Pagina 13 van 50 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
De resultaten 301 tot 325 van 1240 worden weergegeven.
  1. #301
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Door persoonlijke (niet prettige) omstandigheden niet veel op het forum geweest en ook geen tijd gehad om te genieten van de HT. Het programmeren van de RC9001 staat ook op een laag pitje. Als alles achter de rug is pak ik het wel weer op.

    Dus als jullie iets langer moeten wachten op een antwoord in mijn topic of via PM, dan weten jullie waardoor het komt
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #302

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Door persoonlijke (niet prettige) omstandigheden niet veel op het forum geweest en ook geen tijd gehad om te genieten van de HT. Het programmeren van de RC9001 staat ook op een laag pitje. Als alles achter de rug is pak ik het wel weer op.

    Dus als jullie iets langer moeten wachten op een antwoord in mijn topic of via PM, dan weten jullie waardoor het komt
    Had je al een tijdje gemist, dacht dat je met vakantie was.....

    Helaas dus minder prettige omstandigheden, hoop dat je je binnenkort weer op de RC9001 kan storten.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #303
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Had je al een tijdje gemist, dacht dat je met vakantie was.....

    Helaas dus minder prettige omstandigheden, hoop dat je je binnenkort weer op de RC9001 kan storten.
    Mijn tante, waarmee we heel goed contact hadden, is plots overleden. Wij (mijn vrouw en ik) hebben alles geregeld en zijn nu bezig haar huurappartement klaar te maken voor oplevering. Ze woonde in Leiden (is voor ons niet echt naast de deur ) en de afgelopen 3 weekenden zijn we daar bezig geweest met opruimen, e.d. Op 20 juni is de oplevering en dan is het grootste deel achter de rug en dan kan ik me rustig gaan richten op de M&G op 3 juli. Daar heb ik nu meer dan ooit heel veel zin in

    En de RC9001 loopt niet weg, dus ik heb daarmee ook geen haast. Mijn RC5400 heb ik ook nog, dus ik kan me prima redden...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  4. #304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Mijn tante, waarmee we heel goed contact hadden, is plots overleden. Wij (mijn vrouw en ik) hebben alles geregeld en zijn nu bezig haar huurappartement klaar te maken voor oplevering. Ze woonde in Leiden (is voor ons niet echt naast de deur ) en de afgelopen 3 weekenden zijn we daar bezig geweest met opruimen, e.d. Op 20 juni is de oplevering en dan is het grootste deel achter de rug en dan kan ik me rustig gaan richten op de M&G op 3 juli. Daar heb ik nu meer dan ooit heel veel zin in

    En de RC9001 loopt niet weg, dus ik heb daarmee ook geen haast. Mijn RC5400 heb ik ook nog, dus ik kan me prima redden...
    Gecondoleerd, zij die waar je van houd, gaan altijd te vroeg.

    Je hebt een maand om je voor te bereiden op de M&G, ben zelf ook benieuwd, maar ook mijn geduld zal eens beloond worden

    Die RC9001 zal tegen die tijd ook wel op orde zijn, al zal ik het zelf wel nooit met zoiets gaan doen....... oeps, zeg nooit nooit heb ik ervaren
    Have fun and enjoy your collection

  5. #305
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Gecondoleerd, zij die waar je van houd, gaan altijd te vroeg.
    Dank je! En erg mooi gezegd...

    Je hebt een maand om je voor te bereiden op de M&G, ben zelf ook benieuwd, maar ook mijn geduld zal eens beloond worden
    Voor een M&G bereid ik eigenlijk nooit veel voor. Hoe de dag verloopt licht meestal aan mijn gasten. Dit keer wilden een aantal weten wat stroom kan betekenen voor de kwaliteit van geluid. En daarvoor moet ik wel iets aan voorbereiding doen

    Je geduld zal zeker beloond worden

    Die RC9001 zal tegen die tijd ook wel op orde zijn, al zal ik het zelf wel nooit met zoiets gaan doen....... oeps, zeg nooit nooit heb ik ervaren
    Daar kan je denk ik wel vanuit gaan. De RC9001 zal toch een keer in gebruik genomen moeten worden. Het hebben van een universele AB is wel even wennen, maar daarna wil je niet meer anders

    Trouwens vanavond weer een film gekeken. We zijn begonnen met de Spidermantrilogie. Was weer erg leuk om te doen. De film al een paar keer gezien, maar nog niet op BD. Erg gaaf geluid met een mooie ruimtelijke soundtrack en prachtig beeld. Dat smaakt weer naar meer...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #306
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Vandaag na lang zoeken 2 setjes inakustik NF1302 gevonden en aangeschaft. Ik had er reeds 2, waarvan 1 aan de dedicated stereo-uitgang hangt en de andere aan de FL en FR van de multichannel uitgang. Dus met 2 setjes is de analoge setup compleet. Ben benieuwd hoe de Oppo klinkt in analoog multi-channel surround...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #307

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Vandaag na lang zoeken 2 setjes inakustik NF1302 gevonden en aangeschaft. Ik had er reeds 2, waarvan 1 aan de dedicated stereo-uitgang hangt en de andere aan de FL en FR van de multichannel uitgang. Dus met 2 setjes is de analoge setup compleet. Ben benieuwd hoe de Oppo klinkt in analoog multi-channel surround...
    Moet altijd wel een beetje om je lachen(op een positieve manier), je blijft tweaken en experimenteren, zelf zou ik nu zoiets niet eens willen weten. Heb ondertussen wel eea uitgeprobeerd, via de HDMI klonk alles even geweldig en dan heb ik niet zoals jij de behoefte om er dan weer een bult extra kabels op aan te sluiten om te kijken hoe het dan analoog klinkt

    Oh.... bijna vergeten , in jouw geval is hij gemod en zou hij via analoog ook super moeten zijn, maar zoiets, ik bedoel dan zo'n mod, daarvan kun je dan toch pas wat van zeggen als je hem ook ongemod hebt gehoord

    Eerlijk is eerlijk, ik houd van goed geluid, maar zoveel als ik er nu al aan uit heb gegeven is mij genoeg, momenteel even geen wensen, ben een tevreden mens. Ik zou dan niet zoals jij gaan zoeken hoe het dan nog weer beter kan, ook al pas ik dan wel eens wat settings aan, maar daar blijft het dan bij.

    Toch altijd leuk te lezen van mensen zoals Martin en jij hoe zij beschrijven welke ontzettend grote verschillen zij weer horen, ik vind het echt prachtig, al weet ik ondertussen wel dat het maar nano veranderingen zijn
    Have fun and enjoy your collection

  8. #308
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Moet altijd wel een beetje om je lachen(op een positieve manier), je blijft tweaken en experimenteren, zelf zou ik nu zoiets niet eens willen weten. Heb ondertussen wel eea uitgeprobeerd, via de HDMI klonk alles even geweldig en dan heb ik niet zoals jij de behoefte om er dan weer een bult extra kabels op aan te sluiten om te kijken hoe het dan analoog klinkt

    Oh.... bijna vergeten , in jouw geval is hij gemod en zou hij via analoog ook super moeten zijn, maar zoiets, ik bedoel dan zo'n mod, daarvan kun je dan toch pas wat van zeggen als je hem ook ongemod hebt gehoord.
    Je mag zeker lachen hoor. Dat is heel gezond

    De reden van de analoge mogelijkheden is ook omdat mijn receiver nu digitaal een probleem heeft met 96/24-opnamen en dat dat mijn referentieschijven zijn. Helaas heb je voor analoog stereo en 5.1 dus 4 setjes interlinks nodig. Dat is niet een hele bult, maar wel een aanslag op je budget. Zeker als je de interlinks wil die ik heb getest. Maar het resultaat is er dan ook naar

    Ik heb overigens de ongemodificeerde 83 een keer gehoord en het beeld vond ik toen al goed en beter dan mijn DVD-speler (Marantz DV9600) en BD-speler (Panasonic BPD-35). Het geluid was ik toen minder over te spreken. Daar vond ik mijn DVD-speler superieur.

    Eerlijk is eerlijk, ik houd van goed geluid, maar zoveel als ik er nu al aan uit heb gegeven is mij genoeg, momenteel even geen wensen, ben een tevreden mens. Ik zou dan niet zoals jij gaan zoeken hoe het dan nog weer beter kan, ook al pas ik dan wel eens wat settings aan, maar daar blijft het dan bij.
    Het is denk ik moeilijk voor te stellen, maar ik ben ook tevreden en heb dan ook weinig wensen meer. Ik wil nog een keer Formule 1 in de kelder kunnen kijken.

    Toch altijd leuk te lezen van mensen zoals Martin en jij hoe zij beschrijven welke ontzettend grote verschillen zij weer horen, ik vind het echt prachtig, al weet ik ondertussen wel dat het maar nano veranderingen zijn
    Ik kan het ook niet helpen dat ik het allemaal hoor. En ik niet alleen hoor. Mijn vrouw heeft er ook last van en tijdens M&G's is men vaak ook unaniem positief, zoals bijv. met de Nespa.

    In de komende M&G staat de test met de stroomcomponenten op het programma. Ik ga het dan langzaam opbouwen van alle standaardkabels in een Blokker-stekkerdoos aan de "gewone" groep tot de goede kabels via de PPP aan de audiogroep. Ik ben benieuwd naar de reacties.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #309

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Je mag zeker lachen hoor. Dat is heel gezond

    De reden van de analoge mogelijkheden is ook omdat mijn receiver nu digitaal een probleem heeft met 96/24-opnamen en dat dat mijn referentieschijven zijn. Helaas heb je voor analoog stereo en 5.1 dus 4 setjes interlinks nodig. Dat is niet een hele bult, maar wel een aanslag op je budget. Zeker als je de interlinks wil die ik heb getest. Maar het resultaat is er dan ook naar

    Ik heb overigens de ongemodificeerde 83 een keer gehoord en het beeld vond ik toen al goed en beter dan mijn DVD-speler (Marantz DV9600) en BD-speler (Panasonic BPD-35). Het geluid was ik toen minder over te spreken. Daar vond ik mijn DVD-speler superieur.



    Het is denk ik moeilijk voor te stellen, maar ik ben ook tevreden en heb dan ook weinig wensen meer. Ik wil nog een keer Formule 1 in de kelder kunnen kijken.



    Ik kan het ook niet helpen dat ik het allemaal hoor. En ik niet alleen hoor. Mijn vrouw heeft er ook last van en tijdens M&G's is men vaak ook unaniem positief, zoals bijv. met de Nespa.

    In de komende M&G staat de test met de stroomcomponenten op het programma. Ik ga het dan langzaam opbouwen van alle standaardkabels in een Blokker-stekkerdoos aan de "gewone" groep tot de goede kabels via de PPP aan de audiogroep. Ik ben benieuwd naar de reacties.
    Is dat niet 3 setjes? of ben ik nu in de war?

    Je enige wens is om nog formule 1 in de kelder te kijken...... die snap ik niet helemaal, heb er zelf niets mee, dus kan ik beter vragen om dat toe te lichten, bij deze

    Ik als non beliver ook
    Have fun and enjoy your collection

  10. #310
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Is dat niet 3 setjes? of ben ik nu in de war?
    Bijna goed! Ik heb ook nog een setje nodig voor de stereo-uitgang. Ik zeg ook "analoog stereo en 5.1"

    Je enige wens is om nog formule 1 in de kelder te kijken...... die snap ik niet helemaal, heb er zelf niets mee, dus kan ik beter vragen om dat toe te lichten, bij deze
    Ik ben altijd fan van Formule 1 geweest en dat kunnen kijken op het grote scherm in Full-HD met 5.1 surround lijkt me erg gaaf. Dan wordt zelfs de saaiste race een belevenis

    Ik als non beliver ook
    Na de M&G worden er meestal verslagen geschreven. Ik zal die hier ook posten en dan kan je het zelf lezen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #311
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Ik ben altijd fan van Formule 1 geweest en dat kunnen kijken op het grote scherm in Full-HD met 5.1 surround lijkt me erg gaaf. Dan wordt zelfs de saaiste race een belevenis
    Maar dat is toch niet zo moeilijk om te realiseren. Althans FullHD wel maar de rest toch niet?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #312
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Bekijk bericht
    Maar dat is toch niet zo moeilijk om te realiseren. Althans FullHD wel maar de rest toch niet?
    In mijn geval (hoe kan het ook anders ) is dat toch wel lastig. Ik kijk TV via de satelliet en mijn huidige installatie kan slechts SD ontvangen. Alle HD zenders worden via een andere satelliet uitgezonden, dus ik moet mijn totale installatie aanpassen en als ik dan toch bezig ben met het aanpassen dan maar in 1 keer goed.

    Dat betekent een andere schotel, 4 ontvangkoppen (LNB's) voor de 4 satellieten die voor de Benelux op 1 rij staan, een zgn. switch om het signaal te verdelen, een HD ontvanger (waarschijnlijk meerdere) en een groot aantal meters coax-kabel. Natuurlijk ook het abonnement aanpassen, maar dat is het eenvoudigste
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #313

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    In mijn geval (hoe kan het ook anders ) is dat toch wel lastig. Ik kijk TV via de satelliet en mijn huidige installatie kan slechts SD ontvangen. Alle HD zenders worden via een andere satelliet uitgezonden, dus ik moet mijn totale installatie aanpassen en als ik dan toch bezig ben met het aanpassen dan maar in 1 keer goed.

    Dat betekent een andere schotel, 4 ontvangkoppen (LNB's) voor de 4 satellieten die voor de Benelux op 1 rij staan, een zgn. switch om het signaal te verdelen, een HD ontvanger (waarschijnlijk meerdere) en een groot aantal meters coax-kabel. Natuurlijk ook het abonnement aanpassen, maar dat is het eenvoudigste
    Heb zelf een draaibaar systeem gehad(heb het nog wel, maar niet meer ingebruik), was/is ook SD. Vind het gemak van een draaibaar systeem wel fijn, denk wel dat het op een plaats gemonteerd moet worden waar je er ook makkelijk bij kunt komen. Als er dan eens een berg sneeuw of storing is, is het wel zo fijn als je er dan ook bij kunt

    Aanvulling:
    Als je huidige Coax nog goed is, dan kun je deze gewoon blijven gebruiken, de motor wordt gevoed door de statelliettuner via de coax, er hoeft dan ook niet een extra of andere kabel getrokken te worden, geen swichtes nodig, alles gaat via één en dezelfde kop(LNB). Jouw idee lijkt me duurder, maar is waarschijnlijk minder storingsgevoelig, daarintegen heb je met een draaibaar systeem een veel groter bereik.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 15-06-2011 om 12:55 Reden: aanvulling
    Have fun and enjoy your collection

  14. #314
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb zelf een draaibaar systeem gehad(heb het nog wel, maar niet meer ingebruik), was/is ook SD. Vind het gemak van een draaibaar systeem wel fijn, denk wel dat het op een plaats gemonteerd moet worden waar je er ook makkelijk bij kunt komen. Als er dan eens een berg sneeuw of storing is, is het wel zo fijn als je er dan ook bij kunt

    Aanvulling:
    Als je huidige Coax nog goed is, dan kun je deze gewoon blijven gebruiken, de motor wordt gevoed door de statelliettuner via de coax, er hoeft dan ook niet een extra of andere kabel getrokken te worden, geen swichtes nodig, alles gaat via één en dezelfde kop(LNB). Jouw idee lijkt me duurder, maar is waarschijnlijk minder storingsgevoelig, daarintegen heb je met een draaibaar systeem een veel groter bereik.
    Bedankt weer voor het meedenken Ik heb voorheen ook gedacht aan een draaibaar systeem en dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Echter er kleven een aantal nadelen aan. Je kan alleen naar andere zenders kijken/opnemen die via dezelfde satelliet/transponder worden uitgezonden. Een ander nadeel is de zap-snelheid als je van een HD-zender (Astra 3) naar een SD-zender (Astra 1) schakelt. Los van de storingsgevoeligheid van de motor.

    In de woonkamer komt een HD-ontvanger/recorder met een dual-tuner. In de kelder en slaapkamer is een ontvanger/recorder met 1 tuner voldoende. De huidige coax-kabel laat ik zeker liggen. Alleen er komen er nogal wat bij ;D

    Het probleem van sneeuw/regen/onweer zou ik zeker willen aanpakken. Ik heb reeds een aantal oplossingen gezien, bijv. de paraplu over de LNB's. Maar de vorm van de schotel en de gevoeligheid en kwaliteit van de LNB's spelen ook een grote rol. Daar moet ik nog wat meer onderzoek naar doen, maar dat ben je al van me gewend
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #315

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Bedankt weer voor het meedenken Ik heb voorheen ook gedacht aan een draaibaar systeem en dat zou inderdaad een goede oplossing zijn. Echter er kleven een aantal nadelen aan. Je kan alleen naar andere zenders kijken/opnemen die via dezelfde satelliet/transponder worden uitgezonden. Een ander nadeel is de zap-snelheid als je van een HD-zender (Astra 3) naar een SD-zender (Astra 1) schakelt. Los van de storingsgevoeligheid van de motor.

    In de woonkamer komt een HD-ontvanger/recorder met een dual-tuner. In de kelder en slaapkamer is een ontvanger/recorder met 1 tuner voldoende. De huidige coax-kabel laat ik zeker liggen. Alleen er komen er nogal wat bij ;D

    Het probleem van sneeuw/regen/onweer zou ik zeker willen aanpakken. Ik heb reeds een aantal oplossingen gezien, bijv. de paraplu over de LNB's. Maar de vorm van de schotel en de gevoeligheid en kwaliteit van de LNB's spelen ook een grote rol. Daar moet ik nog wat meer onderzoek naar doen, maar dat ben je al van me gewend
    Het is dacht ik al weer een jaartje of 10 geleden dat ik de schotel aanschafte, heb me voor de aanschaf wezenloos zitten inlezen aan de mogelijkheden, de in en outs etc etc, satellietontvangst kent heel wat haken en ogen en het kost idd heel wat tijd om goed voorbereid te zijn.

    Over het opnemen van TV heb ik niet eens nagedacht , kijk zelf hoegenaamd geen TV, laat staan dat ik die herrie wil opnemen

    Inderdaad heeft een draaibaar systeem behalve een paar voordelen, ook de nadelen die je noemt, alleen speelden die in mijn geval toen niet, er werd ook toen al niet opgenomen en hij hoefde alleen in de woonkamer zijn kunsten te vertonen. Er werd per sattelliet gezapped, en niet per zender, het wisselen van de ene naar de andere satelliet verliep redelijk snel, als je tenminste niet van het ene uiterste naar het ander uiterste ging

    Met regen had ik geen probleem en er moest wel een ontzettend zware onweersbui in de lucht hangen wilde het beeld wegvallen, dat heb ik overigens maar 1x meegemaakt, maar dat echt een vreselijke bui, ook de GSM ontvangst was toen compleet weg..... de lucht was toen pikzwart.... het was overdag, maar het leek wel nacht, buitje om nooit te vergeten

    De schotel was aan het balkon gemonteerd, als er heel veel sneeuw op was gevallen kon ik het er zo afvegen, is ook maar een paar keer nodig geweest.

    Aan de motor heb ik nooit storing gehad, al moest je af en toe de boel weer fijnregelen om het signaal optimaal te houden. Mijn buren vinden het niet erg dat hij niet meer geplaatst is na de verbouwing en het plaatsen van de nieuwe balkons

    Natuurlijk wel slim om je goed voor te bereiden je zou wel gek zijn als je het niet deed
    Have fun and enjoy your collection

  16. #316
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Het is dacht ik al weer een jaartje of 10 geleden dat ik de schotel aanschafte, heb me voor de aanschaf wezenloos zitten inlezen aan de mogelijkheden, de in en outs etc etc, satellietontvangst kent heel wat haken en ogen en het kost idd heel wat tijd om goed voorbereid te zijn.
    Ik heb ook een hele steile leercurve doorgemaakt, waar ook een crashcourse Linux deel van uitmaakte Ik moest ook wel, want wat ik wilde ontvangen in België kon alleen maar via de schotel. Via het sat4all-forum in een hele korte tijd heel veel kennis opgedaan en toen de stoute schoenen aangetrokken en spullen aangeschaft. Zelf de schotel gemonteerd en uitgericht (was ik best trots op ) en in redelijk korte tijd was ik up-and-running.

    Ik moet toegeven dat die kennis een beetje is weggezakt, maar ik moet toch regelmatig zelf de zenderlijst updaten en soms ook een nieuw image op de Dreambox, maar dat zijn de basale beheerissues. Nu moet ik me weer wat verder verdiepen in de wereld van DiSecq, switches, LNB's, etc., maar dat komt wel goed. Vorige keer is het ook gelukt.

    Over het opnemen van TV heb ik niet eens nagedacht , kijk zelf hoegenaamd geen TV, laat staan dat ik die herrie wil opnemen
    Wij kijken bijna nooit live TV. We volgen een aantal series en die kijken we dan wanneer het ons uitkomt. Kunnen we ook de reclame skippen, dus kan allemaal veel sneller.

    Inderdaad heeft een draaibaar systeem behalve een paar voordelen, ook de nadelen die je noemt, alleen speelden die in mijn geval toen niet, er werd ook toen al niet opgenomen en hij hoefde alleen in de woonkamer zijn kunsten te vertonen. Er werd per sattelliet gezapped, en niet per zender, het wisselen van de ene naar de andere satelliet verliep redelijk snel, als je tenminste niet van het ene uiterste naar het ander uiterste ging
    Zonder HD zou dat voor ons ook geen probleem zijn, maar de NL SD-zenders zitten op Astra 1 (19,2E) en de NL HD-zenders zitten op Astra 3 (28E). Daar zit Astra 2 (23,5E) nog tussen, dus zaptijden lopen dan wel heel erg op en de motor draait overuren

    Met regen had ik geen probleem en er moest wel een ontzettend zware onweersbui in de lucht hangen wilde het beeld wegvallen, dat heb ik overigens maar 1x meegemaakt, maar dat echt een vreselijke bui, ook de GSM ontvangst was toen compleet weg..... de lucht was toen pikzwart.... het was overdag, maar het leek wel nacht, buitje om nooit te vergeten

    De schotel was aan het balkon gemonteerd, als er heel veel sneeuw op was gevallen kon ik het er zo afvegen, is ook maar een paar keer nodig geweest.
    Kan me ook wel een paar "buitjes" herinneren waarbij het beeld compleet wegviel. Daar doe je weinig tegen, maar de 10cm sneeuw in de winter kom ik niet zo makkelijk bij, want onze schotel hangt aan de zijmuur op bijna 4m hoogte. Dan heb ik vrij zicht en hoef ik niet te snoeien om beeld te houden

    Aan de motor heb ik nooit storing gehad, al moest je af en toe de boel weer fijnregelen om het signaal optimaal te houden. Mijn buren vinden het niet erg dat hij niet meer geplaatst is na de verbouwing en het plaatsen van de nieuwe balkons
    Ook dat is een voordeel van de vaste opstelling, want speling kan je altijd krijgen en in zo'n LNB-houder zitten de LNB's precies op de juiste afstand van elkaar.

    Natuurlijk wel slim om je goed voor te bereiden je zou wel gek zijn als je het niet deed
    Thanks
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  17. #317
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    1 van mijn 2 setjes analoge interlinks is binnen. Dus ik kan al gaan proberen hoe de Oppo in surround klinkt. Dat wordt waarschijnlijk iets voor vanavond, want ik moet zo gaan werken
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #318
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Net je topic weer doorgelezen en ik blijf het FANTASTISCH vinden.

  19. #319

    Standaard

    Inderdaad erg mooi allemaal, toch een vraagje denk je dat je met een nieuwe versterker met Audyssey XT32 tot nog betere resultaten zal bereiken??

    Bij mij scheelde het echt dag en nacht

    gr, Martin.

  20. #320
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door geoffreyvanvugt Bekijk bericht
    Net je topic weer doorgelezen en ik blijf het FANTASTISCH vinden.
    Bedankt Geoffrey. Ik kan je zeggen dat wij het ook elke keer weer fantastisch vinden om muziek te luisteren of een film te kijken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin Bekijk bericht
    Inderdaad erg mooi allemaal, toch een vraagje denk je dat je met een nieuwe versterker met Audyssey XT32 tot nog betere resultaten zal bereiken??

    Bij mij scheelde het echt dag en nacht

    gr, Martin.
    Bedankt Martin. Geen idee of Audyssey een verbetering zou brengen. Ik heb heel veel aandacht besteed aan de akoestiek, waarbij ik een leefbare balans heb gezocht tussen reflectie, absorptie en diffusie. En Audyssey compenseert vaak voor onvolkomenheden in de akoestische situatie van een ruimte. Mijn sub heeft een actief DSP met EQ en die regelt de laatste onvolkomenheden. Ik zou wel eens willen meten met REW hoe de waterval in mijn ruimte uitziet.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #321
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Gisteravond interlinks aangesloten en meteen gaan luisteren.

    Eerste wat mijn vrouw zei, toen ze de HT binnenliep: "Je hebt de kabels al aangesloten, want ik hoor iets anders" De eerste indruk is in ieder geval dat het anders klinkt en daar moeten we natuurlijk eerst aan wennen voordat we kunnen zeggen dat het een verbetering is.

    Overschakelen tussen digitaal (HDMI) en analoog was ook lastig. Analoog lichtte de Peak-indicator van de Marantz op, wat betekent dat het ingangssignaal te hoog is. Normaal moet je dan de demping inschakelen (ATT), maar de Oppo kan het volume op de uitgang regelen, dus 1 tikje terug en probleem was opgelost. Meting met de dB-meter wees uit dat het 4 dB scheelde. Dus omschakelen kan alleen vloeiend als ik tegelijk het volume meeregel. Dat had ik op een gegeven moment onder de knie, dus uiteindelijk wel gelukt.

    Vanavond verder...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #322
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Op verzoek (zie topic van Karatel) even iets anders tussendoor. Mijn toekomstplannen met mijn HT. Die hebben overigens niets te maken met apparatuur of iets dergelijks, maar met de ruimte die voor de HT ligt. Op termijn (denk aan 2012 of zelfs nog later) wil ik graag een bar/foyer bouwen. Enerzijds omdat ik het leuk vind, maar ook omdat eten/drinken nogal ver weg is

    De ruimte in kwestie. Het lichtgrijze gedeelte is waar de CV-ketel en boiler staan. Deze moeten dus uit het zicht gehaald worden. Verder komt rechtsonder de waterleiding het huis binnen. En daar moet ik altijd makkelijk bij kunnen.


    Een ruwe schets van de bar/foyer


    En in combinatie met de HT


    Kleurstelling is nog niet bekend en of dit de definitieve layout wordt weet ik ook nog niet. Er komt ook nog een kassa (geintje! )
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #323
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Echt niet normaal dit... Ik heb hier geen woorden voor.
    Dit is natuurlijk positief bedoeld.. Echt heel gaaf..

  24. #324

    Standaard

    Erg mooi weer
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #325
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Volgens mij neem je het woord "Pianobar" iets te serieus!
    En ik neem aan dat als je een stel op visite hebt, er altijd één achter de piano moet!

    Alleen een gordijn voor de cv? Daar is toch vast een beetje creatieve en mooiere oplossing voor te bedenken! Zeker als je eenmaal een thema voor de indeling hebt!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 13 van 50 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •