Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 31 worden weergegeven.

Discussie: denon avr1611

  1. #1

    Standaard denon avr1611

    hallo allemaal , ik had een jvc home cinema set maar die is het aan het begeven. nu wil iets nieuws gaan kopen en mijn oog is gevallen op een denon avr 1611 en dat samen met Canton CD-105 Aluminium Zwart speakers. mijn vraag is of dit goed samen gaat, misschien heeft iemand al ervaring met deze set. alvast bedankt voor uw reacties.
    m.vr.gr
    johan

  2. #2

    Standaard

    Lijkt me een hele mooie combinatie, beiden van een goede kwaliteit

    Toch is er maar 1 die kan beslissen of het echt naar je zin is, en dat is je eigen gehoor...... en als je het naar je zin is, nemen (beiden goed spul!)
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    laten we hopen dat mijn gevoel goed is in deze

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sportvisser Bekijk bericht
    laten we hopen dat mijn gevoel goed is in deze
    Mijn gevoel erover is ook wel goed, het is dan te hopen dat je oren het met je gevoel eens zijn
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    beste filmgek, heb jij toevallig ervaring met denon ???

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sportvisser Bekijk bericht
    beste filmgek, heb jij toevallig ervaring met denon ???
    Mijn huidige is een Onkyo, mijn voorgaande was er idd 1 van Denon en die heeft mij altijd keurig gediend. Vind Denon toch zeker 1 van de topmerken op dit gebied
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    ik hoop dat er meer mensen zo over denken !!!

  8. #8

    Standaard

    Als je bang bent dat deze combinatie jou niet zal bevallen, kun je de stoute schoenen aantrekken of deze set laten staan. Anders wordt het een impulse-aankoop waar je later spijt van kunt krijgen.

    Aan de andere kant kun je wanneer de set jou niet meer bevalt, deze gaan upgraden zodat deze wel aan jouw verwachtingen kan voldoen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-11-2010 om 15:25
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als je bang bent dat deze combinatie jou niet zal bevallen, kun je de stoute schoenen aantrekken of deze set laten staan. Anders wordt het een impulse-aankoop waar je later zeker spijt van zult krijgen.

    Aan de andere kant kun je wanneer de set jou niet meer bevalt, deze gaan upgraden zodat deze wel aan jouw verwachtingen kan voldoen.
    Wat een onzin, slecht gekozen bewoordingen

    Zult ~ ~ ~ kunt

    Toekomstvoorspellingen, als je echt goed daarin zou zijn, kunnen je schatrijk maken
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    zou deze speaker set iets zijn bij de avr 1611 ???? Jamo S606-HCS3
    gr sportvisser

  11. #11

    Standaard

    Of deze set kwa klank mooi combineert met een receiver, kun je het beste zelf beoordelen, maar technisch zal het voor een 1611 lastig worden.

    Door de grote woofer en de twee laag-midden eenheden is de S606 niet de makkelijkste luidsprekers om aan te sturen. Om deze onder controle te kunnen houden heb je dus een knappe receiver nodig. Daarnaast is de S606 veel krachtiger dan de andere luidsprekers van de set. Dit zou kunnen betekenen dat deze misschien beter kunt bi-ampen.

    Vindt je deze set i.c.m. een receiver van Denon mooi klinken, dan lijkt het me verstandiger om dan voor een 1911 te kiezen en later nog een aktieve sub toe te voegen of een complete luidsprekerset met een aktieve sub te kiezen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sportvisser Bekijk bericht
    zou deze speaker set iets zijn bij de avr 1611 ???? Jamo S606-HCS3
    gr sportvisser
    Bij Gerco moet elke zuil ge Bi-amped/wired worden en als ie al een grotere speaker dan het formaat 1 liter melkpak ziet moet er gelijk een beul van een versterker aanhangen

    Wat mij betreft kan je deze set rustig aansluiten op de 1611, al zou ik zelf gaan voor de set met de sub er al bij, zeker als je er films mee wilt gaan draaien en van een beetje bas houd en dat niet allemaal door de receiver wilt laten verzorgen. dan krijg je deze set:

    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy..._hcs_5/309992/




    Zolang je niet het onderste uit de kan(je versterker niet op zeer hoge volumes laat draaien) wil zal het allemaal echt wel goed gaan en deze set met sub neemt om je receiver op het gebied van laag te ontzien komt het allemaal wel goed. Toch raad ik altijd iedereen aan om zelf te gaan luisteren, niemand kan namelijk zeggen of een bepaalde klank je zal bevallen, ook al denk ik dat dit een goede combinatie is

    De Jamo set wordt ook veel gebruikt in combinatie met de Onkyo 608 en ik schat de Denon 1611 echt niet minder in.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Of deze set kwa klank mooi combineert met een receiver, kun je het beste zelf beoordelen, maar technisch zal het voor een 1611 lastig worden.

    Door de grote woofer en de twee laag-midden eenheden is de S606 niet de makkelijkste luidsprekers om aan te sturen. Om deze onder controle te kunnen houden heb je dus een knappe receiver nodig. Daarnaast is de S606 veel krachtiger dan de andere luidsprekers van de set. Dit zou kunnen betekenen dat deze misschien beter kunt bi-ampen.

    Vindt je deze set i.c.m. een receiver van Denon mooi klinken, dan lijkt het me verstandiger om dan voor een 1911 te kiezen en later nog een aktieve sub toe te voegen of een complete luidsprekerset met een aktieve sub te kiezen.
    Bi ampen, je lijkt het een oplossing te vinden voor elke zuil.... of een speaker groter dan een melkpak van 1 liter:wallbash:
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Bi ampen, je lijkt het een oplossing te vinden voor elke zuil.... of een speaker groter dan een melkpak van 1 liter
    Een receiver als de 1611 heeft voldoende uitgangsvermogen en reserves voor een stel boekenplank-formaat luidsprekers en dus niet alleen voor melkpakjes van 1 liter. Gebruik je boekenplank-formaat luidsprekers, dan hoef je dus niet bang te zijn dat de eindtrappen overbelast worden en dat het geluid daardoor boemeriger zal gaan klinken. Daarnaast kunnen we voor de lage tonen tegenwoordig gebruik maken van een aktieve sub. Deze kan vaak zelfs de lage tonen beter weergeven dan een stel zuilen, omdat deze een eigen versterker heeft en daardoor dus makkelijk onder controle te houden is.

    Bi-amping is een manier om de reserves te vergroten en het geluid daardoor voller te laten klinken. Dit is vaak nodig als een last complex is vanwege bvb dubbele weergevers. Het zal dus niet altijd even veel nut hebben, maar voor een luidspreker als de S606 zeker.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een receiver als de 1611 heeft voldoende uitgangsvermogen en reserves voor een stel boekenplank-formaat luidsprekers en dus niet alleen voor melkpakjes van 1 liter. Gebruik je boekenplank-formaat luidsprekers, dan hoef je dus niet bang te zijn dat de eindtrappen overbelast worden en dat het geluid daardoor boemeriger zal gaan klinken. Daarnaast kunnen we voor de lage tonen tegenwoordig gebruik maken van een aktieve sub. Deze kan vaak zelfs de lage tonen beter weergeven dan een stel zuilen, omdat deze een eigen versterker heeft en daardoor dus makkelijk onder controle te houden is.

    Bi-amping is een manier om de reserves te vergroten en het geluid daardoor voller te laten klinken. Dit is vaak nodig als een last complex is vanwege bvb dubbele weergevers. Het zal dus niet altijd even veel nut hebben, maar voor een luidspreker als de S606 zeker.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    wat denken jullie van deze set, lijkt mij een enorme mooie samenstelling
    Yamaha RX-V765 en dan als speakerset Canton Movie 120-MX , lijkt me een mooie set voor in huiskamer van ongeveer 23 vierkante meters. is dit te vergelijken met de denon avr 1611 of is dit misschien nog beter
    gr
    sportvisser

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sportvisser Bekijk bericht
    wat denken jullie van deze set, lijkt mij een enorme mooie samenstelling
    Yamaha RX-V765 en dan als speakerset Canton Movie 120-MX , lijkt me een mooie set voor in huiskamer van ongeveer 23 vierkante meters. is dit te vergelijken met de denon avr 1611 of is dit misschien nog beter
    gr
    sportvisser
    Wat ik denk? ........

    Dat je van je luie reet vanachter die computer moet komen en eens op pad moet gaan en hier en daar je oor eens te luisteren moet leggen.

    Het internet is leuk om info te verzamelen over apparatuur en om een indicatie te krijgen over wat het zal kunnen gaan kosten, doch uiteindelijk zul je zelf een aantal zaken tegen elkaar moeten afwegen

    1 je budget
    2 een receiver, rekening houden met vermogen, aansluitmogelijkheden, mogelijkheden, bedieningsgemak, eventueel(maar mag eigenlijk geen doorslag hebben bij de aanschaf) vormgeving/kleur en afmetingen, het moet natuurlijk ook nog een beetje te plaatsen zijn.
    3 speakers, die komen er in ontelbare vormen, kleuren, maten en prijzen, afweging wat je kunt plaatsen, alles satelliet, alles boekenkast, alles zuilen of een combinatie daarvan, zolang als het van 1 serie is met dezelfde klankkleur is het goed. Voor die klank is het van belang dat je zelf op pad gaat, niemand en dan ook echt niemand kan voor jou beslissen wat goed is en mooi klinkt, we zijn nu eenmaal allemaal anders. Om eea te kunnen bepalen is het wel van belang om wat luisterervaring op te doen en dat kan wel eens een paar maandjes duren om te leren wat het onderscheid is tussen al die klanken en wat je daarvan zelf waardeert.

    Je hebt nu een aantal leuke combinaties tentoongesteld, niets mis mee, maar wat ik/wij er hier ook van vinden, we/ik kan je er nog wel een paar honderd geven die ook goed zijn....

    Goede receiver merken zijn Denon, Marantz, Onkyo en ook de net door je aangehaalde Yamaha in de ruim boven de 1000 euro klasse kun je ook nog kijken naar Sony, H&K en Pioneer(alle 3 niet mijn ding, maar dat is wel heel erg persoonlijk) en dan heb je nog van die over het paard getilde exoten die schandalig veel geld kosten en waarvoor je gouden oortjes moet hebben om de zogenaamde supereigenschappen van op te kunnen pikken

    We kunnen je best helpen, maar dan zul je uitgebreid je wensen en je budget en wat je ermee wilt, alsmede de eigenschappen van je kamer kenbaar moeten maken, met andere woorden, dan moet je met de billen bloot

    Jouw keuze en daarbij de concurrent:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...2575FB00355B21

    Een voorbeeld geven voor speakers...... onmogelijk zonder een aantal wensen te kennen, en onmogelijk om te zeggen of het dan ook je klankkleur is.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    de internet link in je bericht werkt niet !!!

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sportvisser Bekijk bericht
    de internet link in je bericht werkt niet !!!
    Jammer , hier wel, zul je zelf even een vergelijk bij Kieskeurig moeten doen en de recievers Onkyo 608, Denon 1611 en Yamaha 765 moeten aankruizen, want daar ging de link over.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    zullen we eens gaan doen, nu weet ik wat je bedoelde
    gr

  21. #21

    Standaard

    Eindelijk heeft DVDPF weer een zinnige reactie geplaatst.

    Om het kiezen wat makkelijker te maken:

    1. Bepaal wat de basis van de set moet worden: de receiver of de luidspreker.
    2. Maak onderscheid tussen receivers met meer mogelijkheden en met een betere of mooiere weergave.
    3. Probeer in de toekomst te kijken. Wil je er bvb 3D mee kunnen kijken, er later wat grotere luidsprekers op aan kunnen sluiten of de set uitbreiden met een tweede zone?
    4. Bepaal waar je de set het meest voor wilt gaan gebruiken. Dit kan kijken of luisteren zijn.
    5. Luisteren in een winkel is vaak lastig. Vanwege de vele verschillende combinaties die er gemaakt moeten worden, zijn sets bijna nooit optimaal ingesteld. Je kunt daarom meestal beter de klankeigenschappen vergelijken en deze proberen te vertalen naar jouw thuis-situatie.


    Op deze manier zal het vast wel lukken om zelf een set samen te stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Eindelijk heeft DVDPF weer een zinnige reactie geplaatst.


    Op deze manier zal het vast wel lukken om zelf een set samen te stellen.







    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht







    Ik zal niet vragen waar je jouw kennis vandaan hebt gehaald. Waarschijnlijk dezelfde site als waar de smilies vandaan komen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik zal niet vragen waar je jouw kennis vandaan hebt gehaald. Waarschijnlijk dezelfde site als waar de smilies vandaan komen.
    Ze zitten op het niveau van jouw kennis
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Als dat zo is, kun je nog een hoop van ze leren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •