De resultaten 1 tot 19 van 19 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard iemand een idee wat dit is

    heb sinds een paar maanden een pana 50VT20 en sinds vorige week zie ik soms bij afspelen BR discs rare verkleuringen, bestaande uit zeer snel bewegende horizontale lijnen: als ik beeld op pauze zet blijft de verkleuring bewegen (heel snel, lijnen zijn eigenlijk losse dots -phosphors ? -, zeg maar als dit: ......) kleuren varieren vnl paars, blauw, soms enkele rode, groene dots

    voorbeeld uit Transformers Revenge of the Fallen IMAX versie:

    http://img834.imageshack.us/img834/1604/fouten002.jpg

    http://img593.imageshack.us/img593/2171/fouten003.jpg

    het duurt een paar seconden en verdwijnt dan

    heb het ook gezien bij nl versie van The Last Battle (Luc Besson): film is zwart wit, plotseling zie ik dus ook zo'n blauwe anamolie verschijnen

    heb 3 verschillende BR spelers getest, 2 verschillende hdmi kabels en speler direkt op de TV aangesloten: geen verschil

    iemand een idee ?
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  2. #2

    Standaard

    mmm het LIJKT op een storing ergens in de digitale omzetting van het hdmi signaal naar beeld. Misschien een fout in de tv? Misschien dat iemand anders dit bekend voor komt.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    mmm het LIJKT op een storing ergens in de digitale omzetting van het hdmi signaal naar beeld. Misschien een fout in de tv? Misschien dat iemand anders dit bekend voor komt.
    denk ook dat het een TV issue is, heb Panasonic al een mail gestuurd maar nog geen reply

    vreemde is dat het maar even is, dus misschien gebeurd het alleen bij een specifiek signaal

    op een ander forum had iemand hetzelfde gehad met een ander merk, bleek iets met moederbord en bepaalde aansturing dat te warm werd; vervanging van het moederbord bleek te helpen

    hoop dat Panasonic met een oplossing komt want naast de andere problemen met de 50VT20 kan ik dit niet erbij hebben
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  4. #4

    Standaard

    ruim een week geleden Panasonic gebeld over dit probleem, moest mail sturen met de foto's, tot nu toe helemaal niets gehoord, zelfs geen bevestiging dat ze ermee bezig zijn

    heb ook wat gespeeld met de digitale camera:

    vb The Last Battle

    vb The Last Battle

    vb Transformers 2

    vb Transformers 2

    vb Transformers 2
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    ruim een week geleden Panasonic gebeld over dit probleem, moest mail sturen met de foto's, tot nu toe helemaal niets gehoord, zelfs geen bevestiging dat ze ermee bezig zijn

    heb ook wat gespeeld met de digitale camera:

    vb The Last Battle

    vb The Last Battle

    vb Transformers 2

    vb Transformers 2

    vb Transformers 2
    Lijkt me idd een TV probleem, ergens een soort van sluiting.

    Hoop dat Pana je netjes gaat helpen, vind het zelf een beetje arrogante eikels bij de service van ze, heb zelf ook ooit een Pana TV gehad die met een jaar sluiting had in de beeldbuis, nooit een fatsoenlijk antwoord gehad op een vraag.....
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Sinds gisteren valt mij ook een soort gelijk iets op bij mijn TH-42PF11.
    Bij mij is het vooral / voornamelijk in het rood dat er donkere lijnen ontstaan.

    Ik heb het idee dat het een "clipping" verhaal is bij mij.

    De tv is echter enkele weken / paar maanden geleden gecalibreerd.
    Ik heb even vlug gisteren wat gespeeld met de instellingen maar krijg het niet verholpen anders dan door de kleur haast volledig weg te draaien, dus bijna tot zwart wit.

    Het viel me als eerste op tijdens een opname van de Pelgrims code. Het Ned 1 logo bevatte enkele donkere stippen, soort cluster van 4 pixels per donkere stip.
    Bij verder onderzoek was het oa ook zichtbaar tijdens Total Wipeout op BBC 3, welk ik net als de pelgrim code keek via een tot nog toe prima functionerende Humax IRHD 5050c.

    ik heb nog geen tijd gehad om te kijken of het ook voorkomt als ik een dvd / blu-ray bekijk of iets vanaf een USB stick die ik op de receiver of de decoder aansluit (scherm heeft zelf geen USB poort).
    Ook moet ik nog nagaan wat het effect is als ik de decoder of blu-ray direct op het scherm aansluit ipv doorlus via de receiver.

    Zodra ik dat allemaal getest heb en in elk van de gevallen het zich blijft voordoen zal ik contact op gaan nemen met de winkel via welk ik het scherm gekocht heb, dan wel rechtstreeks met Panasonic.

    Komt het niet voor als ik de receiver omzeil dan zit het vermoedelijk daar in en zoek ik natuurlijk contact met de daarbij horende schakels.

    Ik zal jullie up to date proberen te houden, wellicht nuttige / handige info voor anderen.

    Ik baal zelf wel erg, dacht toch echt een fatsoenlijke keuze in apparatuur gemaakt te hebben.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lijkt me idd een TV probleem, ergens een soort van sluiting.

    Hoop dat Pana je netjes gaat helpen, vind het zelf een beetje arrogante eikels bij de service van ze, heb zelf ook ooit een Pana TV gehad die met een jaar sluiting had in de beeldbuis, nooit een fatsoenlijk antwoord gehad op een vraag.....
    na bellen hebben ze eindelijk toch een afspraak gemaakt met mij: volgende week woensdag komen ze langs

    ben heel benieuwd....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    na bellen hebben ze eindelijk toch een afspraak gemaakt met mij: volgende week woensdag komen ze langs

    ben heel benieuwd....
    Wij ook.....
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Spooky. Who you gonna call......
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  10. #10

    Standaard

    Ik ben benieuwd naar jou uitkomst.

    Bij mij is het onderzoek tot een stilstand gekomen.
    Toen ik gister namelijk mijn scherm weer aanzet na mijn werk bleek het probleem zich niet meer voor te doen.
    Ik vermoed dat het bij mij een HDMI mis communicatie is geweest, blijf het uiteraard in de gaten houden.

    Succes met jouw probleem.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wij ook.....
    eergisteren gast van E-care langsgekomen, hij had standaard een nieuw D-board bij zich maar na zien van het probleem zag hij ook in dat dit geen oplossing was

    hij had geen idee wat het kon zijn, maar ik had het idee dat ik meer versand van zaken had dan hij , moest hem uitleggen wat b.v. 1080p/24 Hz instelling was.....

    liet 'm ook de bekende motion issues (bij b.v. voetbal en colour banding op vnl lichamen bij beweging) zien en gelukkig kon hij beamen dat dit niet echt normaal was

    heeft wat opnames gemaakt met z'n digitale camera en omdat ik m'n oude toestel nog had staan en ook nog de doos heeft ie de VT20 gelijk meegenomen; heb 'm ook een BR (War of the Worlds) meegegeven waarbij op mijn TV dus zo'n rare fout te zien is, kijken of ze het in hun werkplaats kunnen reproduceren

    tot nu toe nog geen bericht gehad

    gisteren CL voetbal gekeken op m'n oude plasma pana en totaal geen last van motion issues....
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    eergisteren gast van E-care langsgekomen, hij had standaard een nieuw D-board bij zich maar na zien van het probleem zag hij ook in dat dit geen oplossing was

    hij had geen idee wat het kon zijn, maar ik had het idee dat ik meer versand van zaken had dan hij , moest hem uitleggen wat b.v. 1080p/24 Hz instelling was.....

    liet 'm ook de bekende motion issues (bij b.v. voetbal en colour banding op vnl lichamen bij beweging) zien en gelukkig kon hij beamen dat dit niet echt normaal was

    heeft wat opnames gemaakt met z'n digitale camera en omdat ik m'n oude toestel nog had staan en ook nog de doos heeft ie de VT20 gelijk meegenomen; heb 'm ook een BR (War of the Worlds) meegegeven waarbij op mijn TV dus zo'n rare fout te zien is, kijken of ze het in hun werkplaats kunnen reproduceren

    tot nu toe nog geen bericht gehad

    gisteren CL voetbal gekeken op m'n oude plasma pana en totaal geen last van motion issues....
    Leuk die problemen met plasma's

    Heb er nu sinds heel kort ook 1, krijg alleen al angst en beven om problemen die ermee kunnen optreden. Voorlopig speelt ie wel alle ijspegels van het dak, ben van de TV best wel onder de indruk, echt heel mooi beeld...... en mocht ie kapot gaan, ach we hebben garantie en er staat nog wel een reserve TV

    Hoop dat ze je probleem kunnen oplossen en dat ie snel weer helemaal 100% mag terugkomen.

    Je houd ons toch wel op de hoogte?
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    inmiddels ruim week later: had niks gehoord, dus maar even gebeld: bleek dat ze er naar gekeken hadden maar zelf niks konden repareren en dat ze contact hadden opgenomen met Panasonic.....

    wordt vervolgd, had gehoopt deze maand een groot deel van m'n BR kijkachterstand weg te werken, gaat dus niet lukken
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink Bekijk bericht
    inmiddels ruim week later: had niks gehoord, dus maar even gebeld: bleek dat ze er naar gekeken hadden maar zelf niks konden repareren en dat ze contact hadden opgenomen met Panasonic.....

    wordt vervolgd, had gehoopt deze maand een groot deel van m'n BR kijkachterstand weg te werken, gaat dus niet lukken

    Ze hebben er naar gekeken

    Dat had mij ook nog wel gelukt , lekkere sukkels

    Het is prachtig weer voor bij het scherm, hier ligt ondertussen een best pak sneeuw
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is prachtig weer voor bij het scherm, hier ligt ondertussen een best pak sneeuw
    Ja, wrijf 't hem nog even lekker in!

    Ik heb geen idee waarom het resultaat zo wisselend is bij de huidige Panasonic plasmaschermen. Mijn vorige Panasonic plasmascherm had ik nooit een probleem mee. Mijn huidige ging na 8 dagen al stuk. Nu doet ie het prima en heb totaal geen last van ongewenste bijeffecten (even afkloppen). Maar er zijn erg veel eigenaren met exact dezelfde TV die wel allerlei rare problemen (floating blacks, halo's, etc.) ondervinden.

    Het lijkt wel of er flink wat slechte batches zijn geweest in de onderdelen waaruit de Panasonic schermen bestaan. Was bij mij wel het geval. Na vervanging door nieuwe onderdelen was mijn probleem opgelost.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 17-12-2010 om 09:59
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  16. #16

    Standaard

    even update: gisteren hebben ze m'n TV afgeleverd, hebben het A-board vervangen; dit is volgens de E-care man het moederbord, dus vrij rigoreuze aanpassing

    verder geen verklaring wat nu precies de oorzaak was en hoe het is ontstaan

    TV natuurlijk getest en issue is weg

    nu maar hopen dat het niet terugkomt...

    had de afgelopen maand films/TV op m'n oude pana plasma gekeken maar verschil in kwaliteit is toch wel aanzienlijk (in het voordeel van de VT20)

    heb in die maand ook nagenoeg geen BR titels bekeken, vnl oude zwart/wit films en kwalitatief (beeld) mindere dvd's
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  17. #17

    Standaard

    Mooi zo! En nu genieten van je scherm!
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mooi zo! En nu genieten van je scherm!
    precies !! gisteren A-team bekeken, schitterend beeld en film viel ook reuze mee
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  19. #19

    Standaard

    Dat was dan een maandje......

    Gelukkig weer terug en weer helemaal goed

    Nu weer genieten en hopen dat het heel blijft
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •