Pagina 7 van 50 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 1240 worden weergegeven.
  1. #151
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik ben goed thuis aangekomen, de setup van de Oppo in de huiskamer gedaan (toch wel handig met beeld ), even snel gegeten en daarna naar de HT en de Oppo BDP-83SE TUC geïnstalleerd op de plek van de Marantz DV9600. De hele avond in de HT geluisterd en we konden bijna niet stoppen. Nog even gauw deze en ook nog die en o ja, hoe zou die klinken? Zo ging het de hele avond en zo zal het nog wel een tijdje gaan, want we moeten/willen alles opnieuw gaan luisteren. om 'm aan te sluiten. Maar zoals een goede mol betaamt zijn we weer boven de grond

    Allereerst de looks. De Oppo is mooier dan op de foto's. Het geborsteld aluminium geeft een luxe uitstraling en hij ziet er degelijk gebouwd uit en door de modificaties is die ook behoorlijk zwaar. De DV9600 is door het dubbele chassis nóg zwaarder, maar ik had een lichtere speler verwacht. De Oppo wordt voorzien van stroom door de Furutech G-320 en is op de SR9600 met analoog 5.1 (3 sets W&M AC-01) en HDMI (inakustik Referenz HDMI) aangesloten. Voor een eerlijk vergelijk hebben we met RCA-caps de niet gebruikte audio-uitgangen (analoog en digitaal) afgedekt. Vanavond alleen analoog geluisterd, want SACD kan alleen over analoog.

    Als we de eerste luisterervaring willen omschrijven dan is het dat er meer diepte, meer gelaagdheid, meer lucht in het geluid zit. Het is een écht groot verschil en we vinden het ook nog mooier, want we houden wel van gedetailleerd, maar dan niet dat het vermoeiend is. Kort samengevat komen alle instrumenten (piana, gitaren, blaaswerk, drums, keyboards) en stemmen (ook de 2e stem en achtergrondzang) veel beter tot ontplooing en klinkt alles opener, muzikaler, dynamischer, etc.

    Nog een plusplunt van de Oppo is dat de SR9600 analoog op pure direct kan staan en tóch de sub laten meespelen met SACD en DVD-A. Dat ging bij de DV9600 alleen als de SR9600 in stereo stond. De Oppo heeft ook een Pure stand en dan is het een pure audiospeler zonder videoprocessing en output. Dus geen overbodige electronica in het signaalpad naar de speakers :music:

    In de handleiding van de modificatie staat dat de Oppo 600 uur nodig heeft om volledig te zijn ingespeeld en in die tijd met verschillende media afwisselen. Tijdens het inspelen zal de Oppo steeds beter gaan klinken. Ik heb nu de Densen DVD Magic op repeat gezet en de overige apparatuur uit. Is dat voldoende om in te spelen? Of moet de versterker ook aan staan?

    Kortom een geslaagde 1e kennismaking met de Oppo en dan te weten dat we de dedicated stereo-uitgang (met aparte DAC's en WBT NextGen aansluitingen) nog niet hebben geprobeerd. Dat wordt nog wat...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  2. #152
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De Oppo was even een intermezzo, maar het bouwproces was nog niet klaar

    Wat we misten in de HT was een tafeltje voor de AB, chips, popcorn, etc. Hiervoor hebben we diep in de buidel getast en een bijzettafeltje van Ikea gekocht


    Echter het tafeltje glimt nogal en we hadden last van lichtreflectie, dus jullie raden het al... We hebben het tafeltje bekleed met plakvilt. We hadden nog wat over van de deur, de plinten en de koof. De ervaringen met het vilt zijn erg goed. Reflectie is 0, zelfs als er direct licht opvalt. Je ziet ook langzaam de reflectie steeds minder worden



    Eindresultaat...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  3. #153

    Standaard

    Heb je bij je fronts geen last van lichtreflectie?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #154
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Heb je bij je fronts geen last van lichtreflectie?
    Goeie vraag. Daar was ik ook bang voor en had zelfs in gedachten de speaker eventueel met vilt te beplakken. Maar het valt gelukkig heel erg mee. Ook ondertitels op de center valt heel erg mee. In ieder geval niet genoeg om mijn speakers te verminken
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  5. #155
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    En omdat we toch bezig waren hebben we ook de diffusersteun gedaan. Scheelde een hoop tijd met verven

    Voor


    Na - Diffuser dicht


    Na - Diffuser open


    Weer iets wat zwart is geworden wat het beeld kan beïnvloeden (als je op de 2e rij zit )
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  6. #156
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Iets heel anders tussendoor wat tijdens de bouw gebeurde... We waren een keer film aan 't kijken en we vonden dat het beeld niet helemaal optimaal was. Het kon natuurlijk aan de film liggen, dus de referentiefilm (The Dark Knight) erin en ook daar misten we schaduwdetail, diepte, scherpte, etc. Daarop de instellingen van de HD1 bekeken en het leek erop dat alle settings gereset waren.

    Na contact met Bjorn en Garmt (Beter Beeld en Geluid) waren we zeker dat de JVC zichzelf volledig had gereset. Omdat de HT op een aparte groep is aangesloten die ik elke keer uitzet na gebruik, vermoedde ik dat het daarmee te maken had. Bjorn heeft hierover een vraag gesteld aan JVC.

    Helaas had ik de gecalibreerde waarden niet genoteerd , dus hercalibratie was de enige oplossing. Geen probleem volgens Bjorn en Garmt en hadden mij meteen ingepland. Ik mocht tijdens de kalibratie erbij blijven wat natuurlijk een leerzame bijeenkomst was. Garmt heeft veel verteld over de JVC projectoren en waarom hij bepaalde instellingen koos. Als je de grafieken ziet, dan zou je misschien denken dat het beeld er nooit goed uit kan zien, maar dat is bedrog. Doordat de HD1 niet op zowel bias als gain kan gekalibeerd worden, moet er een compromis gezocht worden. Daarbij is het belangrijk dat rood en groen niet overheersen in de hoge IRE waarden. Uiteindelijk is het kruispunt op 40IRE komen te liggen en dat was het beste overall beeld. De scherpte is afgesteld enerzijds met de DVE BD, waar hele goede patronen opstaan en anderzijds met film. Dat is nl. waar je het meest naar kijkt

    We hebben nog een stuk van the Dark Knight gekeken en diepte, schaduwdetail en kleurechtheid was weer helemaal terug. De instellingen heeft Garmt gefotografeerd, zodat ik het zelf kan instellen als het nog een keer gebeurt.

    Wij weer helemaal blij!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  7. #157
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Ik heb ook nog de AB geoptimaliseerd. De macro's werken goed, maar het blijkt handig te zijn om makkelijk in de menu's heen en weer te kunnen bladeren. Door deze aanpak vervallen ook de basis- (alleen de belangrijkste functies) en expertmenu's (alle functies).

    Om een idee te geven...






    Het kleine knopje onderaan het scherm (<|>) wisselt naar de volledige bediening. Werkt erg handig Ik ben er bijna
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  8. #158
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Voor de verder afstelling van de HD1 de BD-versie van de DVE HD Basics gebruikt...



    Bij de calibratie bij BB&G had Garmt mij aangeraden deze aan te schaffen, om de laatste finetuning te doen. Met name voor de "Pixel adjust" was dat nodig. Dat kan je alleen thuis doen. Deze setting op de HD1 zorgt ervoor dat de RGB-pixels kunnen worden uitgelijnd op elkaar. Zowel in horizontale als verticale richting kan de offset bepaald worden. Resultaat: Een nòg beter beeld, waarbij er geen lijntjes rond objecten en tekst meer staan. Hierdoor oogt het beeld ook veel scherper.

    Meteen de test gedaan met onze referentie BD, "Monsters Inc". WOW Prachtige kleuren en superscherp!!
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HTip Bekijk bericht
    Meteen de test gedaan met onze referentie BD, "Monsters Inc". WOW Prachtige kleuren en superscherp!!
    Wil je aub ophouden met zulke dingen te zeggen. Je maakt me echt stik jaloers :P
    Haha neej ik vind dit helemaal super wat je doet. Ik moet echt elke avond even kijken of je al weer een update hebt gepost.
    Echt een chamber voor in mijn dreams


  10. #160
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Cnet Bekijk bericht
    Wil je aub ophouden met zulke dingen te zeggen. Je maakt me echt stik jaloers :P
    Haha neej ik vind dit helemaal super wat je doet. Ik moet echt elke avond even kijken of je al weer een update hebt gepost.
    Echt een chamber voor in mijn dreams



    Bedankt voor je leuke reactie! Ik probeer iedere dag een stap in het bouwproces te laten zien. Soms komt er iets tussendoor, zoals afgelopen maandag Inmiddels zijn we in februari 2010 aangekomen, met de start van de laatste en grootste akoestische aanpassing van het bouwproces. Mijn volgende post zal ik aan het ontwerp wijden...

    Het is voor mij ook een droom die uitkomt
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  11. #161
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Zoals gezegd was het tijd voor een grote verbouwing. Om het laag beter onder de controle te krijgen was het plan de projectiewand opnieuw te gaan bouwen.

    De wand waar het allemaal om gaat


    Op het eerste gezicht zie je er niets bijzonders aan. Dat is natuurlijk de bedoeling, maar om het project te begrijpen zal ik een kijkje achter het scherm tonen



    De wand met de afzonderlijke modules met afmetingen.


    De wand is verdeeld in 6 afzonderlijke ruimtes. Ieder heeft zijn eigen specifieke afmeting en is daardoor afgesteld op een bepaalde absorptiefrequentie. Ik moet erg nauwkeurig te werk gaan, want dat beïnvloed de werking. Modules 1,4,5 en 6 zijn paneelabsorbers, waarbij de afdekplaat fungeert als membraan. Modules 2 en 3 zijn de lattenabsorbers (beter bekend als basstraps). Door de diepte en breedte van de latten wordt de frequentie bepaald. In het echt zijn natuurlijk de witte lijnen niet zichtbaar

    Volgens de berekeningen van Toine zijn de modules 1 t/m 6 afgestemd op resp. 70, 100, 125, 80, 99 en 83Hz. De basstraps gaan door tot 40 en 50Hz. Precies waar het probleem ligt.

    Voor de bouw van de projectiewand moeten de volgende dingen worden gedaan:
    • bouwen basstraps
    • afwerken van basstraps met isolatiemateriaal
    • frame bouwen voor de verschillende absorbers
    • herzien van alle paneelabsorbers vanwege de nieuwe afmetingen van het scherm
    • aanpassen plafondplaten en gordijnkoof
    • ver-/aanleggen stroom voor gordijnen en KAKU


    Niet een klusje wat je even zo tussendoor doet
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  12. #162
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Toen het ontwerp klaar was, moest ik op zoek naar een houtleverancier voor het 30mm MDF. Ik had ergens gezien dat je zwart MDF kon krijgen, maar dat bleek niet zo eenvoudig. In de tussentijd zat ik natuurlijk niet stil Ik had het idee dat mijn toenmalige LS-kabel niet de speakers helemaal tot ontplooing liet komen. Na een vrij lange zoektocht (die ik jullie zal besparen) heb ik gekozen voor inakustik Referenz, die beter bekend staat als Black&White. Ik kon in Duitsland voor een mooi prijsje een topkabel van de vorige generatie "krijgen" en ben daarvoor gegaan.

    Niet lang daarna kwamen de kabels binnen. Ik had gevraagd om ingespeelde kabels...

    De LS-1202 single-wire met de LS-1002 bi-wire bruggen en de LS-1002 bi-wire center en surround. Nu is de W&M Black Magic al maatje tuinslang. Maar de LS-1202 doet naar nog een schepje bovenop


    De LS-1002 bi-wire bruggen


    Het certificaat van de burn-in


    Toen nog "even" aansluiten en de kabels wegwerken. Handig zo'n podium met kabelgoten

    Kabels lopen hier nog door de ruimte omdat ik erg benieuwd was naar het geluid...


    Het proces van het verbergen van de tuinslangen begint


    Nu nog de achterkant...


    En klaar

    Foto's van de aangesloten kabels. Aan de speakerkant ziet dat er zo uit... Ter vergelijk heb ik de W&M Black Magic laten liggen. Nu is goed te zien hoe dik de LS-1202 is


    Vanaf een andere hoek zijn de bruggen goed te zien.


    Ik vind het erg imposant uitzien. Hopelijk klinkt het ook zo
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  13. #163
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De kabels waren een enorme verbetering, maar de test/review zal ik jullie besparen

    Weer verder met de basstraps...
    Ondertussen had ik een houtleverancier gevonden die het ook nog heel nauwkeurig kon zagen.

    Na de levering


    Gesorteerd en gestapeld


    Gisteravond alles gemeten en het was precies volgens zaagplan. Maximale afwijking van de latten was slechts 0,5mm. En de zijkanten waren zelfs nog preciezer en viel binnen de tolerantie van 0,2mm

    Dus helemaal tevreden met het zaagwerk. Het MDF is niet echt zwart, maar is wel door en door. Dus 1 likje zwarte verf op de kopse kant moet voldoende zijn voor de echte kleur. De platen waren sowieso niet zonder krassen, maar dat is niet belangrijk, want het grootste oppervlak zien we toch niet

    Voor de bouw had ik nog afstandshouders (3mm) en schroeven (ca. 400 ) nodig


    Uiteindelijk bleken de houten latjes niet sterk genoeg, dus overgestapt naar aluminium. Dat kan niet ingedrukt worden.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  14. #164
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Eerst afstandhouders gezaagd. Aluminium zagen is overigens niet eenvoudig Daarna gekeken wat de beste manier was om te gaan bouwen. En toen was het gewoon een kwestie van doen

    De basis van de basstrap


    1e deel van de 1e basstrap is gemonteerd


    Bouwtijd: 2,5 à 3 uur

    We weten nu hoe het moet, dus misschien gaan de volgende sneller. Ik was overigens heel blij met de tip van iemand om de basstrap in 3 delen op te bouwen. Dit deel is al bijna niet te tillen

    Daarna het middelste deel van de 1e basstrap gemonteerd. Ging iets makkelijker dan het onderste deel, maar is toch ook weer veel werk geweest.

    De eerste lat van het middelste deel


    Middelste deel klaar


    Op de achtergrond onderste deel


    Beide delen op elkaar. Ziet er imposant uit


    Nu alleen nog het bovenste deel en de linker basstrap is klaar!

    Bovenste deel van linker basstrap


    En klaar!


    Toch meer werk geweest dan gedacht, per basstrap (3 delen) ca. 8uur montagetijd.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  15. #165
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De rechter basstrap is een stuk makkelijker handelbaar en gaat dus sneller


    En klaar!


    Nu alleen nog verven (alleen de kopse kanten) en de isolatie aanbrengen en dan zijn ze echt klaar. Dan begint het moeilijke werk... het integreren in het totale ontwerp van de projectiewand en hopen dat alles past...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  16. #166

    Standaard

    Zo, weer even bijgelezen..... je maakt er ontzettend veel werk van, onvoorstelbaar welk geduld je wel niet moet hebben, maar ook de wens om het zo perfect mogelijk te doen.

    Zelf had ik bijvoorbeeld niet zo'n werk gemaakt van de projectiewand, maar bij jou spreekt daar wel de wens van het supergoed willen hebben en het geduld en vakmanschap om het dan ook zo te doen.... petje af

    Zag je kabels..... kan je waarschijnlijk al een hele knappe set speakers van kopen, is aan mij ook niet besteed en dan nog wel ingespeeld/ingebrand iets waar ik niet zo in geloof, maar ik ben dan misschien te nuchter op dat gebied. Toch denk ik binnenkort om al mijn speakerkabel te gaan vervangen door 2x4mm koper, kost nog niet eens zo gek veel, er hoeft bij mij geen duur merknaampje op te staan. Stekkers en plugjes zijn aan mij ook niet besteed, maar ik moet wel zeggen dat het er heel mooi uitziet bij je, maar zelf zit ik tussen de speakers in en kijk ze niet tegen de kont.

    Zo, nu weer naar mijn eigen speakertjes gaan luisteren, ben er super blij mee. Ben momenteel een hernieuwde kennismaking begonnen met diverse artiesten, ze zijn beter gaan zingen
    Have fun and enjoy your collection

  17. #167
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zo, weer even bijgelezen..... je maakt er ontzettend veel werk van, onvoorstelbaar welk geduld je wel niet moet hebben, maar ook de wens om het zo perfect mogelijk te doen.
    Geduld heb ik inderdaad wel moeten hebben, maar het resultaat maakt alles goed!

    Zelf had ik bijvoorbeeld niet zo'n werk gemaakt van de projectiewand, maar bij jou spreekt daar wel de wens van het supergoed willen hebben en het geduld en vakmanschap om het dan ook zo te doen.... petje af
    Bedankt! Ik wilde de optimale akoestiek bereiken, maar dat kon helaas niet in 1 keer, want het resultaat kan natuurlijk afwijken van een simulatie. En in overleg met Toine hebben we het zo aangepakt. Alleen de laagweergave bleef een groot probleem en daarom hebben we (omdat we toch vanwege het nieuwe scherm de wand moesten herzien) het wat rigoreuzer verbouwd.

    Ik ben van mening dat de akoestiek van een ruimte goed moet zijn om een set goed te laten klinken.

    Zag je kabels..... kan je waarschijnlijk al een hele knappe set speakers van kopen, is aan mij ook niet besteed en dan nog wel ingespeeld/ingebrand iets waar ik niet zo in geloof, maar ik ben dan misschien te nuchter op dat gebied. Toch denk ik binnenkort om al mijn speakerkabel te gaan vervangen door 2x4mm koper, kost nog niet eens zo gek veel, er hoeft bij mij geen duur merknaampje op te staan. Stekkers en plugjes zijn aan mij ook niet besteed, maar ik moet wel zeggen dat het er heel mooi uitziet bij je, maar zelf zit ik tussen de speakers in en kijk ze niet tegen de kont.
    LOL, ik kijk ook alleen naar de voorkant van de speakers Ik heb verschillende speakerkabel gehad en deze geeft het beste resultaat bij mijn speakers. De kabel was niet goedkoop, maar ik zie bekabeling (LS, interlinks, etc.) als een component, net zoals een speler, versterker, etc.

    Zo, nu weer naar mijn eigen speakertjes gaan luisteren, ben er super blij mee. Ben momenteel een hernieuwde kennismaking begonnen met diverse artiesten, ze zijn beter gaan zingen
    Veel luisterplezier Ik herken de ervaring, want dat heb ik met elke tweak, groot of klein
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  18. #168
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Het was nu tijd om de oude projectiewand af te breken. Daarvoor moest alles van de voorkant naar achteren worden verplaatst.


    Het daadwerkelijk afbreken...


    Nu alleen nog het frame verwijderen en dan kan het opbouwen weer beginnen... Als je alle materiaal bij elkaar ziet, dan is dat toch wel indrukwekkend. En dan te weten dat er nog meer materiaal in de nieuwe wand gaat zitten...

    Het plafond met toebehoren


    Het materiaal (triplexplaten, houten latten en veel steenwol)


    En weer een schone lei (eh... muur)


    Alle lijm- en houtresten heb ik ook nog verwijderd. Elke mm is er 1 teveel
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  19. #169
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Om het ontwerp van de projectiewand te verduidelijken (tenminste dat hoop ik ) heb ik een 3D-tekening gemaakt. De voorkant zal jullie wel bekend voorkomen



    De achterkant is waar het natuurlijk allemaal om draait.


    De poten van de plank (het zgn. tafeltje) zitten dus niet op de uithoeken. Het grote groen/gele vlak zijn de steenwolplaten en die bepalen de plek van de poten. Ik denk dat het zo stevig genoeg is en dat de basstraps goed ondersteund worden. De poten worden aan de wanden bevestigd, net als de plank.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  20. #170
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Tussendoor nog de stroom verder aangepakt... Met een PS Audio Power Plant Premier (PPP). In het pakket zat ook een PS Audio PerfectWave Power AC-3. Dit is een serieuze stroomkabel die een hele goede manier is om de PPP zelf van goede stroom te voorzien.

    PPP en AC-3


    PPP


    AC-3


    Imposante stekkers
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  21. #171
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    En uitgepakt...

    De imposante achterkant met in- en uitgangen voor telefoon en TV, triggers om de groepen in te schakelen.


    Aan de onderkant zitten de grote ventilatoren, die je kortstondig hoort als de PPP aan het lichtnet schakelt. Moeilijk zichtbaar, maar aan de onderkant zit ook een kleine stelschroef, waarmee je de uitgangsspanning kan regelen. Dat heb ik in de review van Toine gelezen en dat kwam meteen van pas, want de output stond op 223, terwijl default 230 zou moeten zijn.


    De 5 gescheiden groepen, die IsoZones worden genoemd en volledig gescheiden zijn van elkaar, zodat er geen vervuiling van de apparaten onderling kan optreden


    De grote zekeringmodule, die gratis vervangen wordt in geval van bijv. blikseminslag. In het geval de zekering uitgaat, kan je eerst nog proberen deze te resetten. Ook zichtbaar zijn de schakelaars voor de groepen, waarmee je kan instellen hoe een zone wordt geschakeld: altijd aan, switched (gaat aan met de PPP) of delayed (3 sec vertraging, bijv. voor eindversterkers).


    Alle kabels op zijn plaats, v.l.n.r. de BD-35, DV9600, SMS-1 en de SR9600.


    Overigens is op deze foto duidelijk zichtbaar dat de ingangsspanning van 230V is. Deze is redelijk constant, maar dat zal wel aan de dedicated groep liggen.


    Anders is het met de THD (vervorming). Die is aan de ingang tussen de 1.5 en 2.3%. Aan de uitgang is de THD verwaarloosbaar, nl. 0.3%


    Het display kan dimmen en helemaal uit, waarmee ook het logo (is aan/uit knop) niet meer verlicht is. Is erg fijn met filmkijken. De PPP moet nu een paar dagen ingestoken blijven en volgens de reviews is ca. 10 uur inspeeltijd nodig om de effecten echt te kunnen horen.

    Met de PPP heb je eigenlijk 5 dedicated groepen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  22. #172
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Voordat we begonnen met het opbouwen van de projectiewand eerst een test gedaan of het scherm er wel tussen paste. Dat deed het niet. Het scheelde bijna niets, maar toch net iets teveel...


    Oplossing: Zijwanden moesten worden verplaatst. En voor degenen die niet weten hoe je een zijwand verplaatst... Men verwijdere de ClickBoard plaat (o jee, dat werkt dus alleen als je bij de bouw hebt gekozen voor ClickBoard ipv Gipsplaat )


    Men stelt de regels met de Jamoschroeven (o jee, dat werkt dus alleen als je bij het monteren van de regels voor Jamoschroeven hebt gekozen )


    Een Jamoschroef is een speciale schroef met 2 keer schroefdraad gescheiden door de glad deel. Hierdoor kan je de afstand van de regel tot de muur regelen.


    We hebben zojuist de horizontale en verticale regels een paar mm naar achter verplaatst. Het is van groot belang dat alles waterpas is. Anders wordt de naad tussen de platen zichtbaar. Gelukkig zijn we niet zo precies


    Het voordeel van ClickBoard is dat het een soort kliklaminaat is, dus eenvoudig te verwijderen en opnieuw te plaatsen


    Resultaat van alle inspanningen... Het scherm past ertussen
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  23. #173
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De "tafeltjes" moesten heel erg sterk zijn en die hebben we van hetzelfde materiaal als de bastraps gemaakt.

    Het uitmeten van de planken


    De gezaagde planken (30mm MDF)


    Om een beeld te krijgen van de tafeltjes...


    Het waterpas krijgen is veel spannender

    Iemand had mij een goede tip gegeven om de afstand tussen de latten te vergrendelen. Werkt super!


    De latjes worden niet geverfd, want je ziet niets van de kleur. Straks met Akotherm erachter zullen ze helemaal niet meer opvallen.

    Een tafeltje staat op zijn plaats en is verankerd in de muur. We waren erg benieuwd of de constructie ging werken. Dus de basstraps erop geplaatst en de constructie gaf geen krimp.


    Zo kan je goed zien dat de poten prima hun werk doen.
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  24. #174
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    De basstraps stonden nog niet vast en er moest nog isolatiemateriaal worden aangebracht. De ruimte tussen de basstraps en de muur heb ik opgevuld met steenwol. Tot slot de kieren gekit, zodat ze luchtdicht zijn. Ook het snijden van de Akotherm ging erg lastig.

    De linker basstrap met de steenwol goed zichtbaar. Ook Akotherm bevestigd.


    De rechter basstrap met Akotherm bevestigd


    Volgende stap was het frame voor de paneelabsorbers...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

  25. #175
    Super Member
    Registratie datum
    Feb 2009
    Woonplaats
    Het goede doel zingt erover ;)

    Standaard

    Verder met het frame...



    Weer een stapje verder. De onderste paneelabsorber is op de voorplaat na klaar. Verder nog het frame van een "kast" aan de muur gemaakt. Deze dient om de diepte van de bovenste absorber te halveren.


    Alle platen van de vorige projectiewand zijn hergebruikt en op maat gezaagd. De absorbers zijn beter gebouwd dan de vorige keer, want er zijn nu afstandshouders geplaatst zodat de steenwolplaten precies staan en ook niet naar voren of achteren kunnen bewegen.

    "Kastje" vullen met steenwol


    "Kastje" afsluiten...


    "Kastje" dicht


    Steenwolplaten plaatsen
    *

    Alle steenwol op zijn plaats


    Nu verder afdekken met platen...
    CA Electronics • PS Audio • Marantz • ALR/Jordan • Velodyne • inakustik • Furutech • JVC • Stewart

Pagina 7 van 50 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •