De resultaten 1 tot 21 van 21 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hoe een screen grab maken van een bluray disc?

    Ik heb een laptop (Windows 7) met bluray speler. Nu had ik graag van een bluray disc (dus van de originele bluray, geen rip) een screengrab genomen. Ik dacht dit te kunnen doen met PowerDVD van Cyberlink, maar de frame cap functionaliteit is sinds versie 8 en hoger uitgeschakeld voor HD-dragers (onder druk van de film industrie, om het rippen tegen te gaan, heb ik vernomen).

    Nu wou ik graag weten of er mensen hier ervaring hebben met screen grabs maken van een bluray. Ik heb gelezen dat je de "snapping tool" van Windows 7 zou kunnen gebruiken, maar dan maak je echt een print screen van wat je op het scherm ziet. Mijn laptop heeft een resolutie van 1680 op 1050, wat dus kleiner is dan de maximum resolutie van een bluray (1920 op 1080). Een printscreen komt dus niet echt overeen met een screengrab, waarbij ik een frame verwacht dat dezelfde resolutie heeft als de bluray.

    Iemand een idee hoe ik wel op een eenvoudige manier een screengrab kan maken, zonder eerst héél de bluray te moeten rippen met één of andere tool? (Een foto maken met een digitale camera is ook niet de bedoeling, dan is de snapping tool een betere oplossing.)

    Alle info is welkom.

  2. #2

    Standaard

    Geen enkel stukje software kan dit volgens mij legaal. Of met andere woorden, het gaat niet zonder dat je eerst de encryptie omzeilt. Je kunt een van de reviewers van DVD.nl benaderen hiervoor. Wellicht dat zij je kunnen helpen.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Geen enkel stukje software kan dit volgens mij legaal. Of met andere woorden, het gaat niet zonder dat je eerst de encryptie omzeilt. Je kunt een van de reviewers van DVD.nl benaderen hiervoor. Wellicht dat zij je kunnen helpen.
    Dat kan ik eens proberen. Hoe vind ik deze mensen hun e-mail adres of iets dergelijks terug? Of zijn dit ook leden van het forum en kan ik hen gewoon een PB-tje sturen? (Of mogelijk lezen ze deze thread mee en kunnen ze gewoon hier antwoorden .

    Ik heb vernomen dat tot een betpaalde versie van PowerDVD dit wel mogelijk was. Indien iemand me het exacte versienummer kan geven van (één van) de laatste versie(s) van PowerDVD die dit wel kon (ik dacht versie 7.4 build ?????), kan ik hier ook misschien mee verder (die versie opzoeken en installeren).

  4. #4

    Standaard

    Fraps is iets wat voornamelijk gebruikt wordt voor games, maar wellicht werkt het ook voor films. Ik ben alleen bang dat deze geen volledige 1080p grab zal maken, maar gewoon ter grootte van je laptops resolutie.

    --------

    Wellicht is het slimmer om de blu-ray af te spelen met een ander programma dan PowerDVD.
    VLC player is een speler die vrijwel alles afspeelt én deze kent een snapshot functie, maar of je hiermee blu-rays kan afspelen weet ik niet.
    Voor beiden zal je zelf wat meer informatie moeten zoeken, maar ik denk dat VLC vrijwel zeker zal werken.

    edit: En Michael heeft gelijk, anders weet een van de recensenten dit vast wel.

  5. #5

    Standaard

    Met wat voor programma je het ook afspeelt... je moet de beveiliging van de blu-ray omzeilen en dat is illegaal. Hoe de recensenten het doen weet ik niet, maar er is kennelijk toch een manier voor. FRAPS captured idd op dezelfde resolutie als je scherm is...

    De recensenten zijn gewoon mensen die hier op het forum rondhangen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    FRAPS werkt sowieso goed bij DVD, ook al is het beeld 4:3, FRAPS captured ook in 4:3, i.p.v. de zwarte verticale balken er nog bij. Moet met Blu-ray ook wel lukken.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Met wat voor programma je het ook afspeelt... je moet de beveiliging van de blu-ray omzeilen en dat is illegaal.
    Ligt het aan mij of is deze opmerking gewoon niet waar? Je kan gewoon blu-rays afspelen met powerDVD, waarom zou het dan niet kunnen met VLC? Je hoeft dan toch geen beveiliging te omzeilen?

    Niet dat ik er verder verstand van heb, ik heb niet eens een blu-ray drive in m'n pc. (momenteel zelfs geen dvd drive, want die is kapot, maar dat terzijde )

  8. #8

    Standaard

    Het afspelen van een blu-ray en het in de juiste resolutie weergeven heeft met HDCP te maken. Wanneer je speler en weergever dit beiden ondersteunen wordt blu-ray in de maximale resolutie weergegeven. Bij het maken van screendumps wordt die beveiliging volgens mij gedetecteerd en wordt het maken van een screenshot onklaar gemaakt. Ik baseer me overigens ook maar op wat ik lees op andere sites en fora. Overal wordt gesproken over het onklaar maken van de beveiliging van de blu-ray. Iets wat we op ons forum in ieder geval niet gaan bespreken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  9. #9

    Standaard

    .
    Laatst aangepast door Bjorn024 : 09-09-2019 om 00:09

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bjorn Schierboom Bekijk bericht
    Open Blu-ray in VLC player, snapshot en klaar.
    Heu... speelt die BluRay af? Staat nergens te lezen op de website van VLC player, hoor...

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    FRAPS werkt sowieso goed bij DVD, ook al is het beeld 4:3, FRAPS captured ook in 4:3, i.p.v. de zwarte verticale balken er nog bij. Moet met Blu-ray ook wel lukken.
    Ik heb de FRAPS even geïnstalleerd, maar het nemen van screenshots lukt langs geen kanten. Werkt dit enkel met games of zo? Ik speel een bluray af in powerdvd, met FRAPS minimized. Gebruik de hotkey voor een screenshot, maar in de map waar die screenshots moeten terecht kome, staat gewoon niks...

  12. #12

    Standaard

    Op dit moment zijn Anydvd/DVDFab Passkey 8 legale programma's dus deze aankopen of ergens vinden en programma eerst starten en doe hierna wat je wilt doen.
    What ?

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Gr8oNe Bekijk bericht
    Op dit moment zijn Anydvd/DVDFab Passkey 8 legale programma's dus deze aankopen of ergens vinden en programma eerst starten en doe hierna wat je wilt doen.
    Voor de duidelijkheid: het AFSPELEN van een bluray is niet het probleem. Het maken van een screencap is het probleem. Dit gaat niet door middel van een simpele printscreen. De Screen cap functionaliteit moet effectief in de gebruikte software zitten. PowerDVD speelt de blurays af maar de screengrab functionaliteit is gedisabled.

    Dus je bent zeker dat de paketten die je vermeld WEL screengrab functionaliteit (en dan bedoel ik niet het rippen van de hele film) aan boord hebben voor bluray discs (niet enkel voor dvd)?

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht

    Dus je bent zeker dat de paketten die je vermeld WEL screengrab functionaliteit (en dan bedoel ik niet het rippen van de hele film) aan boord hebben voor bluray discs (niet enkel voor dvd)?

    Volgens mij ondersteund Media Player Classic(installeer een K-Lite Codec Full of Standard indien je deze nog niet hebt) het afspelen van bluray's maar weet het niet zeker dus moet je hier even over Googlen, maar in combinatie met bovenstaande en deze speler moet het wel lukken.


    Edit:

    Of kijk hier even.

    http://forums.highdefdigest.com/blu-...ml#post1289537
    Laatst aangepast door The Gr8oNe : 07-12-2010 om 11:07
    What ?

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Ik heb de FRAPS even geïnstalleerd, maar het nemen van screenshots lukt langs geen kanten. Werkt dit enkel met games of zo? Ik speel een bluray af in powerdvd, met FRAPS minimized. Gebruik de hotkey voor een screenshot, maar in de map waar die screenshots moeten terecht kome, staat gewoon niks...
    Ik speelde ze af met Windows Media Player 12.

  16. #16

    Standaard

    .
    Laatst aangepast door Bjorn024 : 09-09-2019 om 00:10

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bjorn Schierboom Bekijk bericht
    Speelt bij mij gewoon Blu-Ray af hoor.
    Heu... en hoe doe je dit? Ik heb VLC 1.1.5 geïnstalleerd, maar als ik een schijf wil openen heb ik enkel keuze tussen DVD, Audio CD of (S)VCD. Een bluray disc kan ik niet kiezen. Ook de m2ts bestanden individueel openen (vanop de disc) is noppes. Ik heb het dus niet over rips, voor alle duidelijkheid, maar over de ORIGINELE bluray disc.

    Wat heb jij meer gedaan waardoor je WEL blurays kan afspelen?

    Ondertussen heb ik nog steeds geen oplossing voor mijn probleem . Iemand hier die er effectief in geslaagd is een screenshot te maken van een bluray (ik bedoel dan de originele disc, niet een gedownloade rip), en hier even stap voor stap kan uitleggen (of me een PB sturen) met hoe hij of zij dit gedaan heeft? VLC speelt met een standaard installatie GEEN originele bluray discs af.
    Laatst aangepast door TomVDJ : 17-12-2010 om 20:21

  18. #18

    Standaard

    Ondertussen heb ik ***MOD KNIP*** gedownload om een BluRay te rippen naar de PC. Die bestanden op PC zijn afspeelbaar door ***MOD KNIP*** maken.

    Ik zoek echter nog steeds een oplosssing om gewoon rechtstreeks van het schijfje een screencap te maken, zonder de boel eerst te moeten rippen (duurt me véél te lang. Ben er meer dan een uur mee zoet, en volgens mij is het ook niet volledig legaal).

    Als iemand dus een oplossing weet hiervoor (liefst één die hij zelf geprobeerd heeft en weldegelijk werkt. Ik heb geen zin om "wild guesses" van mensen te moeten uitproberen), laat het me AUB weten!
    Laatst aangepast door Roy de Jong : 22-12-2010 om 14:08

  19. #19

    Standaard

    Ik heb het één en ander uit de vorige post geknipt. Het is NIET toegestaan om uitleg te geven over programma's welke DVD's of Blu-ray's kunnen rippen.
    Het maken van screencaps/screenshots kan ook niet op een legale manier, je moet hiervoor de beveiliging van de DVD/Blu-ray Disc omzeilen, en ook dit is niet legaal.

    DVD.nl wil hier op geen enkele manier mee in verband gebracht worden. Dit topic gaat daarom dan ook op slot. Voor meer informatie ben ik of één van de andere crewleden per PM bereikbaar.

  20. #20

    Standaard

    Na overleg met de rest van de crew hebben wij besloten dat dit topic weer open mag, met in acht neming van de volgende punten.

    *DVD.nl werkt hier in geen enkel opzicht aan mee.
    *Het is toegestaan om uitleg te geven om (Full-HD) screencaps te maken. Mits hiervoor de beveiliging van de DVD/Blu-ray Disc NIET omzeilt hoeft te worden. Een DVD/Blu-ray Disc mag dus niet "gekraakt" worden.
    *Tekst en uitleg over rippen, kraken e.d. worden direct verwijderd.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy de Jong Bekijk bericht
    Na overleg met de rest van de crew hebben wij besloten dat dit topic weer open mag, met in acht neming van de volgende punten.

    *DVD.nl werkt hier in geen enkel opzicht aan mee.
    *Het is toegestaan om uitleg te geven om (Full-HD) screencaps te maken. Mits hiervoor de beveiliging van de DVD/Blu-ray Disc NIET omzeilt hoeft te worden. Een DVD/Blu-ray Disc mag dus niet "gekraakt" worden.
    *Tekst en uitleg over rippen, kraken e.d. worden direct verwijderd.
    Tja, het feit dat het zo'n probleem is om screencaps te maken, ligt net aan die beveiliging, blijkbaar. Ik heb in ieder geval een oplossing (zij het dan via een kleine omweg), voor de rest heeft deze draad dus nog weinig nut. Voor mij mag hij op slot, aangezien er momenteel volgens mij geen Bluray's zijn ZONDER beveiliging, en net de beveiliging niet mag besproken worden.

    'k Vind het trouwens raar dat je van DVD's wel gewoon screencaps kan maken op een normale manier (bijvoorbeeld met PowerDVD), zonder dat de beveiling hoeft gekraakt te worden, maar dat dit bij Bluray's niet kan... Iemand een idee vanwaar dit verschil tussen DVD en Bluray komt?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •