Pagina 246 van 248 EersteEerste ... 146196236242243244245246247248 LaatsteLaatste
De resultaten 6.126 tot 6.150 van 6187 worden weergegeven.

Standaard Spycies | Blu-ray | Duitse versie

Beetje op aanraden van Rogier; wel uiteraard geen Nederlands gedubde versie voor mij, maar deze is dus in Blu-ray met Engelse spraak uit in Duitsland.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Black Doves

Mini-serie op netflix. Leuke spionageserie van 6 delen. De Chinese ambassadeur is vermoord en zijn dochter is vermist. Tegelijkertijd vinden er een aantal moorden plaats. Toeval?
    Knightley speelt haar rol prima en het plot is goed genoeg om boeiend te blijven. Af en toe is de geloofwaardigheid wel een beetje laag (bijvoorbeeld: voor een drukke stad als London zijn er soms opvallend weinig (tot geen) mensen aanwezig) maar goed, dat neem ik op de koop toe.

Standaard Galaxy Quest (1999)

Galaxy Quest op UHD, wie had dat ooit gedacht.... Wat leven we toch in een mooie tijd.
    De film heeft er nog nooit zo mooi uitgezien. En de film zelf blijft ook na 25 jaar erg leuk.

Standaard House Of The Dragon seizoen 2 | 4K | Benelux-versie

Gisteren:

Blijkt toch niet zo sterk te zijn als de moederreeks... te hoog verhaaltempo, personages die te veel op elkaar lijken etc.

Standaard Airplane! | 4K | Spaanse versie

Vandaag:

Een fantastisch amalgaam van nonsens bij elkaar!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Vandaag:

Een fantastisch amalgaam van nonsens bij elkaar!
    Je meent het! Amerikanen hebben toch een wat aparte soort humor. Spreekt mij lang niet altijd aan, maar soms kan ik er wel om lachen.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Miss Potter | Blu-ray | Duitse versie

Heerlijk romantisch drama!
    Laatst aangepast door Werner : 12-12-2024 om 22:48

Standaard Flashdance (1983)

Echt een tijd geleden dat ik de film heb gezien, dat was misschien nog wel op VHS.....niet bijzonder maar leuk genoeg en de muziek blijft geweldig.
    Flashdance op UHD, what a feeling!

Standaard

HERETIC (2024)
    4/5.
    Hugh Grant in de rol van het jaar.

Standaard Red One

Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    HERETIC (2024)
    4/5.
    Hugh Grant in de rol van het jaar.
    Grappig, wilde net dezelfde plaatsen. Hele goede film, en inderdaad: als Hugh Grant nu geen Oscarnominatie krijgt voor dit, dan krijgt hij 'm nooit meer. Ontzettend goed gespeeld. Film is ook vanaf het begin goed; die onderhuidse spanning...

Nog een vergelijkbare film gezien : Red One

Viel mij nog redelijk mee. Natuurlijk, je moet wel de goede bui hiervoor hebben, maar effecten zijn redelijk en het ziet er allemaal wel aardig uit. Evans speelt goed en The Rock kan dit in zijn slaap. Dat zoontje is wel irritant trouwens. Staat op amazon.

Standaard Splash | Blu-ray | Australische versie

Nu DIT was een dure schijf. Gaat voor enkele honderden op ebay, ik heb gelukkig het nog bescheiden kunnen houden. Het web wordt wel overspoeld met illegale kopieën, maar de film is wel degelijk alleen officieel op Blu-ray uitgebracht in Australië. De beeldkwaliteit is gelukkig een stuk beter dan op deze kramikkige trailer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Is dit mijn film van het jaar? Ik heb niet vaak dat een film mij zo kan verrassen. Vooraf wist ik niets van de film en dat is zoals vaker echt het beste. M. Night Shyamalan is de producer van deze schitterende film met Dylan O’Brien en Eliza Scanlen in de hoofdrollen.

Normaal gesproken doe ik er een trailer bij, maar deze film moet je echt niet verpesten voor jezelf. Ga er helemaal blind in en laat je verrassen. Staat op HBO Max.

Heb deze vorige week ook gezien.
    En inderdaad: je moet hier blanco in gaan en je laten verrassen.
    Niet mijn film van het jaar; wel nummer 4 op de lijst:

4-Caddo Lake
    3-Heretic
    2-Longlegs
    1-Jim Henson Idea Man

Grootste tegenvaller vond ik Dune 2.

Standaard The Crow (1994)

Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke Bekijk bericht
    Heb deze vorige week ook gezien.
    En inderdaad: je moet hier blanco in gaan en je laten verrassen.
    Niet mijn film van het jaar; wel nummer 4 op de lijst:

4-Caddo Lake
    3-Heretic
    2-Longlegs
    1-Jim Henson Idea Man

Grootste tegenvaller vond ik Dune 2.
    3 daarvan zitten ook waarschijnlijk in mijn top 5 of zeker in mijn top 10.

Nog een film gekeken die ik al tijden niet heb gezien: The Crow.
    Prachtige UHD, maar eerlijk gezegd viel de film mij wel tegen. Ik wist nog wel wat delen, maar in mijn geheugen was de film toch wel wat beter. Matig of overdreven acteerwerk (zowat elke van de 4 daders...) heb ik niet altijd moeite mee, zeker niet in 80's of 90's films, maar ik vond de film zelf wat saai. Decors en artwork maken wel wat goed, maar niet genoeg. Hoogtepunt is Ernie Hudson, die altijd goed is.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    3 daarvan zitten ook waarschijnlijk in mijn top 5 of zeker in mijn top 10.

Nog een film gekeken die ik al tijden niet heb gezien: The Crow.
    Prachtige UHD, maar eerlijk gezegd viel de film mij wel tegen. Ik wist nog wel wat delen, maar in mijn geheugen was de film toch wel wat beter. Matig of overdreven acteerwerk (zowat elke van de 4 daders...) heb ik niet altijd moeite mee, zeker niet in 80's of 90's films, maar ik vond de film zelf wat saai. Decors en artwork maken wel wat goed, maar niet genoeg. Hoogtepunt is Ernie Hudson, die altijd goed is.

Al zo'n 20 jaar niet meer gezien, maar herinner me dat de film meer cult is dan goed en vraag me ook af of deze wel zo'n status zou hebben zonder het noodlottige ongeval van Brandon Lee.

Standaard The Dead Don't Hurt | Blu-ray | Benelux-versie

Het is denk ik iets typisch voor acteurs die hun eigen film regisseren. Zeer sfeervol maar minstens een half uur te lang. Een schaar had hier de film beter gemaakt.

Standaard Carry On (2024)

Momenteel de nummer 1 film bij netflix en het is te zien waarom: het is zo'n typische hap-slik-weg film die leuk is als tussendoortje.

De film blinkt nergens in uit, maar is ook weer niet vervelend. Taron Egerton en Jason Bateman zijn prima, maar Sofia Carson is echt totaal miscast als de vriendin van Egerton; geen moment is die relatie geloofwaardig.

Standaard Lips Of Blood (1975)

Weer een Rollin gekeken, blijkbaar vond hijzelf dit een van zijn beste scenario's. Zelf vond ik dat niet zo bijzonder maar qua sfeer zit het allemaal weer goed. Man ziet op feest een foto van een plek die hij nog als kind weet. Hij gaat op zoek naar die plek maar maakt onderweg van alles wakker.
    Blijft vreemd om dit soort films op UHD te zien, mooi hoor.

Standaard Don't Move (2024)

Weer zo'n netflix film die niet heel goed is maar ook niet superslecht. Wel lekker veel ergernissen om domme beslissingen en af en toe nog spannend. Met onze Yellowstone vrouw Kelsey Absille, die toch altijd die vervelende blijk heeft, maar hier prima acteert.

Standaard Sarah McLachlan: Afterglow Live (2004)

McLachlan, Sarah - Afterglow Live (A).jpg

Sarah McLachlan: Afterglow Live (2004)

Ik ben zo vrij om in dit topic ook concertfilms mee te nemen omdat daarvoor geen ander topic bestaat.

Ik kwam deze DVD onlangs tegen toen ik mijn DVD-collectie aan het opruimen was en ik had dit concert van de Canadese zangeres Sarah McLachlan in al die jaren nog nooit bekeken. Ik neem het niemand kwalijk als je nog nooit van haar gehoord hebt, maar ik hou van dit soort vocalisten en dit soort muziek.

Ik had me daarom erg verheugd op deze DVD, maar wat een teleurstelling was dit! En dan heb ik het niet over het concert en niet over de wat matige beeldkwaliteit van de DVD, maar volledig over de concertregistratie zelf. Wat een aanfluiting, zeg! De regisseur die hiervoor verantwoordelijk is geweest, kan er werkelijk geen hout van, iets wat ik wel vaker bij registraties van (pop)concerten zie. Talloze onnodige beeldwisselingen, sommige scènes duren amper twee seconden of er wordt weer overgeschakeld naar een niet ter zake doend overzichtsshot. Je merkt hier duidelijk dat de regisseur zich niet verdiept heeft in de muziek van de optredende artiest. En dan de talloze out-of-focus shots: dat die überhaupt in de uiteindelijke opname terecht zijn gekomen, is mij een groot raadsel. Ook cameramensen moeten toch zien dat hun opnames out-of-focus zijn? Ongelooflijk wat een stelletje amateurs hier aan het werk is geweest!
    Er zijn heus wel goede concertregistraties te vinden, zowel op Blu-ray als DVD, maar ook heel veel goedkope rommel, gefilmd door amateurs, iets anders kan ik ze niet noemen. Nee, deze DVD is geen aanrader.

Ik heb deze DVD dan ook niet uitgekeken, en dat vond ik erg jammer. Dan maar het concert op CD of via Apple Music beluisteren. Het is niet anders.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard The Wild Robot | 4K | USA-versie

Op de valreep nog één van de mooiste films van het jaar meegepikt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Op de valreep nog één van de mooiste films van het jaar meegepikt.
    Lijkt mij ook wel wat, maar ik wacht wel totdat deze een stuk goedkoper wordt. € 46,18 (incl. verzending) is mij echt te gortig voor 1 film. Ik zie trouwens dat er op 20 januari 2025 ook een Engelse uitvoering (4K only) beschikbaar komt voor £ 19.99. Met de huidige belachelijk verzendtarieven van Amazon UK nog steeds erg veel geld, dus deze komt op het verlanglijstje voor 2025. Maar dank voor de tip. Werner!

Standaard Spirited (2022) en Noelle (2019)

Twee erg leuke kerstfilms.

Spirited
    Sinds hij uitgekomen is in 2022, heb ik deze elke kerst gekeken. De 1ste keer gaf ik 'm een 8, 2e keer een 8,5 en nu een 9. Zo'n fijne film met het klassieke verhaal van Scrooge als basis. En met erg leuke liedjes. Volgend jaar weer!
    UHD zou trouwens wel welkom zijn Apple.

Noelle
    Wie wist dat de kerstman kinderen had? Jawel, een zoon en dochter (erg leuk gespeeld door Anna Kendrick en Bill Hader)! Gaat dat zien, een mooie film die een heerlijk kerstgevoel geeft.

Standaard Arvingerne (The Legacy) | Seizoen 1 | 2014 | Blu-ray

Legacy, The - Seizoen 1 (A).jpg

Arvingerne (The Legacy) - Seizoen 1 (2014)

Het verhaal
    'Arvingerne' (Engelse titel: 'The Legacy') is een indringend en aangrijpend portret van wat het betekent een familie te zijn in tijden waarin klassieke familiepatronen radicaal veranderen.
    Op haar landgoed op het Deense platteland leidt de wereldvermaarde kunstenares Veronika Grønnegaard al sinds de wilde jaren ‘60 een excentriek en kleurrijk leven. Haar vier kinderen hebben elk op hun eigen manier de gevolgen van een vrijzinnige en chaotische jeugd ondervonden. Wanneer hun moeder sterft, komen ze allemaal samen om de erfenis te regelen.
    Veronika laat echter heel haar landgoed na aan slechts één van haar kinderen. Wat een vlotte en vredige regeling had moeten worden, mondt uit in een pijnlijk proces waarbij geheimen, spanningen en leugens langzaam maar zeker aan de oppervlakte komen.

Wat vond ik ervan?
    In één woord: geweldig! Nooit verwacht, want deze Deense serie heeft al die jaren onbekeken in mijn filmkast gestaan, vooral ook omdat ik niet wist wat ik ervan moest verwachten. Wat een misvatting! Het plot verloopt veel boeiender en spannender dan wat je op basis van de beschrijving zou verwachten, met tal van verrassende plotwendingen. Wat het verhaal zo boeiend maakt is dat de hoofdpersonen weliswaar onderdeel van één familie zijn, maar als individu totaal verschillend in denken en doen. Het acteerwerk is fantastisch en komt heel geloofwaardig over. Het gebeurt mij niet vaak dat ik een volgend seizoen van een TV-serie meteen wil zien, maar met deze serie, waarvan er drie seizoenen gemaakt zijn, ben ik inmiddels aan het tweede seizoen begonnen.
    Enige minpuntje aan de Blu-ray van het eerste seizoen is dat de beeldkwaliteit soms nogal wat te wensen overlaat. Niet zo scherp (en kleurrijk) als je zou verwachten, met soms hinderlijke beeldflikkeringen. Of dat in het origineel zit of aan de transfer van Lumière ligt, durf ik niet te zeggen. Seizoen 2 ziet er in ieder geval een stuk beter uit.

In cijfers:
    Verhaal: 9,0
    Beeld: 6,5
    Geluid: 7,5

Standaard Knox Goes Away | Blu-ray | Benelux-versie

Na enkele dagen ziek te bed voor de eerste keer deze week een filmpje tot mij genomen. Intelligente thriller.

Standaard The Wizard Of Oz (1939)

Met recht wordt dit een tijdloze klassieker genoemd. Hoe vaak ik deze ook zie, het is nog steeds van begin tot eind een geweldige film. En echt de UHD is prachtig.

Pagina 246 van 248 EersteEerste ... 146196236242243244245246247248 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten