De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 5.1+PS3+Led-TV+Satelliet

    Mogguh


    Ik heb een home cinema ( 5.1 Samsung HT-C350), Sony PS3, Samsung UE-40c6000 Led-tv en een dreambox satelliet receiver.

    Nu wil ik graag het geluid van de ps3 over de home cinema set horen.
    Als het mogelijk is ook nog het geluid van de dreambox over de 5.1.

    TV > ps3 > d.m.v. HDMI kabel
    Dreambox >TV d.m.v. Scartkabel.
    Heb nog een optische kabel liggen maar als ik die aansluit moet ik dan nog een speciale mode kiezen op de home cinema en klopt deze aansluiting?




    Graag reacties van de mensen die mij willen/kunnen helpen.
    Laatst aangepast door hus3yin : 30-11-2010 om 10:37

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hus3yin Bekijk bericht
    Mogguh


    Ik heb een home cinema ( 5.1 Samsung HT-C350), Sony PS3, Samsung UE-40c6000 Led-tv en een dreambox satelliet receiver.

    Nu wil ik graag het geluid van de ps3 over de home cinema set horen.
    Als het mogelijk is ook nog het geluid van de dreambox over de 5.1.

    TV > ps3 > d.m.v. HDMI kabel
    Dreambox >TV d.m.v. Scartkabel.
    Heb nog een optische kabel liggen maar als ik die aansluit moet ik dan nog een speciale mode kiezen op de home cinema en klopt deze aansluiting?

    Graag reacties van de mensen die mij willen/kunnen helpen.
    PS3 heeft een optische uitgang en je set een ingang, dat is wat je nodig hebt, je dient wel in de setup van de PS3 kenbaar te maken dat je het geluid wilt uitvoeren via de optische uitgang van de PS3, daarbij kan het voorkomen dat in sommige gevallen de audio dan niet meer via de HDMI naar de TV gaat. Als je daar wat meer over wilt lezen, kijk dan in het PS3 topic. Als je PS3 goed hebt ingesteld dan zul je met de source knop van de set het geluid van de PS3 moeten kunnen selecteren.

    PS
    In het geval je nog nooit hebt lopen k.tten met je PS3 kan het zijn dat hij nog wel het geluid via optisch en de HDMI laat lopen, een kwestie van even proberen.

    Je Dreambox kun je eventueel nog analoog aansluiten op je set en als hij een optische uitgang heeft dmv een optische kabel, dan dien je nog een optische switch en 2 optische kabeltjes aan te schaffen, ik ken de dreambox onvoldoende om daar wat over te roepen.

    Moet lukken zo....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    PS3 heeft een optische uitgang en je set een ingang, dat is wat je nodig hebt, je dient wel in de setup van de PS3 kenbaar te maken dat je het geluid wilt uitvoeren via de optische uitgang van de PS3, daarbij kan het voorkomen dat in sommige gevallen de audio dan niet meer via de HDMI naar de TV gaat. Als je daar wat meer over wilt lezen, kijk dan in het PS3 topic. Als je PS3 goed hebt ingesteld dan zul je met de source knop van de set het geluid van de PS3 moeten kunnen selecteren.

    PS
    In het geval je nog nooit hebt lopen k.tten met je PS3 kan het zijn dat hij nog wel het geluid via optisch en de HDMI laat lopen, een kwestie van even proberen.

    Je Dreambox kun je eventueel nog analoog aansluiten op je set en als hij een optische uitgang heeft dmv een optische kabel, dan dien je nog een optische switch en 2 optische kabeltjes aan te schaffen, ik ken de dreambox onvoldoende om daar wat over te roepen.

    Moet lukken zo....
    Dat ga ik ff proberen.
    Moet even kijken waar ik die switch kan halen dan als het andere eventueel niet werkt.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hus3yin Bekijk bericht
    Dat ga ik ff proberen.
    Moet even kijken waar ik die switch kan halen dan als het andere eventueel niet werkt.
    Zo'n optische switch kun je overal bestellen net als optische kabeltjes, betaal er niet teveel voor, ze zijn als je de juiste plek weet te vinden niet echt duur! (een switch cira 7 a 8 euro en kabeltje is afhankelijk van lengte zo rond de 10 euro)
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Kijk hier maar even:

    http://www.allekabels.nl/optische_to...FUODDgodojOAZA

    er schijnen nog goedkopere te zijn, maar ben even het adres kwijt
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    @ de gek:

    kabeltje.com
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    @ de gek:

    kabeltje.com
    Thanks
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •