Pagina 243 van 244 EersteEerste ... 143193233239240241242243244 LaatsteLaatste
De resultaten 6.051 tot 6.075 van 6093 worden weergegeven.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Werner, waarom zet je bij de berichten die je plaatst in dit topic bijna nooit je oordeel / mening over de film die je gekeken hebt, terwijl dat toch de bedoeling van dit topic is?
    - Het wordt gewaardeerd (maar is niet verplicht), wanneer je een (kleine) toelichting post.
    Het was al niet niet verplicht, en wat mij betreft ook niet (meer) de bedoeling hoor. Het topic is ooit gestart door een oud-crewlid die al jaren weg is, dus wat mij betreft zijn de regels (ook van toen) iets losser hoor bij bepaalde dingen.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht

Ideaal om uw vocabularium aan Engelse scheldwoorden mee aan te scherpen!
    Nu ook gezien; zeker een leuke film! Ook weer niet enorm goed, maar de moeite waard. En dat het op ware gebeurtenissen berust is leuk meegenomen.

Leukste karakter: woman detective Moss .

Standaard

Werner, waarom zet je bij de berichten die je plaatst in dit topic bijna nooit je oordeel / mening over de film die je gekeken hebt, terwijl dat toch de bedoeling van dit topic is?
    Werner geeft zijn mening bij de meeste titels op https://www.dvdinfo.be/

Standaard Sanditon seizoen 3 | Blu-ray | USA-versie

Alweer heel wat romantische kommer en kwel. Jane Austen zelf had het niet beter kunnen verzinnen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

Standaard Full Circle

Ik wilde eigenlijk Red Eye gaan kijken die Rogier in zijn recensie heeft staan, maar kwam deze tegen.

Miniserie van niemand minder dan Steven Soderbergh met een behoorlijke cast zoals Claire Danes, Timothy Olyphant, CCH Pouner en Dennis Quaid. Maar ze worden allemaal omvergeblazen door Zazie Beetz, ook wel bekend als Domino uit Deadpool 2.

Goed verhaal waarbij je echt niet meteen alle verbanden kunt leggen, maar dat komt goed. Kijk de trailer op eigen risico, of laat je verrassen. Heel kort: een gebeurtenis laat zaken uit het verleden weer aan het licht komen. Aanrader!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik wilde eigenlijk Red Eye gaan kijken die Rogier in zijn recensie heeft staan, maar kwam deze tegen.

Miniserie van niemand minder dan Steven Soderbergh met een behoorlijke cast zoals Claire Danes, Timothy Olyphant, CCH Pouner en Dennis Quaid. Maar ze worden allemaal omvergeblazen door Zazie Beetz, ook wel bekend als Domino uit Deadpool 2.

Goed verhaal waarbij je echt niet meteen alle verbanden kunt leggen, maar dat komt goed. Kijk de trailer op eigen risico, of laat je verrassen. Heel kort: een gebeurtenis laat zaken uit het verleden weer aan het licht komen. Aanrader!

Kijk, dank voor de aanrader! We hebben net de miniserie over de Menendez broertjes afgekeken dus zoeken weer iets nieuws.

Standaard Inside Out 2 | 4K | USA-versie

Beetje dezelfde humor als het eerste deel, maar blijft bij momenten briljant gevonden, vooral de scènes waarin Anger Pouchy aan het molesteren is deden me in een kramp schieten van het lachen.

Standaard Stardust | 4K | USA-versie

We sluiten de zaterdag af met deze fantasy-bestseller uit de tijd dat je met Robert de Niro nog kon lachen (heel lang geleden dus).

Standaard Journey To The Center Of The Earth | Blu-ray | Duitse versie

Wat een hoop greenscreen!!!

Standaard Vitâru (Vital)

Shin'ya Tsukamoto, het blijft meestal een een hit or miss voor mij bij deze man. Hoewel ik Tetsuo wel 3 heb gezien, vind ik het nog steeds een moeilijke film. Films als Bullet Ballet en Tokyo Fist bevielen niet, maar Gemini en Hiruko the Goblin weer wel. Vital hangt er toch een beetje tussen. Ik had de DVD nog liggen, maar kan mij niet voorstellen dat ik deze nog een keer ga kijken. Wel een indringende film, maar geen fijn onderwerp.

Laatst aangepast door rogue : 07-10-2024 om 14:58

Standaard Dream Scenario

A24 is een indrukwekkende lijst van films aan het opbouwen, films zoals Everything Everywhere All At Once, Lady Bird, Enemy, Under The Skin (moet ik echt weer kijken), Ex Machina, Hereditary, Midsommar, Aftersun, The Zone of Interest en nog veel meer.

Dream Scenario heeft een heel origineel idee als uitgangspunt. Een doodgewone professor blijkt voor te komen in dromen. Hoe en waarom? Fascinerende film die boeiend blijft, al ben ik geen fan van het einde. Toch zeker de moeiete waard. Cage is zoals altijd goed.
    Staat op amazon, niet in de beste kwaliteit leek het, maar misschien is dat bewust bij deze film gedaan.

Standaard Where The Crawdads Sing | Blu-ray | NL-Scandinavische versie

Van geprofiteerd dat die nu wél met Nederlandse ondertiteling te krijgen is.

Standaard

Van geprofiteerd dat die nu wél met Nederlandse ondertiteling te krijgen is.
    Onlangs gezien, prachtige film, ook met Engelstalige ondertiteling uitstekend te volgen trouwens !
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Lost Horizon

Hier heb je toch een stukje filmhistorie in handen. Ik heb toen die hele mooie digibooks van een paar van Frank Capra's klassiekers gekocht, waaronder deze. Vreemd genoeg deze nog niet bekeken, maar dat krijg je als de collectie te onoverzichtelijk wordt.

Lost Horizon heeft voor mij niet die impact die de 3 andere films met digibook hebben (You Can't Take It With You, Mr. Smith Goes to Washington, Mr. Deeds Goes to Town), maar is nog steeds de moeite waard al is het zodat je weet waar Shangri-La vandaan komt (oorspronkelijk uit het boek natuurlijk). Het verhaal is dat na een revolutie moeten een aantal mensen vluchten met een vliegtuig, maar dat gaat niet helemaal goed..misschien kun je raden waar ze terecht komen.

De digibook heeft ook een paar leuke special features over de restauratie, zoals dat ze wel de hele originele geluidsband hebben gevonden, maar niet het complete beeld. Er zitten dus een paar stukken in de film dat het geluid door loopt, maar het beeld met wat stills wordt gevuld.

En nu straks het besluit wat ik ga doen met die grote Capra box die eraan komt....

Standaard Single White Female | Blu-ray | UK-versie

We hadden eens zin in een first time viewing, het is deze geworden. Wel wat cliché maar beide dames spelen goed.

Standaard The Adventures of Tintin (3D)

Het blijft een onderhoudende film, zeker als je de strips goed kent is het leuk om alle verwijzingen van de verschillende albums die in de film voorkomen op te pikken. Jammer dat er nooit een vervolg is gekomen; zo eentje met De 7 kristallen bollen en De Zonnetempel, of Raket naar de Maan en Mannen op de Maan waren toch prachtig geweest. Helaas, we zullen het met deze moeten doen.

De 3D is trouwens goed met hier en daar uitschieters naar heel goed.

Standaard

We hadden eens zin in een first time viewing, het is deze geworden. Wel wat cliché maar beide dames spelen goed.
    Werner, deze film staat al een tijd op mijn verlanglijst. Ik heb nog een oude DVD-versie, maar geen Blu-ray en de US-versie bleef maar prijzig. Goed om te zien dat deze door Indicator nu ook in Engeland is uitgebracht, alleen: blu-ray.com is niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit. Hoe is jouw ervaring?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard Shazam: Fury of the Gods (4K)

Shazam - Fury of the Gods (4K) (steelbook) (A).jpg

Shazam: Fury of the Gods (4K) (2023)

Het verhaal
    Billy Batson heeft de gave om in een superheld te veranderen als hij het woordje "Shazam" roept. Zijn pleeggezin heeft ondertussen ook de gave gekregen om in superhelden te veranderen. Samen beschermen ze de wereld tegen allerlei bovennatuurlijke en magische dreigingen. Het pleeggezin krijgt echter een aparte situatie voor de kiezen wanneer er plots goden naar de aarde trekken. Twee van die goden, Hespera en Kalypso, hebben zeer sterke krachten geërfd van hun voorvaderen, en maken daarmee het leven van Billy en zijn pleeggezin zuur.

Wat vond ik ervan?
    Het eerste uur van de film vond ik eigenlijk best wel vermakelijk, met knap gemaakte (CGI-)scènes, op een enkele misser na. Het tweede deel van de film giert echter volledig uit de bocht, met de onvermijdelijke draken en andere CGI-monsters die opeens ten tonele verschijnen, waarbij de meest onwaarschijnlijk onzin aan je oog voorbijtrekt. Jammer, dat had zoveel beter gekund. Je merkt ook dat de makers niet precies wisten hoe ze een einde aan dit verhaal moesten breien, want opeens was het verhaal uit. Wat ik ook niet helemaal begreep is waarom een topactrice als Helen Mirren zich leent voor dit soort films, want acteren hoef je hiervoor niet te kunnen. Maar misschien vond ze dat ook wel eens fijn, wie weet.

Film: 5,0
    Beeld: 9,0
    Geluid: 9,0

Standaard

Werner, deze film staat al een tijd op mijn verlanglijst. Ik heb nog een oude DVD-versie, maar geen Blu-ray en de US-versie bleef maar prijzig. Goed om te zien dat deze door Indicator nu ook in Engeland is uitgebracht, alleen: blu-ray.com is niet zo enthousiast over de beeldkwaliteit. Hoe is jouw ervaring?
    Uit mijn nog te verschijnen bespreking:
    Blijkbaar hebben alle boutique-labels die wereldwijd deze film uitbrengen, een zelfde oude master gekregen van Sony die qua beeld wat teleurstelt. Sommige scènes zien er bijna uit alsof ze op een goedkope VHS zijn gedraaid, de kleuren zijn flink ondergesatureerd en het beeld is niet echt scherp te noemen. Eén en ander heeft wel te maken met de somberte van de film zelf, dus we geven een beetje krediet.

Ik heb het beeld een 7/10 gegeven.

Standaard The Winslow Boy | Blu-ray | Australische versie

Imprint heeft deze blijkbaar uit, klassieke toneelverfilming dus nogal statisch.

Standaard

Uit mijn nog te verschijnen bespreking:
    Blijkbaar hebben alle boutique-labels die wereldwijd deze film uitbrengen, een zelfde oude master gekregen van Sony die qua beeld wat teleurstelt. Sommige scènes zien er bijna uit alsof ze op een goedkope VHS zijn gedraaid, de kleuren zijn flink ondergesatureerd en het beeld is niet echt scherp te noemen. Eén en ander heeft wel te maken met de somberte van de film zelf, dus we geven een beetje krediet.

Ik heb het beeld een 7/10 gegeven.
    Dank voor je reactie! Ik hou het voorlopig nog even bij mijn DVD-uitgave. Binnenkort maar weer eens tevoorschijn halen.

Standaard Steel Magnolias (1989) (4K Ultra HD)

Steel Magnolias (4K) (A).jpg

Steel Magnolias (1989) (4K Ultra HD)

Het verhaal
    De kapsalon in Louisiana van Truvy Jones (Dolly Parton) vormt de centrale locatie van dit melodrama rond zes southern belles. Truvy en Annelle Dupuy (Daryl Hannah) verzorgen dameshaar, terwijl rijke Ouiser Boudreaux (Shirley MacLaine) en rusteloze Clairee Belcher (Olympia Dukakis) geregeld binnen stappen voor de laatste roddels en het uitwisselen van levenswijsheden. Shelby Eatenton (Julia Roberts) is een aanstaande bruid die tijdens een bezoekje aan de salon flauwvalt, M'Lynn Eatenton (Sally Field) is haar moeder. Wat begint als een luchtige komedie - of liever: een opeenstapeling van one-liners - komt meer in de richting van een tragedie wanneer een lid van het groepje sterft...

Wat vond ik ervan?
    Wat een heerlijke tragi-komedie is dit nog steeds. Kan ook haast niet anders wanneer je Julia Roberts, Shirley MacLaine, Sally Field, Daryl Hannah en Dolly Parton in één film bij elkaar zet. De chemie spat eraf en de dames hebben enorm veel lol in hun spel. De tragische twist aan het slot geeft het verhaal een extra dimensie en de gehele aankleding is geweldig.
    Deze 4K-uitvoering is een pareltje, zoals zo vaak bij 4K UHD-versies van oudere films. Het beeld is zeer scherp, de kleuren spatten van het scherm en het contrast is top! Je krijgt er ook een Dolby Atmos-geluidstrack bij, al lijkt dat wat overdreven bij een film die het voornamelijk van zijn dialogen moet hebben. Mooie uitgave van Sony!

Kortom, een aanrader voor de liefhebber van dit soort films!

Film: 9,0
    Beeld: 10
    Geluid: 9,0

Standaard Monsters University | 4K | UK-versie

We hadden zin om eens goed te lachen.

Standaard Good Bye Lenin | Blu-ray | Duitse versie

Je kan het zelf zo gek niet bedenken...

Standaard Clockstoppers | Blu-ray | USA-versie

Een lekkere ongecompliceerde SF-prent met een leuk gegeven.

Pagina 243 van 244 EersteEerste ... 143193233239240241242243244 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten