Pagina 169 van 237 EersteEerste ... 69119159165166167168169170171172173179219 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.201 tot 4.225 van 5903 worden weergegeven.
  1. #4201

    Standaard

    Moon over the Alley - Joseph Despins - 1976

    Deze film staat als b-kantje op de bfi Flipside van Duffer. Dit had wat mij betreft net zo goed de a-kant kunnen zijn want ik vond het een fantastische film. De film gaat over een aantal bewoners in een pand ergens in Notting Hill, Londen. Het pand dreigt gesloopt te worden maar dat feit sluimert wat op de achtergrond. We volgen de levens van een aantal mensen en de overgangen tussen de verschillende beslommeringen gaat volsterkt natuurlijk. Wat de film zo uniek maakt, zijn de musicale nummers die ook weer volstrekt natuurlijk in de film zijn verweven.

    De gritty beelden van oa nachtelijk London geven het tijdsbeeld perefct weer. Dit is nu echt een ontdekking, zelfs op imdb heeft niemand wat over deze film te vertellen. Naast de grote dreiging van het slopen van het pand, is de dagelijkse dreiging en de problemen van alledag en hoe je daar mee omgaat het hoofdthema. Ik vond het bovenal een warme en hoopvolle film, ondanks enkele nare gebeurtenissen.
    Zeer mooie release. Duffer is wat moeilijker te behappen vanwege een zwaarder thema en heeft qua sfeer wel wat weg van Eraserhead. Maar beide films zijn zeer de moeite waard. Top flipside.

    8.0

  2. #4202

    Standaard

    Dexter seizoen 6
    Het zesde seizoen is wat mij betreft het minste seizoen tot nu toe. Er is genoeg spanning, maar het zit ook vol met vreemde plotwendingen. Wel een mega cliffhanger naar seizoen 7!
    7,0/10

    Two and a Half men seizoen 9
    Het seizoen waar Charlie Sheen is verdwenen en plaatsmaakt voor Ashton ***cher. Hierdoor wordt dan ook de kracht van de serie grotendeels weggenomen. Het is met tijden nog vermakelijk, maar two and a half men is two and a half men niet meer.
    6,0/​10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  3. #4203

    Standaard

    Dexter seizoen 7
    Het lijkt een hele tijd alsof de makers niet echt raad wisten met dit seizoen. Dit wordt weer helemaal rechtgetrokken met de laatste 4 a 5 afleveringen. Die heb ik dan ook echt in één keer achter elkaar afgekeken. Benieuwd naar seizoen 8.

    7,5/10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  4. #4204

    Standaard

    My Son, My Son, What Have Ye Done - Werner Herzog - 2009

    Wat een film! Ik heb meerdere malen volledig in een deuk gelegen. Het is trouwens een mooi experiment om deze film met iemand anders te kijken om te zien hoe die op de film reageert. Op momenten dat ik iets briljants zag, leek de ander dat volledig te ontgaan. Deed me denken aan de strips van Gummbah, de een snapt niet wat er leuk aan is terwijl de ander niet kan stoppen met lachen.

    De cast is werkelijk briljant, elke acteur is foutloos. Michael Shannon speelt de hoofdrol als een man die steeds verder zakt richting waanzin en het is rol waarmee hij uitstekend uit de voeten kan. Zijn blik is behoorlijk intens en beangstigend. Maar de bijrollen van Brad Dourif (levert de grappigste dialogen), Udo Kier en Grace Zabriskie zijn ook zeer de moeite waard. Ik ken geen enkele actrice die zo goed een "vreemde" vrouw kan spelen als Grace Zabriskie. Wat een topactrice is dat toch. De film is geproduceerd door David Lynch en zijn invloed lijkt wel merkbaar, zeker als er dwergen tevoorschijn komen. Maar het is vooral een Herzog-film.

    De donkere, zwarte humor is zeer nadrukkelijk aanwezig en het zal zeer zeker mensen aanspreken of afstoten. De film gaat dus over een man die steeds krankzinniger wordt en tenslotte zijn moeder met een samoeraizwaard vermoord. Het hoofdthema gaat volgens mij over zijn omgeving en wat de invloed is op zijn mentale staat. Mensen lijken hun kop in het zand te steken voor de signalen, net zoals struisvogels doen. De film gaat dan ook over struisvogels…..en flamingo’s.

    8.0

  5. #4205

    Standaard

    Heb je Auch Zwerge Haben Klein Angefangen al eens gezien van Herzog?

  6. #4206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Heb je Auch Zwerge Haben Klein Angefangen al eens gezien van Herzog?
    Nee, dat is een gat in mn collectie mbt het dwergen-subgenre....

  7. #4207

    Standaard

    Maar die invloed waar jij het over had in je recensie betwijfel ik dus ...

  8. #4208

    Standaard

    Heb zelf recentelijk My son, My Son, What have you Done ook gezien, sluit me geheel aan bij je recensie. Vreemde, maar steengoede film.

  9. #4209

    Standaard

    iemand een link naar de vorrige delen?
    Just your average nice GAY guy, that's me;)

  10. #4210

    Standaard

    The 4400 - Season 4
    Het laatste seizoen van deze sci-fi serie is ook meteen het beste van allemaal.
    Het einde dreigt voor de "normale mensen" en Jordan Collier lijkt met zijn cult de strijd te gaan winnen. De sfeer wordt donkerder en meer gespannen. Waar zal het massaal uitdelen van promicin uiteindelijk tot gevolg hebben?
    De kwaliteit van dit seizoen vond ik ver boven de anderen uitsteken. De verhalen zijn beter en ook al is het dan een sci-fi serie, het stipt wel punten aan over onze hedendaagse maatschappij aan en houdt je een spiegel voor. Waar zijn we met z`n allen mee bezig, hoe gaan we met "anderen" om en is dat eigenlijk wel normaal?
    Met een geweldig laatste shot komt een einde aan sterke show, die wel even op gang moet komen maar zeker de moeite waard is om een kans te geven.

    8,5/10

    New York Stories
    Drie van de bekendste regisseurs van de afgelopen decennia (Martin Scorsese, Francis Ford Coppola en Woody Allen) maken 3 aparte verhalen die allemaal 1 ding gemeen hebben: The Big Apple
    Ze zijn alle 3 zo verschillend en tonen daarmee aan hoe afwisselend het leven in New York is. Niet alle 3 zijn ze even interessant. Scorsese`s deel is film-technisch gezien het beste van de drie, die van Woody Allen de meest toegankelijke en vermakelijke.
    De verhalen zijn eigenlijk niet zo interessant, het feit dat Allen`s deel vermakelijk is zorgt ervoor dat het cijfer voor het geheel nog net voldoende is.
    Als je een goede/betere film over het leven in New York wilt zien, kun je beter New York, I love You kijken...

    6,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  11. #4211

    Standaard

    Purani Haveli (1989)

    Tweede film uit mn Bollywood Horror collection vol. 2 van Mondo Macabro. Een graadje minder dan Veerana maar nog steeds erg leuk om te zien. Het verhaal is erg dun; een harig monster verschanst zich in een groot huis waar uiteraard het nodige slachtvee op af komt. Tevens zijn er harnassen die uit zichzelf tot leven komen.

    Toch duurt de film 145 minuten. Er worden zijstraatjes genomen en uiteraard wordt er ook gedanst en gezongen. Wat me zo aanspreekt aan deze Bollywoodhorrors is het culturele aspect. Blijkbaar moet er van alles ingestopt worden; horror, romance, zang, dans en humor. Vooral de “humor” is te flauw voor woorden en is nog het best te vergelijken met series zoals Bassie en Adriaan. Erg kinderachtig maar daar tegenover staan weer horror scènes, ook al worden deze nergens eng of naargeestig. De films stralen een soort kinderlijke naïviteit uit.

    Het verbaasd me ook nu weer hoe de tijd voorbij vloog. Ik vind ze zeer vermakelijk want er gebeurt continue wat en je valt van de ene verbazing in de andere. Het wijkt zo vreselijk veel af van Westerse films. Ook al heb ik er nu slechts twee gezien, ze lijken een bepaald stramien te volgen wat resulteert in een mengelmoes van genres en stijlen. Ik vind het op zich wel jammer dat er niet meer van India wordt getoond; dorpjes en steden worden veelal gemeden. De films beperken zich tot een aantal locaties met een handjevol acteurs.

    7,4

  12. #4212

    Standaard

    Great escape
    Net bekeken de film op blu-ray (import uit de USA) met Nederlandse ondertiteling.
    Beeldkwaliteit is wisselend, maar toch wel beter als de DVD.
    Beeld 7-8/10
    Film 10/10

  13. #4213

    Standaard

    300


    Snyder heeft tot nu toe naar mijn mening maar 2 goeie films gemaakt,namelijk Sucker Punch en die uilen film.
    300 is visueel voor mensen die daar van houden mischien een feest,maar voor mij niet.Het verveeld me eerder nogal gauw.
    Die eentonigheid ervan stoort me op den duur best snel.Voor de rest stelt het verhaal niks voor,maar Snyder weet me ook niet te entertainen met de rest van de film.
    Op een gegeven moment wordt het alleen nog maar brullen en stoer lopen doen,meer niet.
    Behoorlijk lege huls deze film.Sucker Puch heeft ook geen denderend verhaal,maar wist me wel de volle 100% te entertainen op visueel vlak.
    Deze film geef ik een

    1/5

  14. #4214

    Standaard

    New Kids Nitro
    Tweede speelfilm over de paupers uit Maaskantje.
    Deze ging dus echt helemaal nergens over . Het was best vermakelijk maar het verhaal, voor zover daar al sprake van is, is nog belachelijker dan dat van de eerste film.
    Soms gaat het echt te ver en is het eerder flauw dan grappig.
    Het is wat dat betreft maar goed dat de mannen het hier bij laten want het niveau daalt zo wel heel snel.

    5,5/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #4215

    Standaard

    A good day to die hard
    Heeft eigenlijk totaal niets van een echte Die Hard film. John McClane lijkt gewoon een zeurende oude man geworden die constant gelovige kreten slaakt. Actie scenes redden de film dan nog van een onvoldoende

    6,0/​10
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  16. #4216

    Standaard

    Only God Forgives Meesterwerk, maar niet voor de luie kijker of dames die voor Gosling gaan. Verwacht geen actie of een makkelijk eenduidig verhaal. Pure cinema a la 2001, waarbij de kijker zelf de puzzelstukjes moet draaien en op hun plek leggen. Het is GEEN wraakfilm. 10/10

  17. #4217

    Standaard

    Waarom zou het niet net zo goed een wraakfilm kunnen zijn die (onder andere) over verlossing gaat?
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #4218

    Standaard

    [spoiler]



    De protagonist faalt in zijn wraak. Sterker nog, hij wordt gestraft, maar vindt wel verlossing.... Wraak is wel een thema, maar is niet waar het verhaal om draait.

    Edit: Ik lees je review net. Wanneer je de film als een zoektocht naar verlossing ziet (en niet als een wraakverhaaltje dat niet op gang komt), zul je ook de emoties veel beter herkennen.
    Laatst aangepast door Reinbo : 17-06-2013 om 19:43

  19. #4219

    Standaard

    Gisteren gekeken:

    Finding Nemo
    Nog steeds één van Pixar`s leukste maar ook meest ontroerende films. Leuke karakters, al kan Dory op den duur wel nogal irritant worden, maar ook met veel emotie zoals we destijds van Pixar gewend waren.
    De onderwater wereld is adembenemend mooi als altijd en ziet er op blu-ray extra strak uit. Wat een detail.
    Een vermakelijke film in een super release.

    8,8/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  20. #4220

    Standaard

    Man of Steel
    Alles wordt tegenwoordig gereboot en geremaked, dus ook Superman. Na Bryan Singer met Superman Returns uit 2006 is het nu de beurt aan Zack Snyder om Supes nieuw leven in te blazen. Dat doet ie samen met de mensen die verantwoordelijk zijn voor de Dark Knight Trilogy en dus is het resultaat op dat gebied voorspelbaar: Superman gets Nolanised. Wat mij betreft is dat heel aardig gelukt.

    Het is dus opnieuw een origin story en we gaan helemaal terug naar het begin van de Man of Steel legende, we gaan terug naar Krypton en zien hoe Jor-El er voor zorgt dat Kal-El een veilig heenkomen krijgt op onze planeet terwijl zijn eigen planeet naar de haaien gaat. Eenmaal hier aangekomen maken een sprong vooruit in de tijd van een jaar of 30 en zien hem als volwassen man.
    Scriptschrijver David S. Goyer pakt het hier dus in principe het zelfde aan als bij Batman Begins: we zien onze hoofdpersoon afwisselend in het heden en in het verleden, tijdens zijn jeugd, waar hij van zijn "vader" Kevin Costner krijgt geleerd om te gaan met z`n krachten en ze leren te beheersen.
    Pas wanneer we dat hebben gezien komt de film pas echt los. Het duurt dan ook, wat ik wel er cool gedaan vond, tot 2uur in de film voordat de naam Superman valt (dat is ook meteen de enige keer dat z`n naam voorbij komt, net als dat Metropolis maar één keer genoemd wordt) . Tot dan is het alles een uitleg en een (sterke) opbouw naar dat moment, naar de climax: het eindgevecht, dat trouwens eigenlijk net iets te lang duurt.
    De actie scenes zijn sterk en zien er over het algemeen goed uit.

    Brit Henry Cavill speelt de uber Amerikaanse superheld en doet dat alsof ie nooit anders gedaan heeft. Ook Amy Adams is goed gecast als Lois Lane.
    Maar de man,bijna vanzelf sprekend, hier met de eer gaat strijken is Michael Shannon. Hij zet een echte enge en evil General Zod neer.
    Natuurlijk zijn er ook minpunten: de dialogen zijn soms wel erg corny en vallen, zo merkte ik na afloop, nogal slecht bij het publiek. Erg sterk zijn ze inderdaad maar een reden tot ergernis vond ik het persoonlijk niet.
    En zoals eerder gezegd duurt de finale eigenlijk net een paar minuutjes te lang.

    Maar die paar kleine dingen wegen niet op tegen de pluspunten. En met een geweldig uitgevoerd einde zorgen Snyder en co. ervoor dat je de zaal met een goed gevoel en een smile op je gezicht verlaat.
    Laat die sequel maar komen!

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #4221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Man of Steel
    Laat die sequel maar komen!

    9,0/10
    Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

    - Laat deel 2 maar komen!
    - Laat het volgende seizoen maar komen!
    - Laat het vervolg maar komen!
    - Laat die sequel maar komen!
    - Etc etc....

    Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....

  22. #4222

    Standaard

    Star Trek Into Darkness

    Leuke film, nergens briljant maar gewoon een toffe blockbuster.
    Benedict kan in het lijstje beste badguys wat mij betreft.
    Laat het vervolg/sequel deel 2, volgend seizoen maar komen!

    7.5

  23. #4223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

    - Laat deel 2 maar komen!
    - Laat het volgende seizoen maar komen!
    - Laat het vervolg maar komen!
    - Laat die sequel maar komen!
    - Etc etc....

    Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....
    Laat de discussie maar beginnen.

  24. #4224

  25. #4225
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Wellicht heb je het zelf niet zo door maar je eindigt heeeeeel erg veel met een soortgelijke conclusie. Vaak varianten zoals:

    - Laat deel 2 maar komen!
    - Laat het volgende seizoen maar komen!
    - Laat het vervolg maar komen!
    - Laat die sequel maar komen!
    - Etc etc....

    Ik kon het nu niet laten om er een opmerking over te plaatsen.... Maar na heel veel keer dezelfde conclusie onder verschillende films/series te lezen, begint het enigszins op een langspeelplaat die vast loopt te lijken. No offence....
    Is dat niet een beetje zoals Hollywood tegenwoordig in elkaar zit.

    Je bent er trouwens nog eentje vergeten

    - Laat die remake maar komen!

    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


Pagina 169 van 237 EersteEerste ... 69119159165166167168169170171172173179219 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •