De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 3DTV: Philips 40PFL8605H

    3DTV: Philips 40PFL8605H

    Eindelijk is het dan zover. Een 3DTV test op DVD.nl! In deze review testen wij de 40PFL8605H/12 van Philips in combinatie met de BDP8000 Blu-ray Disc speler met 3D ondersteuning en een 3D Upgrade Kit.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hmm, Ambilight een plus???? Eerder een dikke min.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  3. #3

    Standaard

    @Roy: goede review weer. Ik had alleen graag wat foto's gezien van de menu's bijvoorbeeld. Al is het maar voor een kleine impressie.

    Persoonlijk zie ik ook heel het nut niet van Ambilight. Iedereen die ik ken met een Philips Ambilight heeft het gewoon nooit aanstaan. Iedereen ervaart het als hinderlijk. Dat Philips dus maar beter de 3D weergave verbeterd ipv steeds maar die nutteloze Ambilight techniek overal op toe te passen...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Meningen verschillen dus duidelijk. Iedereen die ik ken met Amblight heeft het aan staan maar wel op verschillende manieren, ik zelf ook....
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    In ieder geval, een scherm om te negeren. Als je 3D verkoopt, moet dit ook foutloos werken. Ik ben overigens niet zo wild van de kwaliteit/prijs-verhoudingen bij Philips en heb terecht bedenkingen bij enkele technische features.

    Ik mag dat zeggen, het is mijn werkgever.

  6. #6

    Standaard

    Philips wil zich 'onderscheiden' via ambilight maar heeft zich op dat punt een beetje uit de markt geprijsd, denk ik. Meer dan 2 jaar terug kocht ik mijn 32 cm Philips LCD. Als ik daar toendertijd de 37 cm versie van het zelfde type had willen kopen, dan had ik 1000 euro meer moeten betalen, domweg omdat er tussen de 32 cm en 37 cm nog een model 37cm met ambilight 'tussen' zat (wat dus het grote prijsverschil verklaart).

  7. #7

    Standaard

    Ook ik heb de ambilightmode altijd aanstaan en vind het :toppie: zou niet meer zonder willen.

  8. #8

    Standaard

    Jammer dat de 3d zo tegenvalt, als ik een 3d tv wil dan moet het ook 100 punten zijn... ben wel een liefhebber van Philips tv's maar dit gaat niet de opvolger worden van mijn huidige Philips tv.

  9. #9

    Standaard

    Ambilight vind ik erg irritant. Dus heb ook geen philips tv. 3D is iets wat ik nog niet ga kopen. Mijn tv is nog te nieuw en mag ik van mij nog niet gaan vervangen. Ik wacht nog even op de techiniek dat je geen bril meer nodig hebt om 3D te kunnen gaan ervaren. Ook mag het asortiment van flims op BR in 3D eerst ook nog wel wat groter worden. Ook zijn er nog geen tv-uitzendingen die opgenomen worden in 3D. Dus heeft het daarvoor nog geen zin om overte stappen naar 3D.

  10. #10

    Standaard

    Ook ik vind dat hele ambilight maar nonsens. Het leidt af van de film. En dat is waar het om gaat.
    Dat de 3D funtionaliteit op dit toestel slecht is valt natuurlijk niet goed te praten! 3D is het verkoopargument van dit toestel, en als dat niet funtioneert dan kan ik zelf dit toestel alleen maar een dikke onvoldoende geven...
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  11. #11

    Standaard

    Ambilight is absoluut géén nonsens want het voegt een extra dimensie toe aan de kijkervaring. Ik laat ambilight dan ook altijd aanstaan.
    Ik wil toch nog even terugkomen op het 3D gebeuren. Het is mij opgevallen dat het voorkomen van véél of weinig crosstalk op een 3D tv héél vaak te maken heeft met de film zelf. Ik heb gisterenavond resident evil afterlife 3D bekeken op mijn 3D Philips tv en dat zag er FENOMENAAL uit. Géén of zogoed als géén crosstalk te zien. Fantastische 3D effecten. Bij de Polar express 3D was de kijkervaring ook heel goed. Bij andere 3D films zoals bv. cloudy with a chance of meatballs en A christmas carol had ik wel vrij veel crosstalk.
    Iemand een uitleg hiervoor?

  12. #12

    Standaard

    Ik zit op het punt om een 3D tv aan te schaffen, maar door deze review heb ik het een half jaar uitgesteld.

  13. #13

    Standaard

    In mei (ongeveer) komen Panasonic KURO tv's, daar heb ik meer vertrouwen in, al blijf ik 3D een gadget vinden. Neem het niet echt serieus.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  14. #14

    Standaard

    Ik heb ook nu weer voor een Philips gekozen omdat ik in het verleden heb gemerkt dat de after sales service van dat merk héél goed is. Als je dan een probleem hebt met een Philips toestel dan weet je dat het keurig wordt opgelost.
    De Philips lcd/led tv toestellen behoren tot de besten op de markt. Zeker de 9000 serie van Philips.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Phil Neutral Bekijk bericht
    Ambilight is absoluut géén nonsens want het voegt een extra dimensie toe aan de kijkervaring. Ik laat ambilight dan ook altijd aanstaan.
    Dat is onvermijdelijk een zeer persoonlijke beleving. Naar mijn gevoel werkt het énorm afleidend, wat ik dan eerder als een storend element zie die mijn kijkervaring tegenwerkt.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Dat is onvermijdelijk een zeer persoonlijke beleving. Naar mijn gevoel werkt het énorm afleidend, wat ik dan eerder als een storend element zie die mijn kijkervaring tegenwerkt.
    Inderdaad is dit zéér persoonlijk. Toch zijn er heelwat mensen die er dagelijks van genieten. En als je het echt zo irriteert dan kan je het nog altijd uitzetten, nietwaar!

  17. #17

    Standaard

    3D en LCD/LED gaan niet echt samen. Crosstalk is bijzonder irritant en geeft je binnen een paar minuten hoofdpijn en een misselijk gevoel. Plasma is in dat opzicht echt de betere keuze. (Zo zijn er echter wel meer argumenten overigens om plasma te verkiezen...maar dat terzijde).

    @Mark van Lieshout: Het is nog niet zeker of de Kuro techniek al in de 2011 modellen van Panasonic terechtkomt. Daarover zal de CES volgende week vermoedelijk wel meer uitsluitsel geven. Ik lees echter ook berichten dat het pas in de 2012 modellen verwerkt gaat worden.

    Happy New Year!

  18. #18

    Standaard

    Ik heb gisteren twee 3D films na mekaar gezien en had ABSOLUUT geen last van hoofdpijn of wat dan ook. Denk ook dat dit afhangt van persoon tot persoon. De lcd/led techniek is de laatste tijd héél sterk vooruit gegaan dus het is allang niet meer zo dat plasma de betere keuze zou zijn.
    Als je op zoek bent naar een nieuwe tv dan ga je gewoon naar de winkel en je bekijkt het aanbod.
    Ik verkies persoonlijk lcd/led boven plasma. Het plasma beeld is naar mijn inziens te donker en ik hou van een sprankelend kleurrijk beeld. Ik hoop dat ik nu de toorn van de dvd.nl gebruikers niet over mij krijg want ik heb gemerkt dat er op dit forum niets negatiefs mag gezegd worden over plasma. Alvast sorry hiervoor!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •