Pagina 233 van 235 EersteEerste ... 133183223229230231232233234235 LaatsteLaatste
De resultaten 5.801 tot 5.825 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5801

    Standaard The Lady (2011) (Blu-ray)

    Lady, The (A).jpg

    The Lady (2011)

    Verhaal:
    Film over het leven van Aung San Suu Kyi (Michelle Yeoh), een Myanmarese politica, leidster van de geweldloze beweging voor de mensenrechten en democratie in Myanmar (voorheen Birma) en winnares van de Nobelprijs voor de Vrede van 1991. De film verhaalt over de gebeurtenissen die plaatsvinden tussen 1988 en 1999. In 1988 verlaat Suu Kyi Oxford om haar zieke moeder te bezoeken in Birma, uiteindelijk zal ze daar ook blijven. Toen bij haar man, Dr. Michael Aris, die ze sinds 1995 niet meer had gezien, in maart 1999 in Engeland prostaatkanker werd vastgesteld, werd Suu Kyi voor de haast onmogelijke keuze geplaatst in Birma te blijven of hem op zijn laatste ziekbed te bezoeken, met het risico dat ze bij terugkeer niet meer in het land zou worden toegelaten.

    Wat vond ik ervan?
    Een prachtige en bij vlagen emotionele film, gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen en subliem in beeld gebracht door Luc Besson. Met name het acteerwerk van Michelle Yeoh is een genot om naar te kijken en zoveel beter dan wat ze in die merkwaardige film "Everything Everywhere All at Once" laat zien. Dit soort rollen past veel beter bij haar. Het gebeurt mij niet vaak dat ik een film in één keer uitkijk, maar deze film kon mij van begin tot eind boeien, ook vanwege de prachtige cinematografie. Kortom, een aanrader (voor wie van dit soort films houdt, natuurlijk).

    Film: 9,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #5802

    Standaard

    Die heb ik nog steeds op de plank liggen Marcel, binnenkort maar eens opzetten dan!

  3. #5803

    Standaard

    Scream 6 (3.5 ster van 5)
    De eerste 4 blijven mijn favorieten, maar deze was een paar klasses beter dan deel 5. Knap hoe ze toch weer een verrassende openingsscene hebben bedacht.

    5-25-77 (4 sterren van 5)
    Toen ik in 2006 hoorde dat deze film er aan zat te komen in 2007 wilde ik deze zo graag zien. Uiteindelijk zou het 16 jaar duren voordat dit mogelijk was aangezien de film meermaals werd uitgesteld. In 2017 was er een limited release in de USA, is de film op wat festivals te zien geweest.... en dat was het.

    De titel slaat op 25 mei 1977, de releasedag van Star Wars.
    De (deels autobiografische) film gaat over Patrick Read Johnson (die ook de regie deed) en speelt zich af in 1976 en 1977. Als 8 jarige zag Johnson 2001 in de cinema en raakte geobsedeerd door SciFi en VFX en begon zijn eigen amateurfilms te maken. Deze coming of age film laat dit zien én hoe hij als tiener Spielberg en Trumbull ontmoet en als een van de eersten een ruwe cut van Star Wars ziet (wat ook echt gebeurd is). Tel daarbij wat teenage drama op en je hebt een film die een schitterend tijdsbeeld geeft en een ware ode aan de pre-1977 SciFi cinema is.

    Als je niks hebt met (of afweet van) films als 2001 (waar enorm veel verwijzingen naar gemaakt worden, ook visueel en muzikaal), Silent Running, CE3K e.d. of de hele tijdsperiode zul je deze film denk ik niet 100% kunnen waarderen. Heb je dat wel dan is deze indie productie een must see.

    Leuk detail: de film is geproduceerd door de in 2018 overleden Gary Kurtz (Star Wars, Empire Strikes Back, Dark Crystal)

  4. #5804

    Standaard The 355 (2022)

    355, The (A).jpg

    The 355 (2022)

    Verhaal
    Een aantal vrouwelijke spionnen van verschillende agentschappen over de gehele wereld worden bij elkaar verzameld. Om een aanslag te voorkomen die de hele wereld in chaos zal veranderen, moeten ze hun geschillen opzij zetten, hun talenten optimaal benutten en samen zien te werken. Gaandeweg krijgen ze een steeds betere band met elkaar en gaan ze onder de codenaam '355' op missie om de aanslag te voorkomen.

    Beoordeling
    In scherpe tegenstelling tot de talrijke matige beoordelingen op het World Wide Web heb ik me juist uitstekend vermaakt met deze vlotte actiefilm, waarin nu eens niet spuuglelijke mannen, maar vijf knappe vrouwen de hoofdrol spelen en dat zeer verdienstelijk doen. Een soort Charlie's Angels 2.0. En dat Jessica Chastain één van de hoofdrollen speelt doet mij veel plezier. Natuurlijk, er zitten wat ongeloofwaardige scènes in, maar die vind je in iedere actiefilm. Wat bovendien helpt is dat de film op meerdere locaties speelt die fantastisch in beeld gebracht worden. Sowieso is deze Blu-ray een pareltje. Beeld en geluid zijn top, één van de beste Blu-rays die ik de laatste jaren heb gezien. Kom maar op met een vervolg en dat hoor je mij niet vaak zeggen, want actiefilms zijn niet bepaald mijn favoriete genre.

    Film: 8,5
    Beeld: 10
    Geluid: 10
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5805

    Standaard

    Het leuke van films die je een hele tijd niet hebt gezien opnieuw te kijken, is dat je vaak acteurs ziet die toen minder bekend waren en waarvan je niet meer mist dat ze meespeelden. Zo zat ik gisteren Royal Warriors (oftewel Wong ga jin si, de tweede film in de In The Line Of Duty reeks) te kijken en bijvoorbeeld Michelle Yeoh is dan natuurlijk wel bekend, maar ik zag opeens dat Hiroyuki Sanada (die echt in heel veel films en series meespeelt, zoals The Last Samurai, The Ring, The Wolverine, John Wick 4 etc) meedeed! Ik moest even goed kijken want hij heeft daar nog een jong koppie. Grappig hoor.


  6. #5806

    Standaard Westworld - Seizoen 2

    Westworld - Seizoen 2 (A).jpg

    Westworld: Seizoen 2 - The Door (2018)

    Het komt niet vaak voor dat ik een film of seizoen van een TV-serie niet afkijk, maar bij mij heeft het tweede seizoen van Westworld dat voor elkaar gekregen. Halverwege de vijfde aflevering ben ik ermee gestopt. Ik begon me steeds meer te ergeren aan het warrige en ingewikkelde 'verhaal' en de enorme hoeveelheid (onnodig) geweld die daarmee gepaard ging. Ik kon er soms geen touw aan vastknopen. Het verhaal ging ale kanten op, behalve de goede. En dat terwijl ik seizoen 1 met een 7,5 nog als zeer positief had beoordeeld. Maar met het tweede seizoen slaan de makers, bij mij in ieder geval, de plank volledig mis. Als ergernis de kop begint op te steken, moet je de film (of serie) uitzetten, is mijn gevoel. Ik wil niet zeggen dat ik dit tweede seizoen nooit meer een kans zal geven, maar voorlopig even niet. Seizoen 3, dat ik - helaas - ook op de plank heb liggen, zal daar voorlopig nog wel even blijven. Jammer.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  7. #5807

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Westworld - Seizoen 2 (A).jpg

    Westworld: Seizoen 2 - The Door (2018)

    Het komt niet vaak voor dat ik een film of seizoen van een TV-serie niet afkijk, maar bij mij heeft het tweede seizoen van Westworld dat voor elkaar gekregen. Halverwege de vijfde aflevering ben ik ermee gestopt. Ik begon me steeds meer te ergeren aan het warrige en ingewikkelde 'verhaal' en de enorme hoeveelheid (onnodig) geweld die daarmee gepaard ging. Ik kon er soms geen touw aan vastknopen. Het verhaal ging ale kanten op, behalve de goede. En dat terwijl ik seizoen 1 met een 7,5 nog als zeer positief had beoordeeld. Maar met het tweede seizoen slaan de makers, bij mij in ieder geval, de plank volledig mis. Als ergernis de kop begint op te steken, moet je de film (of serie) uitzetten, is mijn gevoel. Ik wil niet zeggen dat ik dit tweede seizoen nooit meer een kans zal geven, maar voorlopig even niet. Seizoen 3, dat ik - helaas - ook op de plank heb liggen, zal daar voorlopig nog wel even blijven. Jammer.
    Ik stop tegenwoordig ook sneller met series. Voorheen dacht ik: dat kijk ik nog wel af, maar dat is eigenlijk zo zonde van je tijd. Natuurlijk moet je sommige series ook een kans geven, maar soms zie je al snel dat de stijl of acteurs van een serie niets voor jou zijn.
    Zo begonnen wij laatst met Animal Kingdom (toch 6 seizoenen van), maar na 1 deel wisten we al dat het niets voor ons was; irritante (en soms slechte) acteurs, nep stoere jongens etc. Dan maar op zoek naar iets nieuws.

    Dat is trouwens wel een groot voordeel van streamen Marcel , je zit nu bijvoorbeeld met een paar seizoenen waar je niets aan hebt.

  8. #5808

    Standaard John Fogerty: The Long Road Home - In Concert (DVD, 2006)

    Fogerty, John - The Long Road Home (A).jpg

    John Fogerty: The Long Road Home - In Concert (DVD, 2006)

    Tracks:
    01. Travelin' Band
    02. Green River
    03. Who'll Stop The Rain
    04. Blue Moon Nights
    05. Lodi
    06. Lookin' Out My Backdoor
    07. Hot Rod Heart
    08. Rambunctious Boy
    09. She's Got Baggage
    10. Born On The Bayou
    11. Bootleg
    12. Run Through The Jungle
    13. Deja Vu
    14. Have You Ever Seen The Rain
    15. Tombstone Shadow
    16. Keep On Chooglin'
    17. Sweet Hitch Hiker
    18. Hey Tonight
    19. Down On The Corner
    20. Center Field
    21. Up Around The Bend
    22. The Old Man Down The Road
    23. Fortunate Son
    24. Bad Moon Rising
    25. Rockin' All Over The World
    26. Proud Mary

    Bespreking
    Dit is nu echt (rock)muziek in zijn zuiverste vorm. Nergens een computer te zien, alleen veelzijdige muzikanten die weten hoe je een instrument moet bespelen en dat dan ook met volle overgave doen. Het plezier spat ervan af. Het optreden van John Fogerty zelf is wat wisselvallig: de bekende nummers uit zijn Creedence Clearwater Revival (CCR) periode dragen overduidelijk dit optreden, zijn eigen solonummers komen wat minder goed uit de verf. Opvallend is verder dat de nummers allemaal vrij kort zijn, zo rond de 3 minuten. In anderhalf uur worden er dan ook maar liefst 26 doorheen gejaagd. Opvallend: hun grootste hit, Suzie Q., ontbreekt hierbij. En waarom John Fogerty na ieder nummer van (elektrische) gitaar wisselt kan ik niet helemaal volgen.

    De DTS 5.1 track is erg goed, met een vol geluid en genoeg details. Over de beeldregistratie ben ik wat minder te spreken. Ook hier weer veel handheld-camera’s die moeite hebben met scherpstellen en onnodig veel beeldwisselingen. Het is overduidelijk dat dit concert niet achteraf in de montagekamer op beeld is gezet, maar dat het onversneden op de DVD is geplaatst. Jammer. Dat had vele matige beelden kunnen voorkomen.

    Film: 7,0
    Beeld: 7,0
    Geluid: 8,5
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  9. #5809

    Standaard

    The Continental op prime.

    Ik kon er wel van genieten. Zeker de laatste aflevering
    De telefooncel scene, en catfight op het dak als uitschieters.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  10. #5810

    Standaard Billy Joel: Live at Yankee Stadium (1990) (DVD)

    Joel, Billy - Live At Yankee Stadium (A).jpg

    Billy Joel: Live at Yankee Stadium (1990)

    Deze DVD uit 2008 bevat een registratie van een concert dat Billy Joel in 1990 gaf in het Yankee Stadium in New York. Op de DVD staan de volgende nummers (en dus niet het complete concert):

    - Storm Front
    - I Go To Extremes
    - Scenes From An Italian Restaurant
    - The Downeaster "Alexa"
    - Pressure
    - New York State Of Mind
    - We Didn't Start The Fire
    - Shout
    - That's Not Her Style
    - Miami 2017 (Seen The Lights Go Out On Broadway)
    - A Matter Of Trust
    - Piano Man

    De beeldkwaliteit is ronduit teleurstellend voor een DVD. Het beeld is niet scherp, met een zwak contrast, kortom: VHS-kwaliteit. Zal vermoedelijk te maken hebben met de kwaliteit van het bronmateriaal uit 1990.

    De manier waarop het concert in beeld gebracht is, is echter een complete aanfluiting: erg rommelig, met veel zwabberige handheld camera’s en veel te veel beeldwisselingen. Wanneer begrijpen regisseurs van dit soort concerten nu eens dat de dynamiek van het podium moet komen en niet van de camera’s? Het lijkt soms wel of ze willekeurige bezoekers een camera in de hand gedrukt hebben met het verzoek of ze ook een stukje willen filmen: “En waar is dit knopje voor? O, shit, nu staan mijn voeten er op. Even kijken hoor. O, dat is het achterhoofd van de mensen voor mij. En hoe hou je deze camera stil? En hoe stel je scherp? Mag ik ook het podium oplopen om van dichtbij een opname te maken?” Zoiets. Amateuristisch geklungel. Jammer. Gelukkig is de geluidskwaliteit wel aardig in orde. De Dolby Digital 5.1-track klinkt vol en met redelijk wat detaillering.

    Nee, geen aanrader deze DVD, misschien alleen voor verstokte Billy Joel-fans.

    Film: 4,0
    Beeld: 4,0
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #5811

    Standaard Cyndi Lauper: Live... At Last (2004) (DVD)

    Lauper, Cyndi - Live At Last (A).jpg

    Cyndi Lauper: Live... At Last (2004)

    At Last
    Stay
    I Drove All Night
    If You Go Away
    All Through The Night
    Walk On By
    Don't Let Me Be Misunderstood
    She Bop
    Sisters Of Avalon
    Change Of Heart
    True Colors
    Shine
    It's Hard To Be Me
    Money Changes Everything
    Unchained Melody
    Time After Time
    Girls Just Want To Have Fun

    Ik had deze DVD al een hele tijd in de kast liggen, maar om wat voor reden dan ook nooit bekeken, dus ik wist niet precies wat ik moest verwachten. Wat kun je dan soms verrast worden! Wat een geweldig optreden is dit! Cyndi Lauper is soms zo gek als een deur en doet ook zo, maar laat ook een heel andere kant van zichzelf zien. Nooit geweten dat zij over zo’n fantastische stem bezit. Dit optreden is een mix van eigen succesnummers en covers van andere bekende songs. Luister eens naar haar versie van At Last of If You Go Away (Ne me quitte pas). Zo mooi, echt kippenvel! Tussen de nummers door vertelt ze over haar leven en met name haar jeugd in Long Island, New York. Ze klimt op stellages, loopt tijdens het zingen het publiek in en gaat languit op hun schoot liggen. Anno 2004 kon dat kennelijk nog. Er is geen mobieltje te zien, iedereen komt voor haar en haar muziek, en niet voor zichzelf. Haar interactie met het publiek is sowieso geweldig, doorspekt met humor (zo kan het dus ook, Beyonce!). Natuurlijk zijn niet alle uitvoeringen even geslaagd en geeft ze haar eigen songs soms een nieuwe vocale en/of instrumentele interpretatie mee, maar wat maakt dat uit? Het enthousiasme en plezier spat van dit optreden af, mede ook omdat er gewoon echt muziek gemaakt wordt. Er komt geen computer of wat voor elektronisch muziekinstrument ook aan te pas.

    Het concert wordt zeer aangenaam in beeld gebracht, zoals het hoort: stabiele shots, gedoseerde camerawisselingen, prima mix van close-ups en totaalbeeld. Kortom: niets op aan te merken.

    Het beeld van deze DVD is zeer goed: scherp, kleurrijk en weinig ruis. Het Dolby Digital 5.1 geluidsspoor klinkt vol en gedetailleerd, niets op aan te merken. De Nederlandse ondertiteling verschijnt alleen bij de gesproken passages, er worden geen songteksten getoond.

    Film: 9,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,5
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #5812

    Standaard

    Totally Killer (2023)

    Kruis Halloween (of Scream, of een andere slasher met een gemaskerde moordenaar) met Back to the Future en je hebt Totally Killer.
    Helaas heeft deze niet de klasse van bovenstaande titels, bevat het een van de meest ongeloofwaardige tijdmachines die ooit in een film te zien zijn geweest en de acteerprestaties zijn ook niet altijd geweldig..... ondanks dit (en het feit dat het er als een TV film uit ziet) toch wel vermakelijk als je van "wie zit er achter het masker" houdt.
    Voor een horror overigens totaal niet eng. In dit genre vond ik Happy Death Day beter.


  13. #5813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Totally Killer (2023)

    Kruis Halloween (of Scream, of een andere slasher met een gemaskerde moordenaar) met Back to the Future en je hebt Totally Killer.
    Helaas heeft deze niet de klasse van bovenstaande titels, bevat het een van de meest ongeloofwaardige tijdmachines die ooit in een film te zien zijn geweest en de acteerprestaties zijn ook niet altijd geweldig..... ondanks dit (en het feit dat het er als een TV film uit ziet) toch wel vermakelijk als je van "wie zit er achter het masker" houdt.
    Voor een horror overigens totaal niet eng. In dit genre vond ik Happy Death Day beter.
    Inderdaad een hele vermakelijke film. Alles wat met de tijdmachine te maken heeft moet je gewoon slikken en langs je heen laten gaan, dan blijft er genoeg leuks over. Zeker steeds het commentaar van Jamie over opmerkingen/acties die 'niet meer zouden kunnen' in deze tijd, waren erg leuk. En het overacting van sommigen paste precies bij de film. Aanrader!

  14. #5814

    Standaard National Lampoon's Animal House (1978) (4K Ultra HD)

    Animal House (4K) (steelbook) (A).jpg

    National Lampoon's Animal House (1978) (4K)

    Zo zeg, wat een ongelooflijk tegenvaller was deze film. Zelden een grappig bedoelde film gezien die gewoon niet grappig was. Anderhalf uur Amerikaanse studentikoze onderbroekenlol waar ik geen moment om heb kunnen lachen. De irritantste van het stel was wel John Belushi. Werkelijk de meest infantiele acteur die Hollywood ooit gekend heeft. Zijn rol in '1941' was al net zo hemeltergend slecht. Jammer, met een 7,4 score op IMDb had ik toch veel meer van deze film verwacht. Helaas. Kennelijk niet mijn genre.

    De 4K-uitgave zal ongetwijfeld beter zijn dan de Blu-ray, maar het is absoluut geen demomateriaal. Het UHD-beeld heeft last van dezelfde manco's waar meer UHD-versies aan lijden: te donker, onnatuurlijke oversaturatie van primaire kleuren als rood, blauw en groen, oranje huidtinten enz. De scherpte is verder wel OK, maar niet baanbrekend. Kortom, als 4K-versie nogal tegenvallend, maar misschien mag je van zo'n gedateerde film ook niet veel meer verwachten.

    Film: 4,0
    Beeld UHD: 7,0
    Geluid: 7,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  15. #5815

    Standaard

    No Time To Die

    1.5 / 5
    Dik 2,5 uur lang in een bleke, depressieve productie de karaktermoord van een geliefd filmpersonage aanschouwen.

    (om het toch nog positief te houden (rogue ): afgelopen week de 4 Craig Bonds die ik al gezien had herbekeken: Casino Royale (4.5/5), Quantum of Solace (3/5), Skyfall (4/5) en Spectre (3.5/5))

  16. #5816

    Standaard

    IMG_0983.jpg
    The Mangler (1995)

    Een film die soms poëtisch is, dan weer filosofisch, dan weer indringend. De filmt stelt belangrijke vragen over het leven, het universum, liefde en de dood. Aan de kijker de taak om antwoorden te vinden.

    Nee, grapje. Een horrorfilm gebaseerd op een Stephen King verhaal met Robert - Freddy Krueger - Englund over een industriële waspers die bezeten is door een demoon en menselijke offers nodig heeft.

    Je wordt er niet slimmer van, maar een grappig tussendoortje is het wel.

  17. #5817

    Standaard Alita: Battle Angel (2019) | 3D Blu-ray

    Alita Battle Angel (4K-3D) (A).jpg

    Alita: Battle Angel (3D) (2019)

    Soms is er een film waar je eigenlijk niets van verwacht en die je dan toch verrast. Zo’n film is voor mij ‘Alita: Battle Angel’. Niet direct een film die bij mij ‘past’, maar waar ik wel nieuwsgierig naar was, vooral ook omdat James Cameron bij de productie betrokken is geweest.
    Vanaf de eerste minuten was ik aangenaam verrast. Dit is een razendknap gemaakte film met een hoog tempo waarbij ik me geen minuut verveeld heb. Ik heb de film – natuurlijk - in de 3D-versie bekeken en die is werkelijk verbluffend goed. Cameron heeft op dat gebied natuurlijk ruimschoots zijn sporen verdiend en laat dat hier ook zien. Cinematografisch ziet de film er sowieso geweldig uit: scherp, met fantastische kleuren en een fenomenaal contrast. Veel beter krijg je het niet. Het verhaal zit goed in elkaar, maar ontspoort alleen wanneer de zoveelste overbodige Transformer-achtige ‘bad guy’ ten tonele verschijnt, iets waaraan ik mij in ‘Avatar’ ook mateloos gestoord heb. Maar voor de rest heb ik mij prima vermaakt met deze film.

    Film: 8,5
    Beeld (3D): 10
    Geluid: 9
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #5818

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht

    Alita: Battle Angel (3D) (2019)

    Soms is er een film waar je eigenlijk niets van verwacht en die je dan toch verrast. Zo’n film is voor mij ‘Alita: Battle Angel’. Niet direct een film die bij mij ‘past’, maar waar ik wel nieuwsgierig naar was, vooral ook omdat James Cameron bij de productie betrokken is geweest.
    Vanaf de eerste minuten was ik aangenaam verrast. Dit is een razendknap gemaakte film met een hoog tempo waarbij ik me geen minuut verveeld heb. Ik heb de film – natuurlijk - in de 3D-versie bekeken en die is werkelijk verbluffend goed. Cameron heeft op dat gebied natuurlijk ruimschoots zijn sporen verdiend en laat dat hier ook zien. Cinematografisch ziet de film er sowieso geweldig uit: scherp, met fantastische kleuren en een fenomenaal contrast. Veel beter krijg je het niet. Het verhaal zit goed in elkaar, maar ontspoort alleen wanneer de zoveelste overbodige Transformer-achtige ‘bad guy’ ten tonele verschijnt, iets waaraan ik mij in ‘Avatar’ ook mateloos gestoord heb. Maar voor de rest heb ik mij prima vermaakt met deze film.

    Film: 8,5
    Beeld (3D): 10
    Geluid: 9
    Vergeet niet een (groot) deel van de eer aan Rodriguez te geven als regisseur. Deze film is qua 3D inderdaad een topper trouwens. Wel erg jammer dat het tweede deel er niet van gekomen is.

  19. #5819

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Vergeet niet een (groot) deel van de eer aan Rodriguez te geven als regisseur. Deze film is qua 3D inderdaad een topper trouwens. Wel erg jammer dat het tweede deel er niet van gekomen is.
    We kunnen altijd hopen: https://collider.com/alita-battle-angel-2-jon-landau/

  20. #5820

    Standaard The Dressmaker (2015)

    Dressmaker, The (A).jpg

    The Dressmaker (2015)

    Op de valreep van 2023 dit Australische pareltje uit 2015 gezien, onlangs voor slechts 3 euro meegenomen uit de plaatselijke kringloopwinkel. Nu moet ik toegeven: bijna iedere film waarin Kate Winslet meedoet vind ik een plezier om naar te kjken, maar dit is wel weer een hele sterke.

    Het verhaal
    De succesvolle mode-ontwerperster Tilly Dunnage (Kate Winslet) keert na jaren terug naar haar geboorteplaats Dungatar, een afgelegen, stoffig dorpje in Australië, om daar de waarheid te achterhalen over een traumatische gebeurtenis uit haar jeugd. Maar zowel haar moeder Molly (Judy Davis) als de bewoners van het dorpje, waar roddel en achterklap regeert, blijken niet van plan het haar gemakkelijk te maken.

    De film heeft de ideale lengte van bijna 2 uur en je kijkt voortdurend met verwondering naar de loop van het verhaal. Dan is het weer tragisch / dramatisch, dan weer komisch, en je vraagt je voortdurend af: hoe gaat dit aflopen? Het einde zal ik niet verklappen, dat moeten jullie zelf maar gaan zien. Kate Winslet en ook Judy Davis, als haar moeder, leveren puike acteerprestaties af.

    De film zelf is ook visueel zeer aantrekkelijk vormgegeven en profiteert volledig van de ideale beeldverhouding van 2.39:1, nog altijd mijn favoriete filmformaat. De manier waarop het Australische landschap, de dorpse omgeving en de vele interieurs in beeld worden gebracht zijn een lust voor het oog: kleurrijk, contrastrijk en haarscherp, beter kan haast niet. De film krijgt zonder meer een prominente plaats in mijn collectie en zal ik ooit zeker nog eens gaan kijken. Benieuwd of ik hem dan nog net zo goed vind.

    Film: 9
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #5821

    Standaard

    Toch even een waarschuwing plaatsen voor deze film.

    Wat een zoutloze slechte film was dit. Kevin Hart als inspirerende redelijke serieuze leider van een bende die heists uitvoert, wat klopt er hier niet. Zo is er meer dat je hoofdschuddend aankijkt: Vincent d'Onofrio is zogenaamd een meester in vermommen maar leg mij ,aar uit wat hij zo goed doet, Gugu Mbatha-Raw heeft de hele film door maar 2 uitdrukkingen op haar gezicht en Ursula Corberó (Tokio uit La Casa de Papel) doet voor spek en bonen mee. Alleen Billy Magnussen is wel aardig op zijn plaats. Elk cliché wordt erbij gehaald en zogenaamde flitsende actiescenes zouden de film beter moeten maken. Neem daarbij dat het einde erg voorspelbaar is en dat je werkelijk elke 'twist' ziet aankomen.

    Normaal gesproken besteed ik mijn tijd hier liever aan films en series die ik wel leuk vond, maar als ik 1 persoon kan behoeden voor deze film, dan is dit stukje al de moeite waard. Want wat is dat toch met die big budgetfilms van de streamingdiensten die zo fout kunnen gaan? Laatst nog Heart Of Stone met Gil Gadot, Ghosted met Chris Evans en Ana de Armas, ook zo slecht....


  22. #5822

    Standaard The Avengers - Seizoen 5 (1967) (Blu-ray)

    Avengers, The - Seizoen 5 (UK) (A).jpgAvengers, The - Seizoen 5 (UK) (B).jpg

    The Avengers - Seizoen 5 (1967) (Blu-ray)

    Wat een geweldige nostalgische 'trip down memory lane' was dit vijfde seizoen van de Britse TV-serie "The Avengers", in Nederland beter bekend onder de naam "De Wrekers". Heerlijke absurde verhalen die soms doen denken aan series als "The Prisoner" en "Doctor Who". Natuurlijk, de ene aflevering is beter dan de andere, maar over het geheel gezien was dit genieten geblazen. Hoewel "De Wrekers" in de jaren 60 door diverse duo's vertolkt zijn is de combinatie van Patrick MacNee als John Steed en Diana Rigg als Mrs. Emma Peel voor mij toch wel de beste. De chemie tussen de twee spat werkelijk van het scherm! Jammer dat er met dit duo maar twee seizoenen zijn gemaakt. Ook leuk is om in de bijrollen tal van acteurs te zien, die later beroemd geworden zijn.

    Seizoen 5 is het eerste seizoen van "The Avengers" dat in kleur is opgenomen en uitgezonden. Studio Canal heeft van de seizoenen 4, 5 en 6 drie prachtige Blu-ray-uitgaven uitgebracht. Het beeld van seizoen 5 is zeer goed: scherp, prachtige, felle kleuren en een prettige hoeveelheid, maar niet storende ruis in het beeld. Bovendien worden de 24 afleveringen over 7 schijven verdeeld. Zo hoort het. Ook de hoeveelheid bonusmateriaal is indrukwekkend.

    Ik kijk nu al uit naar de seizoenen 4 en 6!

    Film: 9,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 6,5
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  23. #5823

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Avengers, The - Seizoen 5 (UK) (A).jpgAvengers, The - Seizoen 5 (UK) (B).jpg

    The Avengers - Seizoen 5 (1967) (Blu-ray)

    Wat een geweldige nostalgische 'trip down memory lane' was dit vijfde seizoen van de Britse TV-serie "The Avengers", in Nederland beter bekend onder de naam "De Wrekers". Heerlijke absurde verhalen die soms doen denken aan series als "The Prisoner" en "Doctor Who". Natuurlijk, de ene aflevering is beter dan de andere, maar over het geheel gezien was dit genieten geblazen. Hoewel "De Wrekers" in de jaren 60 door diverse duo's vertolkt zijn is de combinatie van Patrick MacNee als John Steed en Diana Rigg als Mrs. Emma Peel voor mij toch wel de beste. De chemie tussen de twee spat werkelijk van het scherm! Jammer dat er met dit duo maar twee seizoenen zijn gemaakt. Ook leuk is om in de bijrollen tal van acteurs te zien, die later beroemd geworden zijn.

    Seizoen 5 is het eerste seizoen van "The Avengers" dat in kleur is opgenomen en uitgezonden. Studio Canal heeft van de seizoenen 4, 5 en 6 drie prachtige Blu-ray-uitgaven uitgebracht. Het beeld van seizoen 5 is zeer goed: scherp, prachtige, felle kleuren en een prettige hoeveelheid, maar niet storende ruis in het beeld. Bovendien worden de 24 afleveringen over 7 schijven verdeeld. Zo hoort het. Ook de hoeveelheid bonusmateriaal is indrukwekkend.

    Ik kijk nu al uit naar de seizoenen 4 en 6!

    Film: 9,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 6,5
    Seizoen 4 en seizoen 6 zijn nu in aanbieding bij amazon.de Marcel.
    Laatst aangepast door rogue : 06-02-2024 om 16:35

  24. #5824

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Seizoen 4 en seizoen 6 zijn nu in aanbieding bij amazon.de Marcel.
    Dank voor de tip, maar ik heb de Engelse versies enige tijd geleden al gekocht bij Amazon NL, voor 36 euro per stuk, zonder verzendkosten. Van die paar euro's prijsverschil (incl. verzendkosten bij amazon.de) kan ik niet wakker liggen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  25. #5825

    Standaard Around the World in 80 Days (1956) (DVD)

    Around The World In 80 Days (A).jpg

    Around the World in 80 Days (1956) (DVD)

    Verhaal
    Phileas Fogg (David Niven) is het toonbeeld van de Engelse gentleman, dat betekent dus dat stiptheid en correctheid bovenaan in zijn woordenboek staan. Spijtig genoeg lijkt het bijna onmogelijk een butler te vinden die deze opinies deelt, bijgevolg wordt er nog maar eens van butler gewisseld door Fogg. De nieuwe kracht luistert naar de naam Passepartout (Cantinflas) en lijkt eindelijk datgene te zijn wat Fogg er van verwacht.
    Iets later wordt er bij de Bank of England een serieuze overval gepleegd, 50.000 pond werd ontvreemd. Fogg en zijn collega’s aristocraten zijn geshockeerd dit te vernemen tijdens één van hun wekelijkse bijeenkomsten in de Reform club. Een club waartoe alleen de meest respectabele gentlemens toegelaten worden.
    In de daarop volgende discussie maakt Fogg echter de fout te beweren dat hij met gemak in 80 dagen de hele wereld kan rondreizen. Zijn vrienden nemen hem echter wat te serieus en dagen hem uit om die reis ook wel degelijk te realiseren. Wanneer hij daarin slaagt, zal hij 20.000 pond rijker zijn. Zonder twijfel neemt Fogg de uitdaging aan, waarna hij zich naar huis spoedt om de nodige voorbereidingen te maken. Passepartout schrikt zich echter een hoedje wanneer hij verneemt dat hij welgeteld 15 minuten de tijd heeft om in te pakken.
    Sommigen zien het plotse vertrek van Fogg echter als een ontsnappingsplan. Mr. Fix (Robert Newton) van de Yard denkt namelijk dat Phileas achter de overval op de Bank of England zit. Bijgevolg zet Mr. Fix verbeten de achtervolging in, in de hoop met de hulp van de Britse autoriteiten, verspreidt over de hele wereld, Fogg te kunnen arresteren.

    Van alle films en TV-series die van dit boek van Jules Verne zijn gemaakt is deze toch wel verreweg de leukste. De locaties, de humor, de personages, alles klopt, al volgt de film lang niet altijd precies het oorspronkelijke verhaal. De cinematografie is gewoonweg prachtig en het is een verademing om weer eens een film zonder CGI te zien. Deze DVD-uitgave is sowieso een pareltje: ik heb zelden een DVD gezien waarvan het beeld zo scherp, kleurrijk en contrastrijk is. Wat bovendien helpt is dat Warner Bros. deze lange film (2 uur 55 min.) over twee schijven heeft verdeeld. Ook het geluid stelt absoluut niet teleur voor een film uit 1956. Een top-uitgave, en dat vinden ze ook bij DVDInfo.

    Film: 9
    Beeld: 10
    Geluid: 8
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 233 van 235 EersteEerste ... 133183223229230231232233234235 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •