De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem: Xbox aansluiten op Yamaha 2067

    Via de zoekfuncties heb ik al alle topics doorgenomen ivm de Xbox, maar geen oplossing gevonden. Ik heb wat moeite om mijn Xbox 360 van de eerste serie (component) aan te sluiten op mijn receiver.

    -de 3 componenttulpkes zitten op av2
    -de gele, witte en rode zitten ook op av2
    -als ik een dvd wil zien met de Xbox zet ik de switch achteraan de console op HDTV
    -voor een game moet ik deze switch gewoon op TV zetten
    -als ik één van beide manieren voor beeld niet inplug werkt ofwel dvd of wel game niet

    Dat wil dus zeggen dat ik telkens achteraan de console de switch moet omzetten. Het beeld geraakt dan ook niet verder dan 4..p. Hoe ik het zie gebruikt hij momenteel de gele voor games en de 3 components voor dvd (vaag vermoeden). Als ik de console via settings settings van 4..p naar 720p of 1080p probeer te brengen, vraagt hij of ik die wil opslaan maar uiteindelijk staan ze weer op 4..p. Als ik de switch omzet naar HDTV valt gewoon het beeld weg.

  2. #2

    Standaard

    je kan je xbox toch aansluiten via een hdmi kabel !!!! dan zou het moeten werken, beeld en geluid via 1 kabeltje
    gr sportvisser

  3. #3

    Standaard

    Wat sportvisser zegt is natuurlijk met makkelijkst, maar ik begrijp dat jij een XBOX360 hebt uit de eerste serie. En deze hebben inderdaad geen HDMI uitgang.

    Wat je moet doen is deze gewoon component aansluiten op je reciever (het rode, groene en blauwe kabeltje). De schakelaar aan de achterzijde laat je gewoon ten alle tijde op HDTV staan en de instelling op de XBOX360 zet je op 720p of 1080i. NIET op 1080p!!!
    Je XBOX360 kan wel 1080p uitsturen via component maar de meeste TV's/recievers accepteren via component maximaal 720p/1080i!

    Je gele composiet kabeltje kun je gewoon los laten hangen en hoef je niet aan te sluiten.

    Zo heeft het met mijn eerste XBOX360 altijd gewerkt.
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 27-11-2010 om 11:06

  4. #4

    Standaard

    Hij heeft idd geen hdmi.
    Ik heb hem al aangesloten zonder de gele en de switch op hdtv. Dan krijg ik gewoon geen beeld, behalve de wallpaper van de receiver. Zo geraak ik zelfs niet in de instellingen van de console. In deze opstelling wil hij enkel een dvd weergeven.
    Anderzijds, als ik hem zo aansluit rechtstreeks op de tv werkt game en dvd via de component. Dus het probleem doet zich enkel voor als ik alles van de Xbox door de receiver naar de tv stuur.

  5. #5

    Standaard

    Ik denk dat je deze component-ingang nog moet toewijzen aan een groep in het setup-menu van je reciever.

    EDIT: kijk even op pagina 82 van de handleiding. Hier moet je volgens mij wel verder mee komen
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 27-11-2010 om 11:32

  6. #6

    Standaard

    Een andere mogelijkheid staat op blz 100. Om Component-video om te zetten naar HDMI moet de "Processing" ingeschakeld zijn. Anders moet je ook de component-video uitgang van de receiver met de TV verbinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Niet gelukt

    De instructies van p82 had ik al toegepast.
    Dan ben ik nog es op p100 gaan kijken, en de 'enhancer' stond al aan.

  9. #9

    Standaard

    Op blz. 100 van de Nederlandstalige handleiding staat hoe je de "video-uitgangfunctie" in kunt stellen. De 'enhancer' voor audio staat nl. op blz. 84 en deze kun je alleen in- of uitschakelen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •