De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard budget systeem samenstellen

    Hallo, ik ben nieuw hier en zeg maar leek op het gebied van home cinema ed.
    Ik heb hier al heel veel gelezen maar geraak er maar niet uit.

    Ik had graag een setje samengesteld. Het budget moet zo klein mogelijk gehouden worden.

    Qua wensen eigenlijk niet zo veel: ik moet kunnen dvd's afspelen en het geluid moet 5.1 zijn.

    Is er iemand die iets kan voorstellen?

    Greetz.

  2. #2

    Standaard

    Zo klein mogelijk is ook een ruim begrip..... het is maar net waar je vanuit gaat, graag een max bedrag.

    Nog plannen om in de toekomst Blu Ray te gaan kijken?
    Wat voor een TV heb je of denk je te gaan aanschaffen?
    Wil je grote speakers, zuilen, boekenplank of een satellietset?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Hallo,

    bedankt voor je reactie, maar ik ga het anders doen.

    Ik ga zelf een systeempje samenstellen, dat hier dan posten en ne keer luisteren als dat wat op elkaar past qua mogelijkheden vooral dan naar afspeelgeluid (hd).

    En dan zien we wel weer.

    Als receiver zijn er nog 2 in de running, die goedkope onkyo ... 307 geloof ik en dan de yamaha rx-v367.

    Ga nu dezer dagen eens kijken welke bd dvd speler kan passen.

    Groetjes.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vdw Bekijk bericht
    Hallo,

    bedankt voor je reactie, maar ik ga het anders doen.

    Ik ga zelf een systeempje samenstellen, dat hier dan posten en ne keer luisteren als dat wat op elkaar past qua mogelijkheden vooral dan naar afspeelgeluid (hd).

    En dan zien we wel weer.

    Als receiver zijn er nog 2 in de running, die goedkope onkyo ... 307 geloof ik en dan de yamaha rx-v367.

    Ga nu dezer dagen eens kijken welke bd dvd speler kan passen.



    Groetjes.
    Ga dan voor de 308, die is goedkoper en al weer een stapje verder....

    Ben benieuwd naar je keuzes, blijf dit wel even volgen.

    BTW nog nagedacht over de Logitech Z5500 als alternatief?
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ga dan voor de 308
    BTW nog nagedacht over de Logitech Z5500 als alternatief?
    Hallo, de 308 was diegene die ik bedoelde

    Maar die logitech set ziet er ook heel leuk uit hoor.

    De tv heeft 2 hdmi poorten, component enz. maar geen optische of coaxiale uitgang. Ik vermoed dat er dan geen digitaal geluid naar de control unit te sturen is ? Of bestaat er een verloop hdmi --> coax ?

    Wat is er allemaal ?

    Tv philips 32pf5331 , heeft 2 hdmi poorten, 2 scartaansluitingen
    wii (aangeloten op tv via component
    Nieuwe bd speler aan te schaffen

    setopbox is momenteel verbonden met tv via hdmi.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vdw Bekijk bericht
    Hallo, de 308 was diegene die ik bedoelde

    Maar die logitech set ziet er ook heel leuk uit hoor.

    De tv heeft 2 hdmi poorten, component enz. maar geen optische of coaxiale uitgang. Ik vermoed dat er dan geen digitaal geluid naar de control unit te sturen is ? Of bestaat er een verloop hdmi --> coax ?

    Wat is er allemaal ?

    Tv philips 32pf5331 , heeft 2 hdmi poorten, 2 scartaansluitingen
    wii (aangeloten op tv via component
    Nieuwe bd speler aan te schaffen

    setopbox is momenteel verbonden met tv via hdmi.
    Er bestaan overal "verlopen" voor, maar dat is niet in alle gevallen een oplossing, zo ook niet in dit geval van HDMI naar Coax de oplossing is (te duur)

    Als je de Z5500 zou overwegen kun je alles aansluiten, het geluid van je TV tak je dan af van de scart 2 in/uitgang middels een scartbreakout. De voorbeelden daarvan heb ik hier op het forum al tientallen keren gegeven.

    De setopbox heeft waarschijnlijk een optische uitgang die je kunt verbinden met de Z5500.

    De nieuw aan te schaffen BR speler kan zowel over een coax als een optische of over beide beschikken, dus ook aan te sluiten.

    De Wii heeft een analoge uitgang, net als de TV als je dat doet via de scartbreakout. (Wii zou je dan kunnen aansluiten op Je TV en het geluid van je TV komt naar de Z5500, of switchen van kabeltje) De Z5500 heeft 1 optische ingang, maar dmv een optische switch (ca €6,50) kun je er drie apparaten op aansluiten.

    De Z5500 heeft een goede prijskwaliteitsverhouding met best wel een stevige sound voor dat geld, brengt bij inruil of verkoop op Marktplaats ook nog altijd een leuk centje op. De Z5500 was kortgeleden nog een openingsaanbieding van 199 euro bij de Saturn Heerhugowaard, om als alternatief te dienen voor een losse set moet je de Z5500 dan ook niet te duur aanschaffen

    Alternatieve losse samenstelling:

    De door je genoemde 308 en bijvoorbeeld deze speakersetjes:

    http://www.yopi.de/prd_4455143

    Kijk hiertoe onderaan de pagina en vergeet de soundbars, er staan 3 a 4 goedkope setjes bij, de Canton 60 lijkt mij een geschikte kandidaat, doch ZELF luisteren

    Hier nog een paar prijsgunstige setjes van JBL:

    http://www.kieskeurig.nl/satellietsy...min=0&max=3995

    De bovengenoemde combinaties zijn echte startersetjes en zullen geen van allen echt verschil kunnen laten horen tussen de standaard DTS en DD 5.1 tov de HD varianten daarvan. Velen gebruiken de Z5500, ook hier op het forum (heb er zelf trouwens 1 staan in de spelletjes kamer en daar voldoet hij uitstekend)
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •