Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 352 worden weergegeven.
  1. #1
    incubus
    Guest

    Standaard serieus verontwaardigd en teleurgesteld.... iedereen dient d

    Ik ben al verschillende jaren een fervent DVD-verzamelaar en heb altijd het grootste vertrouwen gesteld in het medium qua kwaliteit en duurzaamheid. In mijn ogen was DVD een serieuze verbetering ten opzichte van het verouderde VHS. Maar niets is minder waar... Ik heb het fenomeen afgedaan als zijnde een overdrijving van mensen die niets liever doen dan anderen op stang te jagen. Ik heb het hier over: Disk-rot. Het vormen van een olievlekachtige wolk op de reflectielaag van de schijf die afspeelproblemen geeft en nadien ook volledig onafspeelbaar wordt. Men verspreidde dat dit een probleem was bij goedkope lijm bij de fabricatie van bepaalde regio 1 en regio 4 films en dat dit vooral voorkwam bij films van Warner Brothers. De lijm gebruikt bij deze films verduurde na zeer korte tijd door een chemische wisselwerking van veranderlijke temperaturen en de 2 lagen van de films kwamen hierdoor los. Deze titels begonnen stotteringen en pixelatievorming te vertonen na zo'n 4-tal keren kijken. Na het lezen van deze informatie nam ik de proef op de som en begon ik lukraak mijn collectie te controleren. Ik wil hierbij vermelden dat ik een collectie door de jaren heb opgebouwd van 618 stuks die ik allemaal heb ingegeven in DVD-profiler. Hier is de link:
    http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?al...ceptadult=true
    Na de steekproef moet ik concluderen dat onze Nederlandstalige regio 2 releases heel zwaar getroffen zijn door dit fenomeen. Enkelen zijn zelfs na een 4-tal maanden gewoonweg geoxideerd zonder dat deze al bekeken zijn. Vooral de X-files boxen van FOX zijn zeer zwaar getroffen.Bij het tweede schijfje van de Season 2 box liep zelfs de lijm uit de zijkanten van de schijf die zich weer gehard had op de reflectielaag van de DVD. De andere schijfjes van season 1 en 2 hebben de karakteristieke olievlek op de schijfjes die bij aankoop nog niet aanwezig waren. Het is duidelijk een proces van maanden en ik ben er stellig van overtuigd dat vele andere schijven zullen volgen met deze kenmerken. Er zijn ook al films in mijn collectie die afspeelproblemen beginnen te vertonen die allen de olievlek bevatten. V the original miniseries van Warner Brothers begint te stotteren en heeft de wolkachtige vlek op kant B. House on haunted hill van Universal heeft hetzelfde probleem. De boxen van Hitchcock die nog niet afgespeeld waren, hebben allemaal de wolkachtige vlekken. Deze hebben ook afspeelproblemen. Very bad things van Universal heeft ook hetzelfde... en de lijst gaat maar verder. Vooral Warner Brother titels zijn door corrosie aangetast. Maar alsook Fox, Universal en MGM. Ik wil hierbij vermelden dat ik de grootste zorg met mijn schijfjes draag en dat ik deze vrijwaar van krassen en vingervlekken. Het doet dan ook zeer grote pijn om de collectie te zien vergaan voor mijn ogen!Ik ben een serieuze filmfan die serieus veel waarde hecht aan de films en met spijt moet concluderen dat het materiaal van het medium van lage kwaliteit is. Het zijn niet enkele films, maar het is letterlijk aan het gebeuren met 1 zesde van mijn collectie. Het zijn dan ook veelal titels die al langer dan enkele maanden na aankoop deze problemen beginnen te vertonen en ik hou mijn hart al vast wat dit in de nabije toekomst met de latere aankopen gaat geven. Het grote probleem volgens mij ligt in het feit dat de fabrikanten zijn overgeschakeld naar goedkopere materialen bij de fabricatie van DVD's. De eerste titels die ik jaren geleden bij mijn eerste speler kocht zoals Godzilla en I know what you did last summer vertonen deze problemen niet, wat dan weer getuigd van een betere kwaliteit. Dus hebben de marketingmensen ergens een verkeerde beslissing genomen wat betreft de materiaalkeuze in een later stadium. Ik roep hierbij iedereen op om zijn collectie te controleren en je bevindingen te rapporteren. Dit betekent waarlijk een grote ramp voor de industrie omdat dit een probleem is die zich pas op langere termijn voordoet. Ik vermeld hierbij ook dat in het beginstadium van de wolkachtige corrosie GEEN afspeelproblemen zich voordoen. Het is pas na verloop van tijd en het toenemen van de corrosie dat de afspeelproblemen zich voordoen. Dus wuif het niet weg alsof het een onschadelijk vlekje is. Dat is EXACT hetgeen wat ik deed en ben hierop moeten terugkomen. Ik ben zowel droevig, boos en uitermate teleurgesteld in de maatschappijen en wil iedereen mijn verhaal delen die het horen wil. Mijn vertrouwen in het medium is zwaar aangestast en de schade die ik opgelopen heb, loopt hier in duizenden euros op! Ik ga mijn klachtenrelaas plaatsen op alle nederlandstalige forums en de grote maatschappijen hierover contacteren. Ik ben benieuwd wat deze te vertellen hebben. Ik roep hierbij iedereen die dit probleem heeft op om tegen de lakse houding van de fabrikanten i.v.m. de kwaliteit te protesteren. Ik raad iedereen ten stelligste af om een serieuze verzameling te starten om niet op deze manier te moeten concluderen dat het medium allesbehalve duurzaam is. Ik schrijf ook naar de mensen van het vakblad DVD-Bizz waar ik al anderhalf jaar een abonnement op heb om mijn bevindingen te verspreiden. Dit mag niet ongemerkt voorbij gaan want de mensen worden serieus bestolen. Zeker nu de opleving van DVD op zijn hoogtepunt aan het komen is!

  2. #2

    Standaard

    Ik heb m'n diskies nagekeken, kan niets ontdekken, heb dus nergens last van.

  3. #3

    Standaard

    Heb net een en ander gecheckt en kom tot de conclusie dat twee van mijn films inderdaad olie-achtige vlekken vertonen:
    Blade Runner (WB) en Contact (WB). Andere Warner Brothers-titels (bijvoorbeeld City of Angels en L.A.Confidential) die ik al langer in mijn bezit heb vertonen deze vlekken niet!? Verder zie ik bij de andere maatschapijen tot nu toe geen problemen.
    Wacht verdere reakties af....
    Now if you'll excuse me, I have a beam of light to catch (quote from K-PAX)

  4. #4

    Standaard

    De 'olievlekken' die op veel DVD's zichbaar zijn hebben te maken met de lijmlaag en deze vlekken zijn heel normaal en leveren geen problemen op.

    Discrot is iets heel anders. Bij discrot komen er gaten in de reflecterende laag waardoor je door de disc heen kan kijken.
    Eric van Ballegoie

  5. #5

    Standaard

    Ik heb ff all mijn X-Files Boxen nageken(ook seizoen 5) maar ik kan niks ontdekken...Seizoen 1 die ik al erg lang heb draai ik iedere week wel eens maar niks ollieachtigs ontdekt en ook geen lijm bij seizoen 2...
    Misschien..uhmm jah ik weet et niet ik hem nergens problemen mee..

    Iemand anders nog meer probelmen?
    you can't have old sushi laying around..ugh

  6. #6
    incubus
    Guest

    Standaard reactie op hoofdredacteur

    Geachte,

    In eerste instantie gaf deze olievlek geen problemen op. Achteraf echter bij het erger worden van deze vlekken begint de film te stotteren zonder dat het geluid meestottert... Dus enkel het beeld hapert... Dit fenomeen is getest op 3 verschillende spelers van de merken, Philips, Samsung en Cyberhome.... Achteraf begint er bij het vergroten van het loslaten van deze lijmlaag, pixelatie op te treden... Noem het disc-rot of noem het lijmprobleem. Een probleem die niet weg te cijferen is, is het wel degelijk. Slechte keuze in lijm is een laksheid van de fabrikant, dus niet weg te wimpelen in mijn ogen! Ik verzamel al 4 à 5 jaar en kan het probleem wel degelijk staven met mijn collectie!

  7. #7

    Standaard

    Als het waar is wat Incubus zegt, dan hebben de grote maatschappijen straks serieus problemen!
    Ik ben dan ook erg benieuwd hoe ze zoiets gaan oplossen; kun je over een tijdje je aangetaste dvd's inruilen voor weer nieuwe, krijg je je geld terug of is 't gewoon dikke pech?! (vrees voor 't laatste... )

  8. #8

    Standaard

    Incubus, je schrijft dat je over discrot hebt gelezen, maar waar dan ?
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  9. #9
    incubus
    Guest

    Standaard

    De email naar het vakblad DVD-bizz is alvast verzonden. Het bewijs van schade ligt hier voor mijn neus in mijn kast. Morgen maak ik foto's, contacteer ik de Nederlandse verdelers van Warner Brothers, FOX en MGM en kijk ik wat deze hierover te vertellen hebben. Als hier geen gunstig gevolg uit komt, dreig ik met het contacteren van verschillende kranten. De schijfjes zijn niet van de goedkoopste en we dienen voor de prijs zeker kwalitatief product te krijgen! P.S. .... House on haunted hill vertoont de karakteristieke "putjes" dat volgens de hoofdredacteur op "disc-rot" duidt, dus niet enkel de vlek meer....

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Isis
    ...kun je over een tijdje je aangetaste dvd's inruilen voor weer nieuwe, krijg je je geld terug of is 't gewoon dikke pech?! (vrees voor 't laatste... )
    Is het niet net zoals met software dat je een gebruiksrecht hebt? Ik bedoel dat je een licentie hebt om de film in prive-sfeer te kijken. Want als je een film wil kopen ben je natuurlijk wel erg veel geld kwijt. Dus lijkt mij dat ze de disc moeten vervangen, je hebt niet voor de disc betaald maar voor een gebruiksrecht.
    Misschien kan iemand anders hier meer over vertellen?

  11. #11
    incubus
    Guest

    Standaard

    Wil je sites??? je krijgt sites... Hier komen ze:

    http://www.pnc.com.au/~jmcmanus/dvdrot.htm

    http://www.dvdweb.co.uk/detail.asp?mainID=987

    http://dvd.ultramaxx.com/article.php?sid=43

    http://www.warnerbros.co.nz/forum/re...Page=1&search=

    In de review van La condidential bij transfer quality:

    http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/LAConfidential.asp

    Hier eentje met foto's:

    http://www.mindspring.com/~yerington/

    Er zijn ook veelal Franse, Duitse en Spaanse sites over het fenomeen!!!! Yahoo geeft maar liefst 356 items over het thema weer!!! mmmmmmmmmmmm, klein probleempje, niet?

  12. #12

    Standaard Re: serieus verontwaardigd en teleurgesteld.... iedereen die

    laat maar zitten
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

  13. #13

    Standaard

    Ik dacht dat ik mijzelf belachelijk ging maken door een bericht als deze te plaatsen, maar niets is minder waar!
    Ik kan het bovenstaande verhaal in mijn versie herhalen en concludeer hieruit dat er meerdere filmliefhebbers met lede ogen moet aanzien hoe wij als gebruiker van een medium onderuit getrapt worden!
    Ik begon mij al zorgen te maken over sommige laserdiscs die soortgelijke problemen begonnen te vertonen......
    Als Incubus mijn steun en medewerking wilt hebben sta ik open voor!!!

    Succes!!!

  14. #14

    Standaard

    Met zn allen terug naar Betamax, dat zal ze leren !!

    Kan slecht tegen dit zinloze gemekker... Men is continue bezig de technologie te verbeteren (blue ray disc, en ik las vanochtend iets over een Koreaanse disc die een 1024 gig kan bevatten)..

    Paar schijfies kapot ?? Jammer maar helaas... Als je een videoband kocht was het ook niet voor het leven.. same applies to DVD
    Life is like a donut... Round, with a hole in the middle...

  15. #15

    Standaard

    Sorry incubus, maar ik heb hier een hoop dvd's liggen, en heb er een paar gecheckt en ze zien er nog hetzelfde uit als toen ik ze kocht.

    Hetzelfde geld voor de x-files dvd's en de contact dvd van warner (een van mijn eerste dvd's) Ziet er munt gaaf uit zonder vlekken.

  16. #16

    Standaard

    kheb tot nu toe ook nog geen schade gehad.
    Hopen dat het zo blijft.
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edwin vd Zwaard
    Kan slecht tegen dit zinloze gemekker...
    Paar schijfies kapot ?? Jammer maar helaas...
    Hier zal je ongetwijfeld wat reacties op krijgen....
    Zinloos gemekker is 't absoluut niet en we zijn toch met z'n allen op een forum om elkaar op de hoogte te houden van het e.e.a.?!

    Sorry maar ik vind je opmerking een beetje kort door de bocht...
    Als je een nieuwe auto koopt mag 'ie toch ook niet na 4 maanden uit elkaar vallen om vervolgens de consument af te schepen met "dat er nog aan gewerkt wordt"?!

  18. #18
    incubus
    Guest

    Standaard

    mmmmmmm, paar diskies???? dacht het niet..... In een collectie van 618 stuks... 1/6de????? best wel veel, vind je niet??? en films die geaffecteerd zijn, zonder dat ik deze al heb gekeken? (wel bij aankoop uitgeprobeerd).... De fabrikanten hebben het medium bij de launch aangeprezen als duurzaam en slijtvaster dan VHS. Ik voel me serieus geript door deze mensen daar blijkt dat mijn collectie gewoon in de kast begint te detoriëren!!!! Best wel een verschil met de slijtage van VHS.... Season 2 box van The X-files is een aankoop van 4 maanden geleden... De lijm loopt er al aan de zijkanten uit... Dat is geen kinnekeskak!!!!

  19. #19

    Standaard

    incubus hoe en waar heb je de dvd's opgeslagen als ik vragen mag.

  20. #20

    Standaard

    denk je dat het met vocht of warmte iets te maken heeft?
    With great powers comes great responsibility - Uncle Ben - Spiderman

  21. #21

    Standaard

    Denk het niet, maar ja vragen kan geen kwaad toch?

  22. #22

    Standaard Rembrandtoren revisited...

    Misschien is er een probleem met DVD's die plotseling kapot gaan, misschien is het ook een soort 'urban legend'. Misschien gaat iedereen die nu een keer een hikkie heeft DVD-rot vermoeden. Klinkt in elk geval erg interessant. Misschien zijn er ook spelers die de schijfjes slopen, bijvoorbeeld door te hoge temperaturen. In het begin had ik mijn speler op mijn receiver staan. Toen kon ik de DVD's nauwelijks beetpakken zo heet waren ze. Volgens mij zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van sommige storingen. Misschien ook niet. Ik weet het niet en ik heb ook (nog) nergens last van.

    Wat mij echter tever gaat is allerlei complottheorieen te gaan blaten en roepen dat de fabrikanten iedereen besodemieteren. Daarmee impliceer je opzet en dat is behoorlijk dom. De industrie zal er alles aan gelegen zijn om dit op te lossen want zulke verhalen maakt de mensen alles behalve kooplustig.

    Was er niet zo'n kerel die de Rembrandtoren gijzelde omdat er volgens hem een complot was mbt de breedbeeld-tv? Dit klinkt net zo...
    Mike Philippens •• Wat heb ik? •• Wat huur/leen ik? ••

  23. #23
    incubus
    Guest

    Standaard

    Mijn DVD's liggen in een gewone huiskamer op kamertemperatuur (dus normale omstandigheden) opgeslagen. Ze liggen dus niet in een vochtige ruimte of in de kelder. Ik heb onlangs enkele wandrekken bijgekocht daar ik plaatsgebrek begon te krijgen. Het is onmogelijk om al mijn DVD's constant te controleren op disc-rot daar het al een serieuze collectie begint te worden. Het grote probleem is dat het in het begin niet zichtbaar is... Dus mensen met een jonge collectie zullen het nog niet onmiddellijk waarnemen...

  24. #24

    Standaard

    Wow, someone's had too much coffee.. Typ je altijd zulke lange stukken?

    Anyway, ik heb het probleem zelf nergens waargenomen in mijn eigen collectie (nu 235 stuks) en ik betwijfel o.a. daarom of dit een wijdverbreid probleem is. Misschien dat er iets aan de hand is met de omgeving waarin je je schijven bewaard of heb je een speler die de schijven beschadigd? Ik nog nergens van dit soort verhalen gelezen (ook niet op dvd.nl, waarvan de gebruikers misschien wel duizenden dvd's bezitten) dus ik denk dat je niet echt poot aan de grond zult krijgen bij eventuele claims richting maatschappijen. Zolang het niet aantoonbaar wijdverbreid is bestaat dit probleem in feite niet (heel cru gezegd). Ik zou eerst maar eens een GROOT aantal verklaringen van meerdere 'slachtoffers' van dit probleem verzamelen voordat je actie onderneemd. Straks krijg je nog een claim wegens laster naar je kop geslingert ook...

  25. #25

    Standaard

    Mhh , heb een Philips dvdspeler gehad, en daar kwamen de schijfjes behoorlijk warm uit.
    Nu met een Pioneer, heb ik daar minder last van.
    Merkwaardig

    Hoop toch nog goed te slapen vannacht, eerst Riccardo, nu dit, brrrrrrrrrr
    Platium Trader & SafeTrader
    Keep on Rocking in the Free World!

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •