De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard alles in 1 set - onderzoek consumentengids

    Hoi allen,

    Ik wil een alles in 1 set van Homecinema set aanschaffen. Ik weet dat dit wordt afgeraden en beter is om losse componenten te kopen (heb verschillende posts gelezen oa set van E600). Maar ik ben zo'n typische consument die voor gemak gaat tegen niet al te hoge kosten IK zat zelf te denken aan E500,-.
    Ik ben nog niet uit over 2.1 of 5.1
    Ik weet dat recentelijk een vergelijkingstest van homecinemasets is geweest van de consumentenbond. Misschien dat ik uit die test wat meer wijzer te worden.

    Kan iemand mij de resultaten van deze test delen? Om lid te worden voor alleen deze test lijkt mij te duur.

    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Voor 500-600 euro heb je ook sets die uit losse componenten bestaan. Kijk maar eens bij merken als Onkyo en Yamaha. Die hebben een prima receiver als basis. Hiermee heb je de volledige vrijheid welke DVD- of blu-rayspeler je aansluit.

    Daarnaast heb je nog legio aansluitingen over om andere apparatuur analoog of digitaal aan te sluiten, bijvoorbeeld een game console.

    De bijgeleverde speakerset kun je (eventueel) later vervangen door andere (betere) speakers.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Even een set bestaande uit losse componenten als voorbeeld:

    Onkyo TX-SR508 + SKS-HT528. Hier moet je nog een losse DVD- of blu-rayspeler bij aanschaffen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door golfgolf69 Bekijk bericht
    Hoi allen,

    Ik wil een alles in 1 set van Homecinema set aanschaffen. Ik weet dat dit wordt afgeraden en beter is om losse componenten te kopen (heb verschillende posts gelezen oa set van E600). Maar ik ben zo'n typische consument die voor gemak gaat tegen niet al te hoge kosten IK zat zelf te denken aan E500,-.
    Ik ben nog niet uit over 2.1 of 5.1
    Ik weet dat recentelijk (OH ja? wanneer dan? ) een vergelijkingstest van homecinemasets is geweest van de consumentenbond. Misschien dat ik uit die test wat meer wijzer te worden.

    Kan iemand mij de resultaten van deze test delen? Om lid te worden voor alleen deze test lijkt mij te duur.

    Alvast bedankt.
    Ik ben wel lid van de consumentenbond, maar de laatste test is dacht ik van dec 2009 en dat is voor audiobegrippen met all in ones toch al weer oud....

    De meest recente test van all in ones met blu ray die ik heb gelezen is van okt/nov 2010 in de HET (Home Entertainment Today) nummers van dat blad zijn los te bestellen, aangezien dit een recent nummer is nog gewoon in de winkel voor 4,75. De geteste modellen zitten overigens niet in je prijsklasse, vanaf 700 voor bijvoorbeeld een Pioneer waarvan de geluidskwaliteit al te wensen overlaat, maar dan wel met blu ray en veel bling bling.

    Als je gemakzuchtig(ik noem dat gewoon LUI) bent en je geld met gemak over de balk gooit en helemaal niet van een klein beetje knap geluid houd, ja dan ga je voor all in one, al zul je hier denk ik niet veel hulp krijgen, voor all in ones moet je naar de dozenschuivers

    Mijn hulp krijg je niet, ik help niet bij deze figuurlijk gesproken zelfmoord......

    (Snap ze niet, worden ze hier aan alle kanten gewaarschuwd om vooral geen all in ones te kopen..... en dan komen ze nog goedkoop hengelen naar een testje uit de consumentegids..... je zou ze toch ...... die sukkels die maar niet willen luisteren.... )
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    +1 voor de gek!

    (ik ben het wel opvallend vaak met de gek eens.. zou ik dan ook...)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door golfgolf69 Bekijk bericht
    Ik weet dat recentelijk een vergelijkingstest van homecinemasets is geweest van de consumentenbond. Misschien dat ik uit die test wat meer wijzer te worden.

    Kan iemand mij de resultaten van deze test delen? Om lid te worden voor alleen deze test lijkt mij te duur.
    Het lezen van een test is ook vaak duur, omdat dat nl. meningen van iemand anders zijn en er gekeken wordt naar wat een set voor het geld te beiden heeft. Daarnaast is het een moment-opname en wordt er vaak niet gekeken naar de langere termijn. Een goedkopere set kan op lange termijn dus duurder zijn, dan een set die wat duurder is.

    Wil je een goede test hebben, dan kun je deze beter zelf maken door te gaan kijken en vooral te gaan luisteren naar wat er allemaal mogelijk is en kan zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Goedkoop is in dit geval duurkoop. Maar das mijn mening. Je zult vast zelf wel een reden hebben om niet voor het betere werk te gaan (gezien het feit dat je voor 500 euro toch wel een receiver en een dvd/blurayspeler kan kopen)
    De truck is denk ik dat je je niet moet laten leiden door wat de diverse apparaten allemaal kunnen. Het gaat erom wat jij NODIG hebt. Jij hebt de keus gemaakt voor een all in one. So be it. Maar dan moet je er ook geen wonderen van verwachten natuurlijk.
    Ik heb er een paar jaar geleden 1 gehad van JVC. Die gaf prima geluid en was makkelijk te bedienen. Beeld ook prima.
    Verder kan ik niet veel zeggen op all in one gebied. Behalve dan dat ik pas een losse blu ray speler heb gekocht van Samsung. Kwaliteit is prima en geluid ook, dus Samsung kan ook een merk zijn waar je wat aan hebt qua all in one.
    Voor de rest zou ik zeggen: rij gewoon eens langs een BCC of andere grote zaak en laat de verkopers hun werk doen. Schrijf de typenummers op waar ze mee komen en google er eens op voor je gaat aankopen.

    Mocht je toch nog losse componenten overwegen, heb ik nog wel een kleine tip. Een jaar of drie geleden kocht ik een Sony receiver STR-DG500 voor ongeveer 250,--. Dus voor die prijs moet je nu toch ook wel iets kunnen krijgen aangezien die prijzen natuurlijk ook dalen. Dan zou je qua blu ray de Samsung CB6500 kunnen nemen (170,-- bij alternate). Verbinden met de receiver via de analoge output en klaar ben je voor nog geen 450,00. Waarschijnlijk is de sony er niet meer, maar er is nu vast wel iets anders in die prijsklasse. Maar van die combi kan ik zeggen: werkt als een tierelier en klinkt als een klok.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    . Maar van die combi kan ik zeggen: werkt als een tierelier en klinkt als een klok.
    Moeten er natuurlijk nog wel een paar knappe speakertjes bijgekocht worden
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •