Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 56 van 56 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Shaky cam?
    Hoewel ik deze manier van filmen wel fijn vindt, is het wel een modeverschijnsel geworden. Kan mij dan ook wel voorstellen dat mensen hierom afhaken.

    Heb de film overigens (nog) niet gezien. Ik ga er niet voor naar de bios, misschien dat ik 'm pindakaas. Oei, dat die loslopende moraalridder het hier maar niet leest...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Gezien! 7,0/10 voor deze film!

    Verhaal crap, effecten en actie helemaal top! Niet nadenken en lekker kijken daar is deze film voor gemaakt.

    Inderdaad blackhawk down meets district 9. En door de manier van filmen die andere vooral haten werd ik wel wat meer in de film betrokken je kreeg part of the group gevoel.

    Maar goed net als transformers je moet er van houden
    De blu-ray steelbook schijnt al te pre-orderen zijn. Volgens mij is dit typisch een film waar ik heel veel van kan genieten.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theregiment Bekijk bericht
    Gezien! 7,0/10 voor deze film!

    Verhaal crap, effecten en actie helemaal top! Niet nadenken en lekker kijken daar is deze film voor gemaakt.

    Inderdaad blackhawk down meets district 9. En door de manier van filmen die andere vooral haten werd ik wel wat meer in de film betrokken je kreeg part of the group gevoel.

    Maar goed net als transformers je moet er van houden
    Mee eens. De film probeert niet iets te zijn wat het niet is. De regisseur heeft goed aangevoeld wat de beperkingen waren van de film en heeft daar slim om heen gewerkt. Zo zitten er geen irritante diepere boodschappen in en zit er geen stomme romantiek ofzo in. Verder is het meer een oorlogsfilm dan een sf-film. De film is totaal niet orgineel en bevat ernorm veel film clichés maar de makers hebben goed gekeken want de film bevat bijna geen dip. Het basisniveau is niet dat van een meesterwerk maar de film kijkt super lekker weg, de film is door het handheld effect en door het feit dat je alleen met de compangie op weg bent zonder dat je een alwetende verteller hebt behoorlijk persoonlijk en intrigerend. De actie is gewoon top en de film word niet onnodig lang gerekt. De flow zit er goed in en de special effects zijn goed tot zeer goed te noemen. Nee het is geen meesterwerk maar dat pretendeert de film ook niet te zijn. In zijn gerne is het gewoon een hele goede film. Alles word eruit gehaald, niets meer niets minder begrenst tot het basis niveau. Als je er van houdt en je niet iets verwacht wat het niet pretendeert te zijn is het gewoon een ruim voldoende waard. In tegenstelling tot Sucker Punch wat gewoon helemaal niet werkte, niet lekker liep te vaag was en waarmee je je niet kon identificeren. Word Invasion Battle Los Angeles is nooit saai en er gebeurd altijd wat, de film heeft geen stomme eindes dus ik vind het sowiso al geslaagd.

    57. World Invasion: Battle Los Angeles (Jonathan Liebesman, 2011) :: 7.5
    World Invasion: Battle Los Angeles is een hele sterke oorlogsfilm en dan vooral een combat oorlogsfilm. Het is geen film die probeert iets aan de kaak te stellen noch een boodschap te vertellen. Het is een film die close combat een oorlog volgt. Wat kan het die mariniers überhaupt schelen wat de hoge piefen denken, zolang zij maar levend uit de strijd komen. Dit is typisch zo'n film die zijn eigen beperkingen feilloos aanvoelt en niet iets probeert te zijn wat het niet is. Het is gewoon rauw, bijna geënsceneerd en bevat veel actie en split-second beslissingen. Het is gewoon een combat-film. Hierin horen geen vervelende romances of filosofische subplots die alleen maar afwijken van waar het echt omgaat: overleven. Dit heeft Jonathan Liebesman goed in gezien en daarom is Word Invasion: Battle Los Angeles naar mijn inziends een succes geworden.

    Ja het thema is al tientallen keren gedaan, ja de muziek is op momenten cliché matig melodramatisch en ja we hebben het allemaal al eens eerder gezien. Battle Los Angeles is niet orgineel noch briliant. Maat het is wel rauw, spectaculair en weet goed mee te leven met de situatie van de mariniers. De hoge hoeveelheid filmgrain en het feit dat hele grote stukken handheld zijn geschoten versterkt dit alleen maar. Casting moet ik ook een pluim geven vanwege de afwezigheid van een leger aan hollywood sterren welke alleen maar afleidden van het echte verhaal. Twee goede acteurs (Eckhart & Rodriguez) om het verhaal te dragen en voor de rest onbekende acteurs waardoor er niet afgeleid word van het verhaal. De film bevat veel clichés maar pakt gewoon alle pluspunten uit voorgaande oorlogsfilm en verbeterd deze.

    World Invasion: Battle Los Angeles zal nooit een meesterwerk worden, zal nimmer een Oscar winnen maar is toch heel knap gemaakt. Vooral de regisseur die perfect de beperkingen van de film weet en hier perfect omheen werkt. Geen scène die niet past in het beeld van de film, geen scène die overbodig of teveel is. Alles klopt voor het soort film dat men wilde maken. Voor de uitvoering zeker een tien. Alleen de uitgangswaarde is laag want het is natuurlijk niet bijzonder moeilijk, opmerkelijk of origineel. Typisch een voorbeeld van met weinig script iets heel goeds maken. Battle Los Angeles verdient onder de streep een knappe ruim voldoende voor de entertainmentwaarde en het feit dat de twee uur voorbij vlogen.
    Laatst aangepast door Davidshadow13 : 26-04-2011 om 17:55
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #54

    Standaard

    De film was wat mij betreft best professioneel uitgewerkt, maar er zat eigenlijk niets origineels in. Maar ondanks dat ik vrijwel alles in de film wel eens in andere films heb gezien heb ik mij toch wel vermaakt. Het is denk ik een prima film voor mensen die niet eerder een oorlogsfilm hebben gezien, of een film waarin de aarde door buitenaardse wezens wordt aangevallen.

    Maar na films als Independence day, War of the Worlds, Transformers, District 9 en nog velen anderen had ik toch op iets nieuws gehoopt. Positief vond ik in ieder geval wel dat de film zichzelf serieus nam. Ik hoop dat de volgende film over een aanval vanuit de ruimte met iets origineels aankomt.

  5. #55

    Standaard

    Heb de film gezien...,een tikkeltje beter dan Sky-Line maar meer ook niet..wat een slechte cast zeg..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  6. #56
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    De film vorige week gezien en je moet er niet te veel bij nadenken en gewoon kijken. Zal deze zeker nog een keer gaan kijken.

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •