Pagina 226 van 235 EersteEerste ... 126176216222223224225226227228229230 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.626 tot 5.650 van 5874 worden weergegeven.
  1. #5626

    Standaard

    The Martian - Ridley Scott - 2015

    Ok....laat ik beginnen iets te zeggen over de 3D. Echt fenomenaal. Behoort tot de beste 3D blurays die ik ken. Haarscherp, veel diepte. Dikke vette wow.

    Helaas viel de film zelf wat tegen. Het is eigenlijk een grote NASA-reclame. Het karakter gespeeld door Matt Damon moet in zijn eentje op Mars zien te overleven door een ongeluk. De wanhoop en eenzaamheid komt niet echt over. We zien hem nooit verveeld of gefrustreerd. Hij is altijd ergens mee bezig...getting the job done. Vervolgens is er contact met NASA wat resulteert in veel technisch gepraat. En echt spannend wordt het niet. Geen zweethandjes tijdens het kijken. Tegen het einde wordt het zelfs oer-Amerikaans met flink eigen-borst-klopperij. Ik begon te verlangen naar aliens en vuurgevechten. Met 140 minuten duurde het mij ook erg lang.

    Maar die 3D...die hield de boel flink op de been. Echt slecht is het allemaal niet maar ik zie mezelf deze film niet nog eens opzetten.

    7,5

  2. #5627

    Standaard

    Aquaman [Ultra HD Blu-ray ]

    Wat een geweldig DC spektakel was dit!

    Heb dit in D
    olby Vision mode bekeken en kan niets anders zeggen dan dat de beelden op m'n nieuwe scherm indrukwekkend waren.Na de 4K versie heb ik de 1080p Blu-ray even in de speler gedaan en ja dat is dan een stap terug.

    Deze DC film kan zich in mijn ogen makkelijk meten met de betere Marvel films.

    Geef het een 8.

  3. #5628

    Standaard

    Godzilla: King of the Monsters [Ultra HD Blu-ray ]

    Monsterlijk goed.
    Waar Godzilla[2014] een meer rustige opbouw had zit er in dit vervolg de vaart al meteen in en dat is prima voor een vervolg.Ik raad dan ook iedereen aan om eerst Godzilla[2014] te checken voor dit deel want alleen dan ga je dit een toffe film vinden.

    Dit vond ik ook tof: Doordat de beelden heel erg blauw ogen heeft de film ook echt een eigen smoel.Op UHD een plaatje!

    Score:8

    Wat bizar dat Godzilla[2014] nog niet te krijgen is op UHD.

  4. #5629

    Standaard

    Joker [Ultra HD Blu-ray ]

    Gisteren laat geworden.

    De Joker en de stad Gotham zijn nog nooit zo grimmig in beeld gekomen als in deze film.
    En ondanks dat je voor deze film niets van Batman gezien of gelezen hoeft te hebben is het wel een stuk leuker als dat wel het geval is.

    En laat ik de soundtrack niet vergeten want die is net zo grimmig en goed als de rest van de film.

    Een meesterwerk: 10

    Komt makkelijk in mijn top 5 beste films ooit.

    Het mooie van DC is dat zij veel meer richtingen uit kunnen met hun films als bv Marvel.Zo gaat B
    irds of Prey[ Harley Quinn]weer een totaal andere kant op als de Joker film.[Birds of Prey krijgt tot nu toe goede reviews]
    Laatst aangepast door jeroeni : 06-02-2020 om 08:56

  5. #5630

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Joker [Ultra HD Blu-ray ]

    Gisteren laat geworden.

    De Joker en de stad Gotham zijn nog nooit zo grimmig in beeld gekomen als in deze film.
    En ondanks dat je voor deze film niets van Batman gezien of gelezen hoeft te hebben is het wel een stuk leuker als dat wel het geval is.

    En laat ik de soundtrack niet vergeten want die is net zo grimmig en goed als de rest van de film.

    Een meesterwerk: 10

    Komt makkelijk in mijn top 5 beste films ooit.

    Het mooie van DC is dat zij veel meer richtingen uit kunnen met hun films als bv Marvel.Zo gaat B
    irds of Prey[ Harley Quinn]weer een totaal andere kant op als de Joker film.[Birds of Prey krijgt tot nu toe goede reviews]
    Het is inderdaad een goede film en smaken verschillen....maareuh als het om Marvel gaat is Deadpool toch heel anders als Spider-Man. En Spider-Man (van Sam Raimi) weer heel anders als Iron man. Toegegeven....de 22 films die onder de MCU vallen hebben veel gelijkenis, maar ook daar verschilt toon en uitwerking aanzienlijk van elkaar. Niet?

    Maar de film is zeker goed hoor: score 7,5
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  6. #5631

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wolverine Bekijk bericht
    Het is inderdaad een goede film en smaken verschillen....maareuh als het om Marvel gaat is Deadpool toch heel anders als Spider-Man. En Spider-Man (van Sam Raimi) weer heel anders als Iron man. Toegegeven....de 22 films die onder de MCU vallen hebben veel gelijkenis, maar ook daar verschilt toon en uitwerking aanzienlijk van elkaar. Niet?

    Maar de film is zeker goed hoor: score 7,5
    Van die 22 films springt Guardians er voor mij uit.

    Deadpool & Logan vind ik al veel beter dan al die andere MCU films.Op Spider-Man & Guardians na ben ik echt een beetje klaar met de MCU films.

    Ik behoor meer bij het DC kamp.Kan er met m'n pet nog steeds niet bij dat Man of Steel zo is afgemaakt door de media

    Wel snap ik dat als men op een superheldenfilm zit te wachten dat The Joker dan kan tegenvallen.

    Dit nog:Hier op de site heb ik denk al een paar keer gemeld dat ik de Spider-Man films van Raimi geweldig vindt
    Laatst aangepast door jeroeni : 06-02-2020 om 15:08

  7. #5632

    Standaard

    Dunkirk [Ultra HD Blu-ray ]

    Van alle UHD schijfjes die ik nu in bezit heb maakt deze het meeste indruk qua beeld & audio.Ergens heb ik spijt dat ik deze destijds niet in de bios ben gaan kijken want deze Nolan film is gewoon super intens op een groter scherm.

    DTS-HD Master:Niets mis mee!

    Score:10
    Laatst aangepast door jeroeni : 16-02-2020 om 10:07

  8. #5633

    Standaard

    Batman v Superman : Dawn Of Justice [Ultra HD Blu-ray ]

    De upgrade van BD naar UHD was het zeker waard.Door de HDR soms aan/uit te zetten zie ik dat die weergave de grote winst is van deze UHD.
    Van de films zelf ben sowieso altijd fan geweest.

    Score:8


    Op de Man of Steel UHD ben ik nog aan het wachten[Zavvi]

    Laatst aangepast door jeroeni : 23-02-2020 om 10:47

  9. #5634

    Standaard

    The Gentlemen

    Ik heb me van het begin tot het eind kostelijk vermaakt.

  10. #5635

    Standaard

    Predator (1987, 3D)

    Ik heb altijd blurays gemeden waar DNR is toegepast. Predator The Ultimate Hunter edition is er zo een. Nu is Predator echter geconverteerd naar 3D en daar was ik best nieuwsgierig naar. Helaas hebben ze de DNR-versie gebruikt om te converteren naar 3D. En dat is echt heftig... Arnold ziet er, vooral in de beginscenes, uit als een wassen pop. Geen rimpeltje te bekennen. En waar is de filmgrain?

    De 3D is niet de sterkte die ik heb gezien maar het geeft toch aardig wat diepte. Je zit echt meer in de film. De voorgrond en achtergrond worden mooi gescheiden omdat er veel geschoten is tussen de bladeren van de jungle. De gepolijste look blijft zichtbaar en is best storend. Aan de andere kant zijn de kleuren helder, is de scherpte prima en werkt de 3D zodanig dat je meer de film wordt ingezogen. Toch weer een geheel nieuwe Predator-ervaring. Dit is de versie die ik voortaan ga bekijken. Als extra zit daar The Ultimate Hunter Edition als 2e schijf erbij. Gewoon lekker overslaan en in je speler stoppen voor de extra's.

    De nadelen zijn er dus maar na een tijdje zijn je ogen er toch aan gewend en als je door het DRN-geweld heen weet te kijken, heb je een leuke classic in 3D.

    Get to the choppaaaaaa!!!!

    8,2

  11. #5636

    Standaard

    Forbidden Planet (1956)

    Prachtig knullige sci-fi film met eigenlijk best een interessant verhaal over de “ID”. Maar toch vooral verbazingwekkend hoe “fout” de film is m.b.t. de man/vrouw relatie. De crew heeft nog maar net kennis gemaakt met de dochter van dr. Morbius of 1 van de crewleden hangt al zwijmelend rondom dit naïve wezen. De jaren 50 waren maar een vreemd tijdperk.

  12. #5637

    Standaard

    Carrie (1976)

    Jaren niet meer gezien, maar blijft één van de beste “serieuze” horrorfilms ooit. De mensen verantwoordelijk voor de casting verdienen een prijs.

  13. #5638

    Standaard

    The Town that Dreaded Sundown (2014) 3D

    3D m'n reet.

  14. #5639

    Standaard

    Charlies Angels 2019

    Wat een bout film. Ella Balinska (Jane) doet allerlei stunts die ik Tom Cruise zie doen. Kirsten Stewart (Sabina) probeert Cameron Diaz na te doen of te overtreffen en faalt totaal. Het enige lichtpuntje vond ik wel Patrick Stewart. En daar houdt het wel op.

  15. #5640

    Standaard

    Poeh, Rambo: Last Blood viel ook niet mee. Kort gezegd: wat een bout film. Gelukkig de laatste van de reeks, maar hij had eigenlijk bij de 4e (die wel te pruimen was) moeten stoppen. Knap dat je op die leeftijd nog zoveel kunt doen, absoluut, maar wat een slecht verteld verhaal. Een voorspelbare film hoeft zeker niet slecht te zijn, maar dit was wel heel erg. Op het moment dat je 'tunnels' hoort, weet je al genoeg. En als zijn nicht ook nog Mexico vermeld, dan weet je hoe het gaat eindigen. Je weet later zelfs specifiek hoe het gaat eindigen, omdat echt alle vallen die hij maakt, getoond worden. Dat haalt wel wat van de verrassing weg.... .

  16. #5641

    Standaard

    We hebben een nieuwe categorie nodig, zie ik: "Bout films". Of een nieuw topic: "Welke bout film heb je nu gekeken en waarom?"
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  17. #5642

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Poeh, Rambo: Last Blood viel ook niet mee. Kort gezegd: wat een bout film. Gelukkig de laatste van de reeks, maar hij had eigenlijk bij de 4e (die wel te pruimen was) moeten stoppen. Knap dat je op die leeftijd nog zoveel kunt doen, absoluut, maar wat een slecht verteld verhaal. Een voorspelbare film hoeft zeker niet slecht te zijn, maar dit was wel heel erg. Op het moment dat je 'tunnels' hoort, weet je al genoeg. En als zijn nicht ook nog Mexico vermeld, dan weet je hoe het gaat eindigen. Je weet later zelfs specifiek hoe het gaat eindigen, omdat echt alle vallen die hij maakt, getoond worden. Dat haalt wel wat van de verrassing weg.... .
    Recentelijk ook gezien, deel je mening grotendeels. Gelukkig zaten er nog wel een paar brute actiemomenten in waardoor het voor mij toch geen totale mislukking was. Je verwacht ook geen geweldig plot in een dergelijke film, maar gooi er dan gewoon nog wat meer actie in en wat minder "opbouw" van het verhaal.

  18. #5643

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    We hebben een nieuwe categorie nodig, zie ik: "Bout films". Of een nieuw topic: "Welke bout film heb je nu gekeken en waarom?"
    Haha, ja sorry, was een grapje van mij om het over te nemen .

  19. #5644

    Standaard

    Ik ben redelijk weggeblazen door Suddenly, Last Summer.

    De uitstekende blu-ray van Indicator/Powerhouse verzorgt een prima beeldkwaliteit door deze aangrijpende film. Over het plot ga ik niets vertellen, dat wist ik vooraf ook niet en dat is denk ik de beste manier om deze film voor de eerste keer te bekijken. Gebaseerd op een toneelstuk van Tenessee Williams, is het even wennen vanwege de poëtische, beschrijvende dialogen (zeker Hepburn is daar erg in bedreven, heel fraai om te zien), maar het verhaal is wel meteen pakkend. Taylor is zo goed!
    Het verhaal ontrafelt zich beetje bij beetje, met kleine hints hier en daar, waardoor je steeds meer wilt weten en verlangt naar het hele verhaal. Of je daar nog zo blij mee bent aan het einde laat ik even in het midden, maar het is werkelijk een fascinerende film.
    De extra's die ik tot nu toe heb gezien, zijn zeer de moeite waard. Daarin komt ook aan bod dat blijkbaar één van de grootste misverstanden (ook omdat het foutief in de credits staat) is dat Williams meegeschreven heeft aan de screenplay, terwijl dit niet zo was (die komt solo op naam van Gore Vidal).

    De LE is ondertussen uitverkocht zie ik, maar de reguliere is nog gewoon te koop (discs zijn hetzelfde, heb je alleen geen boekje en een andere keepcase). Grote aanrader!

  20. #5645

    Standaard

    The Killer of Dolls - Miguel Madrid - 1975

    Nu heb ik in de loop der jaren aardig wat gekke cultfilms gezien en dan wordt het toch wat lastiger om je echt weer te verbazen tijdens een film. Nou, dan is tijdens The Killer of Dolls toch weer aardig gelukt. Een film die me continue boeide. Het is een soort Spaanse Giallo maar ook weer niet. Het is namelijk geen mysterie. Wel zien we een idioot met een gek porseleinen masker en een zwarte pruik op moorden plegen. Dat vreemde heerschap heeft ook last van bizarre dromen. Het is dus een bizar en psychedelisch stukje cinema.

    Als kers op de taart heeft de film heerlijke muziek. Tel daarbij prachtige beelden van Barcelona in de jaren '70 op en ik geniet. Ik heb behoorlijk veel dvd's van Mondo Macabro maar dit is mijn eerste BluRay. Ik vind het een topper. Voor de avontuurlijke filmliefhebber.

    8.8

  21. #5646

    Standaard

    Colossal Youth - Pedro Costa - 2006

    In 2014 heb ik de boxset gekocht van Criterion met daarin de Fontainhas-trilogie. De eerste twee films, Ossos en Vanda's Room gaf ik allebei een 7,5. Vanda's Room was een taaiere zit maar evengoed fascinerend. Toch heeft het zes jaar geduurd voordat ik Colossal Youth opzette. En oef, dit was zwaar. De film duurt 156 minuten waarin we de hoofdpersoon gesprekken zien voeren met allerlei types in slecht verlichte kamertjes. Soms zit er een scene in met twee mensen in een kamer; de een ligt op bed, de ander kijkt tv. Er wordt niet gesproken. De klik kwam maar niet en de film begon me serieus tegen te staan. Toch wilde ik de film afkijken. Had ik meer geduld in 2014 of is dit gewoon een mindere film? Is mijn filmsmaak veranderd?

    Ik waardeer en ik begrijp de opzet van Pedro Costa maar ik kon er niet van genieten. Ik heb ook een 80 minuten durende docu gezien over de totstandkoming van de film. Ook tergend traag, veel stiltes en serieus kijkende mensen. Zware arthouse. Nu even niet misschien.

    5,5

  22. #5647

    Standaard

    Sinbad-trilogy

    Ik heb de box van Powerhouse/Indicator eindelijk afgekeken. Ik heb veel waardering voor het werk van Ray Harryhausen en dat was ook de voornaamste reden om de box aan te schaffen. Het blijft leuk om die stop-motion figuren te zien. De films echter hebben, voor mij, niet de tand des tijds doorstaan. Vrij knullig en kinderachtig. Ik ben ook niet zo'n liefhebber van acteurs die overduidelijk tegen een achtergrondscherm staan te acteren (met bijbehorend kleurverschil). Nee, niet echt mijn soort films.

  23. #5648

    Standaard

    Ik durf nu niet te zeggen welke BluRay ik vandaag besteld heb








    the Golden Voyage of Sinbad van Indicator

  24. #5649

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Ik durf nu niet te zeggen welke BluRay ik vandaag besteld heb








    the Golden Voyage of Sinbad van Indicator
    Al eens eerder gezien? Slecht zijn ze absoluut niet. 7th voyage vind ik de beste trouwens. Alleen vind ik ze erg braaf en een tikkeltje ouwbollig. Maar die stop-motion scenes zijn mooi om te zien. Het blijven klassiekers.

  25. #5650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Al eens eerder gezien? Slecht zijn ze absoluut niet.
    Zeker! Ik heb de DVD en ben de laatste tijd wat zaken aan het upgraden naar BR.

Pagina 226 van 235 EersteEerste ... 126176216222223224225226227228229230 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •