Pagina 209 van 237 EersteEerste ... 109159199205206207208209210211212213219 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.201 tot 5.225 van 5903 worden weergegeven.
  1. #5201

  2. #5202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Film noir kent inderdaad in hoogtijdagen in de jaren 40 en 50. Chinatown word wel degelijk gezien als film noir, maar dan uit een later tijdperk....ze noemen deze neo noir. Blade Runner en Terminator zijn daar weer afgeleide van en noem je dan weer tech noir.
    Lees dit maar eens.

    http://www.esquire.com/entertainment...0-years-later/

    Omdat Chinatown de laatste grote film is die in de klassieke stijl van Film Noir is gemaakt.

    Een paar sites scharen hem onder Film Noir.

    Sommige andere sites spreken weer van NEO NOIR.

    NEO betekend nieuw, dus eigenlijk nieuwe Noir. Maar wel in de klassieke stijl van de jaren 40 en 50.

    Neo is gebruikt om aan te geven dat het een film Film Noir is dat later is gemaakt dan de 40-50'er jaren.
    Laatst aangepast door hstadman : 08-09-2015 om 14:57

  3. #5203

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman Bekijk bericht
    Lees dit maar eens.

    http://www.esquire.com/entertainment...0-years-later/

    Omdat Chinatown de laatste grote film is die in de klassieke stijl van Film Noir is gemaakt.

    Een paar sites scharen hem onder Film Noir.

    Sommige andere sites spreken weer van NEO NOIR.

    NEO betekend nieuw, dus eigenlijk nieuwe Noir. Maar wel in de klassieke stijl van de jaren 40 en 50.

    Neo is gebruikt om aan te geven dat het een film Film Noir is dat later is gemaakt dan de 40-50'er jaren.
    He, je bericht aangepast? Net had je heel wat hier anders staan? Dat Chinatown wel degelijk een Film Noir was en alle sites die je zag Chinatown onder Film Noir schaalden?
    Dit is een redelijk grote omslag ......

  4. #5204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    He, je bericht aangepast? Net had je heel wat hier anders staan? Dat Chinatown wel degelijk een Film Noir was en alle sites die je zag Chinatown onder Film Noir schaalden?
    Dit is een redelijk grote omslag ......
    Nee, er stond dat veel sites het als een film noir aanmerken.

    Na onderzoek blijkt het nu toch redelijk gemixed te zijn, vandaar de aanpassing.

  5. #5205

    Standaard

    Aha. Misschien vind je dit nog interessant, staan wel wat aardige links in.
    En Chinatown is geen Film Noir (imo).

  6. #5206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Aha. Misschien vind je dit nog interessant, staan wel wat aardige links in.
    En Chinatown is geen Film Noir (imo).
    Houd het dan maar op NEO noir.

  7. #5207

    Standaard

    .....ach weet je wat......het is gewoon een verdomd goeie film!
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  8. #5208

    Standaard

    He Knows You're Alone (1980)


    Dit is dan weer typisch een slasher die mij bij alle verkeerde knoppen indrukt. We hebben een debiele killer die aanstaande bruiden een kopje kleiner maakt. Groot minpunt is dat er bijna geen mythologie/backstory over de killer is. Tevens zien we het doodnormale smoelwerk van de moordenaar steeds in beeld; totaal niet beangstigend, eerder lachwekkend. Geef mij dan maar een masker of scherm zn tronie af (zoals bij Final Exam).


    Ik vond het echt een vervelende film; totaal spanningsloos en bloedeloos want de kills gebeuren off-screen. Wordt ook wel een Halloween-kloon genoemd, met name door het schaamteloos proberen te imiteren van het kenmerkende Halloween-deuntje. Een grappige curiositeit is dat Tom Hanks een klein rolletje heeft. Wat dan weer een zwaar gemiste kans is want de kijker wordt in deze film het plezier ontnomen om Tom Hanks een gruwelijke dood te zien sterven....


    4.0

  9. #5209

    Standaard

    Sinister 2
    Het vervolg op het verrassend sterke en vooral enge Sinister van een paar jaar geleden gaat gewoon vrolijk verder waar het vorige deel stopte qua creepiness en goede schrikmomenten.
    En ook al zie je ze echt van mijlenver al aankomen, toch werkt het. Het verhaal zit, met name richting het einde, vol met plotgaten en rare dingen (die je eigenlijk pas later opvallen).
    Misschien niet zo sterk en goed als het origineel maar ondanks z`n gigantische voorspelbaarheid vond ik het nog steeds beter dan het overgrote merendeel van soort gelijke films die tegenwoordig uitkomen.

    6,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  10. #5210

    Standaard

    Vacation

    Gisterenavond gezien in Pathé Helmond.
    Jeugdsentiment, maar de film komt niet helemaal uit de verf ondanks de vele verwijzingen naar de orginele Vacation film en een klein rolletje van Chevy Chase en Beverly D'Angelo.
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  11. #5211
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Inderdaad een heleboel jeugdsentiment en heb mij daar vroeger erg kostelijk mee vermaakt, maar op voorhand wou ik eigenlijk de illusie hooghouden en vermoedde al dat dit niet direct kan tippen aan Chevy.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #5212

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Inderdaad een heleboel jeugdsentiment en heb mij daar vroeger erg kostelijk mee vermaakt, maar op voorhand wou ik eigenlijk de illusie hooghouden en vermoedde al dat dit niet direct kan tippen aan Chevy.
    Dan is deze film geen aanrader voor je. De oude films zijn goed - vooral de eerste en Christmas Vacation - maar dit was een zeer matige poging.
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  13. #5213

    Standaard

    Blood and Black Lace - Mario Bava - 1964

    In een grijs verleden heb ik de 2-disker van VCI geimporteerd. Ik was direct onder de indruk van de film en ik was zelfs tevreden over de beeldkwaliteit (what did I know?). Veel oude films worden nu in HD uitgebracht en vaak is dat ook direct de eerste keer dat ik kennis maak met een film; in goede kwaliteit. Nu was mijn herinnering echter van een niet al te beste print en kon ik de grote stap voorwaarts ervaren.

    Het begint een cliche-uitspraak te worden maar het leek nu net alsof ik de film voor het eerst zag. Ongelovelijk wat mooi! De kleuren....die kleuren! De composities en het kleurgebruik komen fantastisch tot zijn recht. Dit was voor mij wel even een filmevenement. Ik heb me zitten vergapen bij het scherm. De film zelf wordt echt naar een hoger plan getild want het draait zoveel om sfeer en die spat nu knalhard van het scherm.

    De blu-ray van Arrow zit tot aan de nok toe gevuld met extra's. Ik heb al even gekeken en het is allemaal razend interessant. Wat een uitgave. Tot nu toe wel de beste van 2015. En dan moet Suspiria nog komen. Smullen geblazen!

    9,3

  14. #5214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Tot nu toe wel de beste van 2015. En dan moet Suspiria nog komen.
    Kennelijk is mij iets ontgaan!? Komt er nog een andere uitgave van Suspiria? Bij Arrow?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #5215

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Kennelijk is mij iets ontgaan!? Komt er nog een andere uitgave van Suspiria? Bij Arrow?
    Er komt een nieuwe uitgave van Synapse, regio A. Het is afwachten of Arrow ook de rechten weet te bemachtigen voor de UK. Het betreft een geheel nieuwe restauratie.

  16. #5216

    Standaard

    Als Arrow de rechten zou weten te bemachtigen en met een erg mooie release op de proppen komt, dan ga ik waarschijnlijk wel overstag. Tot die tijd houd ik het lekker bij mijn huidige engelse bloe-ree.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #5217

    Standaard

    Die heb ik nooit gekocht. Ik zag screenshots en die zagen er verschrikkelijk uit.

  18. #5218

    Standaard

    Ik denk er inderdaad nog niet de definitieve editie mee in huis te hebben, want de transfer kan hier en daar wel beter als ik me goed herinner, maar verschrikkelijk was het ook niet volgens mij. De kleuren lijken hier en daar wat opgeblazen. Maar of dat zo hoort, is mij dan niet duidelijk. Ik ben daarom wel benieuwd hoe de komende uitgaves/transfers eruit zullen gaan zien. Zou mooi zijn als Arrow de rechten in handen kreeg.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 11-09-2015 om 17:20
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  19. #5219

    Standaard

    No Quarto da Vanda a.k.a. In Vanda's Room - Pedro Costa - 2000


    De Criterionset Letters from Fontainhas: Three Films by Pedro Costa, stond me al vrij lang aan te staren. Ik had Ossos, de eerste film in de set, wel gezien maar ik was nogal huiverig om een volgende film aan te boren. Een drie uur lange film over verslaafden in Fontainhas, een vervallen wijk in Lissabon, vond ik nogal een opgave. Je moet er maar net zin in hebben.


    Dit is wat ik noem toch wel Arthouse (vervelende term) met een hoofdletter A. Het is een film zonder narratief en met een statische camera (digitaal) opgenomen. We volgen een aantal mensen, met de nadruk op Vanda en haar zus, in hun uitzichtloze bestaan. We zien slecht verlichte krappe kamers, waarin verslaafden heroïne spuiten of roken en horen hun verhalen aan. We weten niets over de achtergrond van deze mensen en aan het einde van de rit weten we niet veel meer. We zien Vanda wat kroppen sla verkopen maar dat lijkt me lang niet genoeg om voedsel, sigaretten en de hoeveelheid drugs die ze naar binnen werkt te betalen. We zijn slechts ooggetuige van de dagelijkse leegte van deze mensen. Met name Vanda komt haar kamer bijna niet uit en hoest en proest zich een weg door de film. Haar moeder woont in een kamer ernaast en lijkt alles apathisch gade te slaan, de situatie te accepteren.


    Je hebt het idee naar een documentaire te kijken en dat is voor een deel waar. Pedro Costa heeft twee jaar lang tijd doorgebracht met deze mensen en heeft gedurende een periode zes maanden lang dagelijks in Fontainhas gefilmd. De toewijding en unieke aanpak is lovenswaardig. Het is bizar om te zien dat de mensen zo naturel handelen terwijl er een camera op nog geen halve meter afstand aanwezig is om alles te registreren. De kaders en belichting zijn trouwens erg mooi en Costa haalt echt het uiterste uit zijn digitale camera. Er is alleen gebruik gemaakt van natuurlijk licht. Geluid speelt ook een grote rol. We horen bijna constant het afbreken van de wijk door werklui. De bewoners zijn constant omringt door lawaai.


    Als kijker voel je je soms een ramptoerist. Is dit "leuk" om naar te kijken? Fascinerend is het zeker en als kijker moet je je echt overgeven aan de sleurende manier waarop de beelden aan je voorbij trekken. Zware kost. Typisch zo'n film die ook naderhand in je hoofd blijft spoken. Je hebt het gevoel een tijd zelf bij deze mensen te zijn zijn geweest. Een unieke film, noemenswaardig door zijn aanpak. En Costa dwingt respect af door zijn totale toewijding aan deze mensen die zich bevinden aan de onderkant van de samenleving. Hij geeft ze een gezicht en een stem, hoe somber en uitzichtloos die ook zijn.


    7,5

  20. #5220

    Standaard

    Vond het op meerdere fronten niet om aan te zien. Esthetisch, verhaaltechnisch, montage ...

  21. #5221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vond het op meerdere fronten niet om aan te zien. Esthetisch, verhaaltechnisch, montage ...
    Dat kan natuurlijk. Alhoewel jij als "contemplatieve cinema" liefhebber deze toch wel moet bevallen. Qua shots vond ik de film beeldschoon. Wat in vele reviews wordt aangehaald is dat vele shots lijken op een Vermeer-schilderij. Razendknap, vooral omdat er op geen enkele manier is gewerkt met kunstlicht. Bizar dat je de montage vond tegenvallen; de gehele drie uur liepen alle shots naadloos in elkaar over als zijnde een droom die aan je voorbij liep. Op geen enkel moment een harde cut. Als je je bedenkt dat er werkelijk honderden uren is gefilmd, dan is de de keuze van shots buitengewoon bijzonder. En verhaaltechnisch? Welk verhaal? Het bied een kijkje op een bijzondere plek en toont mensen die normaal niet getoond worden. Elke vorm van het aanbrengen van een narratief component zou de gehele opzet teniet doen. Het zo naturel mogelijk filmen van mensen die zich, ogenschijnlijk, niet bewust zijn van een camera. Alsof er geen camera aanwezig is. Hierbij een shot uit de film, eentje die goed weergeeft wat er is bereikt met een kleine digitale camera:

    In_Vandas_Room2.jpg

    Als dit niet esthetisch aantrekkelijk is, dan weet ik het ook niet meer....

  22. #5222

    Standaard

    Vond zijn vorige film Ossosveel bijzonderder. Dit was gewoon bewust lelijk en vies en smeriggemaakt. Hoe vaak zat die Vanda wel niet te kosten? Of hoe vaak gingdie naald wel niet in de arm? De film bleef maar in herhaling vallen.Te repeterend. Moet ik deze mensen zielig vinden?

    En de linkmet de schilderkunst zie ik ook veel meer in zijn daaropvolgendefilms. Maar pas op met interpretaties want daar is die viesvan.

    Persconferentie in Locarno waar Costa langzaamaan op zijneigen onderwerp begint te lijken.


    https://www.youtube.com/watch?v=quEkZp3x1Qw

    Costa: ''Some people make films toremember. We made this film to forget.''

    Pers: ''Were youthinking about The Man Who Shot Liberty Valance whenyou made this?'' Costa: ''You people are crazy.''


    Zag afgelopen januari zijn nieuwstefilm en hij was ook aanwezig op het IFFR. Ging er naderhand niet alte best aan toe. Legendarische Q&A waarin die stond te schreeuwenen nergens openstond voor vragen of interpretaties. Lijkt me een nietal te vrolijk mannetje.

  23. #5223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Vond zijn vorige film Ossosveel bijzonderder. Dit was gewoon bewust lelijk en vies en smeriggemaakt. Hoe vaak zat die Vanda wel niet te kosten? Of hoe vaak gingdie naald wel niet in de arm? De film bleef maar in herhaling vallen.Te repeterend. Moet ik deze mensen zielig vinden?
    Ik snap heel goed dat mensen deze film niets vinden, het is nogal zware kost en wijkt zoveel af van het gangbare. Ossos is veel meer een reguliere film, met een kop en een staart.

    Vanda heeft in welgeteld 1 scene overgegeven en dat zag je (gelukkig) niet. Die scene geeft natuurlijk aan hoe slecht ze leefden en wat de gevolgen van drugs zijn; en dat is gewoon niet rooskleurig. Het drugsgebruik was inderdaad repeterend en dat is nu juist de bedoeling van de film; het laten zien van het lege en uitzichtloze bestaan. Een leven zonder variatie. Vanda zit bijna alleen maar in haar kamer, zoals veel drugsverslaafden. Vandaar ook de titel "In Vanda's Room"....

    Je vraagt of je die mensen zielig moet vinden? Dat is nu juist geheel aan jou. Costa registreert alleen maar en (probeert) de kijker niet een bepaalde emotionele kant op te duwen door bv het tonen van dramatische gebeurtenissen of het vertellen van het hoe en waarom. In de film komt nog wel het vraagstuk voorbij: Kies ik zelf het leven of kiest het leven mij? Heeft iemand die opgroeit in een sloppenwijk wel een eerlijke kans?

    Ik ben nog niet toegekomen aan de interviews in de set. Wel heb ik vele gedeeltes beluisterd van het audiocommentaar met Pedro Costa en daarin was hij zeer openhartig en duidelijk. Maar als je de film niets vind, zal ik je niet kunnen overtuigen. Ik ben zelf nu in ieder geval erg geïnteresseerd in de volgende van de set: Colossal Youth.

  24. #5224

    Standaard

    Dan is het haar zusje of iemand anders die flink lag te kotsen. Of ik haal twee films van Costa door elkaar. Misantropische Cinema heb ik sowiezo niets mee. Waarschijnlijk ook een reden dat het tussen mij en Costa niet 'klikt'.

  25. #5225

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Misantropische Cinema heb ik sowiezo niets mee.
    Dan raad ik je Christiane F., Heaven Knows What of Jumpin' at the Boneyard ook maar niet aan
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 209 van 237 EersteEerste ... 109159199205206207208209210211212213219 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •