Pagina 233 van 233 EersteEerste ... 133183223229230231232233
De resultaten 5.801 tot 5.807 van 5807 worden weergegeven.

Standaard The Lady (2011) (Blu-ray)

Lady, The (A).jpg

The Lady (2011)

Verhaal:
    Film over het leven van Aung San Suu Kyi (Michelle Yeoh), een Myanmarese politica, leidster van de geweldloze beweging voor de mensenrechten en democratie in Myanmar (voorheen Birma) en winnares van de Nobelprijs voor de Vrede van 1991. De film verhaalt over de gebeurtenissen die plaatsvinden tussen 1988 en 1999. In 1988 verlaat Suu Kyi Oxford om haar zieke moeder te bezoeken in Birma, uiteindelijk zal ze daar ook blijven. Toen bij haar man, Dr. Michael Aris, die ze sinds 1995 niet meer had gezien, in maart 1999 in Engeland prostaatkanker werd vastgesteld, werd Suu Kyi voor de haast onmogelijke keuze geplaatst in Birma te blijven of hem op zijn laatste ziekbed te bezoeken, met het risico dat ze bij terugkeer niet meer in het land zou worden toegelaten.

Wat vond ik ervan?
    Een prachtige en bij vlagen emotionele film, gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen en subliem in beeld gebracht door Luc Besson. Met name het acteerwerk van Michelle Yeoh is een genot om naar te kijken en zoveel beter dan wat ze in die merkwaardige film "Everything Everywhere All at Once" laat zien. Dit soort rollen past veel beter bij haar. Het gebeurt mij niet vaak dat ik een film in één keer uitkijk, maar deze film kon mij van begin tot eind boeien, ook vanwege de prachtige cinematografie. Kortom, een aanrader (voor wie van dit soort films houdt, natuurlijk).

Film: 9,5
    Beeld: 9,0
    Geluid: 8,0
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Die heb ik nog steeds op de plank liggen Marcel, binnenkort maar eens opzetten dan!

Standaard

Scream 6 (3.5 ster van 5)
    De eerste 4 blijven mijn favorieten, maar deze was een paar klasses beter dan deel 5. Knap hoe ze toch weer een verrassende openingsscene hebben bedacht.

5-25-77 (4 sterren van 5)
    Toen ik in 2006 hoorde dat deze film er aan zat te komen in 2007 wilde ik deze zo graag zien. Uiteindelijk zou het 16 jaar duren voordat dit mogelijk was aangezien de film meermaals werd uitgesteld. In 2017 was er een limited release in de USA, is de film op wat festivals te zien geweest.... en dat was het.

De titel slaat op 25 mei 1977, de releasedag van Star Wars.
    De (deels autobiografische) film gaat over Patrick Read Johnson (die ook de regie deed) en speelt zich af in 1976 en 1977. Als 8 jarige zag Johnson 2001 in de cinema en raakte geobsedeerd door SciFi en VFX en begon zijn eigen amateurfilms te maken. Deze coming of age film laat dit zien én hoe hij als tiener Spielberg en Trumbull ontmoet en als een van de eersten een ruwe cut van Star Wars ziet (wat ook echt gebeurd is). Tel daarbij wat teenage drama op en je hebt een film die een schitterend tijdsbeeld geeft en een ware ode aan de pre-1977 SciFi cinema is.

Als je niks hebt met (of afweet van) films als 2001 (waar enorm veel verwijzingen naar gemaakt worden, ook visueel en muzikaal), Silent Running, CE3K e.d. of de hele tijdsperiode zul je deze film denk ik niet 100% kunnen waarderen. Heb je dat wel dan is deze indie productie een must see.

Leuk detail: de film is geproduceerd door de in 2018 overleden Gary Kurtz (Star Wars, Empire Strikes Back, Dark Crystal)

Standaard The 355 (2022)

355, The (A).jpg

The 355 (2022)

Verhaal
    Een aantal vrouwelijke spionnen van verschillende agentschappen over de gehele wereld worden bij elkaar verzameld. Om een aanslag te voorkomen die de hele wereld in chaos zal veranderen, moeten ze hun geschillen opzij zetten, hun talenten optimaal benutten en samen zien te werken. Gaandeweg krijgen ze een steeds betere band met elkaar en gaan ze onder de codenaam '355' op missie om de aanslag te voorkomen.

Beoordeling
    In scherpe tegenstelling tot de talrijke matige beoordelingen op het World Wide Web heb ik me juist uitstekend vermaakt met deze vlotte actiefilm, waarin nu eens niet spuuglelijke mannen, maar vijf knappe vrouwen de hoofdrol spelen en dat zeer verdienstelijk doen. Een soort Charlie's Angels 2.0. En dat Jessica Chastain één van de hoofdrollen speelt doet mij veel plezier. Natuurlijk, er zitten wat ongeloofwaardige scènes in, maar die vind je in iedere actiefilm. Wat bovendien helpt is dat de film op meerdere locaties speelt die fantastisch in beeld gebracht worden. Sowieso is deze Blu-ray een pareltje. Beeld en geluid zijn top, één van de beste Blu-rays die ik de laatste jaren heb gezien. Kom maar op met een vervolg en dat hoor je mij niet vaak zeggen, want actiefilms zijn niet bepaald mijn favoriete genre.

Film: 8,5
    Beeld: 10
    Geluid: 10
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Standaard

Het leuke van films die je een hele tijd niet hebt gezien opnieuw te kijken, is dat je vaak acteurs ziet die toen minder bekend waren en waarvan je niet meer mist dat ze meespeelden. Zo zat ik gisteren Royal Warriors (oftewel Wong ga jin si, de tweede film in de In The Line Of Duty reeks) te kijken en bijvoorbeeld Michelle Yeoh is dan natuurlijk wel bekend, maar ik zag opeens dat Hiroyuki Sanada (die echt in heel veel films en series meespeelt, zoals The Last Samurai, The Ring, The Wolverine, John Wick 4 etc) meedeed! Ik moest even goed kijken want hij heeft daar nog een jong koppie. Grappig hoor.

Standaard Westworld - Seizoen 2

Westworld - Seizoen 2 (A).jpg

Westworld: Seizoen 2 - The Door (2018)

Het komt niet vaak voor dat ik een film of seizoen van een TV-serie niet afkijk, maar bij mij heeft het tweede seizoen van Westworld dat voor elkaar gekregen. Halverwege de vijfde aflevering ben ik ermee gestopt. Ik begon me steeds meer te ergeren aan het warrige en ingewikkelde 'verhaal' en de enorme hoeveelheid (onnodig) geweld die daarmee gepaard ging. Ik kon er soms geen touw aan vastknopen. Het verhaal ging ale kanten op, behalve de goede. En dat terwijl ik seizoen 1 met een 7,5 nog als zeer positief had beoordeeld. Maar met het tweede seizoen slaan de makers, bij mij in ieder geval, de plank volledig mis. Als ergernis de kop begint op te steken, moet je de film (of serie) uitzetten, is mijn gevoel. Ik wil niet zeggen dat ik dit tweede seizoen nooit meer een kans zal geven, maar voorlopig even niet. Seizoen 3, dat ik - helaas - ook op de plank heb liggen, zal daar voorlopig nog wel even blijven. Jammer.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Westworld - Seizoen 2 (A).jpg

Westworld: Seizoen 2 - The Door (2018)

Het komt niet vaak voor dat ik een film of seizoen van een TV-serie niet afkijk, maar bij mij heeft het tweede seizoen van Westworld dat voor elkaar gekregen. Halverwege de vijfde aflevering ben ik ermee gestopt. Ik begon me steeds meer te ergeren aan het warrige en ingewikkelde 'verhaal' en de enorme hoeveelheid (onnodig) geweld die daarmee gepaard ging. Ik kon er soms geen touw aan vastknopen. Het verhaal ging ale kanten op, behalve de goede. En dat terwijl ik seizoen 1 met een 7,5 nog als zeer positief had beoordeeld. Maar met het tweede seizoen slaan de makers, bij mij in ieder geval, de plank volledig mis. Als ergernis de kop begint op te steken, moet je de film (of serie) uitzetten, is mijn gevoel. Ik wil niet zeggen dat ik dit tweede seizoen nooit meer een kans zal geven, maar voorlopig even niet. Seizoen 3, dat ik - helaas - ook op de plank heb liggen, zal daar voorlopig nog wel even blijven. Jammer.
    Ik stop tegenwoordig ook sneller met series. Voorheen dacht ik: dat kijk ik nog wel af, maar dat is eigenlijk zo zonde van je tijd. Natuurlijk moet je sommige series ook een kans geven, maar soms zie je al snel dat de stijl of acteurs van een serie niets voor jou zijn.
    Zo begonnen wij laatst met Animal Kingdom (toch 6 seizoenen van), maar na 1 deel wisten we al dat het niets voor ons was; irritante (en soms slechte) acteurs, nep stoere jongens etc. Dan maar op zoek naar iets nieuws.

Dat is trouwens wel een groot voordeel van streamen Marcel , je zit nu bijvoorbeeld met een paar seizoenen waar je niets aan hebt.

Pagina 233 van 233 EersteEerste ... 133183223229230231232233

Instellingen bij het plaatsen van berichten