Oorspronkelijk gepost door
DavidiaN
De optische kabel is nieuw vanuit de verpakking aangesloten. Lijkt mij dat deze in orde moet zijn.
En wat bedoel je met organische zoekmachine?
Kijk, ik kan in de surround set kiezen voor audio uitvoer -> Alleen luidsprekers, of HDMI (PCM 2 kanaals) + Luidsprekers (= surround geluid) of alleen HDMI. Maar dat is de uitvoer.
Ik kan bij instellingen kiezen voor HDMI controle. Dit moet aan staan, anders zal ARC niet werken. Dan kan ik daar verder ook kiezen of de audio ingang HDMI1 of SAT/Cable moet zijn (wat ik heb begrepen uit de handleiding is SAT/Cable optische ingang een coaxiale optische ingang, maar ik heb mijn Mediaplayer daar ook op aangesloten gehad via een optical TOS-link naar TOS-link kabel, en als ik in de Mediaplayer dan kies voor S/PDIF passthrough, dan werkt 5.1 surround gewoon via mijn set indien ik de bron daarvan op SAT/Cable zet).
Ik heb de TV via Digital Optical out (wat alleen met de 3,5 mm jack gaat) zowel in de TV optical ingang alsmede de SAT/Cable optical ingang gehad.
Ik heb de bron in mijn surround set zowel op TV (indien de optical cable daar in zat) gehad alsmede op SAT/Cable (indien de optical cable daar in zat) gehad. Nog steeds niets.
Ik heb de TV gezet op Externe luidsprekers en TV luidspreker. Op Externe luidspreker krijg ik helemaal geen geluid.
Ik kan in de TV kiezen voor SPDIF, maar daar kan ik dan alleen maar kiezen voor PCM (indien de TV staat op MPEG uitvoer).
Ik heb het zelfs geprobeerd via de Ext2 uitgang van mijn TV (A/V uitgang) naar de audio ingangen van mijn surround set.
TV -> verloop stekker naar female scart -> male scart verloop -> wit/rood male tulip -> wit/rood male tulip -> audio in surround set.
Bron ingesteld op mijn surround set op Audio. Geen geluid indien ik TV op externe luidspreker zet.
Wat ik ook heb geprobeerd is: HDMI out surround naar 1ste HDMI (HDMI/DVI) input van TV, en via 2de HDMI van TV (die ARC ondersteunt) naar HDMI1 ingang van mijn surround set.
Vervolgens in Surround set ingesteld bij HDMI Controle op HDMI1 (ipv SAT/Cable). Bron in mijn surround gezet op HDMI1 maar dan nog geen geluid van TV via surround set.
Dus... *zucht* .. zoals je ziet heb ik ECHT van alles geprobeerd om het te laten werken. IETS zou hebben moeten werken, maar echt NIETS lijkt te werken. Ik kan qua instellingen alleen maar zoveel doen als door de systemen wordt toegelaten en wat logisch lijkt om het te laten werken. Maar tot op heden nog steeds geen geluk.
Je zou verwachten dat omdat zowel de TV alsmede de surround set ARC ondersteunt, en de HDMI kabel die ik gebruik (volgens de leverancier) ARC ondersteunt, ik toch ofwel via HDMI ofwel via Optical, gewoon geluid vanaf mijn TV op mijn surround set zou moeten krijgen?