De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Hulp nodig aansluiting luidsprekers

    Beste lezers,

    Ik heb recent wat oudere luidsprekers gekocht via marktplaats: B&W V202, nu wil ik deze aansluiten op mijn receiver, heb alleen wat twijfel over de aansluiting.
    Plaatje van de achterkant van de speakers (exact hetzelfde als mijn eigen speakers):
    http://www.dpaudio.nl/attachments/Im...B_W_V202-3.jpg

    Is waarschijnlijk voor jullie een hele bekende manier van luidsprekers aansluiten maar ik had ze nog nooit gezien. Kan dus die dopjes er gedeeltelijk afdraaien en dan moet er volgens mij een soort stekker oid in! Dus hoe krijg ik deze luidsprekers aangesloten op mijn receiver die ook een zwart/rood aansluiting heeft maar dan om een draad in vast te draaien (Barewire heet dat volgens mij).

    Heb ik een normale zwart/rood luidspreker kabel nodig met een soort extra toevoeging aan de uiteinden? Ik kom er niet meer uit

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Als je de dopjes helemaal losdraait, zitten er hoogstwaarschijnlijk gaatjes die verticaal lopen. Zie onderstaande foto:



    In die gaatjes kun je gewoon het (gestripte) uiteinde van de speakerdaad insteken en vervolgens draai je de dopjes strak aan.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Je kunt zgn. banaan-stekkers gebruiken of de gestripte draad in het gat achter het "dopje" en in de deze dan weer vast draaien.

    Dit laatste heet 'bare-wire' en daarvoor heb je dus geen hulpstukken nodig. Waar je wel op moet letten is dat de isolatie niet onder het "dopje" geklemd wordt en dat je aan beide kanten van de klem het koper kunt zien, maar deze niet het metalen gedeelte van de andere klem mag raken. Anders heb je geen goede verbinding, klem je dan alleen de isolatie of krijg je kortsluiting.

    Voor het gebruik van banaan-stekkers kun je de "dopjes" weer vast draaien, want daarvoor hebben deze nl. geen functie.

    Je kunt ieder soort 2- of meer-aderige kabel gebruiken, behalve coax en kabels waarbij je de polen niet van elkaar kunt onderscheiden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Als je de dopjes helemaal losdraait, zitten er hoogstwaarschijnlijk gaatjes die verticaal lopen. Zie onderstaande foto:



    In die gaatjes kun je gewoon het (gestripte) uiteinde van de speakerdaad insteken en vervolgens draai je de dopjes strak aan.
    Beste allen,
    Misschien domme vraag maar die gestripte uiteindjes, solderen (vertinnen) jullie die of gaan die gewoon bloot & getwist erin?

    Gr
    Armand

  5. #5

    Standaard

    Ik heb 't gewoon bare-wire aangesloten. Zo dus:

    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Deze kun je beter niet vertinnen omdat de draden zich dan niet meer aan kunnen passen aan de klem. Het contakt-oppervlak zal dan dus kleiner worden en de verbinding dus minder goed.

    Als je het koper niet te veel met de blote vingers aanraakt, heb je ook minder kans oxidatie en zal de verbinding dus ook langer goed blijven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •