De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard probleem sharp aquos icm upc en jvc

    GA allemaal,
    na dagenlang zoeken op diverse fora, zelf pluggen en veel lezen, dan toch maar een (of de) vraag op een forum. Normaal kom ik er altijd zelf uit, maar nu ff niet.
    (had een kenwood DTS receiver set, alles erop en aan aangesloten perfect allemaal, receiver overleden, alles weg tijdelijk een jvc th-a5r)

    Ik schets het probleem met mijn configuratie:
    Sharp Aquos LC37D44e
    UPC media box
    JCV TH-A5R (tijdelijk maar toch)

    Tijdelijk een JVC homecinema maar ik krijg geen geluid uit mijn Sharp naar de HC.

    De TV heeft Ext 1) scart Ext 2) scart, composiet, s video, hdmi , audio out(tulip l/r)

    De HC heeft AV out (scart --> naar TV Scart EXT1 in)
    Daarbij natuurlijk bij DVD wel geluid .

    De UPC media box heeft audio out l/r tulip, scart 1) naar TV Scart 2) naar evt recorder of dvd.

    Nu heb ik alle opties al geprobeerd, maar ik krijg geen geluid rechtstreeks uit de SHARP naar de HC.

    Wel via audio out van de UPC media Box, maar doe je de tv uit, blijft "Dora" tijdens het eten zingen dat het haar lukte

    Dus ik wil rechtstreeks audio uit de sharp naar de HC, en dat krijg ik niet voor elkaar, met geen mogelijkheid.

    tulip audio naar tv naar hc -->nope
    scart ext 2) tv naar audio hc (scart verloop naar tulip) --> nee
    Ook niet met scart/scart, niet met een verdeler....

    In het menu van de tv kan ik ook geen andere bronnen (uitgang) uitschakelen of inschakelen

    Het lijkt wel of er geen audio wordt uitgestuurd.

    Wie kan mij hiermee helpen.

    Ondanks dat de jvc maar tijdelijk is, wil ik het wel graag weten.
    Ben nog zoekende naar een andere HC dus wil wel weten hoe dat in z'n werk gaat (zal dan wel met hdmi worden...) En dan wat is dan de beste set welke aansluit bij mijn configuratie....

    Veel vragen ik hoop op reacties.
    Paco

  2. #2

    Standaard

    Kijk nog eens goed naar wat je hebt opgeschreven... Ik zie alleen audio-out staan...

    Er moet ergens een audio out naar een audio in gaan. Dat kan nu niet.

    En wat betreft HC... Vergeet dat... Koop een reciever en een knap stel speakers...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Paco.

    Heb je de instellingen van de TV gecontroleerd?

    Vaak kun je bij de audio uitgang van de TV instellen of deze een vast of een variabel niveau moet hebben of dat de TV de luidsprekers uit moet schakelen. In de laatste twee gevallen betekent het dat het niveau geregeld wordt met de volumeregeling van de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Ok, bedankt. Maar volgens mij klopt het aardig wat ik opgeschreven heb.

    Maar wat betreft Audio IN, deze is wel degelijk aanwezig aan de HC, daar ik via scart-> tulip dit nu gebruik, en rechtstreeks audio uit de media box krijg.

    Heb de handleidingen van zowel tv/box/HC tot 3maal doorgespit, het enige wat er staat met betrekking tot Audio OUT / AUDIO IN is "hiermee verbindt u uw apparaat met overige audio-visuele apparatuur...." Geen enkele vermelding naar omzetten van schakelaars of menu bediening.

    In het menu van de tv is ook geen keuze naar audio out of dat ik daar iets aan-uitschakelen moet.
    Heb dit ook geprobeerd met de kabels in de AUDIO OUT van de TV naar de HC, en vervolgens het menu doorgespit, geen resultaat. (soms komt een dergelijke keuze optie alleen in beeld als de bekabeling er werkelijk aan zit).

    Vreemd maar waar.

    Ik zal het straks nog eens proberen met een directe scart-> tulip vanuit de tv EXT 2 ..en dan het menu doorspitten (die had ik nog niet gedaan,wel tulip--> tulip) geef mezelf weinig hoop...

    (de keuze HC of receiver is duidelijk maar heeft natuurlijk ook te maken met wensen/eisen/smaak en budget)

    Paco
    Laatst aangepast door paco : 18-10-2010 om 18:40 Reden: spelfouten

  5. #5

    Standaard

    Nou ben al een stap dichterbij en toch snap ik het NOG niet.

    Ben echt geen leek volgens mij maar dit even terzijde.

    De Sharp geeft we degelijk AUDIO OUT, maar alleen via de 'normale' tv functie en niet via EXT1, EXT2 aansluiting waarop mijn UPC box doormiddel van Scart is aangesloten.

    Daarna heb ik geprobeerd de tv zenders toe te wijzen naar EXT1 of EXT2 maar dat blijft hetzelfde. De geavanceerde instellingen voor geluid etc, zijn ook alleen in de "normale"tv functies te openen (niet wanneer je EXT1 tv kijkt).

    In mijn vorige set, met een kenwood receiver, 2xdvd speler een cd speler en een md speler, hadden we t zelfs zo dat wanneer we de volume regelde met de UPC afstandsbediening op de media box/tv de luidsprekers hierop reageerden, maar dat zou kunnen komen omdat deze Video 1 / 2 en DVD/CD en DVD 6CH etc etc ingangen had.

    Ik denk dus dat het meer aan de HC ligt dan aan de tv en/of aansluitingen.

    dan maar op zoek naar een receiver met dvd speler die alles speelt, hdi geen noodzaak.

    Dus.......


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door paco Bekijk bericht
    De Sharp geeft we degelijk AUDIO OUT, maar alleen via de 'normale' tv functie en niet via EXT1, EXT2 aansluiting waarop mijn UPC box doormiddel van Scart is aangesloten.

    Daarna heb ik geprobeerd de tv zenders toe te wijzen naar EXT1 of EXT2 maar dat blijft hetzelfde. De geavanceerde instellingen voor geluid etc, zijn ook alleen in de "normale"tv functies te openen (niet wanneer je EXT1 tv kijkt).

    In mijn vorige set, met een kenwood receiver, 2xdvd speler een cd speler en een md speler, hadden we t zelfs zo dat wanneer we de volume regelde met de UPC afstandsbediening op de media box/tv de luidsprekers hierop reageerden, maar dat zou kunnen komen omdat deze Video 1 / 2 en DVD/CD en DVD 6CH etc etc ingangen had.
    De audio uitgang van de TV is dus alleen verbonden met de bij de TV ingebouwde ontvanger. Je moet dus de audio uitgang van de mediabox gebruiken om het geluid de mediabox via de HC te laten weergeven.

    De Kenwood receiver die je eerst gebruikte, had meer ingangen waardoor je het geluid van alle bronnen rechtstreeks aan kon sluiten en je dus makkelijk kon switchen tussen de verschillende bronnen. Dat je met de mediabox het volume van TV kon regelen komt door het feit dat deze een regelbare uitgang heeft en dat je met het grijze model afstandsbediening(Thomson) die van de TV kon bedienen en de zwarte(Philips) die van de mediabox. Het beste is om de regelaar van de mediabox op maximaal laten staan en de volumeregeling van de TV of de HC te gebruiken. Je voorkomt hiermee dat er veel verschil is tussen de niveaus van de bronnen.

    Om dit een stuk makkelijker te maken zou ik je aan willen raden om een universele afastandsbediening te kopen die je zelf kunt programmeren zoals een Harmony van Logitech of een Prestigo van Philips. Daarmee kun je ook het aantal handelingen verminderen die nodig zijn om bvb een DVD te kunnen bekijken of muziek te kunnen luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-10-2010 om 14:31
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Juist , dat zeg ik.

    Dus maar weer op zoek naar een receiver.

    De Kenwood heb ik nog, alleen die geeft geen geluid meer.
    Betreft KRF-V-5030D, ik denk dat eindtrap want de rest functioneert nog.

    Als ik geluk had en ik had 'm 3 dagen aanstaan zonder dat deze geluid produceerde(dat ie lekker warm was laat maar zeggen) kon ie het zomaar ineens gaan doen....nadat ik hem voorde laatste keer op standby zette en daarna weer aan was het einde oefening met het geluid.....

    Zonde he....

  8. #8

    Standaard

    Dan zou het kunnen zijn dat deze defect is gegaan als gevolg van natuurkundige verschijnselen.

    Om dit zo veel mogelijk te voorkomen is het dus verstandig om een receiver niet heel vaak in-en uit te schakelen en dus niet alleen te gebruiken om bvb even BD-tje te bekijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    nah dat lijkt mij niet, ze zijn tenslotte gemaakt om aan te zetten in de loop van de dag of 's morgens en 's avonds uit te zetten. Als dat tegenwoordig niet meer kan

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door paco Bekijk bericht
    Juist , dat zeg ik.

    Dus maar weer op zoek naar een receiver.

    De Kenwood heb ik nog, alleen die geeft geen geluid meer.
    Betreft KRF-V-5030D, ik denk dat eindtrap want de rest functioneert nog.

    Als ik geluk had en ik had 'm 3 dagen aanstaan zonder dat deze geluid produceerde(dat ie lekker warm was laat maar zeggen) kon ie het zomaar ineens gaan doen....nadat ik hem voorde laatste keer op standby zette en daarna weer aan was het einde oefening met het geluid.....

    Zonde he....
    Lijkt op een slecht contact, bij warmte zet iets uit en........ dan contact
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door paco Bekijk bericht
    jah, maar wat....
    That's the question

    Mensen die heel goed kunnen solderen pakken de bout en lopen alle puntjes na, zelf zou ik meer kwaad aanrichten dan goed doen

    Denk dat je daar een kenner voor moet zijn, bij verkeerd gebruik kun je meer kapot maken dan goed doen.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    juist dus begin ik er maar niet an.

    Misschien is er iemand op het forum die er iets mee kan/aan kan doen??

    verkopen voor bijna niks of weggooien is zonde, dus wie kan deze een nieuw leven inblazen voor mij?
    Laatst aangepast door paco : 24-10-2010 om 16:22

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •