De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Oudere jvc hc set en een mediaplayer aansluiten op Philips led tv

    Goedendag,

    Ik heb sinds kort een nieuwe tv staan, de Philips 37pfl7605.
    Nu heb ik al enkele jaren een Jvc hc set staan, nl de rx-es1 met de xv-n55 speler.

    Deze staat nu verbonden met de tv dmv een scart op ext 1.
    Echter heb ik niet het tv geluid over de hc set.

    Andersom komt het geluid van de dvd wel op de tv, maar met een vertraging.

    Graag wil ik het in 1 keer en goed aansluiten. Daar heb ik echter wel wat advies bij nodig. Ik zie op de versterker bv wel een optische uitgang zitten, maar die zit weer niet op de tv.

    Dat is eigenlijk vraag 1. Hoe dit goed aan te sluiten?

    Want ik heb ook nog een mediaspeler, nl de Dane-elec So Speaky 1Tb. (met hdmi uitgang)

    Waarbij de gebruiksaanwijzing zegt dat als ik de hdmi aansluiting gebruik, ik de audio apart moet aansluiten dmv een ypbpr kabel.

    Maar gaat dan mijn geluid van het bestand wat de mediaspeler afspeelt alleen over de speakers van de tv? Of kan dat dan ook over de hc-set? Dat was dus vraag 2.

    Als jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven graag. Ook evt met plaatjes/links van de spullen die ik nog nodig heb.

    Alvast bedankt, grt Mark.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vendebie Bekijk bericht
    Goedendag,

    Ik heb sinds kort een nieuwe tv staan, de Philips 37pfl7605.
    Nu heb ik al enkele jaren een Jvc hc set staan, nl de rx-es1 met de xv-n55 speler.

    Deze staat nu verbonden met de tv dmv een scart op ext 1.
    Echter heb ik niet het tv geluid over de hc set.

    Andersom komt het geluid van de dvd wel op de tv, maar met een vertraging.

    Graag wil ik het in 1 keer en goed aansluiten. Daar heb ik echter wel wat advies bij nodig. Ik zie op de versterker bv wel een optische uitgang zitten, maar die zit weer niet op de tv.

    Dat is eigenlijk vraag 1. Hoe dit goed aan te sluiten?

    Want ik heb ook nog een mediaspeler, nl de Dane-elec So Speaky 1Tb. (met hdmi uitgang)

    Waarbij de gebruiksaanwijzing zegt dat als ik de hdmi aansluiting gebruik, ik de audio apart moet aansluiten dmv een ypbpr kabel. Dat zal zeker niet in je gebruiksaanwizing staan, lees dat stukje nog maar een keer. Maar gaat dan mijn geluid van het bestand wat de mediaspeler afspeelt alleen over de speakers van de tv? Of kan dat dan ook over de hc-set? Dat was dus vraag 2.

    Als jullie mij een duwtje in de goede richting kunnen geven graag. Ook evt met plaatjes/links van de spullen die ik nog nodig heb.

    Alvast bedankt, grt Mark.
    Mmm, beetje antiek maar het speelt nog

    Je lijkt me niet de eerste eigenaar anders had je toch ook wel geweten dat je de dvdspeler ook digitaal aan de receiver moet koppelen. Op pagina8 staat hoe je eea aan moet sluiten. Heb je de gebruiksaanwijzzing nog wel?

    Het geluid van die mediaspeler kan ook over de HC, zowel via coax of optical.

    Ook het geluid van je TV kan over de HC door middel van een paar tulpjes.

    Zie eigenlijk helemaal geen problemen die je niet zelf kunt oplossen met de gebruiksaanwijzing erbij.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •