Pagina 225 van 235 EersteEerste ... 125175215221222223224225226227228229 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.601 tot 5.625 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5601

    Standaard

    Awakening the Zodiac (2017)


    Bijna...bijna was dit een hele toffe film. Nu vond ik de film 3/4 geslaagd.


    Een stel koopt een oude container en vinden daarin oude 8mm filmpjes. Deze blijken van de Zodiac killer te zijn die zijn moorden heeft gefilmd. Omdat de Zodiac nooit gepakt is, gaan ze op onderzoek uit om zo de beloning op te strijken. Een leuk gegeven, ook al blijft het dubieus om een fictief verhaal rondom een true crime verhaal te bedenken.
    De film vind ik zeer stijlvol geschoten en ziet er zeer professioneel uit. Ook de muziek vond ik een pluspunt. Het acteerwerk is prima alhoewel ik Leslie Bibb de zwakste schakel vond met haar te directe in your face acteerwerk. Dat mocht wel subtieler. Het mysterie vond ik erg gaaf gedaan. Wat je niet weet en ziet is spannend. Wie zal de Zodiac zijn, leeft hij nog en waar is hij? De spanning werd goed opgebouwd en het was leuk om steeds een stukje dichterbij te komen om het raadsel op te lossen.


    Helaas verzand de film in een anticlimax. Als de Zodiac wordt onthuld is dat een regelrechte domper. De echte Zodiac lijkt me een ijskoude en berekende psychopaat. Iemand die rustig te werk gaat. Dit was een cliché bad-guy met vervelende oneliners. Die gast praatte sowieso teveel. Als de man mysterieus was gebleven of anders had gereageerd, was de film echt veel beter.


    Dus een schizofrene ervaring. Toch zeker de moeite om eens te zien. Helaas bekruipt wel het gevoel dat het veel beter had kunnen zijn. Met name het einde valt tegen. Ik genoot met name van de strakke cinematografie. Deed me echt bij vlagen denken aan Fincher's Zodiac.


    7,3

  2. #5602

    Standaard

    Black Swan (2010)/ Mother! (2017)

    Twee bijzonder fraaie films van Darren Aronofsky waarbij ik eigenlijk niet kan zeggen welke ik beter vind. Visueel is Black Swan iets interessanter, verhaal-technisch is Mother! iets interessanter - alhoewel het me nauwelijks duidelijk is wat het verhaal eigenlijk is. Bardem = God, Lawrence = Mother Nature, De Baby = Leven, de mensen die het huis afbreken zijn... wij??

    Hoe dan ook, fijn dan Aronofsky doet wat hij doet.

  3. #5603

  4. #5604

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Verhoeven Bekijk bericht
    Javier Bardem is satan.
    Niet volgens Jennifer Lawrence en iedere tekst met uitleg van Aronofsky die ik zo snel kon vinden. Bardem is toch echt God.

  5. #5605

    Standaard

    Ongeveer na een uur - kan ook langer zijn - vindt Jennifer Lawrence opeens in de keuken of bij de achterdeur een 'verscheurd' papiertje waar Javier Bardem afgebeeld staat als satan .

    Check ook deze analyse: https://vimeo.com/339867203

  6. #5606

    Standaard

    Chernobyl ( 5 part serie 2019)

    Erg goed vond ik.Vooral Stellan Skarsgård als Boris was uitstekend . IHet leek me eerst nogal beledigend om de mensen in de controle ruimte zo neer te zetten als een stelletje... (haakte bijna al af na 20 min) maar dat valt allemaal op zijn plaats verderop in de serie. Je denkt misschien te sombere kost om naar Chernobyl te gaan kijken maar door het sterke spel kijk je al snel de hele serie af. kom je over de eerste 30 minuten heen dan ben je al de klos om de rest af te zien Het was natuurlijk erg genoeg en zoals we weten een hoop mensen hebben hun leven gegeven om de ramp onder onder controle te krijgen.Paar feitjes die ik nog niet wist even aangenomen dat het klopt dat van die volle tanks en het extra risico daarmee.Dan mogen we nog blij zijn.
    By most estimates, such a blast may have wiped out half Europe, leaving it riskier to live in for 500,000 years.

    serie heeft 9.7 op imdb

    Johan Renck discusses his experience directing the historical drama miniseries Chernobyl





    https://www.youtube.com/watch?v=9v9r1X6ALOQ
    Laatst aangepast door vista-vision : 07-06-2019 om 19:58

  7. #5607

    Standaard

    Pet Semetary - 2019

    Typisch zo'n film die best aardig wegkijkt maar die je, voordat de endcredits zijn afgelopen, alweer bent vergeten.
    Veel scenes letterlijk gekopieerd uit het origineel. Zwak en overbodig.

    5,5

  8. #5608

    Standaard

    Geloof het of niet, maar ik ben voor het eerst Friends aan het kijken. De laatste aflevering was 1.18.

  9. #5609

  10. #5610

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robin W. Bekijk bericht
    Geloof het of niet, maar ik ben voor het eerst Friends aan het kijken. De laatste aflevering was 1.18.
    Geweldige leuke serie! Eén van de leukste die ik ken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #5611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Vreselijke serie.
    Ik ben totaal met je eens Geef mij maar Cheers of Frasier

    gr. Vince.

  12. #5612

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Vreselijke serie.
    +1
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #5613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Geweldige leuke serie! Eén van de leukste die ik ken.
    Eens, mijn favoriete comedy serie (of in ieder geval toch de serie die ik het vaakst heb gezien en zo goed als van buiten ken)
    Ben het ook weer aan het herkijken, inmiddels weer halverwege seizoen 6
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #5614

    Standaard

    Vorige week eindelijk weer eens thuis een blu-ray kunnen kijken (en nu toch al de tijd om er iets over te schrijven ). Begonnen aan de Samuel Fuller at Columbia box van Indicator:

    It Happened in Hollywood
    De eerste film uit de Indicator box is geschreven door Fuller en geregisseerd door Harry Lachman.
    Het verhaal gaat over een acteur in Hollywood ten tijde van het einde van de stomme film en de invoering van geluid in films. Hij kan hier niet mee omgaan, het acteren in geluidsfilms valt `m zwaar waardoor hij aan de kant wordt geschoven.

    Het is een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Maar de uitvoering is hier wel bijzonder: het is een prachtige ode aan maar vooral kritiek op Hollywood en de vergankelijkheid van roem en het acteursbestaan aldaar.
    In slechts iets meer dan uur wordt een triest en uiteindelijk mooi verhaal verteld met als absolute hoogtepunt de scene waarin op een feest alle grootheden uit de filmwereld van destijds bij elkaar komen op een feestje. Dit is genieten, een feest der herkenning voor filmliefhebbers.

    Een goed begin van deze Samuel Fuller box, hopelijk zijn de andere films ook zo goed.

    8,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  15. #5615

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TheGodfather Bekijk bericht
    Vorige week eindelijk weer eens thuis een blu-ray kunnen kijken (en nu toch al de tijd om er iets over te schrijven ). Begonnen aan de Samuel Fuller at Columbia box van Indicator:

    It Happened in Hollywood
    De eerste film uit de Indicator box is geschreven door Fuller en geregisseerd door Harry Lachman.
    Het verhaal gaat over een acteur in Hollywood ten tijde van het einde van de stomme film en de invoering van geluid in films. Hij kan hier niet mee omgaan, het acteren in geluidsfilms valt `m zwaar waardoor hij aan de kant wordt geschoven.

    Het is een verhaal dat we al vaker hebben gezien. Maar de uitvoering is hier wel bijzonder: het is een prachtige ode aan maar vooral kritiek op Hollywood en de vergankelijkheid van roem en het acteursbestaan aldaar.
    In slechts iets meer dan uur wordt een triest en uiteindelijk mooi verhaal verteld met als absolute hoogtepunt de scene waarin op een feest alle grootheden uit de filmwereld van destijds bij elkaar komen op een feestje. Dit is genieten, een feest der herkenning voor filmliefhebbers.

    Een goed begin van deze Samuel Fuller box, hopelijk zijn de andere films ook zo goed.

    8,0/10
    Deze vond ook geslaagd en zelfs wel aangrijpend, erg goede rol van Richard Dix. Vergeet niet die ene extra te kijken, duurt een minuut of 10 en gaat over de dubbelgangers op het feestje.

  16. #5616

    Standaard

    Stranger Things (twee afleveringen)

    Samen met m'n vriendin besloten we weer een nieuwe serie aan te boren. Mijn idee was "Stranger Things".We hebben nu twee afleveringen gezien en we vinden het allebei eigenlijk zeer slecht. Als eerste valt het acteerwerk op: Winona Ryder....wat slecht geacteerd. Alles in overdrive, elke emotie met grote gebaren. Dan de kinderen....ik trek ze niet. Vooral dat slissende joch werkt op mn irritatiespieren. Is dit een kinderserie? Er wordt een poging tot humor gedaan maar bij ons sloeg alles dood. En het gevolg was tenenkrommende irritatie. Is dit nu die gehypte serie? Tijdens vele scenes slaakten we allebei tegelijk een diepe zucht en keken we elkaar aan van...wtf?? Moeten we doorzetten vroegen we ons af? Nee....we kappen hiermee. Kinderachtige, flauwe en oer-Amerikaanse shit.

  17. #5617

    Standaard

    La morte non ha sesso a.k.a. A Black Veil for Lisa (1968)

    Een vroege giallo van regisseur Massimo Dallamano (What have you done to Solange). Vroege gialli zijn over het algemeen wat tammer. De Blu-Ray hoes van 88 films ziet er ook wat loungy out, met halfnaakt stel op de voorkant. Dus ik verwachte een licht-erotische film dat wat voortkabbelt. Ik kreeg echter een uitstekende film met prima acteerprestaties. Over een stikjaloerse rechercheur die moorden oplost en tegelijkertijd zijn vrouw eindeloos controleert. De plotwendingen zijn prima te volgen, de film is mooi geschoten en bevat prachtige muziek. Een zeer aangename verrassing. De Blu-ray bevat tevens twee analyses van critici. Aanrader!

    8,5

  18. #5618

    Standaard

    Rambo - Last Blood

    Laten we eerlijk zijn. Bij een Rambo film weet je precies waar je voor gaat. Actie, grof geweld en een flinterdun verhaal. En die worden dan ook in een rap tempo voorgeschoteld. Hier en daar is het verhaal of de montage of de regie wat onevenwichtig, daarentegen was de trage opbouw en de emotionele impact verrassend hoog voor zo een soort film. En het laatste half uur is bruut geweld zoals je niet snel mee maakt. Het effect daarvan was goed te merken in de bios aangezien het publiek goed meeleefde bij de impact van elke schot en elke dreun en explosie. Op zo een moment weet je dan ook dat het missie geslaagd is voor Stallone.

    Dit is een Stallone Vehicle op en top. Bad guys zijn over de top (zag je wat ik daar deed?) en overige spelers zijn er alleen maar om het verhaal vooruit te duwen. Wel een gemiste kans om Paz Vega niet iets meer te laten doen. Maar zoals gezegd......dit is Sly’s feestje........met heel veel vuurwerk.

    7
    "Pain or damage don't end the world. Or despair or fucking beatings. The world ends when you're dead. Until then, you got more punishment in store. Stand it like a man... and give some back".
    - Al Swearengen -

  19. #5619

    Standaard

    Dolemite Is My Name (Craig Brewer, 2019)
    Aangename verrassing dit, deze Netflix film met in de hoofdrol Eddie Murphy. En, eveneens verrassend, een leuke bijrol van Wesley Snipes. De film draait om het personage van Eddie Murphy, de blaxploitation held Rudy Ray Moore uit de jaren '70. Misschien is het allemaal niet even hoogstaand, maar erg vermakelijk is het wel. Er valt veel te lachen, het jaren '70 sfeertje wordt prima neergezet en de soundtrack is fijn. Heerlijk voor een zaterdagavond met een lekkere whiskey erbij.

    Ik kan overigens aanraden om de ondertitels uit te zetten, die vond ik behoorlijk slecht. Een groot deel van de grappen gaat zo aan je voorbij. Ik ga nu zelf maar eens kijken of ik de originele Dolemite (of andere films van Rudy Ray Moore) ergens kan vinden. Was overigens leuk geweest als Netflix deze film(s) zelf had toegevoegd gelijktijdig met de release van deze film. 8.5

  20. #5620

    Standaard

    Terminator: Dark Fate

    Basically hetzelfde verhaal, maar nu the next generation. Skynet heet nu Legion, de apocalyps vindt niet plaats in 1997 maar ergens in de jaren 2040 en de Terminator kan weer een kunstje meer dat 'ie in de vorige film niet kon, namelijk zichzelf in tweeën splitsen. Wel genoten van de cynische oneliners van Linda Hamilton, en de film heeft wel een sense of urgency: de hele film is één langgerekte achtervolging door de bad terminator die erop los moordt alsof het niks is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #5621

    Standaard

    The Road (2009)

    Zwaar teleurstellende film die ironisch genoeg een (duidelijke) inspiratiebron was voor The Last Of Us, één van de beste games allertijden.

    De film gaat duidelijk voor de minimalistische stijl, maar schiet daarin zover door dat er uiteindelijk niet veel meer overblijft dan een paar dagboek bladzijden uit het leven van een groep mensen in een post-apocalyptische wereld. Na 111 minuten vroeg ik me af wat ik nou eigenlijk moet onthouden van deze film. Van karakter ontwikkeling is zo goed als geen sprake - met uitzondering van 1 of 2 scenes - en dat is absurd in een film die volledig rondom karakters draait. Het verhaal is flinterdun - zo goed als afwezig. Het kind is ronduit irritant en je zou niet zeggen dat het is geboren en opgegroeid in die verwoeste wereld. En er is geen begin, midden en einde.

    Als 45 minuten durende aflevering van The Twilight Zone had het misschien nog wat kunnen zijn, maar als volledige film is het een verspilling van tijd.

    Het enige goede waren de paar scenes met Robert Duvall.

  22. #5622

    Standaard

    Dan sla Light of My Life maar over.

  23. #5623

  24. #5624

    Standaard

    Bereid je voor op een verstilde film.

  25. #5625

    Standaard

    Seizoen 1 helemaal gezien in 3 dagen van Murder She Wrote.
    Heb alle seizoenen al jaren in de kast staan ooit van mijn broer geërfd.
    En ik moet zeggen het is erg leuk om naar te kijken.
    Vanavond ga ik met seizoen 2 beginnen.

Pagina 225 van 235 EersteEerste ... 125175215221222223224225226227228229 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •