Pagina 50 van 50 EersteEerste ... 404647484950
De resultaten 1.226 tot 1.240 van 1240 worden weergegeven.
  1. #1226
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Niet iedereen gedijt goed bij een airco. Droge lucht is namelijk niet ideaal, zeker niet voor mensen met huidaandoeningen of stofwisselingsziektes. Mijn huis is ook altijd heel koel en alleen bij excessen denk ik er wel eens aan om het een paar weken later alweer helemaal vergeten te zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #1227

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Niet iedereen gedijt goed bij een airco. Droge lucht is namelijk niet ideaal, zeker niet voor mensen met huidaandoeningen of stofwisselingsziektes. Mijn huis is ook altijd heel koel en alleen bij excessen denk ik er wel eens aan om het een paar weken later alweer helemaal vergeten te zijn.
    Nee, droge lucht is niet ideaal, en hele vochtige lucht ook niet, net zoals heel lage en heel hoge temperaturen niet ideaal zijn.

    Niemand gedijt goed bij slecht onderhouden en verkeert afgestelde klimaatregelingen.

    Ook met een CV kan het heel droog worden in huis...... kun je bakjes aan de radiatoren hangen of er voor kiezen om de
    lucht te wassen met behulp van een luchtwasser...... een Vento bijvoorbeeld, ja, ook niet goedkoop, maar het werkt wel
    heel goed.

    Ook tijdens het gebruik van een airco kan de luchtvochtigheid geregeld worden en dat mensen met huidaandoeningen of
    stofwisselingsziektes nadeel van een airco zouden ondervinden is dan ook onzin, sprookjes vertellen is dan ook echt een
    kunst. Hoge temperaturen maken dat mensen slechter zuurstof opnemen en dat is slecht voor de concentratie en bijvoorbeeld
    voor bestuurders van een auto kan dat gevaar opleveren. Ook lage temperaturen kunnen fataal voor de oudere mensen zijn, ze
    kunnen ongemerkt te ver afkoelen en dat is slecht voor de organen.

    Je kan allerlei zaken bedenken om iets wel of niet te doen, toch op het gebied van airco denk ik dat het grootste probleem
    bij de meesten de kosten van aanschaf en plaatsing zijn en natuurlijk de centjes die het kost om het apparaat ook daadwerkelijk
    te gebruiken. Heb nu mijn 2e auto met airco, de auto daarvoor wilde ik ook met airco, maar dat was toen niet mogelijk, dat was
    eeuwig zonde en na 7 jaar moest hij om die reden wel het veld ruimen. Zolang ik het me kan veroorloven wil ik dan ook geen
    auto meer hebben waar geen airco inzit en iedereen die beweerd dat het niet hoeft..... die neem ik echt niet serieus, de zogenaamde
    arko en opendak liefhebbers hebben over het algemeen weinig tot geen kennis van zaken op het gebied van een airco en nog vaker een
    gebrek aan poen. Verbaas me ook wel over mensen die er wel 1 hebben maar hem zelden gebruiken..... kost meer benzine, ja
    echt waar, doet het ook, maar als dat de reden is om hem niet te gebruiken als het buiten heet is....

    Iedereen is gebaat bij een goede klimaatregeling, of de lucht nu gedroogd, bevochtigd, verwarmt, gekoeld of gereinigd moet worden,
    wat voor ziekte je ook mag hebben, we functioneren allemaal beter onder de juiste condities.

    De oprechtheid is bij veel mensen ver te zoeken, tevens heerst er in Nederland een wijd verbreide ziekte: de zuinige apenaandoening.

    Als je het niet hebt, dan heb je het niet, als je het wel hebt maar niet doet...... meenemen kan je het niet.

    Heel veel mensen durven niet echt te leven.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #1228
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Euh nee, ik praat natuurlijk uit eigen ervaring, dus zeker geen nonsens. Verder ben wel een fan van airconditioning. In mijn auto, mijn - hete - zomer adres , op mijn werk, maar thuis vind ik het niet nodig voor die paar weken dat het hier mooi weer is. Ik heb het daar vaker koud dan warm en zoals Philip ook al zei, dan zit ik liever in mijn tuin.

    Daarnaast heeft iedereen zijn prioriteiten en niet nodig om daar hier verder al teveel over uit te wijden of Philip dat op te leggen. Misschien een idee voor een eigen topic, want hier raken we enigszins of topic.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #1229

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Euh nee, ik praat natuurlijk uit eigen ervaring, dus zeker geen nonsens. Verder ben wel een fan van airconditioning. In mijn auto, mijn - hete - zomer adres , op mijn werk, maar thuis vind ik het niet nodig voor die paar weken dat het hier mooi weer is. Ik heb het daar vaker koud dan warm en zoals Philip ook al zei, dan zit ik liever in mijn tuin.

    Daarnaast heeft iedereen zijn prioriteiten en niet nodig om daar hier verder al teveel over uit te wijden of Philip dat op te leggen. Misschien een idee voor een eigen topic, want hier raken we enigszins of topic.
    Maak je geen zorgen, ik leg het niemand op, iedereen moet het zelf weten, maar ik proefde wat vooroordelen op het gebied van klimaatbeheersing en die wilde ik weerleggen.

    Klimaatbeheersing is echt niet enkel koelen..... en als ik zelf ook wat beter in de slappe was zat, dan zou ik zelf ook wel een beter systeem willen hebben dan dat wat ik nu heb,
    ach, uiteindelijk heb je wel gelijk, ieder heeft zijn eigen prioriteiten en budget en dat heb ik ook al eerder gemeld, het draait allemaal om het

    Als de Staats hier toch eens viel.... we keep on dreaming
    Have fun and enjoy your collection

  5. #1230

    Standaard

    En in een auto moet wel airco voor die paar weken dat het hier zomer is.
    Begrijp het niet, wil het ook geneens begrijpen.
    On topic maar weer.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  6. #1231

    Standaard

    In de auto is het ook super handig als de ruiten beslagen zijn van binnen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #1232

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In de auto is het ook super handig als de ruiten beslagen zijn van binnen.
    Met een auto zijn er heel andere omstandigheden, zoals je al vermeld gaat ook de ontwaseming van de ruiten heel snel,
    maar dat is meer een leuke bijkomstigheid.

    Een auto die in de zon staat warmt heel snel op van binnen, ook onder minder tropische omstandigheden, de airco
    van de auto gebruik ik zelf wel zo'n 7 a 8 maanden van het jaar. Zoals je al opmerkt, een airco ontwasemt heel goed
    en bij een auto heb je al snel last van vocht en die komt niet alleen van regen maar ook door condensatie.

    In de paar maanden dat het hier kouder is moet je hem af en toe ook even laten draaien om het systeem in goede
    conditie te houden, veel mensen willen dat wel eens vergeten.

    Heerlijk airco in een auto, die paar druppels benzine meer maken mij niet uit, maar ik ben dan ook een levensgenieter

    Ook hier geld weer dat je goede en slechte systemen hebt, mijn vorige auto had een systeem waarbij je de temperatuur
    kon instellen en dan moest je zelf nog wat standen goed zetten en dat werkte helemaal niet verkeert, het huidige beestje
    is iets luxer, kan je per kant van de auto een temperatuur invoeren en dan gaat alles helemaal automatisch ook als er
    beslagen voor en achterruiten zijn heeft het systeem daar een knopje voor en wordt het heel snel automatisch opgelost,
    zoals vermeld zijn de klimaatregelingen tegenwoordig stukken beter dan vroeger en dan niet alleen in de auto

    jamiev
    En in een auto moet wel airco voor die paar weken dat het hier zomer is.
    Begrijp het niet, wil het ook geneens begrijpen.
    On topic maar weer.
    Hollandse zuinigheid, of is het zeeuws meisje zuinigheid...... 'Ons Zeeuwen bunt zuunig'

    Ik geniet elke dag van mijn HT, ga er niet in de kou zitten en ook wil ik niet weggesmolten worden....... houd niet
    van droge lucht en hele vochtige lucht al is het momenteel wel weer koeler in huis met dit weer, het is nog steeds
    wel heel erg vochtig, toch voel ik mij stukken prettiger dan een week geleden

    Overigens klinkt mijn, en natuurlijk ook Philip zijn HT, onder wat meer vochtrijke omstandigheden veel voller en rijker
    dan onder de meer drogere omstandigheden, dit viel mij zelf ook op toen ik op dit punt mijn klimaat in huis ging aanpassen,
    geloof me, het was niet een heel goedkope update, maar niet zo veel als Philip zijn laatste update met zijn speler

    Het mag dan volgens Claudio off topic zijn, maar dat is het niet en Philip weet ook van dit fenomeen, klimaat is niet alleen
    temperatuur, maar ook luchtvochtigheid en dat heeft een impact op de geluidskwaliteit.

    Te afwijkende temperaturen maken dat we ons onaangenaam voelen en daardoor minder alert op allerlei zaken zijn, en
    de luchtvochtigheid heeft ook nog eens invloed op de geluidskwaliteit....

    Claudio heeft opgemerkt dat ik er misschien wel een ander topic over zou moeten starten, maar als er toch 1 topic heel
    hoog de geluidskwaliteit in het vaandel heeft, dan is het toch wel dit topic.....

    Begin inderdaad te snappen dat je (jamiev) het ook niet meer snapt

    Het is echt niet alleen een kwestie van de kabeltjes, de filters, en de kwaliteit van de installatie op zich.......


    We zien en horen het door die lucht......

    Wakker
    Have fun and enjoy your collection

  8. #1233
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een ander topic, omdat het inderdaad niet helemaal of topic is, dus alleen maar interessant. Maar kan me voorstellen dat Philip het liever in een eigen topic ziet dan hier. Als hij het namelijk niet heeft of er iets mee van plan is, is het of topic. Terwijl er genoeg interessante discussies over gevoerd kunnen worden.

    Wakker! Ja, want ik zit in de VS!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #1234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Een ander topic, omdat het inderdaad niet helemaal of topic is, dus alleen maar interessant. Maar kan me voorstellen dat Philip het liever in een eigen topic ziet dan hier. Als hij het namelijk niet heeft of er iets mee van plan is, is het of topic. Terwijl er genoeg interessante discussies over gevoerd kunnen worden.

    Wakker! Ja, want ik zit in de VS!
    Hé.... heel veel plezier in de VS, overigens een land waar heel veel gebouwen staan
    waar ook gigantische klimaatsystemen inzitten. Plezier of zaken of combineer je beiden?

    Ik denk dat HTip wel het eea weet over luchtvochtigheid in relatie tot geluid, hij heeft een
    temperatuur- en luchtvochtigheidsmeter in de Chamber of Dreams en deze houd hij
    wel regelmatig in de gaten.

    Een wijnkelder vereist een stabiele en redelijk constante temperatuur, goede apparatuur
    zou er ook gebaat mee zijn, al gaat dat bijvoorbeeld meer op van piano's en vleugels die
    helemaal gebaat zijn bij een zo'n constant mogelijke omgeving, maar dat is, denk ik voor de
    meesten onder ons , wel oud nieuws.

    Nogmaals veel plezier in de VS en een behouden thuiskomst toegewenst.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #1235

    Standaard

    Misschien is het mij ontgaan op alle voorgaande pagina's, HTip. Maar wat zijn eigenlijk de afmetingen van de kamer?

  11. #1236

    Standaard

    Waar is deze beste man eigelijk gebleven?
    Je hoort helemaal niets meer van de chamber of dreams.

    Ben je nog met de hobby bezig of heb je ons verlaten?

  12. #1237

    Standaard

    Dacht laat ik ff op het htforum kijken en daar staat onderstaande post van 27-09-2014

    Bedankt weer allemaal!

    Er zijn inderdaad meerdere redenen waarom ik zo weinig van me laat horen. Op dit moment heeft het HTforum en alle andere fora gewoon even geen prioriteit. Ik heb sinds een paar maanden een andere baan binnen het ziekenhuis en ben bezig met de opzet van een nieuwe afdeling, wat bijna lijkt op het opzetten van een onderneming. We moeten onze meerwaarde aantonen en tevens zorgen voor ons eigen budget door klanten te werven. Veel daarvan doe ik in eigen tijd wat ik ook niet erg vind want ik zie het als een investering in mijn toekomst.

    Binnenkort ga ik samen met Rens nog wel iets op audiogebied doen, maar dat is iets voor later...
    Bron: http://www.htforum.nl/yabbse/index.p...ic=60218.15800
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  13. #1238

    Standaard

    Blijf het jammer vinden.
    Dit mooie topic met kennis van zaken verdwijnt helemaal.
    Haal hem weer omhoog en mischien komt htip ooit weer bij ons.

  14. #1239

    Standaard

    Weet iemand wat de afmetingen zijn van Htip zijn ruimte?

  15. #1240
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zie diagram in zijn eerste post op het HT-forum.

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.0
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 50 van 50 EersteEerste ... 404647484950

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •