De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Sony DAV-DZ330 met PS3?

    Hi allemaal!

    Ik zit eraan te denken de Sony DAV-DZ330 te kopen. Ik heb al een PS3 en wil deze erop aansluiten voor een krachtige surround ervaring.

    Nu snap ik wel dat je dit optimaal bereikt met HD-geluid, dus een PCM, DTS-HD of DD TrueHD geluidssignaal. De set heeft deze niet als decoder beschikbaar.

    Ik vroeg me af of mijn PS3 in staat is deze codecs zelf te versturen naar de decoder zodat deze het alleen verspreid over de boxjes, dus dat het signaal HD blijft. Kan dit of kan ik geen DTS-HD / DD TrueHD / PCM beluisteren met deze set?

    Alvast heel erg bedankt.

    kees

  2. #2

    Standaard

    Met zo'n set blijft audio niet HD. Dit komt door het ontbreken van HDMI-ingangen. Het enige wat de PS3 kan doen is Dolby TrueHD omzetten naar Dolby Digital, de 'core' (standaard DTS) uit DTS-HD halen of het meer-kanaal PCM omzetten naar 2-kanaals PCM en het via een digitale verbinding naar de receiver van het DAV-systeem sturen. Daarnaast heeft HD-geluid bij dergelijke systemen in die prijsklasse ook geen nut, omdat er door de beperkte ruimte in de receiver en de goedkope luidsprekers die je er bij krijgt veel van de HD-kwaliteit verloren gaat.

    Om daarvan gebruik te kunnen maken, heb je dus wat knaps nodig en dus geen alles-in-één systeem met alleen een DVD speler dat niets meer waard is als de speler stuk is.

    Je kunt het geld dus beter uitgeven aan wat knaps dan aan zo'n bult plastic.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •