Pagina 249 van 251 EersteEerste ... 149199239245246247248249250251 LaatsteLaatste
De resultaten 6.201 tot 6.225 van 6275 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Is inderdaad een leuke serie. Maar Werner, je gaat toch niet met een stalen gezicht beweren dat je de andere seizoenen overslaat omdat ze geen Nederlandse ondertitels hebben?
    Nee hoor. Maar ik moest nu eenmaal met seizoen 1 beginnen. En ik kan er met mijn speler zélf ondertiteling bij zetten als ik wil.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Nee hoor. Maar ik moest nu eenmaal met seizoen 1 beginnen. En ik kan er met mijn speler zélf ondertiteling bij zetten als ik wil.
    Ik wou al zeggen. Iemand zoals jij (u) die zoveel (Engelstalige) films kijkt en veel in de VS koopt, zou zo langzamerhand toch vloeiend Engels moeten kunnen. Als een film alleen Engelse ondertitels heeft, dan schakel ik die toch soms in, maar meestal is dat helemaal niet nodig, tenzij er veel dialect of straattaal wordt gesproken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Ik wou al zeggen. Iemand zoals jij (u) die zoveel (Engelstalige) films kijkt en veel in de VS koopt, zou zo langzamerhand toch vloeiend Engels moeten kunnen. Als een film alleen Engelse ondertitels heeft, dan schakel ik die toch soms in, maar meestal is dat helemaal niet nodig, tenzij er veel dialect of straattaal wordt gesproken.
    Ik spreek zo goed Engels als een native speaker maar niet al mijn huisgenoten spreken Engels.

Standaard Obi-Wan | 4K | Duitse versie

Beter dan de Disney crap sequels.

Standaard Deceit (mini-serie HBO)

Een miniserie van 4 delen gebaseerd op een schokkend waargebeurd verhaal, over een undercover agente die een moord wil oplossen. De serie zelf is redelijk, maar krijgt net dat extra's omdat het gebaseerd is op een waargebeurd verhaal.

Standaard The Name Of The Rose | 4K | Franse versie

De film zelf behoeft geen introductie. Wel eventueel deze transfer, gemaakt van een gloednieuwe scan van het negatief. Een pareltje!

Standaard Sorry We Missed You | Blu-ray | USA-versie

Wellicht Ken Loach-gewijs wat overdreven maar het statuut van koeriers is geen lachertje.

Standaard Fascination

De laatste van de Rollin UHD's die ik van Indicator had gekocht. Ook deze is qua sfeer wel prima, alleen wel iets afwijkend van de andere op een of andere manier. Verhaaltje komt pas later iets tot leven. Acteerprestaties zijn altijd wel een dingetje in zijn films die je op de koop toe neemt, maar een enkeling maakte het hier wel een beetje bont. Desondanks is het wel een aardige film. En weer een schitterende uitgave.

Bij de volgende sale pik ik wel de nieuwe op als ze in de aanbieding zijn.

Standaard Planet Of The Apes (1968)

Wat een geweldige film blijft dit toch. Boeiend van begin tot eind, ook al ken ik het verhaal inmiddels wel goed. Ziet er prachtig uit voor die tijd met mooie geloofwaardige sets. En Heston blijft indrukwekkend (en niet alleen die witte tanden!). Het einde moge bekend zijn, dat zal voor die tijd toch een enorme twist zijn geweest a la The Sixth Sense in onze tijd.

Op naar de volgende van de 5 films! Daarna misschien nog de tv serie kopen, maar ik kan mij niet meer herinneren of die nou echt was (alleen toen op tv gezien, daarna nooit meer).

En dit zijn nu wel films waarvan een mooie collectie op UHD uit zou mogen komen.

Standaard Der Himmel über Berlin | 1987 | Blu-ray

Himmel Über Berlin, Der (A).jpg

Der Himmel über Berlin (1987)

Het verhaal
    Damiel (Bruno Ganz) en Cassiel (Otto Sander) zijn engelen die al eeuwenlang door Berlijn dwalen. Onzichtbaar voor gewone stervelingen, observeren zij Berlijners en luisteren ze naar hun overpeinzingen. Waar nodig verlichten ze de pijn van verdrietige, eenzame of tobbende mensen, zonder dat die het zelf in de gaten hebben. Langzamerhand ontstaat bij Damiel de drang het aardse bestaan van de mens te ervaren. Als hij vervolgens verliefd raakt op de trapezeartieste Marion (Solveig Dommartin), staat zijn besluit vast om een sterfelijk persoon te worden.

Wat vond ik ervan?
    Moeilijke, niet erg toegankelijke film, met een bij vlagen bijzonder taalgebruik. Typische Arthouse-film van regisseur Wim Wenders, met een bijzondere gastrol van Peter Falk (bekend uit de TV-serie Columbo) als zichzelf. Cinematografisch vond ik de film wél boeiend, met beelden die afwisselend in zwart-wit en kleur werden geschoten. En om het troosteloze Berlijn uit mijn jeugd, vóór de val van de Muur, in deze film weer terug te zien, was een bijzondere ervaring.
    Toch zou ik deze film niet gauw een tweede keer opzetten, daarvoor kon het verhaal mij te weinig boeien.

In cijfers
    Film: 6,0
    Beeld: 7,0
    Geluid: 7,0
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 09-02-2025 om 10:56
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Poldark | Seizoen 3 | 2017 | Blu-ray

Poldark - Seizoen 3 (A).jpg

Poldark - Seizoen 3 (2017)

Het verhaal
    Het is inmiddels 1794, en de Franse Revolutie begint ook zijn schaduw over Cornwall te werpen. Intussen krijgt Ross Poldark (Aidan Turner) weer te maken met genoeg persoonlijke strubbelingen. Hij doet er alles aan om Nampara te herbouwen en zijn relatie met Demelza (Eleanor Tomlinson) te redden. Maar de zwangerschap van Elizabeth Warleggan (Heida Reed) blijft hen achtervolgen. Daarbij komen er telkens nieuwe mensen aan in de ruige havens van Cornwall, die elk zo hun eigen conflicten met zich meebrengen voor de inwoners van de regio. Dit derde seizoen zit weer vol onverwachte situaties, gebroken beloftes, vriendschap en liefde.

Wat vond ik ervan?
    Geweldig! Misschien wel beter nog dan de seizoenen 1 en 2 hiervoor. Dit soort Britse series is wel aan mij besteed. Het verhaal is boeiend, er wordt prima in geacteerd, het taalgebruik past bij de tijd waarin het zich afspeelt, de aankleding is om van te smullen en de omgeving (Cornwall) is adembenemend mooi. Negen afleveringen zijn eigenlijk veel te weinig voor zo'n serie. Gelukkig komen er hierna nog twee seizoenen, benieuwd of die het hoge niveau kunnen vasthouden.

In cijfers
    Film: 10
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0

Standaard Beneath The Planet Of The Apes en Escape From The Planet Of The Apes

Ik heb ook de resterende 4 films van de originele Planet Of The Apes bekeken

Beneath The Planet Of The Apes
    Deze is nog heel goed te pruimen, speelt zich niet zo lang af na de eerste film.
    James Franciscus heeft niet het charisma van Charlton Heston, maar voldoet prima. Ook hier is net als de eerste film toch een enorme twist aan het eind die ik nog steeds wel indrukwekkend vind.

Escape From The Planet Of The Apes
    Vanaf deze film begint het wat minder te worden, hoewel deze film nog best redelijk is. Dat het iets minder begint te worden heeft natuurlijk van alles te maken met de nieuwe setting (geen spoilers...). En je moet natuurlijk even wel wat slikken qua geloofwaardigheid, maar goed. Toch nog wel de moeite waard hoor.

Standaard Conquest Of The Planet Of The Apes en Battle For The Planet Of The Apes

Conquest Of The Planet Of The Apes
    Deze krijgt nog wel een krappe voldoende, maar meer niet. Wel leuk om te vergelijken met de nieuwe Planet Of The Apes films, want overeenkomsten zijn er hier zeker. Niet alleen qua hoofdrolspeler maar ook diverse gebeurtenissen.

Battle For The Planet Of The Apes
    Ik heb nog een 5,5 gegeven, maar dat zou eigenlijk minder moeten zijn. Wel leuk zijn die Lawgiver scenes. Ook hier is vergelijking met de nieuwe films wel grappig. Die komen overigens beter uit de verf dan deze; qua budget werd het ook steeds minder en minder.

Al bij al zijn de 5 films de moeite waard, zeker de eerste 2.

Standaard Great Balls Of Fire | Blu-ray | UK-versie

Dennis Quaid ontbindt al zijn duivels in deze.

Standaard Let's Make Love (1960)

Dat is weer het voordeel als je je films een keer uitzoekt, dan kom je nog wat tegen wat je vergeten was dat je het had.....
    Leuke film over een erg rijke man (Yves Montand) die valt voor een showgirl (Marilyn Monroe). Monroe speelt voortreffelijk en is op dreef qua zang/dans. De film heeft ook goede liedjes (ook die Frankie Vaughan)!

Erg leuk om te zien wie Montand inhuurt om goed voor de dag te komen, dat zijn echt niet de minste in die tijd....

Aanrader, ook de blu-ray van Signal One is prima, alleen wat een lelijk menu....

Standaard Downton Abbey: A New Era | 2022 | 4K Ultra HD

Downton Abbey - A New Era (4K) (A).jpg

Downton Abbey: A New Era (2022)

Het verhaal
    Nadat de familie Crawley koninklijk bezoek kreeg van de koning en koningin van Groot-Brittannië bereidt de familie zich nu voor op een nieuw avontuur, namelijk een vakantie naar Frankrijk. Violet Crawley, de gravin van Grantham, is namelijk in bezit gekomen van een riante villa, die ze dankzij een oude jeugdliefde heeft bemachtigd. Zoals gewoonlijk komt een bezoek van de Crawleys met een hoop drama en zal niet alles op rolletjes lopen.

Wat vond ik ervan?
    Nou, dat met 'een hoop drama' vond ik wel meevallen. Eerlijk gezegd vond ik het allemaal een beetje tam in vergelijking tot de serie. Zelfs de weergaloze Maggie Smith in haar rol als de vileine Violet Crawley is in haar laatste uren wel erg mild geworden.
    In deze tweede film komt vrijwel de gehele bezetting aan bod, de één wat meer dan de ander. Terwijl een deel van het personeel met de familie naar Zuid-Frankrijk verkast, blijft de rest in Downton waar het landhuis als opnamelocatie voor een speelfilm dient, net in de tijd dat stomme films langzaam vervangen worden door de eerste gesproken films. Wat voor effect dat op het verloop van de opnames heeft, wordt op een bijzondere manier in beeld gebracht.
    Een mooie afsluiter van de reeks, zou je zeggen, maar er gaan geruchten dat er al aan een derde speelfilm wordt gewerkt, die in het najaar van 2025 zou moeten verschijnen. Jammer, want de verhaallijnen waren net zo goed afgesloten.

Dit is de eerste 4K-uitgave van de Downton Abbey-franchise en die ziet er over het algemeen erg fraai uit, mede ook geholpen door de zonnige beelden uit Zuid-Frankrijk. Jammer genoeg heeft men ook hier weer teveel aan de saturatieknop zitten draaien, waardoor huidtinten er onnatuurlijk oranje/bruin uitzien, een manco dat je wel bij meer 4K-uitgaven aantreft, en wat gezien het tijdvak waarin de film speelt, totaal misplaatst is.

In cijfers
    Film: 8,0
    Beeld: 8,5
    Geluid: 8,0
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 13-02-2025 om 10:39

Standaard

Dit is de eerste 4K-uitgave van de Downton Abbey-franchise
    De eerste film is ook uit in 4K hoor.

Standaard

De eerste film is ook uit in 4K hoor.
    Je hebt gelijk. Maar ik heb die al op Blu-ray, vandaar. Je kunt wel aan de gang blijven met dubbele aanschaf... Waarschijnlijk vond ik de prijs ook aan de hoge kant. Deze heb ik nog voor $ 9.99 destijds gekocht bij Amazon.com, voordat ze die belachelijke verzendtarieven gingen hanteren.

Standaard Bridget Jones 4: Mad About The Boy | Bioscoop

Mooie afsluiter van de serie.

Standaard

Mooie afsluiter van de serie.
    Dit zou zomaar een film kunnen zijn die mijn vrouw en ik eens in de bioscoop gaan bekijken, al zijn sommige recensies (bijv. uit De Volkskrant) nogal teleurstellend.

Standaard

Dit zou zomaar een film kunnen zijn die mijn vrouw en ik eens in de bioscoop gaan bekijken, al zijn sommige recensies (bijv. uit De Volkskrant) nogal teleurstellend.
    Ik heb de eerste film gezien en die was voor mij al meer dan genoeg (eigenlijk al te veel), dus deze sla ik over...

Standaard Juror #2 | Blu-ray | UK-versie

Eastwood blijft op hoogbejaarde leeftijd interessante films maken.

Standaard

Scherm*afbeelding 2025-02-16 om 13.55.27.jpg
    Echter, Clint Eastwood wil niet dat je de trailer via YouTube bekijkt, zo lijkt het.... Of zit die malloot van een Donnie Trump daar weer achter?

Standaard

Eastwood blijft op hoogbejaarde leeftijd interessante films maken.
    Ik vond deze juist beste tegenvallen en zeker niet interessant. Maar ik klaag niet, elke film die we nog krijgen van dit icoon is een extra gezien zijn leeftijd.
    Laatst aangepast door rogue : 16-02-2025 om 16:51

Standaard Unearthly Stranger

Ik heb nu eenmaal een zwak voor oude sci-fi films...ook deze is prima te kijken. En meestal zijn ze lekker kort (deze is 80 minuten), dat is ook weleens fijn.

Pagina 249 van 251 EersteEerste ... 149199239245246247248249250251 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten