Pagina 97 van 237 EersteEerste ... 478793949596979899100101107147197 ... LaatsteLaatste
De resultaten 2.401 tot 2.425 van 5903 worden weergegeven.
  1. #2401

    Standaard

    Deze week afgekeken:

    Glee - seizoen 3
    Een stuk beter dan het mindere tweede seizoen, vond het `t beste seizoen tot nu toe. Zit wat meer "drama" in en de liedjes keuze is heel erg goed: ze worden goed vertolkt maar passen vooral ook tekstueel erg goed bij de verhaallijnen. Het wordt steeds beter, nog steeds een leuke serie.

    8,3/10

    En vanmiddag gekeken:
    Double Indemnity
    De moeder der films noir, ziet ie er nu via de Masters of Cinema blu-ray beter uit dan ooit te voren. Door de prachtige nieuwe transfer (met een mooie hoeveelheid grain) komt het spel van licht en schaduw nog beter tot z`n recht en krijgt de film nog meer sfeer.
    De film zelf blijft natuurlijk van buitengewone klasse met het verhaal dat bijna in één grote flashback wordt verteld waarin Barbara Stanwyck de show steelt.
    Een essentiële aanschaf, deze Masters of Cinema blu-ray.

    9,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  2. #2402

    Standaard

    Ik heb er op 1 hele week True Blood 4 doorgejaagd. In tegenstelling tot seizoen 3 was hier het verlangen om er "toch nog maar eentje te kijken" te groot...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #2403

    Standaard

    Vandaag o.a The Amazing Spiderman gezien.

    Ik vond het echt een leuke film, en 3D zag er goed uit.

    Heb hem gezien in Imax 3D in Eindhoven.

    Ik vond de hoofdrolspeler beter dan Tobey van de vorige trilogie, en de nieuwe film beter dan de voorgaande trilogie samen.

    Overigens wel leuk om een film over spiderman te laten regisseren door een regisseur die van zijn achternaam Webb heet .

    Maar de film is echt top.

    Ik ga er zeker nog een keer naar toe.

  4. #2404

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Vandaag o.a The Amazing Spiderman gezien.

    Ik vond het echt een leuke film, en 3D zag er goed uit.

    Heb hem gezien in Imax 3D in Eindhoven.

    Ik vond de hoofdrolspeler beter dan Tobey van de vorige trilogie, en de nieuwe film beter dan de voorgaande trilogie samen.

    Overigens wel leuk om een film over spiderman te laten regisseren door een regisseur die van zijn achternaam Webb heet .

    Maar de film is echt top.

    Ik ga er zeker nog een keer naar toe.
    Wat is er dan exact beter aan de film en aan de hoofdrolspeler?
    Is het niet gewoon hetzelfde saaie originverhaal en dan een ander plot erbij?

  5. #2405

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Wat is er dan exact beter aan de film en aan de hoofdrolspeler?
    Is het niet gewoon hetzelfde saaie originverhaal en dan een ander plot erbij?
    Nou die andere had soms naar mijn gevoel wat komedie fragmenten (met die baas van de krant, zijn screentijd).

    Verder zegt mijn gevoel dat het verhaal gewoon meer de realistische kant uit is gegaan, en is de hoofdrolspeler meer geschikt dan Tobey.

    Er wordt niet gefocust op zijn rol als superheld, maar meer als gewoon mens, op zijn schooltijd bv, en hoe hij met zijn krachten omgaat.

    Samenvattend pakt deze me meer dan de voorgaande films bij elkaar.

  6. #2406

    Standaard

    Tsja, dat realistische... In hoeverre kun je van realistisch spreken als je een pratende lizzard opvoert in een film. En dat omgaan met krachten enzo: daar gingen de vorige films ook over.

    Misschien hebben ze het geheel gewoon donkerder gemaakt (hoop ik dan). Voor de rest lijkt het weer een herhaling van zetten. Maar goed: ik was ook absoluut niet onder de indruk van de trailer (bijv die truc met een afbrekende antenne hebben we ook al eerder gezien in een andere vorm, weer die originstory, weer een overvloed aan CGI die je duidelijk kunt zien).
    Goed, ik zal hem zeker nog wel een keer zien maar ik heb er niet al te hoge verwachtingen van. Het ruikt teveel naar Superman Returns (meer van hetzelfde en het voegt niets toe).

  7. #2407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Rijkers Bekijk bericht
    Tsja, dat realistische... In hoeverre kun je van realistisch spreken als je een pratende lizzard opvoert in een film. En dat omgaan met krachten enzo: daar gingen de vorige films ook over.

    Misschien hebben ze het geheel gewoon donkerder gemaakt (hoop ik dan). Voor de rest lijkt het weer een herhaling van zetten. Maar goed: ik was ook absoluut niet onder de indruk van de trailer (bijv die truc met een afbrekende antenne hebben we ook al eerder gezien in een andere vorm, weer die originstory, weer een overvloed aan CGI die je duidelijk kunt zien).
    Goed, ik zal hem zeker nog wel een keer zien maar ik heb er niet al te hoge verwachtingen van. Het ruikt teveel naar Superman Returns (meer van hetzelfde en het voegt niets toe).
    De andere waren meer Cartoonesk, deze wat serieuzer van aard, dus wat dat betreft een verbetering.

    En de acteur is ook vele malen beter dan Tobey.

  8. #2408

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    en de nieuwe film beter dan de voorgaande trilogie samen.
    Pfft... Spider-Man 2 alléén al slingert cirkels om deze 'reboot' heen.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  9. #2409

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Pfft... Spider-Man 2 alléén al slingert cirkels om deze 'reboot' heen.
    Voor jou wel, voor mij niet.

    Ieder zijn favoriet.

  10. #2410

    Standaard

    Vandaag met moeders naar 2001: A Space Odyssey geweest, in combinatie met de Stanley Kubrick expositie...heerlijke dag geweest!



    Wel opvallend/teleurstellend dat er amper 10 mensen op deze geweldige film waren afgekomen. Zo'n film op het grote scherm was een bijzondere beleving en een reisje naar Amsterdam waard. Dat zouden meer mensen moeten doen

    Laatst aangepast door BigLebowski : 29-06-2012 om 21:30
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  11. #2411

    Standaard

    Ice Age 4: Continental Drift. Eindelijk ook eens een "grote" cinemarol voor Peter Dinklage, en me herhaaldelijk bescheurd met de sarcastische commentaaren van Granny.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  12. #2412

    Standaard



    You've Got Mail (1998)

    Medium: Blu-ray
    Uitgave: US, met NL-ondertitels (regiovrij)

    Film: 7,5
    Beeld: 7,5 - 8,0
    Geluid: 7,0
    Extra's: 9,0 (bevat o.a. bonus-DVD "Shop Around The Corner" (1940))

  13. #2413

    Standaard

    Collateral (2004)

    Michael Mann op z'n best. Fantastische sfeervolle film.

    8.5/10

  14. #2414

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Vandaag met moeders naar 2001: A Space Odyssey geweest, in combinatie met de Stanley Kubrick expositie...heerlijke dag geweest!



    Wel opvallend/teleurstellend dat er amper 10 mensen op deze geweldige film waren afgekomen. Zo'n film op het grote scherm was een bijzondere beleving en een reisje naar Amsterdam waard. Dat zouden meer mensen moeten doen

    Heb je nog nieuwe dingen kunnen ontdekken nu je hem op het witte doek hebt mogen bewonderen?

  15. #2415

    Standaard

    Na het zien van Werckmeister Harmonies kan ik alleen dit nog aanhoren.

  16. #2416

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marc T. Bekijk bericht
    Heb je nog nieuwe dingen kunnen ontdekken nu je hem op het witte doek hebt mogen bewonderen?
    Nieuwe dingen niet - ik heb hem inmiddels al meerdere malen gezien - maar de beleving was wel anders dan thuis, veel intenser. Dat vond ik wel een verschil en meerwaarde. Verder blijft deze film natuurlijk op tal van terreinen bijzonder en knap gemaakt, en biedt hij nog steeds volop stof tot nadenken en discussie.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #2417

    Standaard

    Taxi Driver (1976) Blu-ray

    Vorig jaar pas voor het eerst gezien (download) en afgelopen zaterdag eindelijk op blu-ray. Een bijzondere film noir die de grauwe jaren 70 van New York goed laat zien (totaal anders dan het flashy van nu). Een film met een rustig, laag tempo met nachtelijke jazzy muziek en een meesterlijk rol van Robert DeNiro. Een film waarbij ik na afloop volledig ontspannen was en de hele film bleef boeien.

    8,4/10

    Captain America - The First Avenger (2011) Blu-ray

    Dit was voor mij de introductie naar de losstaande Avenger-films en de reden om ook de andere films te checken (IM 1 en 2 super!, Thor behoorlijk niks, Incredible Hulk nog niet gezien). Want deze film vond ik de eerste keer erg meevallen en nu de tweede kijkbeurt op blu-ray was nog wat beter.
    In de laatste scene 70 jaar later (het futuristische Times Square) stappen ze zo The Avengers binnen.

    7,5/10

  18. #2418

    Standaard

    The Amazing Spider-Man

    Simpel: zo had de eerste spiderman moeten zijn!

    8/10

  19. #2419

    Standaard

    Womb (2010)

    Bijzondere film die ik niet voor een tweede keer zal gaan kijken. De regisseur probeert te artistiek over te komen en zorgt ervoor dat veel scènes simpelweg te lang duren. Het feit dat de hoofdpersoon (Eva Green) een verwerpelijke beslissing neemt is niet alledaags, en hoe het verhaal zich ontvouwt is al helemaal niet alledaags. 5/10.

  20. #2420

    Standaard

    Bron/Broen (The Bridge)
    Vorige week de eerste aflevering gezien, gisteren en eergisteren de andere 9 afleveringen van een uur gezien. Je kunt dus wel rustig zeggen dat `t een goede en verslavende serie is.
    Op een brug waarop de grens tussen Denemarken en Zweden wordt een lijk gevonden. Het ligt precies op de grens, de helft ligt in Denemarken en de helft in Zweden. Dus moeten de Deense en Zweedse politie intensief samenwerken om de moord op te lossen. Dat blijkt makkelijker gezegd dan gedaan: het is het begin van een hele reeks misdaden.

    Op het eerste gezicht is het gewoon een hele goede politie serie met een sterk script en acteerwerk. Het verhaal bevat echter meerdere lagen en stelt vragen over onder andere ethiek en menselijkheid. Het is dus op meerdere niveau`s te bewonderen.
    Die Scandinavische crime series bevallen me tot nu toe heel erg goed. Wie heeft nog tips, naast The Killing, van andere van dit soort series die de moeite zijn?

    9,0/10

    Dream House
    Daniel Craig is een schrijver/eindredacteur die meer tijd met z`n gezin wilt doorbrengen en dus New York verruilt voor een huis in een rustig stadje. Eenmaal aangekomen in het nieuwe huis "is niets wat het lijkt"....
    Inderdaad: zo standaard als dat laatste zinnetje klinkt is het eerste deel ook. De clou van het verhaal wordt vervolgens in het tweede gedeelte veel te snel prijs gegeven en wat volgt is een rommelige en rare mix van horror, misdaad en psychologisch drama die niet echt bevredigend is...

    5,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #2421

    Standaard

    Wuthering Heights (Andrea Arnold, 2011) 8.6
    Een associatieve montage waardoor we maar flarden 'zien' en 'horen' en daardoor gedwongen worden onze zintuigen te gebruiken. Ik ervaarde het als een soort van The New World, maar dan moderner, ruwer, modderiger, grover en winderiger. Krachtige film. Wat mij betreft het 'magnum opus' van Andrea Arnold en waar haar twee andere films bij verbleken als je het mij vraagt.

    Vanavond en morgenmiddag nog te zien in het Filmhuis 'De Spiegel' (Heerlen):

    http://filmhuisdespiegel.nl/films/wu...g-heights.aspx

  22. #2422

    Standaard

    622. Deadly Weapons (Doris Wishman, 1974) :: 8.0
    623. Double Agent 73 (Doris Wishman, 1974) :: 9.0
    625. The Immoral Three (Doris Wishman, 1975) :: 6.5

    Al direct sinds de uitvinding van het blu-ray format droomde ik van Doris Wishman in HD en nu is die droom uitgekomen en ook direct met haar Chesty Morgan films. Ik had best verwacht dat de transfers goed zouden zijn, maar dat deze films er zo goed uit zouden zien had ik absoluut niet verwacht! Werkelijk imposante natuurlijke transfers zonder enige digitale fratsen met een zeer natuurlijke filmkorrel en zeer intense kleuren. De stoet aan spuuglelijke en schreeuwerige kleding, vloerbedekking, behang, gordijnen en dekbedovertrekken die deze films zo kenmerken komt nu letterlijk op je af en zorgt voor een onvergetelijke ervaring. Wat me net als bij de blu-rays van Jean Rollin opviel, was hoe zeer de betere beeldkwaliteit de films direct (alles relatief gezien) een stuk minder amateuritisch laat uitzien - sommige shots lijken welhaast op reguliere films ware het niet dat die gigantische tieten van Chesty in beeld hangen. 'Basket Case' is waarschijnlijk de beste blu-ray die Something Weird Video ooit zal uitbrengen, maar deze triple feature komt aardig in de buurt.

    628. Jurassic Park (Steven Spielberg, 1993) :: 8.5
    629. The Lost World: Jurassic Park (Steven Spielberg, 1997) :: 7.5

    Oh oh, Universal, wat doe je ons toch iedere keer weer aan?! Ik weet niet in welk universum de 'Jurassic Park' transfer de kwaliteitscontrole doorstaan is, maar dit is zo ongeveer het lelijkste stuk stront wat ooit zo'n bekende titel is aangedaan. Al direct bij de vroege scenes met Dern en Neill in de woestijn zie je dat de film vol zit met edge enhancement waardoor letterlijk ieder frame net zo digitaal aanvoelt als Olive's '1900' BD. Het probleem is waarschijnlijk dat de beruchte halo's die extreme edge enhancement teweeg brengt niet heel duidelijk te zien zijn (hoewel wel absoluut zichtbaar wanneer groot geprojecteerd), maar er is wel degelijk zoveel toegepast (of er zijn weer andere digitale hulpmiddelen gebruikt waarvan ik godzijdank de naam niet weet) dat de film er geen seconde uit ziet als film maar constant als een omhooggewerkte DVD. De tweede helft lijkt nog iets beter omdat donkere scenes altijd meer camoufleren, maar dit is echt broddelwerk eerste klas en het is werkelijk verbijsterend dat de films van Doris Wishman er op blu-ray beter uitzien dan Spielberg's megaspektakel. Misschien dat we de kantoren van Universal eens moeten opblazen of zo.

    Het tweede deel uit de trilogie ziet er dan ineens een stuk beter uit - niet dat de edge enhancement volledig verdwenen is, maar het ziet er tenminste uit als een blu-ray. Nu scheelt het sowieso dat vrijwel de volledige film zich 's nachts afspeelt en dat duisternis, net als bij mensen, veel imperfecties grotendeels verbergt, maar het kleurenpalet leeft hier tenminste in tegenstelling tot het eerste deel waar het zo dood is als een pier. De film zelf is helaas een stuk minder, ondanks allerlei waanzinnige momenten, maar het script lijkt vooral wat verward te zijn. Verder zijn deze twee films het schoolboekvoorbeeld van wat er verloren is gegaan op het vlak van special effects. Het eerste deel was grotendeels nog net voor de CGI, iets wat vier jaar later volledig veranderd was en je ziet gewoon altijd het verschil tussen iets wat ooit echt fysiek aanwezig geweest is (zelfs in getructe vorm) en iets wat rechtstreeks uit de computer komt en het is vooral dit gebrek aan aanwezigheid waarmee we mijns insziens het meeste verloren hebben. Het doet je toch terugverlangen naar Ray Harryhausen of Tom Savini.
    The only mature I care about is Victor Mature - The Boys in the Band

    Filmblog | DVD's/Blu-ray's | Filmlijstje | Last.fm

  23. #2423

    Thumbs up

    Paranormal Activity (unrated version)
    M`n vriendin zei dat deze film haar keer op keer de stuipen op het lijf jaagt. Dus zouden we `m eens samen moeten kijken. Zo gezegd zo gedaan, dus gisteren de blu-ray gekocht en gekeken. Had er eerlijk gezegd vooraf niets van verwacht maar ik vond `m inderdaad echt superspannend met een hoop goede "nagelbijt momenten",zat regelmatig met het zweet in m`n handen.
    De spanning werd door middel van geweldige geluidseffecten opgevoerd tot een geweldige (en verrassende) climax.
    Een ontzettend spannende, griezelige en vooral effectieve film. Ondanks de mindere kritieken ben ik stiekem toch benieuwd naar de vervolgen.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  24. #2424

    Standaard

    Lourdes

    Originele, kleine film over een groep die met elkaar naar Lourdes is gereisd om daar te bidden en te hopen op een wonder natuurlijk waardoor ze genezen. En dan gebeurt iets wat ze wel hopen maar waar ze absoluut geen raad mee weten.

  25. #2425

    Standaard

    La Jetée & Sans Soleil (Chris Marker)

    Gisteravond dan eindelijk de 'double-bill' La Jetée en Sans Soleil gekeken. Vooral die eerste korte film valt op door zijn visionaire gebruik van (beeld)montage. Van het begin af aan is er een constante gebruik van de harde cut waardoor de stilstaande zwart–wit 'foto's' freeze frames worden. Maar regisseur Chris Marker doorbreekt dat op het einde van La Jetée door over te gaan op rustige fade-in's en fade-out's waardoor La Jetée alsnog in beweging komt en daardoor emoties oproept bij de kijker. Het is vooral te danken aan zijn originaliteit, creativiteit en vindingrijkheid dat deze ogenschijnlijk 'koud' gemonteerde film toch zoveel emoties oproept. En daarbij lijkt de film al dan niet (on)bedoeld ook vragen op te roepen over het medium film zelf. Wanneer begint film echt? Wanneer wordt fotografie film (en vice versa)? En dat laatste trekt regisseur Chris Marker nog verder door in zijn filmessay Sans Soleil. Waar die ook iets lijkt te willen zeggen over opvulling van 'ruimte' en de manipulatie van (onze) herinneringen. En zoveel meer...

    Maar omdat ik beiden films met Engelse voice-overs bekeken heb - op de een of andere manier dacht ik altijd dat Chris Marker een Engelsman was - en ook nog eens met Engelse ondertiteling (die niet synchroon liep met de voice-over waardoor ik dacht dat dat er ook bijhoorde) kreeg ik dus op vier verschillende lagen informatie op me af waardoor ik deze films zeker nog eens rustig op het witte doek wil zien in zijn originele (Franse) vorm.

    En Sans Soleil deed me trouwens denken aan een film die ik vorig jaar op het IFFR zag.

Pagina 97 van 237 EersteEerste ... 478793949596979899100101107147197 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •