Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 35 van 35 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik geloof dat TS nu wel wakker is.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die fronts...... dat zijn geen beste
    Zoals ik al eerder schreef is dit dus een probleem van onderbezetting en een ongunstig geplaatste poort.

    Overigens is dit niet de einige luidspreker die dit probleem heeft. Veel zuilen met een enkele woofer kunnen dit hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Als het maar mooi klinkt.............

    Die fronts...... dat zijn geen beste
    Ik kom op het forum voor advies, maar zekers niet om mijn speakers te laten afkraken!
    Hoezo niet de beste?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door knorretje Bekijk bericht
    Ik kom op het forum voor advies, maar zekers niet om mijn speakers te laten afkraken!
    Hoezo niet de beste?
    Heb je een heel uitgebreide uitleg gegeven, als je je hoofdspeakers, ondanks dat zij tot 50Hz kunnen weergeven, al bij 80Hz stopt doe je jezelf 30Hz tekort. Maar je vind het goed klinken, vraag me af waarom je dan zuilen hebt genomen .........

    Mijn opmerking is scherp, niet om je speakers af te kraken, maar het geeft wel te denken dat het bij 80Hz beter zou klinken dan bij 50Hz.....

    BTW, als je mijn uitleg op punten niet had begrepen, doe me dan een PM als je het niet op het forum wenst te vragen, daarin zou je dan niet de enige zijn.....
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik geloof dat TS nu wel wakker is.

    Zoals ik al eerder schreef is dit dus een probleem van onderbezetting en een ongunstig geplaatste poort.

    Overigens is dit niet de einige luidspreker die dit probleem heeft. Veel zuilen met een enkele woofer kunnen dit hebben.
    Zouden dan die mensen die dingen ongehoord kopen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #30

    Standaard

    Sorrie dit was een misverstand van mijn kant!
    Is het dan een goed idee om de crossover op 50,55 of 60 te zetten, dit om mijn MS914 wat lucht te geven?
    Mijn vorige Yamaha 440rds had een vaste crossovervan 90 daar kon ik dus niks mee veranderen.
    Nu ik de NR1501 heb, tja daar heb ik nu meer mogelijkheden mee zodoende mijn vraag
    ps mijn MS914 Baspoort zit lager geplaatst dan mijn woofer

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door knorretje Bekijk bericht
    Sorrie dit was een misverstand van mijn kant!
    Is het dan een goed idee om de crossover op 50,55 of 60 te zetten, dit om mijn MS914 wat lucht te geven?
    Mijn vorige Yamaha 440rds had een vaste crossovervan 90 daar kon ik dus niks mee veranderen.
    Nu ik de NR1501 heb, tja daar heb ik nu meer mogelijkheden mee zodoende mijn vraag
    ps mijn MS914 Baspoort zit lager geplaatst dan mijn woofer
    Heb je wel gelezen wat ik heb geschreven
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zouden dan die mensen die dingen ongehoord kopen
    Wanneer een model beluisterd is als boekenplank-formaat, dan zou je kunnen verwachten dat deze als zuil dezelfde klankeigenschappen of -kleur heeft, maar dan met een betere weergave van de lage tonen. In dit opzicht zou het dus niet nodig zijn om deze te beluisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door knorretje Bekijk bericht
    Is het dan een goed idee om de crossover op 50,55 of 60 te zetten, dit om mijn MS914 wat lucht te geven?
    Mijn vorige Yamaha 440rds had een vaste crossover van 90 daar kon ik dus niks mee veranderen.
    Nu ik de NR1501 heb, tja daar heb ik nu meer mogelijkheden mee zodoende mijn vraag
    ps mijn MS914 Baspoort zit lager geplaatst dan mijn woofer
    Om de MS914 wat meer lucht te geven, moeten de fronts ingesteld zijn als 'small'. Zijn deze als 'large' ingesteld, dan krijgen ze alle lage frekwenties.

    Volgens de foto van de achterkant die ik gezien heb, zit de baspoort op ongeveer dezelfde hoogte als de woofer en dus niet in het onderste gedeelte van de kast.

    De frekwentie die je het beste kunt gebruiken is.....
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om de MS914 wat meer lucht te geven, moeten de fronts ingesteld zijn als 'small'. Zijn deze als 'large' ingesteld, dan krijgen ze alle lage frekwenties.

    Volgens de foto van de achterkant die ik gezien heb, zit de baspoort op ongeveer dezelfde hoogte als de woofer en dus niet in het onderste gedeelte van de kast.

    De frekwentie die je het beste kunt gebruiken is.....
    Welke frequentie is dat dan? Ik zie alleen een????

  10. #35

    Standaard

    Als je hele topic terug leest zal je vast wel begrijpen waarom die emoticoon heb gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •