De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Zelf speakers op cinemaset aansluiten

    Omdat ik twijfel tussen een home cinemaset of losse componenten kwam ook de volgende vraag naar voren:

    Kan ik een home cinema-set zelf voorzien van andere/betere speakers dan degene die meegeleverd zijn?
    Ik heb graag een speler + versterker in 1 apparaat maar begrijp dat de meegeleverde speakers bij cinama-sets van mindere kwaliteit zijn.
    Als bijvoorbeeld de LG HB965-TZ als basis dient met canton speakers, is dan een verbetering van geluidskwaliteit te verwachten? Of dient de speler van de cinema set niet als volwaardige versterker?

    De genoemde set is overigens uitgevoerd met klemmetjes aan de achterzijde om per speaker 1 kabel in te voeren. Is dit de standaard of wordt er tegenwoordig eerder gebruik gemaakt van stekkers?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patric Bekijk bericht
    Omdat ik twijfel tussen een home cinemaset of losse componenten kwam ook de volgende vraag naar voren:

    Kan ik een home cinema-set zelf voorzien van andere/betere speakers dan degene die meegeleverd zijn?
    Ik heb graag een speler + versterker in 1 apparaat maar begrijp dat de meegeleverde speakers bij cinama-sets van mindere kwaliteit zijn.
    Als bijvoorbeeld de LG HB965-TZ als basis dient met canton speakers, is dan een verbetering van geluidskwaliteit te verwachten? Of dient de speler van de cinema set niet als volwaardige versterker?

    De genoemde set is overigens uitgevoerd met klemmetjes aan de achterzijde om per speaker 1 kabel in te voeren. Is dit de standaard of wordt er tegenwoordig eerder gebruik gemaakt van stekkers?
    Briljant.

    Maar je slaat de plank volledig mis.. Kan bijna niet erger dan wat jij nu voorstelt.

    Neen, je geluid wordt niet beter. Sterker nog, ik denk dat het slechter zal zijn. Zo'n allestegelijkineenweggooiset is optimaal op elkaar afgesteld. Het is rommel, ook als je er betere speakers op aansluit, zal het nog steeds rommel zijn.

    Zelfde als de speakers houden en dan op een goede (betere) reciever aansluiten. Zal ook geen verbetering geven; de speakers zijn rommel.

    Een ketting is zo sterk als de zwakste schakel.. Jij laat de zwakke schakel gewoon zitten. Slechte ketting dus.

    Rest mij nog een vraag... Waarom een versterker en (bijvoorbeeld) blu-rayspeler in een apparaat? Zodat je het tegelijk kunt weggooien als een va de twee er mee kapt?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Voornaamste redenen:
    -lagere kosten
    -compacter
    -1 afstandsbediening

    Maar de boodschap over kwaliteit van sets is duidelijk.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patric Bekijk bericht
    Voornaamste redenen:
    -lagere kosten
    -compacter
    -1 afstandsbediening

    Maar de boodschap over kwaliteit van sets is duidelijk.
    >>>-lagere kosten<<<

    Mmm, dat is een hele grote vergissing, de aanschaf van een losse set mag dan iets duurder zijn, het betaald zich met gemak terug, bedenk namelijk wel dat bij een all in one de speakers en de set ingeval van een ingrijpend defect ook in zijn geheel als verloren kan worden beschouwd.

    >>>-compacter<<<

    Ja ja ja, en die hele compacte setjes, ze presteren ook naar hun compactheid, er zit bijna niets in, dus hoe kan je dan verwachten dat er ook nog wat uit komt Ook losse systemen zijn er in slanke en compacte modellen, doch bedenk wel dat kwaliteit best wat ruimte verdient
    Op het gebied van speakers...... compacter.... ja zeg.... je bedoeld toch ook niet de plastic speakers van zo'n set.... geloof me, het geluid is ook plastic.

    >>>-1 afstandsbediening<<<

    Nou nou nou, dat is toch wel een heel groot voordeel.....maar niet heus. Ook van losse onderdelen zijn er apparaten die geleverd worden met lerende afstandsbedieningen die een berg AB's overbodig maken, al heb ik liever wat meer AB's

    Met zorg gekozen speakers kunnen vrienden voor het leven worden en vele losse onderdelen meegaan, net als een receiver met gemak wel een tiental jaren mee moet kunnen gaan, spelers daarintegen kunnen bij wat drukker gebruik wel eens een wat kort leven hebben, denk aan 3 a 4jaar.

    All in one is voor kraaien die van glimmend houden en voor luie ongeduldige mensen die zelf te beroerd zijn om er maar enige moeite voor te doen om iets moois te krijgen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    >>>-1 afstandsbediening<<<

    Nou nou nou, dat is toch wel een heel groot voordeel.....maar niet heus. Ook van losse onderdelen zijn er apparaten die geleverd worden met lerende afstandsbedieningen die een berg AB's overbodig maken, al heb ik liever wat meer AB's


    All in one is voor kraaien die van glimmend houden en voor luie ongeduldige mensen die zelf te beroerd zijn om er maar enige moeite voor te doen om iets moois te krijgen.
    Zoals jij aangeeft dat je een voorkeur hebt voor meerdere AB's, zo geef ik aan dat ik de voorkeur heb voor een enkele. Wees je ervan bewust dat mensen ander wensen kunnen hebben dan jijzelf.

    Het feit dat ik informatie inwin voordat ik tot koop overga geeft denk ik wel aan dat ik niet lui of ongeduldig ben. Als je geen hoge eisen stelt aan geluidskwaliteit kunnen complete sets voor bepaalde consumenten (de door jou genoemde kraaien) interessant zijn.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patric Bekijk bericht
    Zoals jij aangeeft dat je een voorkeur hebt voor meerdere AB's, zo geef ik aan dat ik de voorkeur heb voor een enkele. Wees je ervan bewust dat mensen ander wensen kunnen hebben dan jijzelf.

    Het feit dat ik informatie inwin voordat ik tot koop overga geeft denk ik wel aan dat ik niet lui of ongeduldig ben. Als je geen hoge eisen stelt aan geluidskwaliteit kunnen complete sets voor bepaalde consumenten (de door jou genoemde kraaien) interessant zijn.
    Als ik het goed begrijp en een beetje tussen de regels doorlees was je niet echt op zoek naar een losse set en probeeerde je een mening los te peuteren over de LG HB965-TZ , bijdehandje

    Als je losse apparaten koopt krijg je inderdaad 2 AB's, die kunnen de apparaten volledig bedienen, er zijn lerende AB's die kunnen zaken leren van andere apparaten, maar vaak nooit alle functies. All in ones hebben 1 AB, maar...... als het een beetje knappe all in one is en er wel een hoop mogelijk is, dan zijn sommige van die AB's zo vreselijk gebruiksonvriendelijk dat je zou wensen dat je er meerdere had.

    Je lijkt iets slimmer en minder ongeduldig dan degenen die gelijk bij een dozenschuiver naar binnen stappen, maar je bent het (nog) niet.

    Er is verschil tussen hoge eisen en een beetje knap geluid, geloof me, de meeste van die alles in 1x weggooizooi heeft gewoon een waardeloos geluid, bij de dozenschuivers trappen ze hem een keer flink open voor je en dan roepen over de herrie heen....... mooi he

    Als je niet ongeduldig bent en wel iets goeds wil dat wel voordelig is, dan spaar je nog even een beetje door en kom je van je krent en gaat hier en daar eens luisteren en leren luisteren om van dat gemakzuchtige ik stel niet zulke hoge eisen aan geluidskwaliteit(andere benaming voor: het mag niet teveel kosten) tot ik wil wel goede geluidskwaliteit voor mijn geld en daar wil ik wat moeite voor doen. Je zou geluidskwaliteit grofweg in 3 delen kunnen benoemen:
    1 all in one plastic
    2 goede niet extreem dure middenklassers
    3 high end

    Alle 3 komen in hun prijsklassen en er zijn overlappingen in kwaliteit, de kunst is het vinden van goede kwaliteit voor een mooie prijs, luie mensen die wel goed geluid willen kopen een hele dure all in one om toch nog een beetje goede kwaliteit te krijgen, slimme mensen kopen een voordelige losse set en je hebt semi slimme mensen die denken dat ze met wat aanpassingen een barrel kunnen verheffen tot iets wat het nooit zal worden....goed.

    Je bent pas slim als je voor los gaat
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als ik het goed begrijp en een beetje tussen de regels doorlees was je niet echt op zoek naar een losse set en probeeerde je een mening los te peuteren over de LG HB965-TZ , bijdehandje
    Dan had ik mijn vraag als volgt gesteld:
    Heeft er iemand ervaring met de HB965-TZ van LG?

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door patric Bekijk bericht
    Dan had ik mijn vraag als volgt gesteld:
    Heeft er iemand ervaring met de HB965-TZ van LG?
    En wat dacht je dan dat je voor antwoord had gehad

    Maar alle gekheid op een stokkie, hoop dat je de rest van mijn betoog ter harte neemt en bezint eer gij begint.

    Ik heb hier al genoeg van die spijtoptanten gezien met hun all in 1x weggooishit waarvan de speler het voor gezien had gehouden en dan hier komen vragen of ze de rest van die troep nog een beetje kunnen gebruiken...... in de meeste gevallen dus niet, reparatie veel te duur en aansluitmogelijkheden tekort..... kunnen ze die zogenaamde voordelige aankoop alsnog in 1x wegdonderen..... lekker voordelig
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •