De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Phillips led-tv + Bose 321

    Hallo,

    Onlangs wilde ik mijn TV (Philips 32PFL5605 LED LCD) aansluiten op mijn Bose 321 (Serie II) setje via de digitale audio aansluitingen.

    Ik heb een goede kabel hiervoor gekocht (audiotulp) en heb de uitgang van de TV verbonden met de digitale TV ingang van de Boseset.
    Ik dacht klaar!

    Maar nu het probleem;
    Ik heb wel geluid, maar heel zacht. Omdat het geluid van de TV ook aan moet hoor ik een enorme echo, en dat is heel vervelend. Het geluid van de TV kan niet uit, want dan heb ik geen insturing meer.

    Nu is mij veteld dat ik via de bose set de digitale audiobron moet selecteren bij de tv instellingen. Deze kan ik niet vinden??

    Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?

  2. #2

    Standaard

    Dat het geluid van je TV speaker ook aan moet, klopt mijns insziens niet. Volume van je TV moet gewoon op nul (dus niet op mute). Wellicht kun je in de audio instellingen van je TV nog een en ander wijzigen. Zet deze op stereo en niet op 'virtueel surround' of iets dergelijks.

    Je kunt bij de audio instellingen menu van je Bose de ingangsniveau's versterken. Staat in de handleiding hoe dit moet. Daarmee kun je dus het inkomende audiosignaal vanaf je TV versterken, zodat deze even luid klinkt als een CD of FM radio station op je Bose.

    Succes,

    Peter
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie,

    Als ik mijn geluid van de TV uitzet (volume op 0) dan krijg ik ook geen geluid uit mijn Bose set.
    Althans dat leek mij logisch. (zit nu op mijn werk dus kan het niet ff testen)

    De versterking in het ingangen had ik al gevonden, dat zou een goede optie zijn om het geluid harder te krijgen.
    Ik zal vanavond een testen wat er gebeurd als ik mijn volume van de TV op 0 zet en de versterking maximaal of er dan nog geluid uit komt.

    Wordt vervolgd....

  4. #4

    Standaard

    Heb je al in het menu van de TV gekeken of daar geen opties staat om de luidsprekers uit te schakelen? Zie daarvoor blz. 56 en 57 van de gebruiksaanwijzing van de TV.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door plomp Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie,

    Als ik mijn geluid van de TV uitzet (volume op 0) dan krijg ik ook geen geluid uit mijn Bose set.
    Althans dat leek mij logisch. (zit nu op mijn werk dus kan het niet ff testen)
    Vreemd. In principe werkt de audio uitgang op je TV los van de volume instellingen van je TV speakers. Je wilt immers dat er alleen geluid uit je Bose set komt en niet ook nog uit je TV speakers.

    Er zal vast wel een instelling zijn in het audio menu van je TV. Even in de handleiding opzoeken.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Het werkt gewoon!
    Het geluid van mijn TV kan inderdaad wél helemaal uit.

    Wat bleek... de digitale tv-decoder stond heel zacht, en deze heeft wel invloed op het signaal richting mijn Bose-set

    Bedankt voor jullie reacties!

    "CASE CLOSED"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •