De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Boxen aansluiten op een tv

    Hallo is er mischien iemand die mij kan helpen
    ik heb een Toshiba AV/LV73*G televisie en daar wilde ik een set boxen
    op zetten
    wat kan ik er op zetten en hoe doe ik dat ben een volkomen leek op dit gebied

    berwi

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum berwi.

    Op de meeste TV kun je alleen een luidsprekerset aansluiten die je o.a. ook voor een PC kunt gebruiken. Deze moet je dan aansluiten op een hoofdtelefoon uitgang of bvk een regelbare audio uitgang. Heeft deze TV geen luidsprekers, maar alleen luidspreker uitgangen dan zou ik er geen grote luidsprekers op aansluiten. Het uitgangsvermogen van een bij de TV ingebouwde versterker stelt nl. niet veel voor.

    Een andere mogelijkheid is om een losse receiver te kopen met een stel luidsprekers of een pakket-systeem te kopen en deze daarvoor te gaan gebruiken. Met een pakket systeem bedoel ik een set met een losse receiver, luidsprekers en evt. een speler die onafhankelijk van elkaar kunt vervangen of afzonderlijk zou kunnen kopen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door berwi Bekijk bericht
    Hallo is er mischien iemand die mij kan helpen
    ik heb een Toshiba AV/LV73*G televisie en daar wilde ik een set boxen
    op zetten
    wat kan ik er op zetten en hoe doe ik dat ben een volkomen leek op dit gebied

    berwi
    Hallo Berwi,

    Heb je gebruiksaanwijzing er even bijgepakt, er zitten geen speakeraansluitingen op je TV.

    http://www.toshiba-om.net/LCD/PDF/En...40-English.pdf

    Je kunt het geluid wel uit losse speakers laten komen, maar dan komt er nog wel een soort van versterker tussen om de speakers van geluid te voorzien. Alle waar naar zijn geld, dus krijg je ook wat vragen:

    1 Heb je behalve je TV nog meer audio of video apparatuur? *
    2 Wat voor een speakersetup wil je? ( 2.0 - 2.1 - 3.1 - 4.0 - 4.1 - 5.1 - 7.1 , het getal voor de punt zijn het aantal speakers dat je wil en het getal 1 wil zeggen of je er een sub bij wilt hebben.)
    3 Wat dacht je te gaan uitgeven? (er is van alles mogelijk, maar de prijs bepaalt uiteindelijk wat er te realiseren is)
    4 Hoe belangrijk vind je echt goed geluid of vind je de prijs prestatie belangrijker?

    * Gaarne van je apparaten het volledige modelnummer opgeven, je TV was ook niet compleet, hij miste de schermmaat
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Beste berwi,

    Helaas is het best lastig om op een platte TV boxen te zetten. Dat was op een ouderwetse beeldbuis veel makkelijker.

    Misschien kun je eerst testen met een lege kartonnen doos (melkpak om mee te beginnen?) om te kijken wat voor boxen er op je tv passen. Van daaruit weet je het formaat en kun je boxen kopen die je dan op je tv kunt zetten.

    Ik denk dat het zo zou moeten lukken.

    Succes! En laat je even weten welke boxen er op je TV passen?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Je kunt de boxen ook aan de TV hangen. :veryfunny:

    Gewoon gaan sparen voor een knappe receiver en luidsprekers, dan zal je ook langer plezier hebben van jouw set.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •