteitsverhouding. Daarnaast zou ik dan gaan zoeken naar een losse receiver en een losse blu-ray speler. Gaat misschien iets meer kosten maar je zult er veel meer van gaan genieten.

    Houdt er ook rekening mee dat wanneer er ook maar iets kapot gaat van een alles in 1 setje. Je de hele set kunt vervangen. In de toekomst zal een losse component systeem alleen maar meer voordelen op gaan leveren.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maver21 Bekijk bericht
    Wat voor systeem zou ik dan mee moeten beginnen volgens jullie want ik heb dus echt zo geen verstand van die receivers en losse boxen. Als jullie me toch uitlachen wil ik wel effe wat andere mogelijkheden horen van jullie
    Wij hebben er ook niet zo veel verstand van. Daarom stellen we met een beetje hulp zelf een set samen en delen we onze kennis en ervaringen hier met anderen. Hierdoor krijgen we de "energie" die we in losse delen stoppen, weer terug via o.a. de luidsprekers en het scherm. We laten het dus niet absorberen door het goedkope plastic en de beperkte ruimte in een behuizing.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-10-2010 om 14:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maver21 Bekijk bericht
    Wat voor systeem zou ik dan mee moeten beginnen volgens jullie want ik heb dus echt zo geen verstand van die receivers en losse boxen. Als jullie me toch uitlachen wil ik wel effe wat andere mogelijkheden horen van jullie
    Je hebt al een tip gehad om hier te kijken:

    http://www.teufel.de/heimkino-lautsprecher.html#saeulen

    Je ziet dat je dan alleen voor een klein beetje speakerset reeds 400 kwijt bent, en dat is niet veel geld, je hebt dan wel speakers die bruikbaar zijn op meerdere sets en je wel een tijdje kunnen dienen.

    Ook deze fabrikant heeft leuke beginner speakers:

    http://www.jamo.com/na-en/products/home-cinema-systems/

    Bij Conrad zijn ze niet de duurste, maar bedenk wel dat goedkoop duurkoop kan zijn, dit ziet er wel grappig uit:



    nog geen 150 euro, maar wel zonder een sub.

    Met een beetje zoeken is er veel te vinden, maar ga vooral op pad en leer te luisteren....... en wees geduldig, je kunt je geld maar 1x uitgeven, doe het verstandig.

    Receivers:

    Het laatste model, dus met 1.4HDMI, ook hier alle waar naar zijn geld maar een hele leuke instapper:



    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...caties/896846/

    Net even 300 euro, natuurlijk is er meer mogelijk, maar dit is wel een aardig merk met waar voor zijn geld.

    Spelertjes, te kust en te keur en zolang je de onbekende merken met rust laat kun je je niet echt een bult vallen.

    Paar voorbeeldjes, hebben USB, Live, maar zijn niet 3D

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...09858C7724E9FD

    Dit zit totaal, afhankelijk van je speakers zo'n 200 a 250 euro boven je budget van 600 euro....... maar je hoeft het niet in 1x te doen!


    Blijf geduldig en wees niet lui door bij zo'n dozenschuiver naar binnen te lopen en je zo'n alles in 1 set in je mik te laten drukken. Oh... ja een set van door je zelf samengestelde allemaal losse componenten kost wel even meer tijd en moeite, maar als je uiteindelijke op je gemak de juiste keuzes hebt gemaakt..... zoveel meer voldoening
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •