Pagina 232 van 235 EersteEerste ... 132182222228229230231232233234235 LaatsteLaatste
De resultaten 5.776 tot 5.800 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5776

    Standaard

    The Batman[UHD]

    De Nolan films staan bekend op de realistische aanpak maar bij deze is dat minstens ook het geval.Qua toon is deze heel duister en daarom ook meteen mijn favo Batman film.
    Klein minpuntje:Michael Caine is de de echte Alfred Pennyworth.

    En wat een geweldige keuze om die Nirvana[?] track te gebruiken.

    Score:10
    Laatst aangepast door jeroeni : 10-07-2022 om 12:07

  2. #5777

    Standaard

    The Black Phone.
    Film is uit 2021 maar door corona pas recentelijk verschenen.

    Absolute aanrader. Past goed in de 80's King en Stranger Things rage. (al speelt het zich af in 1978)

    Laatst aangepast door theThinWhiteDuke : 18-07-2022 om 09:29

  3. #5778

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    The Black Phone.
    Film is uit 2022 maar door corona pas recentelijk verschenen.
    Ik begrijp je opmerking niet helemaal. We leven toch in 2022, dus dan is dit toch een hele recente film? Wat heeft corona daar dan mee te maken? Kun je dat uitleggen?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #5779

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik begrijp je opmerking niet helemaal. We leven toch in 2022, dus dan is dit toch een hele recente film? Wat heeft corona daar dan mee te maken? Kun je dat uitleggen?
    Typfout (inmiddels hersteld). De film is uit 2021, niet 2022.

  5. #5780

    Standaard

    Zojuist ook The Black Phone gezien. Inderdaad een aanrader.

  6. #5781

    Standaard

    I Can Speak 9/10



    Oef, weer een indrukwekkende film van Zuid-Koreaanse bodem....
    Afgaande op de hoes en het eerste stuk van de film leek dit gewoon een leuke, grappige komedie te zijn. Maar er zit zoveel meer achter....wat een enorm triest verhaal, dat ook nog eens gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.
    Het begin gaat over een oudere vrouw ("Granny" Na Ok-boon) die de lokale ambtenaren terroriseert door het enorme aantal klachten die ze indient (die natuurlijk allemaal officieel behandeld moeten worden). Totdat ze de nieuwe ambtenaar Min-jae tegenkomt, wat het leven van beide helemaal verandert. Verder geen spoilers, maar het hele stuk aan het eind is zo triest, meeslepend en goed, ongelooflijk. Na Moon-Hee (zit ook in het geweldige Mrs Granny) is erg goed. Een absolute aanrader.

    Zoals wel vaker is deze helaas alleen in een (hele nette) Koreaanse editie te kopen, dus je bent aangewezen op de bekende shops of ebay.

  7. #5782

    Standaard

    Nog twee afleveringen en ik ben door deze reeks door: The Gilded Age



    Heerlijk periodedrame van de hand van Julian Fellowes (Downton Abbey), wellicht een beetje stouter want er valt al eens een paar blote tieten te bewonderen. Tja, het is HBO voor iets, hè...
    Laatst aangepast door Werner : 09-08-2022 om 12:02
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #5783

    Standaard

    ELVIS (2022)
    Zelden zo pissed geweest om een film.
    Butler en Hanks doen het goed, maar het script en de regie is om te janken. Moderne muziek, electrische gitaren bij Elvis' eerste optreden, Elvis die als kind bij het horen van R&B een soort spastische aanval krijgt, in sneltreinvaart gaat het door. Bizar genoeg is er wel tijd voor een optreden van Little Richard.
    Style over substance. En dat terwijl er over het leven van de grootste muziekster allertijden iets moois te maken is. John Carpenter en Kurt Russell bewezen dat in 1979.

    TOP GUN: MAVERICK (2022)
    In een tijd waarin de ene na de andere sequel (vaak tig jaar na het origineel) verschijnt is dit een uniek geval. Daar waar mijns inziens alles een flop is (Cobra Kai daargelaten) slaagt Maverick met vlag en wimpel. Misschien zelfs wel beter dan het origineel. En t*ring, wat is die Miles Teller goed gecast als Goose's zoon.

  9. #5784

    Standaard

    Bijna door Succession seizoen 1 door:



    Ongeveer één woord op drie uit het scenario is een vervoeging van het werkwoord "to fuck". Wederom, het is HBO voor iets hè.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #5785

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    ELVIS (2022)
    Zelden zo pissed geweest om een film.
    Butler en Hanks doen het goed, maar het script en de regie is om te janken. Moderne muziek, electrische gitaren bij Elvis' eerste optreden, Elvis die als kind bij het horen van R&B een soort spastische aanval krijgt, in sneltreinvaart gaat het door. Bizar genoeg is er wel tijd voor een optreden van Little Richard.
    Style over substance. En dat terwijl er over het leven van de grootste muziekster allertijden iets moois te maken is. John Carpenter en Kurt Russell bewezen dat in 1979.
    Je weet vooraf dat het een Buz Luhrmann film is, dacht je echt dat deze dan historisch helemaal accuraat zou zijn? Ik heb zelf van begin tot eind genoten, Butler is erg goed. Het knappe is dat door de stijl van de film de film juist ook toegankelijker is voor de huidige generatie; mijn kinderen van 13 vonden 'm ook geweldig.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Bijna door Succession seizoen 1 door:

    Ongeveer één woord op drie uit het scenario is een vervoeging van het werkwoord "to fuck". Wederom, het is HBO voor iets hè.
    Geweldige serie. En het wordt nog veel beter. En ze verzinnen zoveel variaties voor het woord fuck, erg knap.

  11. #5786

    Standaard Licorice Pizza (2021)

    Licorice Pizza (A).jpg

    Zojuist Licorice Pizza (2021) op Blu-ray gezien. Wat een verademing is deze film tussen al dat superhelden-geweld dat tegenwoordig zoveel over ons wordt uitgestort. Heerlijk om weer eens een film te zien waarin geen CGI, blue screens of hoe dat allemaal ook heet, voorkomt. En de hoofdrollen worden nu eens niet gespeeld door overbekende Hollywood-types, maar door twee mij volkomen onbekende acteurs: Alana Haim en Cooper Hoffman (de zoon van de in 2014 overleden Philip Seymour Hoffman). In twee kleine bijrollen zie we verder Sean Penn en Bradley Cooper, terwijl ook Tom Waits zijn opwachting maakt. Bovendien doet de complete familie Hain in deze film mee, en dan gewoon als zichzelf.
    De film speelt in 1973 en is daarom doorspekt met de geweldige muziek uit die tijd, terwijl ook de aankleding een feest voor het oog is!

    Film: 9,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,5
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #5787

    Standaard Mare of Easttown (TV-miniserie) (2021)

    Mare of Easttown (A).jpg

    Mare of Easttown (2021)

    Plot:
    Mare Sheehan (Kate Winslet) is detective in Easttown, een klein plaatsje in de Amerikaanse staat Pennsylvania. De normaal zo rustige en nietszeggende gemeenschap wordt op een dag geconfronteerd met de vondst van een lichaam in een rivier nabij het dorpje. Het blijkt te gaan om de jonge dochter van een inwoner, die alles op alles zet om de dader te vinden en desnoods het heft in eigen hand neemt. Terwijl Mare het onderzoek naar de vermoedelijke moord op het meisje in goede banen probeert te leiden, moet ze ook om zien te gaan met haar privésituatie, die al gauw met de zaak verstrengeld raakt.

    Wat een fascinerende HBO-serie! Hoewel deze uit slechts zeven afleveringen van elk een uur bestaat, heb ik enorm hiervan genoten. Kate Winslet schittert werkelijk in haar rol als detective Mare Sheehan en bewijst in deze serie eens te meer dat ze tot de beste actrices in de film- en TV-wereld behoort. Het verhaal zit vol verrassende plotwendingen, het is spannend, maar tegelijkertijd ook zeer emotioneel en persoonlijk. De keuze van een kleine plattelandsgemeente
    waar iedereen elkaar kent als plaats van handeling,
    is zeer geslaagd en voegt een extra dimensie toe aan het verhaal. En wat te denken van de slotscëne? Zo mooi om weer eens een serie te zien zonder superhelden, zonder monsters en zonder green screens, maar met echte personages in een realistisch ogende omgeving.

    Film: 10
    Beeld: 9
    Geluid: 8


    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  13. #5788

    Standaard

    Klopt, een mooie hele realistische serie. En Kate Winslet is weer geweldig zoals altijd.

  14. #5789

    Standaard Weathering with You (2019)

    Weathering with You (A) kopie.jpg

    Weathering with You (2021)

    Plot:
    De scholier Hodaka Morishima verlaat zijn huis op een afgelegen eiland en verhuist naar Tokio. Hij heeft geen geld en geen sociale contacten. Hodaka vindt uiteindelijk een baan als schrijver voor een occult tijdschrift. In een hoek van de drukke stad ontmoet hij een jong meisje, genaamd Hina Amano. Zij blijkt geheime bovennatuurlijke krachten te hebben.

    Prachtige Japanse animatiefilm met een helaas wat tegenvallend verhaal. Het kon mij in ieder geval minder boeien dan andere Japanse animatiefilms die ik in het verleden gezien heb. Het tekenwerk is echter van topklasse. Wel ben ik halverwege de film omgeschakeld van Japans naar Engels als audiospoor (ja, ik weet het, het is vloeken in de kerk), maar dat Japans begon mij op een gegeven moment op mijn zenuwen te werken.
    De beeldkwaliteit is prachtig, maar niet perfect. Het algehele beeld is wat aan de lichte kant, dus ik heb de helderheid wat moeten terugschroeven om toch mooie kleuren en een wat beter contrast te krijgen.

    Film: 7,5
    Beeld: 8,0
    Geluid: 7,5
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #5790

    Standaard X-Men: Apocalypse (3D)

    X-Men Apocalypse (3D) (A).jpg

    X-Men: Apocalypse (3D) (2016)

    Plot:
    Nu de X-Men succesvol het verleden veranderd hebben en een veilige toekomst voor de mutanten hebben bereikt, keert uit de duisternis de eerste mutant terug: Apocalypse. Deze mutant, ook wel En Sabah Nur genaamd, ziet de hedendaagse mutanten als zwak. De 5000 jaar oude 'supermutant' Apocalypse begint aan zijn queeste de wereld met harde hand zijn wil op te leggen. Het recht van de sterkste is zijn lijfspreuk en geldt voor zowel mens als mutant. Om de dreigende genocide te weerstaan moet een nieuw team X-Men bijeen gebracht worden en moeten zowel professor Xavier als zijn vijand Magneto een kant kiezen.

    Beoordeling:
    Het blijft lastig om Marvel-films op hun ware meritus te beoordelen als je, zoals ik, niet echt thuis bent in het Marvel-universum. In het verleden heb ik wel eens een X-Men film gezien, en referenties naar die film zitten er hier en daar duidelijk in, maar als geheel kon de film mij toch weinig bekoren. Het verhaal is te dun (en nogal ongeloofwaardig, maar dat terzijde), de personages zijn te eendimensionaal en de talloze (CGI-)effecten te overdonderend. De gehele film is één groot CGI-gebeuren en bijzonder knap gemaakt, maar ook vermoeiend en soms irritant. Bovendien duurt de film met bijna 2,5 uur gewoon te lang.
    De beeldkwaliteit is top, al vond ik hem als 3D-film wat tegenvallen. Er is redelijk wat dieptewerking bij tijd en wijle, maar echte 3D-effecten zijn spaarzaam. De kleuren spatten van het scherm en ook het contrast is zeer goed. Het geluid is overdonderend, maar daarvan heb ik niet alles meegekregen omdat het ook niet altijd in balans is. Liefhebbers van dit genre, en Marvel-adepten in het bijzonder, zullen deze film zeker kunnen appreciëren, maar mij kon de film toch minder boeien. Ik heb betere Marvel-films gezien.

    Film: 5,5
    Beeld: 10 (ondanks enigszins tegenvallende 3D)
    Geluid: 9
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 06-01-2023 om 10:03
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #5791

    Standaard Yo, También (2009) (Blu-ray)

    Yo También (A).jpg

    Yo, También (2009)

    Plot:
    De 34-jarige Daniel uit Sevilla (Pablo Pineda) is de eerste Europese man met het syndroom van Down met een universitair diploma. Als Daniel een nieuwe baan krijgt, ontmoet hij de vrijgevochten collega Laura (Lola Dueñas). Hun vriendschap trekt de aandacht van vrienden en familie, die het problematisch vinden als Daniel verliefd wordt op Laura.

    Beoordeling:
    Prachtige, hartverwarmende film over de vriendschap tussen twee zo verschillende mensen. Het feit dat ze zich tot elkaar aangetrokken voelen leidt tot onbegrip bij collega's, vrienden en familie. Als Daniel meer wil dan alleen vriendschap brengt dat een (tijdelijke) breuk in hun relatie teweeg, maar uiteindelijk vinden ze elkaar weer. Het wordt nergens klef, beiden spelen hun rol met veel overtuiging. Prachtige film.

    Het beeld van de Blu-ray valt wat tegen. Er lijkt in veel scènes gebruikt te zijn gemaakt van een hand-held camera wat regelmatig schokkerige beelden oplevert. Verder is ruis prominent in het beeld aanwezig. Een beetje jammer, maar daar is door de regisseur misschien bewust voor gekozen, dat weet ik niet.

    Film: 8,5
    Beeld: 6,5
    Geluid: 7
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #5792

    Standaard Zwartboek (2006) (Blu-ray)

    Zwartboek (A).jpg

    Zwartboek (2006)

    Plot:
    In het laatste jaar van de Tweede Wereldoorlog wordt plotseling de boerderij, waar de Joodse revuester Rachel Stein (Carice van Houten) ondergedoken zit, gebombardeerd. Ze wordt opgevangen door een lokale zeiler, maar krijgt dezelfde avond nog bezoek van Van Gein (Peter Blok), die hen waarschuwt dat de Duitsers dit nieuwe adres al op het spoor zijn, en hen een veilige doorvaart door de Biesbosch naar het (bevrijde) zuiden van Nederland aanbiedt. Het bezette deel van Nederland ontvluchten blijkt echter niet zo gemakkelijk als ze had gedacht.

    Beoordeling:
    Eén van de betere films van Paul Verhoeven, naar mijn bescheiden mening. Het verhaal is weliswaar op sommige punten wat onwaarschijnlijk, maar daar hebben wel meer films last van. Een keur aan bekende Nederlandse acteurs en actrices geeft acte de presence en de meesten doen dat met overtuiging. Er zit genoeg vaart in het verhaal en het bevat een aantal verrassende plotwendingen. De aankleding is zeer goed gedaan en komt erg realistisch over. Een sterk punt is dat de Duitse rollen door Duitse acteurs worden vervuld, net zoals die van de Engelsen door Engelse native speakers. Daarom komt het des te merkwaardiger over dat de Nederlanders foutloos (en soms zelfs accentloos) Duits blijken te kunnen spreken. Hetzelfde geldt voor het Engels van de Duitse acteurs. Dat had realistischer gekund. Een groot pluspunt van deze film is verder dat de dialogen zeer goed te verstaan en te volgen zijn. Dat is bij Nederlandstalige films wel eens anders. Ik heb mij prima vermaakt met deze film, ook al was deze wat aan de lange kant (2 uur en 25 minuten).

    Over de beeldkwaliteit had ik werkelijk niets te klagen. Die is zeer goed: scherp, kleurrijk, met een prima contrast. Ook het geluid is meer dan goed.

    Film: 8,5
    Beeld: 9,5
    Geluid: 9
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #5793

    Standaard The Hand That Rocks the Cradle (1992) (Blu-ray)

    Hand That Rocks The Cradle, The (A).jpg

    The Hand That Rocks the Cradle (1992)

    Plot:
    Een gynaecoloog pleegt zelfmoord als hij beschuldigd wordt van aanranding van zijn patiënten. Zijn hoogzwangere vrouw verliest door deze situatie haar baby. Ze zint op wraak en gaat bij Claire, die de dokter had aangeklaagd, onder de naam Peyton als babysitter aan het werk.

    Beoordeling:
    IJzersterke psychologische thriller met een geweldige rol van Rebecca De Mornay als babysitter voor de familie Bartel die zij heel gewiekst weet te terroriseren. Hoewel je weet hoe dit soort verhalen uiteindelijk afloopt had ik nergens het gevoel dat voorspelbaarheid de overhand kreeg. Prima film!

    De beeldkwaliteit van deze Blu-ray is bijzonder goed: scherp, met realistische kleuren en een goed contrast. Het geluid is verder onopvallend, maar ruim voldoende. Deze uitgave heeft geen Nederlandse ondertitels, maar dankzij de Engelse ondertitels was het verhaal prima te volgen.

    Film: 8,0
    Beeld: 8,0
    Geluid: 7,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  19. #5794

    Standaard

    Weer twee hele goede series op Apple tv+ gezien:

    Slow Horses

    Mooie, onderhoudende spionageserie met erg goede rollen van oudgedienden Gary Oldman en Kristin Scott Thomas. Oldman speelt Jackson Lamb, de vervelende chef van een afdeling waar MI5 agenten geplaatst worden als straf. De twee seizoenen hebben we er doorheen gejaagd, een echte aanrader. Leuk trouwens die verwijzing naar Smiley, een rol die Oldman zelf speelde in Tinker Tailor Soldier Spy. Deze serie alleen al is het abonnement waard van een maand.

    Shining Girls

    Een serie waar je beste gewoon aan moet beginnen met zo weinig mogelijk informartie. Verwarrend in het begin, maar dat komt gaandeweg goed. Lijkt redelijk standaard in het begin, maar dat komt ook gaandeweg goed. En Elizabeth Moss...dat is toch wel een van de beste actrices van haar generatie. Ook hier geweldig.

  20. #5795

    Standaard True Romance (1993) (4K Ultra HD)

    True Romance (4K) (A).jpg

    True Romance (1993)

    Plot:
    Clarence werkt in een stripboekenwinkel en brengt het grootste deel van z'n vrije tijd door in de bioscoop waar hij kungfu-films kijkt. Op een dag ontmoet hij de prostituee Alabama, op wie hij verliefd wordt. Ze kan echter niet zo maar stoppen met het werk en dus moet Clarence eerst afrekenen met haar pooier. Tijdens de tumultueuze confrontatie met de pooier komt Clarence per ongeluk in bezit van een koffer cocaïne. Hij beslist deze enorme hoeveelheid op zijn eigen houtje te verkopen en trekt naar Los Angeles.

    Beoordeling:
    Ik had deze film nog nooit gezien en mijn verwachtingen waren behoorlijk hoog gespannen, mede gezien de topbezetting qua acteurs en de hoge beoordeling (7,9) op IMDb. Desondanks vond ik de film wat tegenvallen, al heb ik dat vaker bij films die een hoge IMDb-beoordeling hebben. Er zit flink wat vaart in de film, met wat verrassende plotwendingen hier en daar, de gefilmde locaties zijn prachtig, maar het verhaal greep me niet en ik kon er maar niet achter komen, waarom niet. Misschien was het de overdreven gewelddadigheid op sommige momenten, ik weet het niet.

    Het beeld van de 4K-uitgave is zeer fraai, met name de scënes die zich in Californië afspelen. De kleuren zijn zeer warm, en af en toe een beetje té. Het geluid is verder prima, maar is voor mij meestal ondergeschikt aan het beeld.

    Film: 7,0
    Beeld: 9,5
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #5796

    Standaard

    Asterix et l'Empire du Milieu.

    Film die zeer de humor van Goscinny en Uderzo benadert. Alle klassieke grappen passeerden de revue: een dispuut over de versheid van de vis, het stamhoofd die moet toegeven dat zijn vrouw feitelijk de broek draagt, het mishandelen van Assurancetourix telkens hij wil gaan zingen, Obelix die verliefd is op Falbala (zangeres Angèle), de piraten die de ontmoeting met de Galliërs moeten bekopen met een gezonken schip, huwelijksruzie tussen César en Cleopatra en natuurlijk een happy end met een banket waarop er volop everzwijn te bikken valt. Tussendoor een paar keer goed moeten lachen met de woordspelingen - de kwaaie prins heet Deng Xing Kwin - spreek dat met een Engels accent uit - en met de zalig overdreven knokpartijen waarbij de Romeinen alle kanten uitvliegen. Obelix en Asterix die ruzie maken maar uitendelijk weer verzoenen in het heetst van de strijd. En als bonus Marion Cotillard als Cleopatra.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #5797

    Standaard Django Unchained (2012) (Blu-ray)

    Django Unchained (A).jpg

    Django Unchained (2012)

    Het verhaal:
    Jackson, Mississippi. Het is de 19de eeuw en slavenhandel is volop aan de gang in Amerika. Twee geliefden, Django en Broomhilda, worden onder deze gruwelijke omstandigheden uit elkaar gedreven en verkocht aan verschillende eigenaren. Terwijl Broomhilda haar nieuwe situatie leefbaar probeert te maken wordt Django ondertussen bevrijd door een eigenaardige premiejager, genaamd Dr. King Schultz. Deze ziet wel potentie in Django en besluit hem onder zijn vleugels te nemen en hem de fijne kneepjes van het vak bij te brengen. Samen gaan ze op zoek naar Broomhilda.

    Wat vond ik ervan?
    ‘Django Unchained’ is fascinerend, maar walgelijk en weerzinwekkend tegelijkertijd, met andere woorden: een typische Quentin Tarantino film. Sommigen vinden zijn manier van filmen geweldig, anderen keuren het geen blik waardig. Persoonlijk zit ik er een beetje tussenin. De vele geweldscènes met de onuitputtelijke hoeveelheid uiteenspattende bloedballonnetjes hoeven voor mij niet zo en hebben we nu wel gezien. En wie niet kan tegen het 110 keer noemen van het woord ‘nigger’ in deze film moet zeker niet gaan kijken. Dit zou anno 2023 echt niet meer kunnen. Ik heb echter genoten van het acteerwerk van met name Leonardo DiCaprio die net zo’n irritante ******** (bastard) speelt als in ‘The Wolf of Wall Street’. De cinematografie is geweldig en de muziek evenzeer. Ga ik deze film ooit nog eens opnieuw kijken? Hmmm, ik weet het niet. Tarantino heeft in mijn optiek wel betere films gemaakt dan deze.

    Film: 7,0
    Beeld: 9,5
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #5798

    Standaard

    Ik had redelijk dezelfde ervaring toen ik 'm onlangs opnieuw keek Marcel. En ook ik dacht: ik denk niet dat ik 'm ooit nog een keer ga kijken.
    Misschien moet je wel trouwens even het woord even vervangen, dat valt niet altijd goed en met n***** weten we ook wat je bedoelt.

  24. #5799

    Standaard Everything Everywhere All at Once (2022) (4K UHD / Blu-ray)

    Everything Everywhere All At Once (4K) (A).jpg

    Everything Everywhere All at Once (4K UHD / Blu-ray)

    Verhaal:
    Iedereen zeurt aan Evelyns hoofd, terwijl ze de papieren van haar kwakkelende wasserette op orde probeert te brengen voor de belastingdienst. Zorgbehoevende vader wil noedels, geïrriteerde klanten zoeken hun schone was en onnozele man Waymond wil een goed gesprek voeren (met echtscheidingspapieren in de hand). Een heel leven ploeteren en dit is je beloning.
    En dan moeten de echte problemen nog beginnen. Tijdens het gesprek met de overijverige belastingambtenaar vertelt een alternatieve, meer macho versie van haar man dat er ontelbare andere versies van Evelyn bestaan in evenzovele universums. En dat ze zich schrap moet zetten, want iemand wil die versies allemaal vermoorden.

    Beoordeling:
    Tja, heel moeilijk om deze film op zijn meritus te beoordelen. Velen zijn laaiend enthousiast en anderen vinden het helemaal niets. Ik vrees dat ik op dit moment tot de tweede groep behoor. Keer op keer zat ik tijdens deze veel te lange film te denken: waar zit ik in hemelsnaam naar te kijken? Waar gaat dit over? De film springt van de hak op de tak en heeft een tempo als van een Formule-1 race. Technisch gezien zeer knap gemaakt, daar niet van, en origineel zeker, ook door het gebruik van meerdere aspect ratio's in de film. Maar de film raakt me gewoon niet. Ik heb zelfs diverse keren op het punt gestaan om de film uit te zetten, zo vermoeiend vond ik het kijken naar deze film. Misschien dat ik over een paar jaar maar eens een nieuwe poging moet wagen en kijken of ik dan tot een ander oordeel kom.

    Ik ben met de 4K UHD-versie begonnen, maar heb deze na 20 minuten verwisseld voor de Blu-ray. De 4K-versie is echt teleurstellend. De 4K-versie is erg donker en overzadigd qua kleuren en amper scherper dan de Blu-ray. De Blu-ray is helderder, evenwichtiger en natuurlijker qua kleur. Het komt niet vaak voor dat de Blu-ray beter is dan de 4K-versie, maar in dit geval vind ik dus van wel.

    Film: 5,0
    Beeld: 8,0 (Blu-ray) / 6,0 (4K UHD)
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #5800

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Everything Everywhere All At Once (4K) (A).jpg

    Everything Everywhere All at Once (4K UHD / Blu-ray)

    Ik ben met de 4K UHD-versie begonnen, maar heb deze na 20 minuten verwisseld voor de Blu-ray. De 4K-versie is echt teleurstellend. De 4K-versie is erg donker en overzadigd qua kleuren en amper scherper dan de Blu-ray. De Blu-ray is helderder, evenwichtiger en natuurlijker qua kleur. Het komt niet vaak voor dat de Blu-ray beter is dan de 4K-versie, maar in dit geval vind ik dus van wel.
    Het schijnt dat er een fout in de mastering van de UHD-schijf van deze Duitse Mediabook-uitgave heeft plaatsgevonden, waardoor deze veel te donker is uitgevallen. De uitgever (Leonine) is een omruilactie gestart. Ik heb inmiddels ook een verzoek om een vervangende schijf ingediend. Benieuwd of ik deze toegestuurd krijg.

    [EDIT] Inmiddels een vervangende UHD-schijf ontvangen, maar nog niet bekeken.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 20-03-2023 om 19:55
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 232 van 235 EersteEerste ... 132182222228229230231232233234235 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •