De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bekabeling voor de leek

    Dag allemaal,

    Na jaren genoegen te hebben genomen met geluid via de box(jes) van mijn tv heb ik besloten toch maar eens voorzichtig te investeren in een surround set. Omdat ik alles nog aan moet schaffen, en als student niet zo verschrikkelijk breed zit ben ik na flink rondsnuffelen en lezen op de volgende configuratie uitgekomen:

    Onkyo TX-SR508 receiver
    Canton Movie 150-QX satelietsetje

    Dit is bewust een redelijke budget keuze, zodat ik op den duur wel de mogelijkheid houdt om te upgraden. Mijn vraag is nu alleen nog:

    Wat voor type kabels heb ik nodig om bovenstaand setje werkend in mijn huiskamer te krijgen? En vanzelfsprekend de vervolgvraag over welke soorten/merken jullie me aanraden...?

    Bij voorbaat dank!

    Jimmy
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blaatmaster Bekijk bericht
    Dag allemaal,

    Na jaren genoegen te hebben genomen met geluid via de box(jes) van mijn tv heb ik besloten toch maar eens voorzichtig te investeren in een surround set. Omdat ik alles nog aan moet schaffen, en als student niet zo verschrikkelijk breed zit ben ik na flink rondsnuffelen en lezen op de volgende configuratie uitgekomen:

    Onkyo TX-SR508 receiver
    Canton Movie 150-QX satelietsetje

    Dit is bewust een redelijke budget keuze, zodat ik op den duur wel de mogelijkheid houdt om te upgraden. Mijn vraag is nu alleen nog:

    Wat voor type kabels heb ik nodig om bovenstaand setje werkend in mijn huiskamer te krijgen? En vanzelfsprekend de vervolgvraag over welke soorten/merken jullie me aanraden...?

    Bij voorbaat dank!

    Jimmy
    Ga je alleen maar naar de tuner luisteren van de receiver of ga je er ook nog wat op aansluiten?

    Speakerdraad van 1,5 tot 2,5mm is top voor je setje en het hoeft absoluut niet van een merk te zijn.......
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik sluit er het UPC decoder op aan, mijn PS3 waarmee ik mijn DVD's en Blu-ray's afspeel en een mediaspeler waarmee ik wat gedownloade content en muziek van mijn NAS en mijn macbook pluk.

    Speakerdraad tussen 1,5 en 2,5mm zeg je, merk doet er niet toe en ik heb niets aparts nodig om de sub mee aan te sluiten? (meende dat ergens gelezen te hebben)
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Blaatmaster Bekijk bericht
    Ik sluit er het UPC decoder op aan, mijn PS3 waarmee ik mijn DVD's en Blu-ray's afspeel en een mediaspeler waarmee ik wat gedownloade content en muziek van mijn NAS en mijn macbook pluk.

    Speakerdraad tussen 1,5 en 2,5mm zeg je, merk doet er niet toe en ik heb niets aparts nodig om de sub mee aan te sluiten? (meende dat ergens gelezen te hebben)
    Je hebt niet echt iets aparts nodig om een sub aan te sluiten, een goede tulp kabel zal in de praktijk voldoen:



    Deze is 5meter voor 12,50 de helft korter is 11,25 http://www.allekabels.nl/na/0/6464/P...dio-Kabel.html

    Je PS3 en multimedia speler beschikken waarschijnlijk over een HDMI uitgang, dat is dan niet zo moeilijk, je dient wel de instellingen in de setup menu's correct uit te voeren.

    Met UPC decoders heb ik geen ervaring, heb geen idee wat daar wel en niet opzit, zou je even de gebruiksaanwijzing van moeten lezen en dan de beste optie kiezen, als je daar vragen over hebt, dan lezen we dat dan wel hier....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    BTW, vandaag bij 1DayFly 2 2,5meter lange HDMI 1.4 kabels voor 13euro incl verzenden
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    thanks weer voor de reactie, heb ik wederom een vraagje; Schroef ik die kabels via kroonsteentjes aan de luidspreker? of werkt die met de zogenaamde "banaanpluggen" waar ik hier over lees?
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  7. #7

    Standaard

    Zonder enige tussenkomst direct aansluiten op de speakers!
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ik sluit mij DPF aan. Ik zou met jou setje gewoon voor 1,5mm gaan, met deze satellietjes voldoet dat prima. Ik zou alleen wel voor koperen kabels gaan. Bij het gebruik van zilveren wordt het geluid enigszins schel. Bij het gebruik van koper komt het laag wat beter over en krijg je een wat voller geluid.

    De discussie over kabels is vaak een punt van discussie en meningen verschillen hier enorm in. Ik spreek hierbij uit eigen ervaring met mijn eigen Onkyo('s)

  9. #9

    Standaard

    Heb alles binnen en alles is aangesloten, thx voor de hulp en de informatie jongens!

    Er komt zelfs overal geluid uit heb alleen nog een probleempje met de calibratie, maar daar heb ik op een ander subforum een draadje over aangemaakt :P

    nogmaals bedankt voor jullie snelle info !
    ADDICTION
    Ook ik ben Safetrader en MegaStartrader

  10. #10

    Standaard

    Graag gedaan, en op dat andere plekje zul je ook wel gevonden worden
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •