Pagina 42 van 237 EersteEerste ... 323839404142434445465292142 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.026 tot 1.050 van 5903 worden weergegeven.
  1. #1026

    Standaard

    Ik denk dat zijn laatste zin dat om vrij grafische wijze duidelijk maakt.
    Ja, kort maar krachtig, had graag willen weten welke versie drab was en of dat vanwege acteer prestaties waren, of flinter dun verhaal enz..Ik heb Salt zelf nog niet gezien.

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  2. #1027

    Standaard

    Casablanca.

    Een van de beste en mooiste films die ik ook heb gezien (3e kijkbeurt).

  3. #1028

    Standaard

    Pearl Harbor (2001)

    Een ontploffing hier en daar, een verhaal zonder steken en af en toe een mooie dame. Dat is zo ongeveer alles wat ik in een oorlogsfilm zoek. Mooie dame, check. Kate Beckinsale is één van de mooiste actrices op deze aardkloot. Dan een ontploffing hier en daar. Wees maar zeker dat dat er was! En nog belachelijk neig ook. Hoge rating dan maar? NO WAY. Het liefdesverhaal was gewoon rotslecht. Knip alle scènes met die kleffe liefdesdriehoek én Josh Hartnett weg en je zou kunnen spreken van een kortere, maar betere film. De film is wel niet zo slecht als velen beweren. Daar zijn de beelden te mooi voor.

    °°°/°°°°°

  4. #1029

    Standaard

    Source code

    Net gezien in bios. Film begon aardig, maar de tweede helft vond ik minder en het einde veel te hollywood. Jammer, ik had er meer van verwacht. Moon is echt veel sterker.

  5. #1030

    Standaard

    Michael Jackson's This Is It (2009) blu-ray

    Het is en blijft een kijkje achter de schermen van wat de meest innovatieve en moderne vorm van live entertainment had moeten worden, maar wat helaas nooit heeft plaats mogen vinden. Vooral de docu's en making of's die op de blu-ray staan, brengen dit document naar grote hoogtes voor een die hard fan als ik.

    9/10 voor de hele blu-ray

    Platoon (1986) blu-ray

    Gisteren voor het eerst de film gezien en had er veel van verwacht. Maar wat ik voorgeschoteld kreeg, lag ver beneden mijn verwachtingen. Buiten dat de transfer naar bluray gewoon slecht is het eerste uur van de film, is er ook nergens spanning te bekennen. Alleen toen het peloton een Vietnamees dorpje binnenviel en ze niet vonden wat ze hadden gehoopt en alles in hens staken. Daar had ik een cru gevoel bij.

    En dan die voice over. Zoooo saai verteld. Een amateurvariant vergeleken met Apocalypse Now, deze film. Vooral omdat het een Oliver Stone-film is.

    Een Oscar voor beste film? Oscar voor Best Editing? Blijkbaar was het een slecht jaar, want ik vond de editing maar matig eigenlijk.

    4/10

  6. #1031

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintjuh Bekijk bericht
    Ja, kort maar krachtig, had graag willen weten welke versie drab was en of dat vanwege acteer prestaties waren, of flinter dun verhaal enz..Ik heb Salt zelf nog niet gezien.
    De bioscoopversie.

    Het grootste probleem van de film is het plot dat vanwege het hoge aap-uit-de-mouw-show gewoon lachwekkend wordt. En Angelina Jolie is compleet gemiscast als broodmager 'meisje' dat alle klappen kan opvangen zonder ook maar één schrammetje op te lopen. Phillip Noyce kan vele malen beter maar geloofd daadwerkelijk in de film want op één van de extra's (radio-interview) spreekt hij erg lovend over zijn eigen film...

  7. #1032

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht

    Platoon (1986) blu-ray
    Buiten dat de transfer naar bluray gewoon slecht is het eerste uur van de film,
    Dat je deze film slecht vindt ala, maar dat je de transfer slecht vindt daar verras je me echt mee.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #1033

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Dat je deze film slecht vindt ala, maar dat je de transfer slecht vindt daar verras je me echt mee.
    Mhoaw zo bijzonder is de transfer toch ook niet. Het beeld is vrij wisselvallig en zit regelmatig vol met vuil en er zit her en der een kras in, volgens mij ze hebben weinig moeite gedaan om dit te verbeteren. Het geluid is ook niet wat het moet zijn.

    Nee ik heb oudere films gezien die er veel beter uitzagen. Dit is gewoon een haast release van MGM geweest, lekker snel geld verdienen.

  9. #1034

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    Mhoaw zo bijzonder is de transfer toch ook niet. Het beeld is vrij wisselvallig en zit regelmatig vol met vuil en er zit her en der een kras in, volgens mij ze hebben weinig moeite gedaan om dit te verbeteren. Het geluid is ook niet wat het moet zijn.

    Nee ik heb oudere films gezien die er veel beter uitzagen. Dit is gewoon een haast release van MGM geweest, lekker snel geld verdienen.
    Ik heb ook betere gezien, maar deze is niet slecht. Op blu-ray.com kijgt de PQ 4 uit 5. AQ ok, die is een stuk minder, daar een 3 uit 5.
    Ik geloof ook niet dat het een haastklus is geweest, maar ze hebben niet het geld om het aan te pakken zoals Sony met bijvoorbeeld Taxi Driver heeft gedaan.
    Wat je ook niet moet vergeten dat films uit de jaren 80 op erg middelmatige kwaliteit zijn geschoten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  10. #1035

    Standaard

    Misschien moet ik de kabels weer eens goed in de tv en bluray-speler stoppen, want ik had het vanmiddag ook bij The Godfather dat na een uur het beeld wazig en lelijk werd. Alsof de speler de data even niet aankon... :S

    The Godfather (The Coppola Restoration) (1972) blu-ray

    The Godfather, een van de hoogst gewaardeerde films ooit. Zelfs het vervolg staat in de top 3 van beste films. En toch heb ik de film nooit eerder gezien, op een deel op tv na toen ik een jaar of 8 was (paardenhoofd in bed kan ik mij herinneren). Ook nooit wíllen zien gek genoeg.
    Vanmiddag dus wat ingehaald, samen met mijn vrouw.

    Een film waar niet veel op aan te merken valt en meteen ook duidelijk maakt wáárom de film zo populair is. Je moet je hoofd er de eerste goed bijhouden, wil je het spoor niet bijster raken. Want wie is ook alweer wie en waar staat diegene. Vandaar dat je de film nog een keer en nog een keer wilt zien. Want ook visueel valt er veel te beleven en te genieten.

    Nu we in het HD-tijdperk zijn aanbeland en we perfect beeld (en geluid) verwachten op blu-ray, zeker als er dan op de cover "Restoration" staat, is het irritant als je dan toch verspreid over de film, geregeld foutjes in beeld ziet (witte stipjes vooral) die dus niet weggewerkt zijn... Of traag, wazig beeld. Maar dat kan misschien aan de speler liggen (zie reactie bovenaan de post op Platoon).

    De film beoordelen met een rapportcijfer? Een 9+ zo ongeveer. Eerst over een paar weken Coppola's andere meesterwerk Apocalypse Now (Redux) op blu-ray bekijken

    Leuk om te zien in de film, is dat er een Oscar op het nachtkastje staat van de filmregisseur wanneer hij ontwaakt met dat paardenhoofd in bed. Coppola had in 1970 zijn eerste Oscar gewonnen...

  11. #1036

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat je ook niet moet vergeten dat films uit de jaren 80 op erg middelmatige kwaliteit zijn geschoten.
    Waar kwam dat door? Heeft de filmindustrie toen met een recessie te maken gehad? Ik ben in ieder geval te jong om dat meegemaakt/meegekregen te hebben.

  12. #1037

    Standaard

    High Fidelity (Stephen Frears, 2000) ½

    Een topfilm is dit niet, maar als ik als groot fan van (500) Days of Summer deels de vergelijking met die film ga trekken, zit er toch ergens iets heel goed. High Fidelity gooit het namelijk ook op een wat minder orthodoxe aanpak van de romcom. Aan de hand van verschillende top vijven en de muziek die bij het leven van de hoofdpersoon hoort (hij is immers eigenaar van een oldschool platenzaak), kijken we een kijkje in het liefdesleven van een prima spelende John Cusack (die bijgestaan wordt door meer dan een handvol leuke bijrollen, gespeeld door (heel) bekende gezichten). De voorliefde voor muziek is een enorm pluspunt en laat je een dikke 100 minuten met een glimlach kijken. Helaas schiet het nergens écht de hoogte in, maar het vrijwel constante feelgoodniveau is haast net zoveel waard.

    @Franklin: gelukkig maar dat The Godfather je beviel, anders had ik niet geweten wat ik met je aan moest hoor.

  13. #1038

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Waar kwam dat door? Heeft de filmindustrie toen met een recessie te maken gehad? Ik ben in ieder geval te jong om dat meegemaakt/meegekregen te hebben.
    Ik was ook nog te jong daar voor, maar ik weet wel dat het in de wereld in z'n algemeen slecht ging, dus ongetwijfeld ook met de filmindustrie. Er was toen overal een torenhoge werkeloosheid. Heb dit al vaker bij recensies gelezen, vandaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #1039

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik was ook nog te jong daar voor, maar ik weet wel dat het in de wereld in z'n algemeen slecht ging, dus ongetwijfeld ook met de filmindustrie. Er was toen overal een torenhoge werkeloosheid. Heb dit al vaker bij recensies gelezen, vandaar.
    In die tijd zijn vele films geschoten op zogeheten 'cheap stock', dit zijn kwalitatief wat minder goede filmrollen. onder andere predator staat op z`n filmrol, dit is ook de reden waarom de 1ste release van de blu-ray van deze film erg tegenvalt. Geen idee of platoon ook op z`n rol staat, maar zou een reden kunnen zijn voor de wat tegenvallende beeld kwaliteit van blu-ray.

  15. #1040

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vinnypassy Bekijk bericht
    High Fidelity (Stephen Frears, 2000) ½

    Een topfilm is dit niet, maar als ik als groot fan van (500) Days of Summer deels de vergelijking met die film ga trekken, zit er toch ergens iets heel goed. High Fidelity gooit het namelijk ook op een wat minder orthodoxe aanpak van de romcom. Aan de hand van verschillende top vijven en de muziek die bij het leven van de hoofdpersoon hoort (hij is immers eigenaar van een oldschool platenzaak), kijken we een kijkje in het liefdesleven van een prima spelende John Cusack (die bijgestaan wordt door meer dan een handvol leuke bijrollen, gespeeld door (heel) bekende gezichten). De voorliefde voor muziek is een enorm pluspunt en laat je een dikke 100 minuten met een glimlach kijken. Helaas schiet het nergens écht de hoogte in, maar het vrijwel constante feelgoodniveau is haast net zoveel waard.

    @Franklin: gelukkig maar dat The Godfather je beviel, anders had ik niet geweten wat ik met je aan moest hoor.
    Hahaha.

    Het was een redelijk lange zit, maar vooral voor je zus.
    En toch vroeg ze vanmorgen of er meer delen van de film zijn (ze was erbij toen we de box kochten... :S). En welke we dan gisteren gezien hebben (duh, de eerste ).
    Ze wil zaterdag dus de tweede film kijken.

  16. #1041

  17. #1042

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wieba Bekijk bericht
    In die tijd zijn vele films geschoten op zogeheten 'cheap stock', dit zijn kwalitatief wat minder goede filmrollen. onder andere predator staat op z`n filmrol, dit is ook de reden waarom de 1ste release van de blu-ray van deze film erg tegenvalt. Geen idee of platoon ook op z`n rol staat, maar zou een reden kunnen zijn voor de wat tegenvallende beeld kwaliteit van blu-ray.
    Beetje vreemdverhaal. Heb Platoon destijds meerdere keren in de bios gezien. Zag er prachtig uit. Als die cheap stock verhalen al waar zijn lijkt het me eerder op Canon film als American Ninja van toepassing dan deze. Er is immers erg veel aandacht aan de schitterende fotografie geschonken. Kan me wel herinneren dat de film een wat softe look had en lage verzadiging. Zal binnenkort de br eens op de kop tikken. Heb Predator ook meermaaks in de bios gezien. Niets mis met die print.

  18. #1043

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Beetje vreemdverhaal. Heb Platoon destijds meerdere keren in de bios gezien. Zag er prachtig uit. Als die cheap stock verhalen al waar zijn lijkt het me eerder op Canon film als American Ninja van toepassing dan deze. Er is immers erg veel aandacht aan de schitterende fotografie geschonken. Kan me wel herinneren dat de film een wat softe look had en lage verzadiging. Zal binnenkort de br eens op de kop tikken. Heb Predator ook meermaaks in de bios gezien. Niets mis met die print.
    Je moet cheap stock niets als iets negatiefs zien. Het resultaat van het gebruik van de stocks was dat de films erg veel filmgrain hadden, dus logischerwijs moet de blu-ray dit weergegeven. Dit is bij platoon wel meer het geval maar bij predator compleet niet, zelfs 2de uitgave van predator (ultimate hunter edition) heeft zelfs helemaal geen filmgrain meer

    Platoon heb ik zelf niet in de bioscoop gezien, maar de Blu-ray heeft die softe look ook. Dit neigt dus nadat de blu-ray release overeenkomt met de bioscoop release en dus een goede release is.

  19. #1044

    Standaard

    Last Days (2005, Gus Van Sant)

    Mooie afsluiter van de ‘Trilogy of Death’ van Van Sant. Het is weliswaar de minste van de drie, want Gerry is nog wat intenser richting het einde en Elephant is simpelweg de beste film. Toch weet Van Sant je met Last Days weer een intrigerende film voor te schotelen, waarin bijzonder weinig gebeurt. Zo weinig dat het af en toe moeite kost om geboeid te blijven, maar dankzij de sterke rol van Michael Pitt voelde ik in ieder geval wel de hele tijd mee met het volledig in zichzelf gekeerde ‘cliche rock ’n roll’ personage dat hij speelt. De gelijkenis met Kurt Cobain is groot (al weet ik van Cobain helaas verder weinig, het deed me er heel sterk aan denken) en niet geheel vreemd, omdat de film licht gebaseerd is op zijn laatste dagen. De mooiste momenten zijn er wanneer Pitt’s personage muziek maakt, met het intens mooie ‘Death to Birth’ als absolute hoogtepunt. Een boeiend plaatje van de keerzijde die succes in de showbizz kan hebben.

  20. #1045

    Standaard

    Birth 2004

    Interessant concept. Het duurt alleen allemaal veel te lang. De regisseur is overduidelijk een enorme fan van Kidman en hij kan volgens mij niet wachten op de volgende scene waarin hij haar veel te lang in beeld laat zijn om te laten zien 'hoe goed ze wel niet kan acteren'.

  21. #1046

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo Bekijk bericht
    Zal binnenkort de br eens op de kop tikken.
    Interesse in een ruil?

  22. #1047

    Standaard

    Days of Heaven (1978, Terrence Malick) ½

    Woorden schieten tekort om de schoonheid van deze film te beschrijven. Zie hieronder het plaatje, kijk de film en oordeel zelf.



    Natuurlijk heb ik, net als bij The New World en The Thin Red Line, wel weer wat aan te merken op de uitwerking van de plot. Soms springt het verhaal wat van de hak op de tak en de karakters hadden naar mijn mening wel iets meer uitgediept mogen worden, om de echte binding te krijgen die nu ontbreekt. Het wordt echter nooit klakkeloos op je af gesmeten, met dank ook aan de voice-over die met enkele mooie teksten komt. Maar goed, als het verhaal goed is, de acteurs presteren (en dat doen ze!), Morricone de score verzorgt en misschien de beste cinematografie ooit wordt vertoond… Wat valt er dan niet lief te hebben aan dit schilderij van een schoonheid?

    Nobody's perfect. There was never a perfect person around. You just have half-angel and half-devil in you.

  23. #1048

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Source code

    Net gezien in bios. Film begon aardig, maar de tweede helft vond ik minder en het einde veel te hollywood. Jammer, ik had er meer van verwacht. Moon is echt veel sterker.
    Moon vond ik al niets aan maar deze is nog minder. Wat een saaie film zeg. Het acteerwerk is allemaal prima in orde maar het verhaal is zo oninteressant. Het einde is gewoon erg slecht gedaan, inderdaad erg hollywood.
    Jammer, had hier meer van verwacht.
    5/10

  24. #1049

    Standaard

    Devil

    Het verhaal sprak mij gelijk al aan. 5 mensen opgesloten in een lift, ieder met hun eigen geheimen. Vroeg of laat kom je jezelf tegen en dan is er geen ontkomen meer aan. Helemaal niet wanneer je in een lift opgesloten zit. En dat blijkt maar weer eens...
    Devil bied spanning alom en de invloeden van M. Night Shyamalan zijn goed merkbaar ook al regisseerde hij de film zelf niet. De suspense blijft tot aan het einde aan toe merkbaar. Behalve Matt Craven (o.a Crimson Tide - Lt. Zimmer) & Bokeem Woodbine (o.a The Rock - Sgt. Crisp) kende ik geen van de acteurs. Het acteerwerk daarin tegen is van absolute A-kwaliteit. Nergens wordt Devil saai of langdradig. Dat er mensen zullen sterven is een zekerheid maar wie en hoe is totaal niet voorspelbaar doordat het verhaal goed in elkaar steekt. Het onverwachte maar heerlijke plot is het toefje op de aardbeien.
    Deze uitgave heeft ook nog eens een zeer mooie soundtrack die, gecombineerd met de DTS audio helemaal tot zijn recht komt. Eigenlijk mag je hier wel spreken van een toppertje.
    Een klein minpuntje, omdat geen enkele Blu Ray perfect kan zijn: Er staan een stuk of 4 promo's op welke niet NL ondertiteld zijn. Maar of je dat nou als een minpuntje moet zien...
    Voor de liefhebbers van het genre een absolute must-have!

    Pluspunten: Boeiende personages, Goed Geacteerd, Pakkend verhaal, blijft spannend, prachtig plot
    Minpunten: promo's hebben geen nl subs

  25. #1050

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Moon vond ik al niets aan maar deze is nog minder. Wat een saaie film zeg. Het acteerwerk is allemaal prima in orde maar het verhaal is zo oninteressant. Het einde is gewoon erg slecht gedaan, inderdaad erg hollywood. Jammer, had hier meer van verwacht.
    5/10
    Yup, ik ook.

    Source Code (Duncan Jones, 2011)

    Nadat Moon werd gehuldigd als een moderne sci-fi klassieker lagen de verwachtingen voor de volgende film van regisseur Duncan Jones vanzelfsprekend redelijk hoog, maar het is toch triest gesteld met Hollywood als een film als Source Code vandaag de dag telt als een 'slimme' sci-fi actionthriller die lovend door de pers wordt ontvangen. Begrijp me niet verkeerd, ik was aanvankelijk laaiend enthousiast over de film; want met een interessant plot, mijn voorliefde voor films die alleen al durven te flirten met het idee van tijdreizen, het feit dat de film afkomstig was van de regisseur van Moon en dus de bijkomende lovende recensies kon dit toch bijna niet fout gaan? Dat kan het dus wel.

    Het verhaal van Source Code waarin kapitein Colter Stevens (Gyllenhaal) wakker wordt in het lichaam van een man in de trein op weg naar Chicago en 8 minuten heeft om een bom en bijbehorende terrorist op te sporen, alvorens hij opblaast en weer opnieuw moet beginnen klonk mij persoonlijk als muziek in de oren. Met echo's van Groundhog Day, een vleugje Twelve Monkey's en een knipoog naar het recente scifi succes Inception zou deze film in theorie mij zonder moeite moeten kunnen binnenslepen. Jammer genoeg is de uitwerking alles behalve geslaagd en was ik enorm teleurgesteld vanwege de weggegooide potentie die de film had te bieden. Het lijkt wel alsof de film alle zijwegen inslaat die niet interessant zijn en daardoor alle aspecten die de film in theorie zo goed maken gewoon overslaat of alleen het topje van de ijsberg laat zien.

    Als Gyllenhaal aanvankelijk begint met zijn missie zonder dat hij nou precies weet wat er gebeurd terwijl hij constant in een loop zit, is de film nog bijzonder sterk en zonder twijfel op z'n best. Je kan je namelijk als kijker identificeren met de gedesoriënteerde Gyllenhaal en inleven in het verhaal en de gebeurtenissen die zich ontvouwen. Als Gyllenhaal echter van het gelegde pad afgaat, en andere dingen begint te doen in zijn tijd in de trein, valt de film uit elkaar.

    Het feit dat ik al sterke vermoedens had wie de terrorist is na ongeveer de derde keer dat Gyllenhaal het probeert te achterhalen en dit uiteindelijk ook zo blijkt te zijn, betuigt niet zozeer dat ik nou zo pienter ben, maar meer dat iedereen met een halve hersencel kan uitvogelen dat als er iets specifieks gebeurt bij een bepaald persoon, dat hij/zij dan (zij het niet onbewust voor de kijker zonder halve hersencel) toch wel verdacht is. Omdat het zeg maar niet echt 'in-your-face' is en dus niet iedereen het bewust zal oppikken, is het voor de oplettende kijker juist wel erg opvallend. Het is overigens niet alsof Source Code een whodunnit is waarbij je als kijker probeert uit te vogelen wie nou precies de terrorist is en dat ik de film daar op afreken, maar het was gewoon iets wat me op viel.

    In mijn mening had de film gerust een stuk meer mogen lijken op Groundhog Day en zichzelf wat minder belachelijk mogen maken door bij bepaalde segmenten erg serieus over te komen, terwijl je als kijker als je even doordenkt best wel weet dat het nutteloos is. Als Gyllenhaal bijvoorbeeld na 20 minuten al z'n aandacht focust op een treinreiziger die zich overdreven verdacht gedraagt, dan mag het duidelijk zijn dat deze beste man dus NIET de terrorist is. En zo zit de film vol met dit soort dingen, die er in mijn geval voor zorgden dat ik niet echt van de film heb kunnen genieten, hoe hard ik dit ook wilde en probeerde.

    Behalve de plot vol onbenutte potentie heb ik weinig aan te merken op de film. Gyllenhaal en de rest van de cast waren goed genoeg en de algehele productie van de film is prima. Aan het einde probeert de film nog even slim over te komen, maar de laatste loodjes voelen aan als pure onzin en doen me afvragen of de studiobazen Duncan Jones' proces niet enorm hebben gelimiteerd en of hij zelf niet veel grootsere, en meer ingewikkelde, plannen had voor Source Code en of dit uiteindelijke product wel echt zijn visie was toen hij aan dit project begon.

    5.5

Pagina 42 van 237 EersteEerste ... 323839404142434445465292142 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •