Pagina 248 van 249 EersteEerste ... 148198238244245246247248249 LaatsteLaatste
De resultaten 6.176 tot 6.200 van 6210 worden weergegeven.

Standaard Sous La Seine (Under Paris) 2024

Ja, het is de zoveelste haaienfilm, dus verwacht een bloedbad, afgebeten ledematen en vinnen die dreigend boven het water uitsteken...maar deze franse productie slaagt er wonderbaarlijkgenoeg in om toch enige originaliteit te brengen (met name tegen het toch wel on-Hollywoodse eind). Goede enorm chaotische en bloederige scene halverwege ook!

Beste haaienfilm sinds het onovertrefbare Jaws.

Standaard La Brea seizoen 2 | Blu-ray | USA-versie

Soms wat rare verhaalkronkels, maar wat een cliffhanger!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Willow | 4K | UK-versie

Zeer lang geleden dat ik die nog eens gezien had. Er zitten wel wat gaten in het scenario, maar wat wil je met een script dat van de hand van George Lucas komt?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

Zeer lang geleden dat ik die nog eens gezien had. Er zitten wel wat gaten in het scenario, maar wat wil je met een script dat van de hand van George Lucas komt?
    ..... alleen is het script van Bob Dolman (gebaseerd op een verhaal van Lucas).

Standaard Indiana Jones and the Dial of Destiny | 2023 | 4K Ultra HD

Indiana Jones and the Dial of Destiny (4K) (steelbook) (A).jpg

Indiana Jones and the Dial of Destiny (2023)

Het verhaal
    1969. Het hoogtepunt van de ruimterace tussen de Verenigde Staten en de Sovjet-Unie. Indiana Jones is net met pensioen gegaan als hij wordt opgezocht door zijn peetdochter Helena. Zij vervolgt haar vaders zoektocht naar het legendarische mechanisme van Antikythera, een apparaat dat gaten in de tijd kan voorspellen en detecteren. Ook professor Schmidt, die eigenlijk een nazi genaamd Jürgen Voller is, wil dit apparaat koste wat kost bemachtigen om het Derde Rijk in ere te herstellen.

Wat vond ik ervan?
    Uitermate onderhoudende film in de klassieke Indiana Jones-traditie, vol met bekende en herkenbare elementen die ook in eerdere Indiana Jones-films te zien zijn. Het tempo ligt hoog, soms wel erg hoog, maar dat mag de pret niet drukken. Ook de humor ontbreekt niet. Hoogtepunt in de film was voor mij de achtervolging in Tanger. Toch had de film wel wat korter gekund dan de 2,5 uur.
    Jammer genoeg bevat de film ook wat tegenvallers, met name op het gebied van CGI. De scènes op de rijdende trein in het begin van de film en van de zeeslag bij Syracuse aan het einde zien er zo nep uit, dat het pijn doet aan je ogen. Waarom zijn zoveel CGI-scènes in veel films tegenwoordig zo matig, terwijl het toch echt niet aan de gebruikte techniek kan liggen, zou je zeggen. Slechts een heel enkele keer zie je niet dat er CGI is gebruikt in een film terwijl dat wel zo is. Als purist zou ik natuurlijk liever helemaal geen CGI willen zien, maar dat is een ander verhaal.
    Het 4K UHD-beeld is overigens over het algemeen geweldig, al heb ik ook hier het idee dat een Blu-ray niet veel minder presteert, behalve dan op het gebied van HDR. Ook het geluid is voortreffelijk.

In cijfers:
    Film: 9,0
    Beeld: 9,5
    Geluid: 9,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Soms wat rare verhaalkronkels, maar wat een cliffhanger!
    Op basis van de trailer kan ik niet echt enthousiast worden. Niet echt mijn ding, deze serie. En ook hier, in de trailer tenminste, vallen de slecht gemaakte CGI-scenes op. Je ziet zo duidelijk wat 'echt' en wat 'nep' is. Maar de cliffhanger is dus geweldig, dus er zal wel een derde seizoen volgen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    ..... alleen is het script van Bob Dolman (gebaseerd op een verhaal van Lucas).
    Weer wat geleerd.

Standaard Farinelli, Il Castrato | Blu-ray | Franse versie

Lang geleden. Ik heb me wel zitten ergeren aan het feit dat de Blu-ray enkel de Frans gedubde versie bevat.

Standaard Sonic The Hedgehog 2 | 4K | UK-versie

Deze heeft meer een videospelletje-gevoel dan de eerste.

Standaard Monster | 2003 | Blu-ray

Monster (A).jpg

Monster (2003)

Het verhaal
    "Monster" is een film uit 2003 over het leven van de seriemoordenares Aileen Wuomos, een ex-prostituee die de doodstraf kreeg voor de moord op zeven mannen, eind jaren 70, begin jaren 80.
    Nadat haar moeder haar als baby verliet, bleef Aileen Wuornos (gespeeld door Charlize Theron) achter met haar aan alcohol verslaafde vader die tenslotte zelfmoord pleegde tijdens zijn gevangenisstraf die hij uitzat voor kindermishandeling. Op haar dertiende werd ze verkracht door haar oom. Ze raakte zwanger, maar pleegde abortus. Sinds haar zestiende leefde ze op straat en in motels. Wat haar nu nog rest is mannen bevredigen op de achterbanken van auto's voor geld en haar frustraties nemen met de dag toe. Dan ontmoet ze de jonge vrouw Selby (Christina Ricci), en tussen de twee ontstaat al snel een intense band.

Wat vond ik ervan?
    Wat een intense film en wat een fenomenale acteerprestatie wordt hier door een totaal onherkenbare Charlize Theron neergezet! Ik heb zelden een Hollywood-actrice zo goed zien acteren in een speelfilm. Waanzinnig! Daar kan menig Hollywood-sterretje van tegenwoordig een voorbeeld aan nemen. Niet meer dan terecht dat zij voor deze rol in 2004 dan ook de Oscar voor beste actrice in een speelfilm heeft gekregen.

Het is een rauwe, ongemakkelijke film en je moet deze zeker niet opzetten als je een gezellig filmavondje, onderuitgezakt op de bank, met chips en nootjes en zo, wil hebben. Maar als je eens iets anders wil zien en wil beleven hoe acteren er ook uit kan zien, dan kan ik deze film alleen maar van harte aanbevelen.
    De Blu-ray vond ik kwalitatief wat tegenvallen, maar de look ervan past wel prima bij het karakter van deze film. De geluid was verder niet bijzonder.

In cijfers:
    Beeld: 7,0
    Geluid: 7,0

Standaard 10 Lives | Blu-ray | Benelux-versie

Zeer leuke film met een originele gimmick

Standaard The Naked Gun 33 1/3: The Final Insult | 1994 | Blu-ray

Naked Gun Trilogy, The (A).jpg

The Naked Gun 33 1/3: The Final Insult (1994)

Het verhaal
    Frank Drebin (Leslie Nielsen) wordt uit zijn pensioen gehaald om undercover te gaan in een gevangenis. Daar moet hij uitzoeken wat de terrorist Rocco (Fred Ward) gepland heeft voor wanneer hij ontsnapt. Frank's vrouw Jane (Priscilla Presley) wil ondertussen graag een baby, wat Frank's problemen vergroot. Een grote hoeveelheid sterren wordt tijdens de Oscar-uitreiking door Frank vernederd terwijl hij Rocco probeert te pakken.

Wat vond ik ervan?
    Na de stevige, maar indrukwekkende kost van "Monster" (zie mijn bericht hierboven), vond ik het tijd voor wat luchtigers. Helaas was deze film niet zo'n goede keuze. Amerikanen en humor: dat is en blijft toch een moeizaam huwelijk. Hun gevoel voor wat leuk is verschilt toch wel heel erg van wat wij in Europa leuk vinden. Ik zal niet zeggen dat er in deze film geen grappige momenten zitten, maar het overgrote deel van de grappen is flauw en plat, en soms gewoon niet leuk of niet om te lachen. Hoe het kan dat deze film een 6,5 op IMDb krijgt is mij een groot raadsel, of het zou moeten zijn dat verhoudingsgewijs heel veel Amerikanen hun stemoordeel geven. Iets anders kan ik niet bedenken. Dit derde (en gelukkig laatste deel) is met afstand de minste van de drie en ik kan daarom verder weinig positief hierover zijn. En door.

In cijfers:
    Film: 5,0

Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 18-01-2025 om 19:30

Standaard The Missing | Blu-ray | USA-versie

Voor het eerst in mijn leven de extended cut gezien van deze stevige western van Ron Howard.

Standaard I Am Sam | Blu-ray | Canadese versie

Eindelijk de Canadese versie gevonden tegen een redelijke prijs.

Standaard

Eindelijk de Canadese versie gevonden tegen een redelijke prijs.
    Maar wat vond je ervan? Daarin zijn we geïnteresseerd, Werner. Toch?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Maar wat vond je ervan? Daarin zijn we geïnteresseerd, Werner. Toch?
    Dat lees je binnenkort natuurlijk op mijn site.

Standaard Single White Female | 1992 | DVD

Single White Female (A).jpg

Single White Female (1992)

Het verhaal
    Op een dag betrapt Allison Jones (Bridget Fonda) haar vriend Sam (Steven Weber) met een andere vrouw. Nadat ze hem het huis heeft uitgezet, plaatst ze een advertentie voor een nieuwe flatgenoot. Wanneer Hedy Carlson (Jennifer Jason Leigh) zich daarvoor aanbiedt, komt ze als geroepen. Beide vrouwen kunnen het uitstekend met elkaar vinden. Ze vullen elkaar, op bijna elk vlak, perfect aan. Maar dan begint Hedy Allie na te doen in alles wat ze doet en laat. Oorspronkelijk ziet Allie hier geen kwaad in, maar dan komt haar ex-vriendje Sam weer in haar leven.

Wat vond ik ervan?
    Ik heb deze film nu voor de tweede keer gezien, en het is en blijft een formidabele thriller met een, wat ik vind, erg origineel script. Cinematografisch wordt het verhaal prachtig in beeld gebracht, met de juiste effecten op de juiste momenten. Vooral Jennifer Jason Leigh zet een puike acteerprestatie neer.
    Het beeld van de DVD is wat wisselend van kwaliteit: dan weer goed, dan weer matig. Maar ja, het is ook niet de meest recente film, dus mijn verwachtingen waren niet hoog gespannen.

In cijfers:

Standaard When Calls The Heart seizoen 5 | DVD | USA-versie

Hét seizoen waarin Daniel Lissing het voor bekeken houdt en op nogal crue wijze uit de reeks wordt geschreven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Single White Female (A).jpg

Single White Female (1992)

Het verhaal
    Op een dag betrapt Allison Jones (Bridget Fonda) haar vriend Sam (Steven Weber) met een andere vrouw. Nadat ze hem het huis heeft uitgezet, plaatst ze een advertentie voor een nieuwe flatgenoot. Wanneer Hedy Carlson (Jennifer Jason Leigh) zich daarvoor aanbiedt, komt ze als geroepen. Beide vrouwen kunnen het uitstekend met elkaar vinden. Ze vullen elkaar, op bijna elk vlak, perfect aan. Maar dan begint Hedy Allie na te doen in alles wat ze doet en laat. Oorspronkelijk ziet Allie hier geen kwaad in, maar dan komt haar ex-vriendje Sam weer in haar leven.

Wat vond ik ervan?
    Ik heb deze film nu voor de tweede keer gezien, en het is en blijft een formidabele thriller met een, wat ik vind, erg origineel script. Cinematografisch wordt het verhaal prachtig in beeld gebracht, met de juiste effecten op de juiste momenten. Vooral Jennifer Jason Leigh zet een puike acteerprestatie neer.
    Het beeld van de DVD is wat wisselend van kwaliteit: dan weer goed, dan weer matig. Maar ja, het is ook niet de meest recente film, dus mijn verwachtingen waren niet hoog gespannen.

In cijfers:
    SINGLE WHITE FEMALE - LE – Powerhouse Films Ltd
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Ik weet dat er een Blu-ray uitgave in het Verenigd Koninkrijk is verschenen, nadat deze al eerder in de VS op Blu-ray is uitgebracht. Dank voor de tip, maar ik ga deze toch niet kopen. Het gaat mij in eerste instantie toch om de film en het verhaal, en dan maakt het medium mij niet zoveel uit. En de kans dat ik deze film in de komende tien jaar weer eens ga kijken, is niet zo groot. Forumlid Werner Peeters heeft deze uitgave onlangs op zijn website besproken, maar was nu niet echt laaiend enthousiast over de beeldkwaliteit van de Blu-ray. En verder ben ik niet zo geïnteresseerd in de extra's op deze Indicator-uitgave. Dus...

Smile The Fringe | Seizoen 5 | 2012 | Verenigde Staten | 13 afleveringen | 9 uur 32 min. | Kleur | 1.78:1 | Blu-ray | Engels DTS-HD MA 5.1 | Nederlandse uitgave (Fringe: The Complete Series) | Nederlandse ondertitels

Fringe - Seizoen 5 (A).jpg

Fringe - Seizoen 5 (2012)

Het verhaal
    Vijfde en laatste seizoen van deze Amerikaanse sciencefictionserie van J.J. Abrams (Lost), Alex Kurtzman en Roberto Orci met in de hoofdrollen Anna Torv, Joshua Jackson, John Noble en Lance Reddick.
    Het is inmiddels het jaar 2036, de buitenaardse 'Observers' hebben de macht op aarde overgenomen en het grootste deel van de mensheid vernietigd. FBI-agente Olivia Dunham (Anna Torv), haar man Peter Bishop (Joshua Jackson) en diens vader, wetenschapper Walter Bishop (John Noble) hebben 21 jaar opgesloten gezeten in amber, maar zijn daaruit bevrijd door Etta (Georgina Haig), de inmiddels volwassen dochter van Olivia en Peter. Samen werken ze aan een plan om de Observers te verslaan. De serie draait om zaken als telepathie, reanimatie, levitatie, tijdreizen en een parallel universum.

Wat vond ik ervan?
    Een waardige afsluiting van vijf spannende en boeiende seizoenen, al kreeg ik wel het idee dat dit laatste seizoen een beetje afgeraffeld is. Het bestaat maar uit 13 afleveringen, waar de andere seizoenen gemiddeld 22 afleveringen omvatten.
    Het is ook geen gemakkelijke serie om te volgen, je moet er voortdurend je aandacht bij houden, maar dat vind ik geen probleem. De special effects zijn over het algemeen erg goed gedaan. Niet alle afleveringen zijn even sterk, maar de kracht van de serie zit 'm in het feit dat het een doorlopend verhaal is en geen losse, op zichzelf staande afleveringen, zoals bij sommige andere TV-series. En het kijken naar Anna Torv is natuurlijk geen straf...

De beeldkwaliteit van de Blu-ray is geweldig, beter kan haast niet. Scherpte, contrast, natuurlijke kleuren, allemaal top!

In cijfers:
    Beeld: 10
    Geluid: 8,0

Standaard Venom: The Last Dance | 4K | NL-Scandinavische versie

Een laatste keer de onfortuinlijke belevenissen van Eddie Brock.

Standaard Beetlejuice Beetlejuice | 4K | Benelux-versie

Weer een hoop larie en apekool, maar amusante larie en apekool, en dat is wat uiteindelijk telt.

Standaard Weeds seizoen 1 | Blu-ray | Benelux-editie

Tevens het enige seizoen dat met Nederlandse ondertitels op Blu-ray is uitgebracht. Een paar keer heel hard moeten lachen met de strapatsen van jongste zoontje Shane.

Standaard

Tevens het enige seizoen dat met Nederlandse ondertitels op Blu-ray is uitgebracht. Een paar keer heel hard moeten lachen met de strapatsen van jongste zoontje Shane.
    Is inderdaad een leuke serie. Maar Werner, je gaat toch niet met een stalen gezicht beweren dat je de andere seizoenen overslaat omdat ze geen Nederlandse ondertitels hebben?

Pagina 248 van 249 EersteEerste ... 148198238244245246247248249 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten