De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard is dit een goede set

    Hallo,ik ben hier nieuw maar kijk wel al regelmatig op jullie forum.
    Ik heb ongeveer 7jaar een set gehad(losse componenten van philips de FR984)wil nu iets heel anders en denk aan dit het gaat hier om de marantz NR1501 (dit om het formaat en niet geheel onbelangrijk de looks)en een set harman/kardon HKTS16.Kan iemand mij vertellen of dit een goede keus is.Ik was al redelijk tevreden met mijn oude set.En heb laatst de philips 7220gehoord en vond hem ook super klinken maar dat was een alles in een en daar hou ik niet zo van.dus.
    GRTS nico

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Nico.

    Om een volwaardige vervanger te kiezen voor jouw huidige set, zou ik je aan willen raden om zelf te gaan zoeken en vooral te gaan luisteren en niet te veel te kijken naar de omvang van de toestellen.

    Waarschijnlijk bedoel je de HTS7200? Dat is idd een alles in één, maar met 2 luidsprekers. Zo'n set klinkt in een winkel altijd beter, omdat alles al op elkaar afgestemd is. Deze kun je daarom idd ook beter laten staan. Een set moet nl. thuis mooi kunnen klinken en dus niet (alleen) in een winkel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    sorry ik bedoelde met de philips de 7500

  4. #4

    Standaard

    Ik snap wat je bedoeld maar in een winkel is meestal alles optimaal !!!
    Maar ik wil eigenlijk weten kun je zo'n nieuw set met zo,n oud set vergelijken of ga je 6 sprongen vooruit en dan met name het geluid.
    ik kijk graag films (te veel) maar heb ook graag de radio aan.
    Zoals ik al schreef het oude set vond ik al leuk klinken.Ik wil dan ook geen grote luidsprekers maar een normaal 5.1 systeem

  5. #5

    Standaard

    Wat je mag verwachten is dat nieuwere receivers meer mogelijkheden hebben als je kijkt in een bepaalde prijsklasse. Voor de weergave-kwaliteit maakt het niet zo veel uit. Een gewone audio CD of radio zal met een nieuwe set dus net zo mooi klinken als een oude set. Dit verandert wanneer je een moderne hoogwaardige bron zoals BD gaat gebruiken. Een nieuwe receiver zal er dan voor zorgen dat het mooier klinkt, omdat deze omzetters en decoders aan boord heeft die daarvan gebruik kunnen maken.
    De sprongen die je vooruit maakt zitten dus in de mogelijkheden en de leeftijd van het toestel.

    Over het gebruik van luidsprekers zijn de meningen verdeeld. Voor een gemidddelde set zou je minimaal boekenplank-formaat luidsprekers als 'front' moeten gebruiken. Deze zijn nl. beter in staat om lage tonen te weergeven dan sateliet-luidsprekers. Het 'gat' tussen de subwoofer en de gewone luidspreker is dan dus kleiner en het geluid zal daardoor voller en warmer klinken. Daarnaast zijn sateliet-formaat luidsprekers vanwege het beperkt bereik vaak niet in staat om het onderste uit de kan te halen als het gaat om dynamiek en detailles. Je moet dus kiezen tussen vormgeving en functie. Voor 'surround' of 'rear' en 'centre' maakt het minder uit, omdat deze kanalen vaak minder lage frekwenties hebben. De (wat grotere) front luidsprekers en de subwoofer zullen er dan voor zorgen dat het leuker klinkt.

    In een winkel is vaak weinig optimaal. Zo is de ruimte vaak groter, zijn er vaak meer omgevings-geluiden en staan er vaak veel luidsprekers bij elkaar. In pricipe zou je een set dus beter thuis kunnen beluisteren dan in een winkel. Een winkel is dus meer om te vergelijken dan om te luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nicodepico Bekijk bericht
    Ik snap wat je bedoeld maar in een winkel is meestal alles optimaal !!!
    Maar ik wil eigenlijk weten kun je zo'n nieuw set met zo,n oud set vergelijken of ga je 6 sprongen vooruit en dan met name het geluid.
    ik kijk graag films (te veel) maar heb ook graag de radio aan.
    Zoals ik al schreef het oude set vond ik al leuk klinken.Ik wil dan ook geen grote luidsprekers maar een normaal 5.1 systeem
    Met alle respect, maar wat jij 6 sprongen vooruit noemt, is voor mij misschien maar 1 sprong. Je kunt m.i. het beste:
    1. je budget bepalen
    2. op basis daarvan op internet een aantal modellen selecteren die binnen je prijsklasse vallen
    3 dan naar een bcc of andere grote winkel gaan en gewoon gaan luisteren, vragen, enz.
    4. en dan de typenrs opschrijven die je wat lijken
    5. tot slot hier terug komen en vragen wat de ervaringen zijn van mensen (of reviews zoeken op google), maar dan niet vragen of het geluid beter is ofzo want ieder zn smaak is weer anders. Kan wel zijn dat iemand iets aanbeveelt, maar wat heb jij daaraan als je op basis daarvan iets koopt en je vind het apparaat bagger klinken.
    Als je het dan toch wilt weten van een ander, vraag dan ook in wat voor omgeving dat apparaat staat. Het is nogal een verschil als je een receiver hebt die staat in een woonkamer met vloerbedekking en veel meubels enz, of in een kamer met laminaat en een minimum aan spullen. De grootte van de kamer kan ook van invloed zijn.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •