De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Soms sneeuw bij afspelen dvd/blu-ray:OnkyoSR607+Panasonic TG46G10+Panasonic BMP60

    Hallo,

    Mijn configuratie:

    -Onkyo SR607 (versterker)
    -Take Classic 5.1 Energy (speakers)
    -Panasonic TG46G10 (plasmaTV)
    -Panasonic BMP-60 (Blu-ray)
    -Philips HD Mediabox (mediabox)

    Alles is via HMDI kabels / optische kabels aan elkaar geknoopt.

    Bij mij komt het zéér regelmatig voor dat wanneer ik een DVD of blu-ray wil afspelen dat ik alleen sneeuw te zien krijg. Vervolgens wordt het beeld een paar seconden zwart om vervolgens weer sneeuw te tonen op 1080P instelling. En dat gaat dan oneindig zo door.
    Meestal lukt het me na veel gevloek en gepruts wel om beeld te krijgen (alles uitzetten/weer aanzetten/kabels wisselen) maar dat moet natuurlijk gewoon anders kunnen lijkt me.

    Ik hebt ontdekt dat als ik de blu-ray speler als eerste aanzet dat hij het dan vaker doet dan wanneer de tv/versterker etc al aanstaan. Echter als input kiest hij dan EC/HMDI1 in plaats van HMDI1? EC betekent toch Error-Correction..? Niet dat het me heel veel uitmaakt want meestal doet hij het dan dus wel
    Maar het is dus behoorlijk frustrerend als ik eerst 10 minuten moet gaan schuiven en kloten om een filmpje te kunnen kijken:wallbash:

    Heeft dit te maken met een of ander handshake probleem en zo ja wat kan ik hier aan doen? Ik lees zo veel dingen; dat de bios van mijn TV geflashed zou moeten worden om dat die niet goed met de versterker kan praten of dat er overal echte monstercables gebruikt zou moeten worden omdat een blu-ray veel meer data verstuurt en 'normale' kabels daar moeite mee zou kunnen hebben.

    Dussss...wát is de boosdoener en hoe valt dit op te lossen?

    Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
    Bedankt alvast!

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum jvh75.

    Volgens mij betekent "EC" electronics control en dat de TV dus automatisch HDMI 1 heeft gekozen.
    Het zou kunnen zijn dat de receiver dit signaal niet goed doorgeeft waardoor de TV blijft switchen.

    Wanneer je de 'Viera link' (CEC) van zowel de speler als de TVuitschakelt, zal je er dus waarschijnlijk minder last van hebben.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Beste Gerco,

    bedankt voor de snelle reactie.

    Ik ga jouw tip zeker proberen, maar dat Viera Link is toch juist bedoeld om Panasonic-apparatuur eenvoudig met elkaar te laten communiceren..?

    Ik laat vanavond weten of het iets heeft uitgemaakt.
    Andere tips zijn uiteraard van harte welkom!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jvh75 Bekijk bericht
    Beste Gerco,

    bedankt voor de snelle reactie.

    Ik ga jouw tip zeker proberen, maar dat Viera Link is toch juist bedoeld om Panasonic-apparatuur eenvoudig met elkaar te laten communiceren..?

    Ik laat vanavond weten of het iets heeft uitgemaakt.
    Andere tips zijn uiteraard van harte welkom!
    Maar dan zonder Onkyo reciever er tussen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •