De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Thumbs down Optishe schakelaar : Geen geluid

    Beste Experts ;

    Ik ga dit zo goed mogelijk proberen uit te leggen :

    Ik heb dus

    http://www.allekabels.nl/Optische-Ka...chakelaar.html

    gekocht .

    Dus het zit zo : ik heb een geluids installatie met een doosje (versterker denk ik ) : hierop zit de optishe uitgang in voor het geluid van dat ''doosje" van die uitgang en ga ik met een optishe kabel naar de optishe schakelaar uitgang : en in de 3 ingangen heb ik de optishe kabels van mijn dvd speler , ps3 , pc gestoken. dus : Luidsprekers en subwoofer gaan naar klein zwart doosje en van daar heb ik uitgang ofwel rood,wit voor geluid ofwel optish en van daar ga ik naar de optische schakelaar.

    http://www.google.be/imgres?imgurl=http://ecx.images-amazon.com/images/I/31s9tp7G7BL._SL500_AA280_.jpg&imgrefurl=http://ready2beat.com/technology/electronics/bose%25C2%25AE-cinemate%25C2%25AE-gs-series-ii-digital-home-theater-speaker-system&usg=__GQTbi0GXhp4l6mNmzGUYrIBVbzo=&h=280&w= 280&sz=9&hl=nl&start=0&zoom=1&tbnid=qNlm1Nz_yXzajM :&tbnh=133&tbnw=133&prev=/images%3Fq%3Dbose%2B2.1%2Bspeakers%26um%3D1%26hl%3 Dnl%26client%3Dfirefox-a%26sa%3DN%26rls%3Dorg.mozilla:nlfficial%26channel%3Ds%26biw%3D1920%26bih%3D866%26t bs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=276&ei=dAvbTML pNcOZOquRjLYJ&oei=dAvbTMLpNcOZOquRjLYJ&esq=1&page= 1&ndsp=52&ved=1t:429,r:2,s:0&tx=59&ty=81

    is een foto van het geluidsysteem met het kleine zwarte doosje moest je ng niet weten wat ik bedoel.


    Maar het grote probleem is als ik de geluidsinstallatie aan zet ik heb ik geen geluid krijg als ze aan staan als ik schakel . en als ik rechtstreeks van het doosje naar de dvd speler of ps3 ga heb ik geluid . Dus zou het kunnen dat ik met een verlies zit door de schakelaar ? ( de schakelaar is niet kapot wand ik heb al 3 verschillende soorten schakelaar gekocht en het gaat niet ) en de kabels ook niet wand ik heb ze getest.


    Dus als iemand me zou kunnen helpen dit is echt een compleet raadsel voor me .Ik heb al rond gezocht op internet en ik vind er niets over dus moet ik misschien een versterker aansluiten erop voor het lichtsignaal te versterken ? geen idee

    Bedankt voor het lezen ik hoop dat Julie er iets van uit kunnen maken sorry moest het niet zo duidelijk zijn maar kan het niet beter uitleggen.

    Danku en hopelijk kan iemand mij helpen.

  2. #2

    Standaard

    Ik heb in een deuk gelegen

    Kopen mensen die Bose bende omdat het simpel en makkelijk moet en dan krijgen ze die veels te dure "juwelen" niet aan de praat

    Heb hier ook een optische schakelaar, die wordt gebruikt om enkele gameconsoles etc etc op een Logitech Z5500 aan te sluiten en dat werkt zonder enig probleem en heb er waarschijnlijk een stuk beter geluid mee dan met die Bose die waarschijnlijk ook nog eens het dubbele kost en de helft van de prestaties levert, maar dat terzijde Bose kopers verdienen het

    Oke, je hebt dus wel geluid op die juwelen als je de optische kabel rechtstreeks aansluit op dat kastje, maar als je via de optische schakelaar gaat werkt het niet en je hebt al 3 schakelaars geprobeerd en alle 3 werken niet

    Blijft de vraag over, heb je ook die kabel die je gebruikt van de optische schakelaar naar het Bose kastje geprobeerd aan te sluiten op bijvoorbeeld je PS3 en rechtstreeks op dat Bose kastje? Lijkt me de enige mogelijke boosdoener als je al het andere al hebt getest.

    Mocht het dan nog niet werken..... neem dan draste maatregelen, die Bose weggeven, misschien dat je wat moet bijbetalen ivm met verwijderingskosten en dan neem je een Logitech Z5500

    Sorry hoor, kon het niet laten, ben een beetje een anti Bose, maar het zou gewoon moeten werken ook met de optische schakelaar, als je ook die ene kabel hebt getest en als die goed is, dan is het een kwestie van die schakelaar op het afspelende apparaat zetten en dan zou het moeten werken er wordt immers enkel het lichtsignaal doorgeven als een soort van verlengsnoer met een schakelaar ertussen, hier werkt het iig wel, sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    De optische schakelaar die je hebt aangeschaft zou het moeten doen.
    Mits het goed is aangesloten uiteraard.

    In principe moet je het zou aansluiten dat:
    -De uitgang van de optische schakelaar met de optische ingang van de Bose is verbonden.
    -De PS3 etc aan is gesloten op één van de drie ingangen van de optische schakelaar.

    Eigenlijk kan er niks mis gaan zou je zeggen.....maar je weet het maar nooit.
    Controleer ook of de stekkers van de optische kabels goed in het daarvoor bestemde gat zitten.
    Ik heb eens zo'n kastje gehad waar je ze echt bijna met geweld in moest drukken.


    Succes!!
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •