De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp bij bi-ampen met YAMAHA RX-V757

    Hoi,

    ik heb recent mijn bose melkpakjes vervangen voor dali vloerstaanders, wat een verademing nu zat ik er over te denken of het mogelijk was met mijn yamaha receiver deze speakers te bi-ampen.. ik heb natuurlijk een speaker a en speaker b aansluiting.. Mijn vraag is of het zo simpel is als de ene aansluiting van de speakers op a en de andere op b van mijn versterker aan te sluiten.. ??

    weet iemand dit of iemand ervaring hiermee?

    mvg
    Shimano
    Laatst aangepast door shimanoo : 26-10-2010 om 14:34 Reden: het topic was te algemeen omschreven..

  2. #2

    Standaard

    Dat is met de RX-V757 niet mogelijk, anders had dat ook wel in de gebruiksaanwijzing gestaan. Ook heeft het geen zin om gebruik te maken van bi-wiring. Paar A en paar B zijn nl. verbonden met dezelfde eindtrappen.

    Wil je de vloerstaander wat meer vermogen geven, kun je er wel voor kiezen om daarvoor externe eindversterkers te gebruiken. De 757 heeft nl. pre-outs voor alle kanalen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shimanoo Bekijk bericht
    Hoi,

    ik heb recent mijn bose melkpakjes vervangen voor dali vloerstaanders, wat een verademing nu zat ik er over te denken of het mogelijk was met mijn yamaha receiver deze speakers te bi-ampen.. ik heb natuurlijk een speaker a en speaker b aansluiting.. Mijn vraag is of het zo simpel is als de ene aansluiting van de speakers op a en de andere op b van mijn versterker aan te sluiten.. ??

    weet iemand dit of iemand ervaring hiermee?

    mvg
    Shimano
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1010494

    Zou er helemaal geen moeite en energie in steken om zoiets nutteloos te proberen....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is met de RX-V757 niet mogelijk, anders had dat ook wel in de gebruiksaanwijzing gestaan. Ook heeft het geen zin om gebruik te maken van bi-wiring. Paar A en paar B zijn nl. verbonden met dezelfde eindtrappen.
    Bedankt voor de info, Haha, dat verklaart alles dat ik het niet kon vinden in de manual.

    Wil je de vloerstaander wat meer vermogen geven, kun je er wel voor kiezen om daarvoor externe eindversterkers te gebruiken. De 757 heeft nl. pre-outs voor alle kanalen.
    Bedankt, is ook de bedoeling tzt maar ik dacht het tot die tijd even low budget te kunnen oplossen als bovenstaand, maar helaas.

    In de toekomst moet er voor de front L en R speakers een advance acoustic maa-406 komen.. Maar datbis voor de toekomst

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1010494

    Zou er helemaal geen moeite en energie in steken om zoiets nutteloos te proberen....
    thnx ook voor je reply en linkje. ik kwam hier eigenlijk op omdat ik niet lang geleden bij iemand was met een Surroundversterker van Marantz welke wel bi-Ampen toestaat en daar dus ook de uitgangen voor heeft..

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door shimanoo Bekijk bericht
    thnx ook voor je reply en linkje. ik kwam hier eigenlijk op omdat ik niet lang geleden bij iemand was met een Surroundversterker van Marantz welke wel bi-Ampen toestaat en daar dus ook de uitgangen voor heeft..

    Op het forum is bi wiring en bi ampen al besproken, heb er zelf ook een steentje aan bijgedragen en wat voorbeelden gegeven, het is in weze een verspilling van energie om er energie in te steken

    Oh..... mijn receiver heeft ook de mogelijkheid voor biwiring of een dubbel vermogen afgeven aan de fronts..... niet in gebruik, gebruik hem in een 7.1 opstelling en vind dat hij voldoende vermogen heeft om een paar knappe speakers aan te sturen. Persoonlijk zou ik liever gaan voor 1 krachtige versterker dan 2 aparte versterkers om 1 speaker aan te sturen, vanzelfsprekend ga ik niemand tegenhouden om een bult geld uit te geven om een eventueel minimaal resultaat te behalen, onze economie kan wel wat van die avonturiers gebruiken

    Zomaar wat stukjes:

    http://www.hifi.nl/artikel_pagina5/1...-bi-wire-.html

    http://www.axiomaudio.com/tips_biwir..._biamping.html

    Er zijn genoeg artikelen te vinden die doen voorkomen alsof bi amping en biwiring het ei van Columbus zijn, terwijl er meer haken en ogen aanzitten dan de simpele HT eigenaar kan bedenken, ook is er absoluut geen garantie dat het ook daadwerkelijk beter kan gaan klinken, het kan net zo goed tegen je gaan werken.

    Vandaar mijn waarschuwing, bezint eer gij begint

    BTW, welke speakers van Dali heb je en hoe ben je tot je aanschaf gekomen?
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •