Pagina 1 van 235 123451151101 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 5873 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke film/serie heb je net gekeken en wat vond je er van? (12)

    Alweer een nieuw deel

    Aantal opmerkingen:
    - Het is toegestaan om elke bekeken film of serie in dit topic te posten, ongeacht het medium waarop deze is bekeken.
    - Het wordt gewaardeerd (maar is niet verplicht), wanneer je een (kleine) toelichting post.
    - Post bekeken films zoveel mogelijk in één post.

    Have fun!
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 31-10-2012 om 19:17

  2. #2

    Standaard

    Night of the Living Dead (George A. Romero, 1968 ) ****
    Het is gemakkelijk om deze cultfilm neer te sabelen vanwege vermeend slecht acteerwerk of middelmatige make-up effecten.
    Natuurlijk ziet deze zombiefilm er niet zo 'gelikt' uit als de hedendaagse films, maar dat mag je ook totaal niet verwachten van een film die iets meer dan $100.000 kostte.
    Richt je liever op de werkelijk fantastische zwart/wit cinematografie. Of verbaas jezelf over het naargeestige einde. Ben, de protagonist, heeft alle shitstormen overleefd en wordt op het einde zonder pardoes doodgeschoten door een burgerwacht die niet eens de moeite neemt om te controleren of Ben een mens of een zombie is.


    Zombie met coole gloves!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  3. #3

    Standaard

    Unthinkable.

    Leuk om een keertje te kijken maar niet in de categorie: die wil ik nog eens zien.

  4. #4

    Standaard

    The Town (2010)

    Na Gone Baby Gone komt Ben Affleck nu weer met een hele goede film. Niets nieuws onder de zon maar erg goed uitgevoerd. Het acteerwerk is bovengemiddeld. Vooral Rebecca Hall en Jeremy Renner vallen op.

    Goede film !

    8/10

  5. #5

    Standaard

    Inferno (Dario Argento, 1980) ****
    Het plot over het per ongeluk laten herrijzen van drie kwade zusters is totaal ondergeschikt aan de visuele kant van het verhaal. Deze horrorfilm is namelijk een bijzonder abstracte en hallicunerende filmervaring. Er wordt continu gebruikt gemaakt van kunstmatige belichting waarbij de kleuren rood en blauw overheersen. Inferno is bijzonder kunstzinnig, weinig realistisch, maar ontstellend fascinerend.
    Een voorbeeld van het kleurgebruik (screenshot is van de blu ray!)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Cairo Time (2009)
    Van de kamelentocht gaan we naar de prachtige piramides om daar de zonsondergang met de waterpijp te bezichtigen. En wat zijn die Egyptenaren toch hartelijke mensen. Het lijkt wel een vakantiefilmpje of een ode aan Egypte (Caïro) waar het leven wordt voorgesteld als rozengeur en maneschijn. En wie begeleid ons door Caïro? Niemand minder dan Patricia Clarkson die met haar emotieloze houding in een waas hangt van constant glimlachen. Alle clichés worden uit de kast getrokken om een ‘’bijzondere’’ stad te verkopen aan de kijkers.

    Patricia Clarkson ontwikkeling door de film:


    Ze komt aan op het vliegveld.


    Al lopend door de stad waar ze alle mannen aantrekt als een magneet.


    Ze raakt verliefd en heeft de tijd van haar leven.


    Al genietend van de waterpijp. Maar let wel op het is maar een appelsmaakje.


    Tja…

    En zo kan ik nog wel even doorgaan..

  7. #7

    Standaard

    Devil (2010)

    Ik ben niet zo'n horror fanaat, en na de trailer gezien te hebben, was ik er echt van overtuigd dat dit een horror film zou worden. Niets voor mij dus, maar ik wou hem een kans geven.

    De reden waarom ik hem een kans wou geven, is omdat ik het concept wel aanlokkelijk vond: vijf mensen die vast zitten in een lift en waarvan de één na de ander vermoord word door de duivel. Dat klinkt allemaal zeer goed maar spijtig genoeg is dit niet zo heel goed uitgewerkt. We hebben de irritante voice over, slechte dialogen en de 'toevalligheid'. Het probleem lag dus duidelijk bij het scenario en script. Met één personage had ik wat moeite om de acteerprestatie te waarderen, uiteindelijk bleek deze ook de duivel te zijn, toevallig. Heel de film lang zat ik te wachten op 'schrikmomenten'. Deze kwamen er echter niet. Waar ik totaal geen problemen mee had. De film wordt dus nooit echt spannend. Wat ik wel goed vond is de manier van filmen. In de lift werd veel gebruik gemaakt van close-ups, wat een claustrofobische sfeer teweeg brengt. Ook de aparte openingsscène mag er zijn.

    Uiteindelijk worden de clichés over de duivel bevestigt, en doet regisseur John Erick Dowdle er niets speciaal mee. Het concept is leuk, maar kon beter uitgewerkt worden. Een matig kunstwerkje.

    6/10

    Despicable Me (2010)

    Tegenwoordig zien we niet meer snel een goede animatiefilm verschijnen die niet van Disney/Pixar afkomstig is. Despicable Me is daar nu een uitzondering op. Het concept is veelvoorkomend: een slechte man die evolueert in een goede vader. Wat wel een groot contrast geeft met andere animatiefilms is een antiheld. Een slechte protagonist zien we vaak niet in een tekenfilm. Hier werkt het wel. De humor is goed geplaatst en de technieken mogen er ook zijn. Al bij al een goede film.

    7,6/10
    Laatst aangepast door Jordy van Buel : 14-12-2010 om 21:23


  8. #8

    Standaard

    Clockwork Orange

    Wat een film, heb deze al wel eens enkele keren gezien maar zelfs in 2010 blijft het een uitstekende film. Een film waar alles goed aan is, en niet te overtreffen. De beste of 1 van de beste Kubrick films voor mij.

    8.5-10

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  9. #9

    Standaard

    482. Biyeolhan geori (2006)
    Biyeolhan geori aka A Dirty Carnival (Ha Yu, 2006)

    A Dirty Carnival draait om Byung-doo, een 29 jarige gangster die werkt voor een middelrang gangster en zijn gezin inclusief zieke moeder moet onderhouden. Als hij zijn kans schoon ziet om het respect van de baas te winnen en wat posities omhoog te klimmen binnen het criminele netwerk grijpt hij deze kans met beiden handen aan. Later komt hij in contact met een oude vriend die nu regisseur is en een gangsterfilm wil maken en daarvoor de hulp van Byung-doo zoekt. Als Byung-doo echter in een dronken bui wat teveel in details treedt tegen de ijverige filmmaker, loopt niet alleen hij maar ook zijn familie gevaar.

    Na het zien van het sterke I saw The Devil was ik in de stemming voor meer films van Koreaanse afkomst. Ik had A Dirty Carnival al een tijdje klaarstaan en besloot deze aan te zetten, want na een aantal positieve recensies had ik deze 'bewaard' voor een mooi moment. Nu weet ik niet of het kwam juist omdat ik I Saw The Devil onlangs gezien had, maar A Dirty Carnival viel me eigenlijk best tegen. Begrijp me niet verkeerd, het is alsnog een sterke film en een prachtige productie maar gewoon niet iets wat ik niet al eerder gezien heb. De stijl en de cinematografie zijn allemaal weer van de bovenste plank. Echter lakt de film echt memorabele scenes (al zijn er natuurlijk wel een aantal sterke momenten) en is het verhaal al veel vaker verteld. Wel is het acteerwerk van de hoofdpersoon als anti-held Byung-doo fenomenaal en is de rest van de cast ook erg overtuigend. De actiescènes zijn ruw en realistisch, de muziek erg sterk en de film kent een veranderend tempo wat verrassend goed werkt.

    7.0
    483. Dinner for Schmucks (2010) 5.0
    484. Dexter - Seizoen 5 (2010)
    Tegenvallend seizoen met een erg matige finale. Plotholes in overvloed en Dexter blijft maar op het nippertje ontsnappen. Neemt niet weg dat het lekker wegkijkt, de spanning er lekker in wordt gehouden, de personages aardige ontwikkelingen doormaken en Michael C Hall nog steeds fantastisch is. 6.5

  10. #10

    Standaard

    The other guys

    Samuel L. Jackson, Dwayne Johnson, Eva Mendes, Michael Keaton, Will Ferrel en Mark Wahlberg in een draak van een film. Misschien toevallig of misschien wel zo bedoelt dat Wahlberg niet eens op imdb in de eerste lijst van acteurs staat. Hij zal achteraf ook wel plaatselijke schaamte hebben denk ik.

    Op zich ziet de film er aardig uit en kan hij er mee door als gemiddelde actiefilm, maar op de een of andere manier kon ik maar geen lach op mijn gezicht krijgen en kabbelde de film oeverloos voort. De film miste duidelijk de bezieling die ik anders van Ferrel gewend ben. De humor kwam bij mij in ieder geval niet over dit keer. Pfff, wat kunnen 2 uren dan lang duren...

    4 / 10
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  11. #11

    Standaard

    Recept: Red

    Benodigdheden:
    *1/4 Morgan Freeman
    *1/2 Bruce Willis
    *1/4 John Malkovich
    *1/2 Bad Guy
    *1/3 Strakke actie
    *1 Slap verhaal
    *1/5 Vleugje humor

    Neem het slappe verhaal. Doe deze in een blender. Voeg hier Bruce Willis, Morgan Freeman en John Malkovich aan toe. Gooi de Bad Guy er van een afstandje in. Voeg met een lepeltje een vleugje humor toe. Haal daarna de strakke actie uit de ijskast en voeg deze eveneens toe. Zet de stand op 'ice crushing' en laat de blender drie minuten zijn werk doen. Wanneer al deze stappen gedaan, de vloeistof uitgieten in een glas. Eventueel slechte dialogen toevoegen naar keus.

    Smakelijk, en geniet van je Red!

    (Voor meer gerechten, zie het boek: "How To Make Guiltypleaserblenderjuices in three minutes".)

    6/10


  12. #12

    Standaard

    The Social Network
    Wel okee, leuk om te zien hoe Facebook tot stand is gekomen, lekker in beeld gebracht en een behoorlijk tempo. Het is verder nergens hoogstaand of verrassend en het einde kwam ook nogal plotseling.


  13. #13

    Standaard

    M (Fritz Lang, 1931)
    Heerlijke film die ik zeker nog vaker ga kijken! Valt eigenlijk weinig op aan te merken, verhaaltechnisch prima en prachtig camerawerk. Lang weet in een aantal scenes zonder dialoog een deel van het verhaal te vertellen en ook schakelt hij op een gegeven moment sterk heen en weer tussen de twee partijen die achter de kindermoordenaar aanzitten. Daarnaast een glansrol van Peter Lorre. Binnenkort de extras nog maar even bekijken en Metropolis staat nog klaar in de kast. 8.5

    Breach (Billy Ray, 2007)
    Net als Shattered Glass is Breach een degelijke thriller van Billy Ray. Het plot kan er mee door, maar het is voornamelijk Cris Cooper die de film maakt, in mijn ogen een ondergewaardeerde acteur. Leuk voor een keertje. 7.0

  14. #14

    Standaard

    Gisteren en vandaag:

    Winter`s Bone
    Laat ik `t zo zeggen: dat wát ik er van heb gezien was erg goed.
    Maar ik was veel te moe en heb `t einde al knikkenbollend gehaald. Oftwel: hier kan ik nu geen goed oordeel over vellen omdat ik te veel gemist heb.
    Morgen gaat ie in de herkansing, dan volgt ook m`n recensie. Voor nu nog even geen punt dus.

    Head
    Op de achterkant van de verpakking staat dat het oa. een antiwar film en een ode aan de film is. Ik vond het vooral een ont-zet-tende trip die heel goed past in `t tijdperk dat ie uitkwam (eind jaren `60) en wel heel veel weg heeft van een avant-garde film.
    Een bijna niet te volgen verhaal dat aanvoelt als los zand maar op één of andere manier toch met elkaar verbonden is. Het beste aan de film is de geweldige montage, waardoor er tenminste nog iets positiefs aan is op te merken.
    Nee, dit was niet echt mijn cup of tea...

    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #15

    Standaard

    As Good as It Gets (James L. Brooks, 1997) ****½
    'What if this is at good as it gets', verzucht de aan een dwangneurose leidende Melvin Udall (Jack Nicholson). De succesvolle schrijver heeft graag regelmaat in zijn leven. Zijn favoriete serveerster (Helen Hunt) kan hem zijn eten echter niet brengen doordat haar zoontje ernstig ziek is. Melvin ziet maar één oplossing en dat is uit zijn eigen zak een dokter/begeleider betalen voor haar zoon. Alsof dit nog niet genoeg problemen zijn, moet hij ook nog eens voor de hond van zijn buurman zorgen. Deze homofiele kunstenaar (Greg Kinnear) is in het ziekenhuis geslagen door een groep overvallers. Het gestructureerde leventje van Melvin staat flink op zijn kop, maar hij zal er wel een vriendschap en een partner aan overhouden.
    De recht-voor-de-raap opmerkingen van Nicholson zijn regelmatig té grof voor woorden, maar doordat deze pijnlijke scenes tegelijkertijd hilarisch zijn komt hij en de film er mee weg. Zo is de film op het ene moment dramatisch, dan komisch en soms zelfs romantisch. Klasse als je dat voor elkaar weet te boksen!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  16. #16

    Standaard

    Nothing Personal

    Mooie locaties, prachtige beelden die geschoten zijn van het Ierse landschap en sterk acteerwerk. Door de weinige dialogen in de film, komen de dialogen die er wel zijn sterk uit de hoek. De stiltes en de mooie beeldtaal maken deze film tot een prachtige arthousefilm!

    8.7/10

    Ps. voor de liefhebbers te zien via uitzending gemist!
    http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1020923

  17. #17

    Thumbs up

    Vandaag dus in de herkansing:

    Winter`s Bone
    De 17-jairge Ree leeft in het onherbergzame gedeelte van Missouri samen met haar labiele moeder en haar kleine broertje en zusje. Omdat haar moeder het niet aankan moet Ree voor het huishouden en haar broertje en zusje zorgen. De vader is niet in beeld, die zit gevangen. Wanneer op een dag de sherrif langskomt en haar verteld dat vadertjelief het huis en de grond waarop het staat als onderpand heeft gegeven voor z`n borg zet Ree alles op alles om vader zover te krijgen dat hij tijdens z`n proces zal verschijnen in de rechtbank...

    De pas 20-jarige Jennifer Lawrence is hét hoogtepunt van deze pracht film. In haar eerste hoofdrol draagt ze de film zonder enig probleem. In ieder shot waarin ze te zien is voel je haar wanhoop en de druk die op haar ligt om goed voor haar gezin te zorgen en te zorgen dat ze niet hun huis verliezen. Afgaande op haar acteer prestatie hier mag je wel zeggen dat ze een talent is om in de toekomst rekening mee te houden.


    De koude,kille sfeer die wordt neergezet pas uitstekend bij het desolate gebied waar het verhaal zich afspeelt. De (bijna) afwezigheid van een muziekale score zorgt ervoor dat dat nog iets wordt aangedikt en beter over komt.
    Het is een erg meeslepend coming-of-age/roadmovie/drama geworden dat van begin tot einde boeit waarin de keerzijde van The American Dream pijnlijk aan het licht komt.
    Waarschijnlijk een grote verrassing in vele einde jaars lijstje.

    8,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmfan Leroy Bekijk bericht
    Nothing Personal

    Mooie locaties, prachtige beelden die geschoten zijn van het Ierse landschap en sterk acteerwerk. Door de weinige dialogen in de film, komen de dialogen die er wel zijn sterk uit de hoek. De stiltes en de mooie beeldtaal maken deze film tot een prachtige arthousefilm!

    8.7/10

    Ps. voor de liefhebbers te zien via uitzending gemist!
    http://beta.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1020923
    Heb ik ook een paar weken geleden gekeken, heel mooie film

    gr,Vince.

  19. #19

    Standaard

    Net ook even Nothing Personal gekeken, prima film!

  20. #20

    Standaard

    Ricco the Mean Machine (1973)

    Christopher Mitchum, ja de zoon van, speelt Ricco die net uit de gevangenis komt. Ricco boeit het allemaal niet zo, Ricco is relaxed. Zijn vader is vermoord en op zn dooie akkertje gaat ie wraak nemen. Je gelooft het niet maar hij beheerst karate. Er draperen wat lekkere wijven om hem heen, want Ricco doet het goed bij de vrouwtjes. Barbara Bouchet doet leuke dansjes, soms op de motorkap van een auto in de mist....om gangsters uit te lokken. Malisa Longo lijkt wat op Carmen Electra en ze gaat vaak naakt. En ik schonk mezelf nog wat in.

    Het boevengespuis maakt trouwens ook zeep. En ze hebben een groot acidbad staan waar nogal wat lui in wordt geflikkerd. Ricco doet verder zn ding, ook al gaan zn familieleden bij bosjes. Christopher Mitchum is geen Nero of Millian, zover is duidelijk. De film had wel wat vlotter gemogen maar ipv daarvan is het allemaal heel relaxed. En pas op voor je ballen....

    En die hoes is geweldig....



    7,2

  21. #21

    Standaard

    Tournée (2010)
    Probeert Mathieu Amalric (regisseur en hoofdrolspeler) ons iets duidelijk te maken dat vlezige meisjes een hard en eenzaam leven ''lijden''? Dat die ******** van een producent geen hart heeft en alleen maar uit is op geld en roem? Tuurlijk de film kent een aantal rake observaties en grappige voorvalletjes maar om nu te spreken van een sterke karakterschets. Nee, verre van dat. Vond het nogal een schreeuwerige poging ('Ik heb geen thuis') om Cassavetes The Killing of a Chinese Bookie nieuw leven in te blazen. Dan kijk ik liever die laatste film opnieuw. **½

    Kak Ya Provyol Etim Letom (2010)
    How I Ended This Summer begint veelbelovend. De regisseur introduceert twee tegenovergestelde mannen op een verlaten eiland. Het werkpaard en de luie student. Ze hebben elkaar niet veel te vertellen en als ze al iets zeggen dan is het veelal gemopper tegen elkaar. Zo is ook de beeldtaal. Rustig, introvert, statisch maar op momenten ook springlevend in de vorm van een aantal point-of-view-shots met ondersteuning van wat rockmuziek. En zo kabbelt de film rustig door. Maar de regisseur vond het vervolgens nodig om enkele narratieve uitweidingen in de film te plaatsen. Opeens is alle rust verdwenen en krijgen we te maken met een thriller zonder spanningsboog.

    De uiteindelijke hereniging van de twee is er eentje die een dubbelgevoel opwekt. Er was bij mij zeker sprake van ontroering maar in het achterhoofd weet je dat deze film onnodig vreemde uitweidingen gemaakt heeft die ervoor gezorgd hebben dat de film toewerkt naar een dergelijk onvermijdelijk einde. Oftewel te uitgekiend of probeert de regisseur iets te zeggen over een generatiekloof en wat isolatie en eenzaamheid niet allemaal met een mens kan doen op een eiland? ***

  22. #22

    Standaard

    Run! Bitch! Run! (2009)

    Niks! Helemaal! Niks!

    3.0

  23. #23

    Standaard

    Inception 2010 - Christopher Nolan

    Het is moeilijk hier iets over te zeggen dat al niet eerder is gezegd. Gisteren de Blu-ray opgezet na de film afgelopen augustus in Bangkok te hebben gezien. Ik wil niet zeggen dat de film enkele maanden geleden geen goede impact op me had gemaakt, maar de complexiteit van het verhaal deed me toen vooral wat 'puzzled' de bioscoop uitlopen. In de afgelopen maanden is de film blijven hangen in mijn gedachten en ben ik er stukje bij beetje achter gekomen dat dit voor mij de film van het jaar is.
    Na gisteren ben ik er gewoon zeker van dat dit een meesterwerk van de bovenste plank is. Het verhaal zit zo goed in elkaar, dat je echt het gevoel hebt een lange achtbaanrit mee te maken. De ogenschijnlijke complexiteit van de droomlagen werden nu een stuk duidelijker voor me en ook de kleine details over de realiteitsvraag van het hele verhaal hebben me aan de tv gekluisterd gehouden gedurende 150 minuten.
    Concluderend denk ik dat Nolan een van de beste films van het eerste decennium van de 21e eeuw heeft gemaakt. Een topcast, top soundtrack en fantastische cinematografie die niet overvloedig veel gebruik maakt van CGI maakt dit tot de must-have van het jaar. Ik mag toch hopen dat Nolan hier enkele Oscars voor gaat ontvangen, anders maakt Hollywood zich wederom behoorlijk belachelijk in mijn optiek.

  24. #24

    Standaard

    *** niet Jordy....

    Bowanga, Bowanga: White Sirens of Africa (1951)

    Heee wat leuk, een docu en film samen voor een prijs! De film bevat namelijk heel wat stock film van beestjes in Afrika wat echt naadloos met het verhaal is geïntegreerd. En het verhaal....drie mannen worden belaagd door inheemse vrouwen die eindelijk een echtgenoot hebben gevonden. Ongelooflijk dom...maar daarom juist zo grappig. Ideaal voor 02.00 's nachts als je nog niet wilt slapen maar de hersencapaciteit mist om een complex verhaal te volgen. Geinig uurtje om mee in slaap te vallen. Bowanga!!

    6,8

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    *** niet Jordy....

Pagina 1 van 235 123451151101 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •