De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard subwoofer / plasmascherm

    hallo

    ik ga vrijdag een subwoofer ophalen om mee te experimenteren.

    ik heb een samsung 42" plasma (ps42c450b), en wil deze uitbreiden met een subwoofer, met 2 satelietluidspeakers (er zitten er 5 bij)

    nu wil ik dit gaan aansluiten, maar wat is de beste manier.

    ik heb geen homecinemaset, want een radio staat bij ons in huis nooit aan.
    wel heb ik een blurayspeler, voor de films.

    mijn tv wordt aangestuurd door een interactive tv modem van kpn.

    ik dacht de subwoofer op de volgende manier aan te sluiten.

    de scartuitgang nemen, en via een connector met tulp (out) de tulpstekkers aan te sluiten op de subwoofer, dit is een actieve subwoofer.

    kan dit op deze manier ?

    op de tv zit alleen een digital out (1x), hdmi (3x), scart (1X), en een video/audio in (1x).

    ik hoop op een aantal reacties.

    arno

  2. #2

    Standaard

    Wat voor subwoofer-/speakerset is het (merk/model)? En wat voor audio-ingangen heeft de subwoofer? De informatie die je nu opgeeft is te beperkt om een goed advies te geven.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Je wilt dus feitelijk het homecinema gedeelte, dat wat het hart is en ontontbeerlijk, uitsparen omdat je geen radio luistert? Mag ik het raar vinden en niet verstandig. Je hebt een tv, speler en daar moet dus een complete homecinemaset bij, met versterking. Je budget is beperkt merk ik, maar schaf dan eventueel een leuk 2e hands ht setje aan....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #4

    Standaard

    Welkom op dit forum Arno.

    Aan een losse aktieve subwoofer alleen zal niet veel hebben, tenzij je deze aan gaat sluiten op de (regelbare) audio out van de TV en je de bij de TV ingebouwde luidsprekers wilt gebruiken.

    Zoals de anderen ook aangeven, heb je dus niet alleen luidsprekers en een subwoofer nodig, maar ook decoders en versterking. Je hebt daarvoor keus uit de volgende mogelijkheden:

    1. Een meer-kanaals (5.1) luidsprekerset zoals je voor een PC kunt gebruiken, met ingebouwde decoders.
    2. Een 2-kanaals (2.1) luidsprekerset zoals je voor een PC kunt gebruiken, maar dan zonder decoders
    3. Een alles-in-één systeem (met ingebouwde speler).
    4. Een losse receiver met daarbij een 5.1 luidsprekerset met een aktieve subwoofer.

    De meeste van ons zullen je aanraden om voor de laatste optie te kiezen als je veel mogelijkheden en een goede weergave wilt en voor de eerste als je een budget-oplossing wilt.

    Voor meer info kun je hier een kijkje nemen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    de subwoofer, is van jvc, en actief.
    er zitten 5 speakers bij die via de subwoofer worden aangestuurd.
    ik wil de subwoofer ook niet continu aan hebben staan, alleen als het mij uitkomt.

    ik zal gewoon kijken hoe e.e.a werkt.

    arno

  6. #6

    Standaard

    Wanneer de 5 luidsprekers via de subwoofer aangestuurd worden, noemen we de subwoofer niet aktief. Een echte aktieve subwoofer heeft nl. alleen versterking voor zichzelf aan boord. In jouw geval is het waarschijnlijk zo'n ding wat deel uit maakt van een alles-in-één set en niet zal werken zonder dat je de receiver van die set daar op aangesloten hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    is geen jvc subwoofer geworden, maar een nieuwe van harman kardon.
    werkt alleen niet rechtstreeks op tv, dus komt er ook een dolby receiver bij.
    dan weer experimenteren.
    blijft gewoon leuk.

    subwoofer gekocht bij een electronica winkel bij mij in de buurt, hadden ze over, verkeerd besteld omdat klant dacht dat zijndes niet deed, maar stond gewoon niet aan, was echt mijn geluk, heb m voor € 50,- meegekregen, incl. bon en garantie.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stoef Bekijk bericht
    is geen jvc subwoofer geworden, maar een nieuwe van harman kardon.
    werkt alleen niet rechtstreeks op tv, dus komt er ook een dolby receiver bij.
    dan weer experimenteren.
    blijft gewoon leuk.

    subwoofer gekocht bij een electronica winkel bij mij in de buurt, hadden ze over, verkeerd besteld omdat klant dacht dat zijndes niet deed, maar stond gewoon niet aan, was echt mijn geluk, heb m voor € 50,- meegekregen, incl. bon en garantie.
    Als ie van H&K is, dan is ie dik betaald
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    vandaag een panasonic sa-he7 receiver er bij gekocht.
    kabels bestellen en aansluiten.
    alleen nog een paar kleine speakers er bij voor de rest van het geluid.

    arno

  10. #10

    Standaard

    De SA-HE7 van Panasonic stamt nog uit het tijdperk dat de ontwikkelaars bij Panasonic lagen te slapen. Ze vergaten daarom regelmatig om ook decoders voor DTS in de toestellen te plaatsen als deze voorzien waren van decoders voor Dolby Digital. Overigens zijn ze nu ook niet wakker, omdat ze nu systemen uitbrengen die te goedkoop zijn en daardoor (te) weinig mogelijkheden hebben en niet de weergave-kwaliteit kunnen bieden die je van 'een set' mag verwachten.

    Wat ze niet zijn vergeten is de meer-kanaals analoge audio ingang. Om goed (HD-)geluid uit deze receiver te kunnen halen, moet je deze verbinden met de meer-kanaals analoge uitgang van een speler. Het is dus model wat je het beste als tijdelijke oplossing kunt gebruiken zodat je in ieder geval kan luisteren en kan gaan sparen voor een ander model wat meer gangbaar is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-12-2010 om 13:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Behalve dan wat Gerko zegt, is het verhaal dat de TS eventueel zou willen natuurlijk volledig onzin.

    Als je een home cinema wilt gaan in gebruik nemen, moet je ook de onderdelen van de home cinema in gebruik gaan nemen.

    Een versterker (zonder radio) of een reciever (met een FM tuner) is het hart van je installatie. Zonder een van deze twee apparaten is het een zo goed als onmogelijke opgave. Je zou natuurlijk kunnen proberen om door middel van PC luidsprekersetjes te gaan klooien, of een set van TEUFEL kopen waar de decoders er wel bij zitten, dus die digitaal is aan te sluiten, maar ik zou altijd voor een Reciever of versterker als hert van je HT opteren.


    Raar verhaal weer.

    Nog niet zo raar als het aansluiten van een luidspreker op een coax aansluiting, maar... komt in de buurt.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Wat Marcellow waarschijnlijk bedoelt is dat bijna iedere set en receiver een ingebouwde tuner heeft zodat je daarmee ook naar de (analoge) radio kunt luisteren. Zie het daarom als een mogelijkheid en niet als een beperking bij het maken van een keuze.

    Wil je daar geen gebruik van maken, dan zijn er dus genoeg andere redenen om voor een losse receiver te kiezen, zoals de aansluit-mogelijkheden, de hogere weergave-kwaliteit en de langere levensduur.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    ik heb de panasonic receiver gewoon voor het versterkergedeelte.
    kon er geschikt aan komen.
    verder wordt deze met de optical aangesloten op de tv.
    de subwoofer gaat via de subwoofer out aangestuurd worden.
    gewoon lekker experimenteren met het geluid.
    verder hoeven de installaties van mij geen goud geld te kosten, want een gezin met 4 kids is al duur genoeg.
    ook vandaag via de electronicazaak een paar speakers geregeld van lg.
    zien er leuk uit en klinken ook goed.
    er komen maar 2 speakers en een subwoofer aan te hangen, want vrouwlief wil geen 5 speakers meer in de woonkamer.
    verder wil ik in de toekomst weer zelf een set boxen gaan bouwen.
    dit heb ik in het verleden een aantal malen gedaan, en ik heb nog diverse tekeningen liggen, ver onder het stof verborgen.
    deze worden binnenkort weer tevoorschijn getoverd.

    o ja achter mijn pc hangt een setje roth audioblob 2, subwoofer met 2 satelieten, geweldig voor achter de pc, de buren vinden het minder.

    stoef

  14. #14

    Standaard

    Altijd al respect gehad voor mensen die uit allerlei kliekjes nog een fatsoenlijke maaltijd tevoorschijn weten te toveren
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stoef Bekijk bericht
    er komen maar 2 speakers en een subwoofer aan te hangen, want vrouwlief wil geen 5 speakers meer in de woonkamer.
    :veryfunny:

    Een set met 5 luidsprekers koop je niet omdat je (meer dan) 5 luidsprekers in je kamer wilt, maar omdat je het gevoel wilt hebben midden in de film of een concert te zitten. Je kunt dan ook makkelijk horen waar bepaalde geluiden vandaan komen en waar ze in het geluidsbeeld geplaatst moeten worden. Daar komt bij dat jij of jouw vrouw vast niet de enige wilt zijn die graag een film of concert wil kijken.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door stoef Bekijk bericht
    verder wil ik in de toekomst weer zelf een set boxen gaan bouwen.
    Voor het gebruik van zelfbouwboxen is vaak verstandiger om een stereoset te gebruiken. Je zal daarmee meer uit de luidsprekers en "de set" kunnen halen, dan wanneer je een meer-kanaals receiver daarvoor gebruikt.

    Dat wordt dus nog een lastige keuze.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 16-12-2010 om 21:30
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    zo, alles werkt.
    heerlijk, beter geluid dan van de orginele tv speakers.

    nu nog een logitech afstandsbediening om alles via 1 afstandsbediening te programmeren.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stoef Bekijk bericht
    er komen maar 2 speakers en een subwoofer aan te hangen, want vrouwlief wil geen 5 speakers meer in de woonkamer.
    Hallo zeg, het is in voor - en tegenspoed hoor.

    Ik zou zeggen, 2 weken contact mijden en een H&M verbod...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stoef Bekijk bericht
    zo, alles werkt.
    heerlijk, beter geluid dan van de orginele tv speakers.
    Je moet wel heel verschrikkelijke rommel gekocht hebben als het niet beter klinkt dan van een (platte) TV.

    Denk dat ik in jouw geval was gegaan voor de Logitech Z5500, dan had je wat knaps gehad, en de Z5500 brengt bij verkoop ook nog wat op.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •