Pagina 251 van 253 EersteEerste ... 151201241247248249250251252253 LaatsteLaatste
De resultaten 6.251 tot 6.275 van 6317 worden weergegeven.

Standaard Pretty In Pink | 4K | UK-versie

Ik had zin in wat eighties nostalgia... tjonge, die haarstijlen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Prime Target (serie 8 delen Apple)

Woensdag komt het laatste deel maar die zal het niet meer goed maken, ben ik bang.

We hadden hoge verwachtingen van de serie maar dat viel best tegen. Helaas is 1 van de redenen Woodall zelf (niet geweldig geacteerd met steeds maar dezelfde blik) én zijn karakter die zoveel verkeerde beslissingen maakt dat je zou denken dat hij er wel van leert, maar nee.
    Het plot is helaas ook niet altijd geloofwaardig en vaak voorspelbaar. Een krappe voldoende zal het wel worden.

Standaard Outlander | Seizoen 4 | 2018 | Blu-ray

Outlander - Seizoen 4 (A).jpg

Outlander - Seizoen 4 (2018)

Het verhaal
    Seizoen vier van 'Outlander' vervolgt het verhaal van Claire en Jamie Fraser terwijl ze proberen een thuis te maken in het koloniale Amerika. De Frasers vestigen zich in North Carolina op nog een ander keerpunt in de geschiedenis - het hoogtepunt van de Amerikaanse revolutie - waar ze een ijle loyaliteit aan de huidige Britse heersende klasse moeten voeren, ondanks Claire's kennis van de komende bloedige opstand. Onderweg kruisen de Frasers paden met de beruchte piraat en smokkelaar Stephen Bonnet in een noodlottige ontmoeting die terug zal komen om de Fraser-familie te achtervolgen. Ondertussen groeien Brianna Randall en Roger Wakefield in de 20e eeuw dichterbij elkaar, maar ze doen een schokkende ontdekking waardoor ze overwegen om in de voetsporen van Claire te treden.

Wat vond ik ervan?
    Het blijft een fascinerende serie met een zeer origineel verhaal. Dit keer speelt het zich bijna volledig af in het Amerika van de 18e eeuw en ik moet zeggen: dat wordt ondanks de soms wat matige CGI voortreffelijk in beeld gebracht. Het tempo ligt weliswaar niet erg hoog, maar dat hoeft ook niet, want daardoor is er meer ruimte voor verdieping. En voor prachtige plaatjes, want deze serie is echt een feest voor het oog. De cinematografie is prachtig en de aankleding en kostuums idem dito. Voeg daarbij een haarscherp, kleurrijk en contrastrijk beeld, met natuurlijke kleuren, beter kan haast niet.

In cijfers:
    Film: 9
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Companion

Wat een goede film! Zeker bij deze film zou ik eigenlijk zeggen: kijk de trailer niet, lees er niets over maar laat je verrassen. Lekker veel twists en Jack Quaid is altijd goed lijkt het.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Wat een goede film! Zeker bij deze film zou ik eigenlijk zeggen: kijk de trailer niet, lees er niets over maar laat je verrassen. Lekker veel twists en Jack Quaid is altijd goed lijkt het.
    Van de makers van "The Notebook"? Nou, dan zijn die een heel andere richting opgegaan. Ik heb de trailer wél bekeken , maar dit is duidelijk niet een film voor mij/ons. Te vreemd, te gewelddadig (zo te zien).
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Van de makers van "The Notebook"? Nou, dan zijn die een heel andere richting opgegaan. Ik heb de trailer wél bekeken , maar dit is duidelijk niet een film voor mij/ons. Te vreemd, te gewelddadig (zo te zien).
    En ook van de makers van "Barbarian", dus die andere richting opgegaan valt best mee. Zo'n vreemde is het trouwens niet hoor, dat valt best mee.

Standaard Ferrari | 2023 | 4K Ultra HD

Ferrari (4K) (A).jpg

Ferrari (2023)

Het verhaal
    De zomer van 1957. Ex-coureur Enzo Ferrari verkeert in een crisis. Een faillissement van het bedrijf dat hij 10 jaar geleden samen met zijn vrouw vanuit het niets heeft opgebouwd, dreigt. Hun onstuimige huwelijk worstelt met de rouw om de ene zoon en de erkenning van een ander kind. Ferrari besluit een grote gok te wagen en alles op één race in te zetten, 1000 mijl door Italië, beter bekend als de 'Mille Miglia'.

Wat vond ik ervan?
    Een zeer boeiende film, hoewel ik niet echt een autosportliefhebber ben. Maar met films gebaseerd op ware gebeurtenissen kun je bij mij altijd aankomen. De film moet even op gang komen, maar in het tweede gedeelte volgen de gebeurtenissen elkaar razendsnel op. Adam Driver, niet bepaald mijn favoriete acteur, zet een zeer geloofwaardige Enzo Ferrari neer, en ook Penelope Cruz als Laura Ferrari kon mij wel bekoren. Shailene Woodley als Lina Lardi vond ik daarentegen een wat minder geslaagde keuze. Het blijft mij verbazen waarom men deze film niet volledig met Italiaans sprekende acteurs heeft gemaakt. Dat zou zoveel realistischer overkomen. Maar ja, Amerikanen en ondertitels lezen, dat gaat hem nooit worden.

Cinematografisch is deze film een feest voor het oog, door de locaties, de aankleding, de prachtige oude raceauto’s en de manier waarop de races in beeld worden gebracht. Bij vlagen echt spectaculair! Ik heb deze film in 4K gezien en het beeld was echt voortreffelijk: scherp, kleurrijk en contrastrijk, met name bij de scènes overdag, en vooral het rood van de Ferrari’s spat van het scherm. Alleen bij sommige donkere interieurscènes schiet de HDR wat tekort.
    Het geluid is subliem, alle dialogen zijn goed te volgen en het lawaai van de raceauto’s komt goed over en is prima in balans. Een fijne film om te kijken, maar zeker niet “the best car movie ever made”, zoals pretentieus op de filmposter vermeld staat.

In cijfers
    Film: 9,0
    Beeld: 9,5
    Geluid: 9,5

Standaard Neil Sedaka: The Show Goes On - Live at The Royal Albert Hall | 2006 | DVD

Sedaka, Neil - Live At The Royal Albert Hall (A).jpg

Concert
    Registratie van een concert van Neil Sedaka uit 2006 in The Royal Albert Hall in Londen.
    De volgende songs passeren de revue:
    01 The Other Side Of Me
    02 Standing On The Inside
    03 The Miracle Song
    04 The Queen Of 1964
    05 Our Last Song Together
    06 Inseparable
    07 Oh Carol
    08 Happy Birthday, Sweet Sixteen
    09 Where The Boys Are
    10 Calendar Girl
    11 You
    12 Cardboard California
    13 Laughter In The Rain
    14 Should Have Never Let You Go (duet with Dara Sedaka)
    15 Is This The Way To Amarillo? (with Tony Christie)
    16 Solitaire
    17 Never Again
    18 Betty Grable
    19 Breaking Up Is Hard To Do
    20 Stairway To Heaven
    21 One Way Ticket To The Blues
    22 I Go Ape
    23 The Hungry Years
    24 Fantasy Impromtu
    25 Superbird
    26 The Immigrant
    27 Love Will Keep Us Together
    28 That's Where The Music Takes Me

Wat vond ik ervan?
    Neil Sedaka behoort tot het uitstervend ras van singer-songwriters die hun stempel gedrukt hebben op de popmuziek van de jaren 60 en 70 van de vorige eeuw.
    In dit concert komen al zijn grote hits voorbij, nummers die hij zelf gezongen heeft en nummers die door anderen beroemd gemaakt zijn.
    Helaas is dit concert een vrij statisch gebeuren, met bijna twee uur lang een nagenoeg leeg podium met alleen een man achter een piano. Geen band, geen orkest. Op zich is het al heel knap wanneer je met alleen je piano al je hits ten gehore kunt brengen, en ik moet zeggen: dat doet hij met verve en overtuiging. Neil Sedaka is een fantastische pianist, klassiek geschoold, en dat laat hij duidelijk horen en zien. Petje af! Ook op zijn zang is niets aan te merken, het is loepzuiver. Alleen: het blijft allemaal een beetje tam, en als het publiek dan ook bijna het gehele concert netjes op hun stoel blijft zitten en braaf applaudisseert, komt er maar weinig sfeer op. Alleen tegen het einde komt men een beetje los.

Het beeld van deze DVD stelt overigens niet teleur. Het is scherp en kleurrijk. De Dolby Digital 5.0 geluidstrack klinkt prima, maar wordt natuurlijk niet echt uitgedaagd door de minimale instrumentbezetting.

In cijfers:
    Optreden: 7
    Beeld: 9
    Geluid: 8

Standaard Sugar seizoen 1 (Apple)

Sugar seizoen 1

Deze onbelichte serie is een grote aanrader voor film noir liefhebbers. Echt vreemd dat deze ook niet groots wordt aanbevolen op AppleTV zelf, zoals dat voor een serie als Severance (terecht) wel wordt gedaan.

Naast het verhaal zelf dat heel veel noir elementen heeft, hebben ze steeds stukjes uit oude films er tussen gemonteerd waar het past; van The Big Heat tot The Night Of The Hunter tot Sunset Boulevard. Effectief en simpelweg erg leuk.

Farrell speelt zoals altijd geweldig als de PI John Sugar die een verdwijning van een vrouw gaat onderzoeken. Ik zal niets verklappen maar zelfs als je denkt voorbereid te zijn op alles zal je verrast worden....

8 delen, staat op AppleTV. En er komt een seizoen 2!

Standaard Small Things Like These | Blu-ray | Benelux-versie

Na een weekeindje niets te hebben gezien wegens allerlei andere verplichtingen de werkweek begonnen met deze, best zware kost.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

Na een weekeindje niets te hebben gezien wegens allerlei andere verplichtingen de werkweek begonnen met deze, best zware kost.
    Ik had deze aangevraagd na het zien van de trailer, maar de film zelf vond ik best tegenvallen. Erg traag met veel langzame scènes, plotselinge flashbacks die erg willekeurig overkwamen en het verhaal rondom het instituut vond ik erg mager met maar 1 slachtoffer die maar erg kort in beeld kwam. Het ware verhaal er achter (van de Magdalene Laundries) had wel wat meer aandacht mogen hebben IMO. Nu gaat het eigenlijk alleen maar om het personage van Cillian Murphy en van hem kwam je ook al erg weinig te weten. De sfeer en cinematografie maken veel goed en Murphy doet zijn best, maar als geheel vond ik het maar een zesje.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik had deze aangevraagd na het zien van de trailer, maar de film zelf vond ik best tegenvallen. Erg traag met veel langzame scènes, plotselinge flashbacks die erg willekeurig overkwamen en het verhaal rondom het instituut vond ik erg mager met maar 1 slachtoffer die maar erg kort in beeld kwam. Het ware verhaal er achter (van de Magdalene Laundries) had wel wat meer aandacht mogen hebben IMO. Nu gaat het eigenlijk alleen maar om het personage van Cillian Murphy en van hem kwam je ook al erg weinig te weten. De sfeer en cinematografie maken veel goed en Murphy doet zijn best, maar als geheel vond ik het maar een zesje.
    Ga ik grotendeels akkoord mee.

Standaard A Chorus Line

De blu-ray ligt al jaren in de kast, maar ik kwam 'm toevallig tegen bij het ordenen van de collectie en dacht: die ga ik maar een keertje kijken.

Ik vond het een middelmaatje; niet slecht maar zeker ook niet goed. Het verhaal op zich klinkt toch interessant: allerlei dansers/zangers komen auditie doen voor een rol, waarbij je steeds meer van hun achtergrond leert, terwijl de master zelf (Michael Douglas) ze steeds vragen stelt en ze beoordeelt.

Maar ergens komt het niet uit de verf; zeker de musicalnummers vond ik op een paar na wat tegenvallen, ook omdat ze maar soms kort gebracht worden. Audrey Landers (die de oudjes hier nog wel kennen uit Dallas) is wel opvallend goed trouwens, net als haar solo. Maar het hele deel over de relatie tussen Cassie en Zach: saai.

Blu-ray uit de VS is blijkbaar regiovrij en ziet er verder prima uit. Wel erg karige extra's met 1 trailer, jammer.

Al bij al zal ik hier in de toekomst nog wel wat van opzetten, maar zeker niet de hele film.

Standaard Talk Talk Live At Montreux 1986 | DVD | Europese versie

Wijlen Mark Hollis is zijn charismatische zelf in deze concertopname.

Standaard Digging To China | Blu-ray | USA-versie

Het acteerdebuut van een piepjonge Evan Rachel Wood met een briljante Kevin Bacon. Een heerlijk stukje Americana.

Standaard Panic Room | 4K | NL-Scandinavische versie

4K om duimen en vingers bij af te likken.

Standaard Perfect Days

Mooie rustige film over een schoonmaker in Japan die zijn vaste route om toiletten schoon te maken heeft. We volgen de man enkele dagen, waarop duidelijk is dat hij gelukkig is met zijn leven. Na een half uur denk je misschien: alweer? Maar je blijft kijken en dat wordt zeker beloond.
    En voor degene die denken dat toiletten en architectuur niet samen gaan: kijk deze film.

UHD is qua beeld meer dan prima en soms zelfs erg, erg mooi.

Standaard Exhuma (2024)

Exhumination = Opgraving, dan krijg je misschien al een beeld bij deze film. De altijd geweldige Choi Min-Suk is een geomancer wiens hulp wordt ingeroepen als er een graf opgegraven moet worden. Hij heeft al zijn twijfels hierover, zal dat terecht zijn?

Erg goede film met een écht creepy sfeer en een sterk verhaal. Lichten uit en genieten maar. Grote aanrader, en dan zeker de UHD van Well Go.

Standaard Conclave | Blu-ray | NL versie

Wist niet goed wat er van te verwachten, maar hij viel wel mee.

Standaard The Electric State

Van de Russo broers, dan weet je dat het er wel goed uit zal zien qua actie. En toch wel een aardige cast met Milly Bobby Brown, Christ Pratt, Ke Huy Quan die weer helemaal 'hot' is en Stanley Tucci die echt altijd goed speelt.

Maar toch miste ik iets waardoor het niet meer dan een redelijk vermakelijke film wordt. Terwijl het echt erg knap is hoe ze alle robots tot leven laten komen. Jammer, meer van verwacht.
    Staat op netflix.

Standaard Moana 2 | 4K | UK-versie

Basically hetzelfde recept als deel 1. Wat niet negatief hoeft te zijn.

Standaard Heaven Help Us | Blu-ray | Spaanse versie

Is dit mijn favoriete film aller tijden? Misschien... maar nu heb ik 'm eindelijk op Blu-ray.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

Is dit mijn favoriete film aller tijden? Misschien... maar nu heb ik 'm eindelijk op Blu-ray.
    Laat ze dat in Hollywood (en in de rest van de filmwereld) maar niet te horen krijgen, want dat zullen ze niet echt leuk vinden...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Laat ze dat in Hollywood (en in de rest van de filmwereld) maar niet te horen krijgen, want dat zullen ze niet echt leuk vinden...
    ???

Standaard Here | Blu-ray | Benelux-versie

Zeer mooie film over de kleine dingen des levens.

Pagina 251 van 253 EersteEerste ... 151201241247248249250251252253 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten