Pagina 11 van 50 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
De resultaten 251 tot 275 van 1240 worden weergegeven.
  1. #251
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Nog een paar eigen foto's van mijn Nespa.



    Het is eigenlijk een soort CD-spelerloopwerk met een hele felle lamp ingebouwd...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #252

    Standaard

    Om heel eerlijk te zijn, ik ben ook zo'n non believer....

    Maar goed, als ik ik begrijp wat het ding doet, dan zal hij alleen werken met originele schijfjes... immers de copy heeft die "verborgen" info al gemist en daar kun je het dan ook nooit meer mee terugwinnen.....
    Have fun and enjoy your collection

  3. #253
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Om heel eerlijk te zijn, ik ben ook zo'n non believer....
    Dat mag hoor

    Maar goed, als ik ik begrijp wat het ding doet, dan zal hij alleen werken met originele schijfjes... immers de copy heeft die "verborgen" info al gemist en daar kun je het dan ook nooit meer mee terugwinnen.....
    Dat is nu het leuke van dit apparaat. Ook met kopieën werkt dit. Feitelijk zorgt de behandelde schijf dat de foutcorrectie van de speler minder of zelfs helemaal niet nodig is. Er staat niets in de weg van het signaal...

    Maar ik snap dat het moeilijk is te begrijpen. Ik was ook sceptisch, maar mocht de Nespa uitproberen. Geen resultaat? Dan kreeg ik mijn geld terug. Dat was dus niet nodig
    Laatst aangepast door HTip : 10-03-2011 om 11:25
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #254

    Standaard

    http://www.hifi.nl/recensies_pagina5...del-loont.html

    Ze zeggen hier zelfs dat het beeld bij films beter wordt, daar kan ik me al helemaal niets bij voorstellen. Dat er eventuuel minder fouten in zitten wel, maar niet dat de kleuren in een keer anders er uit zien.

  5. #255
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    http://www.hifi.nl/recensies_pagina5...del-loont.html

    Ze zeggen hier zelfs dat het beeld bij films beter wordt, daar kan ik me al helemaal niets bij voorstellen. Dat er eventuuel minder fouten in zitten wel, maar niet dat de kleuren in een keer anders er uit zien.
    Kon ik eerlijk gezegd ook niet en die test hebben we nog niet gedaan. Echter het is gebaseerd op hetzelfde principe van nuances en detaillering. Wanneer een beeld meer nuances heeft in de kleuren, dan zal dit uiteindelijk ook leiden tot een betere kleurscheiding en scherpte.

    Maar nogmaals, de test met de Nespa hebben we tot op heden alleen met geluid gedaan. Misschien wordt het eens tijd voor de beeldtest
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #256
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hmm testen, heel leuk voor de gemoedstoestand natuurlijk. Maar de maatstaaf is natuurlijk WYSIWYG. Een test zal niets veranderen aan je eigen waarneming. Met andere woorden alles is relatief. Zo ook het feit dat je een wonderschone HT hebt. Echter het probleem is dat je over een half jaar of eerder, het als gewoon cq normaal ervaart. Immers perfectie verveelt, onvolmaaktheid drijft of irriteerd zelfs.

    Niks zo flexibel als het menselijke brein. Zelfs als het beeld en geluid even niet perfect is, zal ons brein dit compenseren met een pseudo effect.

    Met andere woorden vergeet niet te genieten, ook straks als alles weer allemaal gewoon is. Maar dat is een retorische stelling... :veryfunny:
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #257
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuk gezegd Claudio Maar maak je geen zorgen, ik zal nooit onze HT als normaal ervaren. Ik prijs me erg gelukkig dat we dit hebben kunnen doen en we genieten er dan ook met volle teugen van. Natuurlijk niet elke dag, zoals de afgelopen weken, maar het zal altijd een speciaal gevoel zijn als we weer een film gaan kijken of een lekker stuk muziek gaan luisteren.

    Het testen is wel een onderdeel van de hobby. Daarom ben ik ook regelmatig aan het tweaken. Niet elke tweak is succesvol, maar dat hoort er ook bij.

    Wat ik overigens ook leuk vind is anderen onze HT laten meemaken. Morgen komen 2 HTforumgenoten een dagje luisteren en kijken. Wordt zeker een gezellige dag, alleen zal die veel te snel voorbij zijn. Is ook een prima gelegenheid om nieuwe muziek en films te leren kennen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #258
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Van tijd tot tijd moet ik altijd een stukje relativeren, maar altijd wel met een vette knipoog!
    Bij voorkeur maar deels serieus nemen.

    Maar ik volg je overigens helemaal. Sommige dingen blijven heel speciaal. Hoe gewoon ze ook zijn. Vooral als je het zelf van A tot Z heb bedacht, gecreerd en met bloed zweet en tranen heb uitgevoerd. Dan zit er ook een beetje een verhaal achter. Eigenlijk ben ik zelf niet anders. Ik doe het goed of geheel niet. En dan vooral om de details. Maar ja, ik heb zoveel hobbies en projecten. Misschien de reden dat ik ook meer hier zit/zat dan elders! Iets lichtere kost!

    Fijne dag morgen.
    Sterkte aan je forumgenoten als die denkend aan hun eigen set, weer naar huis moeten.
    Stukje denial werkt dan het best! :veryfunny:
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #259
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Thanks Claudio!

    Relativeren is altijd goed en zeker als het met een vette knipoog is Dus als ik het een beetje als normaal begin te ervaren, dan mag je me er best even aan herinneren...

    Het mooie van het alles is dat we uit het niets deze ruimte hebben gerealiseerd. En dat met minimale hulp in de bouw. Zonder Toine zijn aanpak was het misschien even mooi geweest, maar lang niet zo goed klinkend. Maar dat had ik ook vooraf gepland. Ik had geen snars verstand van akoestiek, alleen dat die galm niet goed zou zijn voor het geluid

    Bijna iedereen die is geweest heeft, vreemd genoeg, daarna meer respect voor zijn eigen set. Dat er dan meestal ook wel upgrades volgen of mensen ineens met akoestiek aan de gang gaan kan ik niet helpen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  10. #260
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Vervang die bioscoopstoelen door een comfortabele loungy zitbank en je hebt zowat mijn droom in huis... Zéér knap allemaal! Kan niet zeggen hoe jaloers ik ben
    Wel benieuwd naar het kostenplaatje tbh.

    Ooit hoop ik ook een eigen thuisbioscoop te hebben! Al zou ik waarschijnlijk met heel wat minder ook al zeer tevreden zijn

    Keep it up!

  11. #261
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sir. K Bekijk bericht
    Vervang die bioscoopstoelen door een comfortabele loungy zitbank en je hebt zowat mijn droom in huis... Zéér knap allemaal! Kan niet zeggen hoe jaloers ik ben
    Bedankt voor de mooie woorden! De keuze van bioscoopstoelen is bewust, omdat we het bioscoopgevoel maximaal wilden benaderen. We zijn ook beide lang en dan is een loungebank niet ideaal om te zitten.

    Wel benieuwd naar het kostenplaatje tbh.
    Dat valt allemaal best mee. Ik heb dat al eens eerder gepost, dus ik quote hiervoor mezelf Post staat ook op de 1e pagina...

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Dat valt opzich wel mee. We hebben alles zelf gedaan en het interieur bestaat voornamelijk uit tuinhout, OSB-plaat en MDF. De zijwanden hebben we met Parador Clickboard bekleed (een soort kliklaminaat voor wanden). Het duurste waren de akoestische aanpassingen. Het plafond bestaat uit absorptieplaten van Ecophon en de projectiewand is een bouwwerk waarin veel hout is verwerkt.

    Al met al schat ik de totale kosten op ca. €3500 verspreid over 3,5 jaar. Dus eigenlijk "slechts" €1000 per jaar

    De kosten van de metingen en rapporten (2x) moet je daar nog bij optellen, maar die zijn niet standaard. Hangt af van hoeveel uur Toine hieraan moet besteden.

    De apparatuur is een heel ander verhaal, maar die heb je ook in een woonkamer...
    Het is natuurlijk toch nog best veel geld, maar je leeft maar 1 keer en dat willen we dan wel goed doen

    Ooit hoop ik ook een eigen thuisbioscoop te hebben! Al zou ik waarschijnlijk met heel wat minder ook al zeer tevreden zijn

    Keep it up!
    Wat let je? Je moet wel een ruimte hebben natuurlijk en een beetje handig zijn met DHZ, maar dan is het voor iedereen bereikbaar. Je hoeft het ook niet zo extreem te doen als wij, minder kan ook prima!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #262
    Senior Member
    Registratie datum
    Sep 2003
    Woonplaats
    Wetteren, België

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht

    Wat let je? Je moet wel een ruimte hebben natuurlijk en een beetje handig zijn met DHZ, maar dan is het voor iedereen bereikbaar. Je hoeft het ook niet zo extreem te doen als wij, minder kan ook prima!
    Momenteel woon ik nog thuis, al ga ik binnenkort mijn eigen huisje zoeken Ik heb dus met andere woorden nog tijd genoeg om ook ooit zo'n droomruimte te hebben. Hetgeen mij een beetje let is de vriendin die er al wat op tegenziet. Ze snapt het nut niet echt van een thuisbiosoop, maar dat zijn zorgen voor later natuurlijk.

    Kostenprijs valt idd nog zeer goed mee. Had het duurder ingeschat. Nuja, goede apparatuur kost wel heel veel dus we zien wel binnen x aantal jaren
    Alvast bedankt voor het antwoord en ik blijf deze zeker volgen!

  13. #263
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Dan heb je inderdaad nog tijd genoeg om er iets moois van te maken. Het is bij ons ook niet van de ene op de andere dag ontstaan. Ik ben inmiddels al meer dan 25 jaar met deze hobby bezig, dus je hebt nog even

    Apparatuur kan je zo gek maken als je zelf wil. Met een grote TV en redelijke set (receiver, speler en speakers) kan je al een mooie beleving krijgen. Wij hebben onze huidige set redelijk snel opgebouwd, maar zijn ook begonnen met een eenvoudige set. Bovendien kost vaker upgraden op lange termijn meer geld.

    Tip: Stel voor jezelf een budget en hou je de eerste jaren daar aan Is ons niet echt gelukt, maar het was in het begin wel de bedoeling
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #264
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik ben weer aan het tweaken geweest (monoloog: Hou jij nu nooit op? Jawel hoor, ik vind het alleen veels te leuk ).

    Dit keer was het experiment de in- en uitgangen afsluiten met zgn. RCA caps. Die heb je in metaal en kunststof. De theorie is dat RFI (Radio Frequency Interference) en EMI (Electromagnetic Interference) wordt tegengegaan.

    Onafgedekt was natuurlijk mijn referentie en dat klonk al prima, maar met de kunststof dopjes was er meer rust in het geluid, met name in het hoog. Daardoor klonk het (weer) gedetailleerder. Met metaal had ik het gevoel dat het leven uit de muziek werd genomen, dus die zijn er weer af. Die kunststofdopjes heb ik erop gelaten en dat geeft op dit moment het beste resultaat.

    Mochten jullie je afvragen waar je die dopjes kan krijgen en hoeveel dit kost... Ik heb ze van iemand overgenomen, maar je kan ze hier nieuw krijgen. Kost niet zo veel dus
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #265

    Standaard

    Huh? Nu ben ik je logica even kwijt. Deze RCA caps zijn toch bedoeld om niet gebruikte aansluitingen te beschermen? Hoe kan je dan geluid testen icm deze caps?
    Laatst aangepast door Richard G : 22-03-2011 om 16:11 Reden: typefout..

  16. #266

    Standaard

    Ben zelf ook op dit gebied een ongelovige Thomas, maar ook die zuinige aap.

    Voor de mensen die werkelijk niet meer weten waar ze met hun geld heen moeten:

    http://www.highendpassion.nl/epages/...los_Audio_Caps
    Have fun and enjoy your collection

  17. #267

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    Huh? Nu ben ik je logica even kwijt. Deze RCA caps zijn toch bedoelt om niet gebruikte aansluitingen te beschermen? Hoe kan je dan geluid testen icm deze caps?
    Ik denk dat je ze op de ongebruikte aansluitingen moet plaatsen.

    Waarschijnlijk zal het geluid nog beter worden als je de kabels van op dat moment niet gekozen apparaten er uit haalt en dan ook daar van die caps op plaatst.
    Voordeel is dat dan je apparatuur niet zo snel hoeft te starten omdat je eerst een half uur bezig bent met caps en kabels te verplaatsen. Reciever staat dan ook omgedraaid in het audio rack en met een RF ontvanger wordt deze bediend. Mmmm wacht RF, dat kan ook weer gaan storen, ow nee daar heb je de caps voor

    Misschien dat je met een heel goed gehoor dit soort dingen kan onderscheiden, maar voor mij met een brom in mn oren lijkt het niet echt geschikt.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #268

    Standaard

    Het klinkt in elk geval heel logisch allemaal... Maar goed, je kan nooit een echte buil vallen aan iets wat niet eens 10 euro kost. Bescherming tegen stof is natuurlijk nooit verkeerd.Als je nieuwe kabels koopt zit er ook vaak een beschermingshoesje op.

  19. #269
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Leuke reacties allemaal! Vooral die van peptalk. Heerlijk gewoon!

    Ik had het inderdaad niet helemaal goed beschreven, maar peptalk heeft het goed. Alle niet-gebruikte in- en uitgangen heb ik afgedekt met die caps. Wat je daar al mee voorkomt is de storing tussen de verschillende metalen bussen. Maar je kan het inderdaad ook hier heel duur maken.

    Tijdens de test hebben we (mijn vrouw en ik) duidelijk verschil gehoord. Hoe het allemaal kan weten we niet, maar we horen elke nuanceverschil door welke tweak dan ook. Ik schrijf het toe aan de akoestiek die ervoor zorgt dat het geluid nergens door wordt verstoord.

    Een bijkomend voordeel is dat stof op deze manier buiten gehouden wordt...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #270
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Waarschijnlijk binnenkort weer een leuke update te melden, maar eerst krijg ik morgen een groep mensen op bezoek voor een zgn. Meet&Greet. Met andere woorden, morgen zal ik weinig zonlicht zien, anders dan van de JVC
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Waarschijnlijk binnenkort weer een leuke update te melden, maar eerst krijg ik morgen een groep mensen op bezoek voor een zgn. Meet&Greet. Met andere woorden, morgen zal ik weinig zonlicht zien, anders dan van de JVC
    Jammer dat ik er niet bij kan zijn....

    Heb je met die update toch niet op ideeën gebracht door mijn verwijzing naar:

    http://www.highendpassion.nl/epages/...579/Categories

    Ach.... je bent toch niet te stoppen

    Veel plezier onder JVC zon
    Have fun and enjoy your collection

  22. #272
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Vind ik ook jammer, maar er komen er nog meer, dus misschien een andere keer.

    Don't worry, je hebt me niet op ideëen gebracht. Het heeft daar dan ook niets mee te maken. De dopjes heb ik even on-hold gezet, want ik wil daarvoor eerst echt een goede test doen met en zonder.

    De update/upgrade heeft meer te maken met gemak

    De JVC-zon (erg leuk gevonden ) zal inderdaad veel schijnen vandaag. Ik zal af en toe "Sunshine" opzetten, dan zien we de echte zon ook nog eens
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #273
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    De JVC-zon (erg leuk gevonden ) zal inderdaad veel schijnen vandaag.
    Vraag me af of je daar een tintje van krijgt

    Véél plezier vandaag denk dat iedereen wel weer tevreden naar huis zal gaan,
    zwaar onder de indruk van je setup.

    Hou me ook aanbevolen om eens een bezoekje te komen brengen, wil die Nespa
    ook wel een testje laten doen met de Once Upon a Time in the West CD die ik
    hier liggen heb en nogal krakkerig klinkt.
    En natuurlijk ook om de JVC en scherm en geluid in volle glorie te aanschouwen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  24. #274

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Vraag me af of je daar een tintje van krijgt

    Véél plezier vandaag denk dat iedereen wel weer tevreden naar huis zal gaan,
    zwaar onder de indruk van je setup.

    Hou me ook aanbevolen om eens een bezoekje te komen brengen, wil die Nespa
    ook wel een testje laten doen met de Once Upon a Time in the West CD die ik
    hier liggen heb en nogal krakkerig klinkt.
    En natuurlijk ook om de JVC en scherm en geluid in volle glorie te aanschouwen
    Zou er graag bijzijn als je Once Upon a Time in the West CD wordt hersteld in zijn originele glorie
    Have fun and enjoy your collection

  25. #275
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door StefaanD Bekijk bericht
    Vraag me af of je daar een tintje van krijgt

    Véél plezier vandaag denk dat iedereen wel weer tevreden naar huis zal gaan,
    zwaar onder de indruk van je setup.

    Hou me ook aanbevolen om eens een bezoekje te komen brengen, wil die Nespa
    ook wel een testje laten doen met de Once Upon a Time in the West CD die ik
    hier liggen heb en nogal krakkerig klinkt.
    En natuurlijk ook om de JVC en scherm en geluid in volle glorie te aanschouwen
    Een tintje hebben we niet gekregen, maar wel veel plezier gehad. Het bezoek had hele hoge verwachtingen, maar die heb ik blijkbaar helemaal waar gemaakt gezien de verslagen.

    Dit jaar zijn de M&G's vol, maar volgend jaar ga ik gewoon verder met M&G's organiseren. Als je zo lang kan wachten wil ik je best op de (wacht)lijst plaatsen.

    De Nespa is een wonderapparaat (in mijn ogen), maar een slechte opname (bijv. met kraakjes, ruis, e.d.) zal wel verbeterd worden, maar niet dat je CD volledig anders klinkt. Zie het verslag van clockwork op het HTforum. Dat CD's wel degelijk anders klinken na behandeling kan je in dezelfde verslagen lezen

    @DVDPF: Je mag er (zoals je weet) zeker bij zijn
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 11 van 50 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •