Pagina 222 van 235 EersteEerste ... 122172212218219220221222223224225226232 ... LaatsteLaatste
De resultaten 5.526 tot 5.550 van 5873 worden weergegeven.
  1. #5526

    Standaard

    Verhoeven;2063143]Jongens, er valt buiten de Amerikaans filmmarkt zoveel te ontdekken. Waarom toch steeds maar weer terugvallen op eenheidsworst?

    Ja ik denk dat op deze manier je mensen echt direct aanspoort om niet Amerikaanse films te gaan kijken...
    (Zelfs het stuk daaronder daar red je het dan al niet meer mee)
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  2. #5527

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ja ik denk dat op deze manier je mensen echt direct aanspoort om niet Amerikaanse films te gaan kijken...
    (Zelfs het stuk daaronder daar red je het dan al niet meer mee)
    Ik denk het helaas ook niet.....bij Chinese artfilm vallen al 90% van de mensen af, maar als je dan leest "en net als in Kaili Blues bestaat de tweede helft van de film geheel uit één enkel shot dat enorme afstanden aflegt in en om een klein dorpje.", dan is er nog eens 5% weg. Helaas.



  3. #5528

    Standaard

    Jurassic World: Fallen Kingdom
    Matige eerste helft, betere tweede helft. Ze zijn geloof nog geen kwartier op het eiland voordat de boel letterlijk explodeert en daarna verplaatst de actie zich naar een gigantisch landhuis. Uiteraard is er weer clubje bad guys die de dino's willen exploiteren voor hun dierentuin of wapenindustrie. Ik heb me ontzettend gestoord aan het ontzettend domme verhaal en de achterlijke teksten die iedereen uitkraamt. Waar de eerste 'World' een één op één kopie van Jurassic Park was, maar nog wel enigszins vermakelijk, heeft Fallen Kingdom meer weg van Lost World. Uiteraard hebben we ook weer een nieuwe dinomutatie, deze keer in de vorm van een superraptor die deuren en ramen met gemak kan openen. Gaap. Laat die zesde film maar zitten jongens, de koek is overduidelijk op. 5/10

    The First Purge

    Ze worden steeds slechter. Deze is gewoon saai. Eigenlijk een remake van deel twee, maar het lijkt nu meer op een goedkope tv-film dan een echte speelfilm. Het politieke verhaaltje over het uitdunnen van de (voornamelijk zwarte) onderklasse werd al eens verteld in Anarchy en Election Year, dus dit deel brengt helemaal niks nieuws. De kills zijn matig en ongeinspireerd, de cinematografie lelijk en de hip hop soundtrack irritant. Ja, want naar Hollywood-regels moeten zwarte acteurs altijd begeleid worden door hip hop muziek. De blanke medemens bestaat in dit deel voornamelijk uit corrupte politici en Ku Klux Klan-leden. Reverse racism? Wat deze films missen is dat ze te ingetogen zijn en ze zich te veel laten leiden door politiek gezeur. Mijn advies? Vermijden. 4/10

    Crazy Rich Asians
    Waarom naar Chinese arthouse troep kijken als je ook Crazy Rich Asians hebt? Waar Aziatische films vaak langdradig zijn en totaal geen tempo lijken te hebben, laat Crazy Rich Asians zien hoe het moet en geeft bekende regisseurs zoals Chan-wook Park, Jee-woon Kim, Kar-wai Wong, Ang Lee en Justin Lin het nakijken. Deze film heeft romantiek, drama en humor. Vanaf het eerste moment dat Constance Wu ten tonele verschijnt, blijft je tot aan het einde voor de buis gekluisterd. Deze film geeft je pas echt een voorproefje van de Aziatische cultuur, dankzij het briljant uitgedachte verhaal over een 'arme' lerares die plotseling tot één van de rijkste families in Azië behoort dankzij haar verloofde. Gelukkig hoef je niet bang te zijn dat je ze niet verstaat en dat je aangewezen bent op ondertiteling, zoals bij al die lauwe Aziatische films, want ze spreken allemaal perfect Engels! Wat. Een. Topfilm! 10/10

  4. #5529

    Standaard



    Nou ja, ik ga graag de uitdaging aan en ben niet bang om te zweten. Beetje prikkelende cinema kan nooit verkeert.

    Over sterke 3D-documentaires gesproken:

    Cave of Forgotten Dreams van Werner Herzog!

  5. #5530

    Standaard

    Transformers - The Last Knight (2017)

    Dit laatste deel wordt door de recensisten toch bijna unaniem uitgekotst. Ik heb schizofrene ervaringen met de Transformerfilms; of ik vind een deel niets of erg top vermaak. Het zal wellicht ook aan m'n stemming te maken hebben. Ik schoof gisteravond de 3D versie in mijn speler en vanaf de eerste minuut was het letterlijk knallen. Eyecandy voor actionfetisjisten. De 3D weergave was echter zo vreselijk goed, zo haarscherp en alles wat ik van het medium tot nu toe heb ervaren in ultieme vorm. Er ontstond een grijns op mijn gezicht dat 155 minuten niet meer weg te slaan was.

    Het verhaal is kul, alles is over the top en suspense wordt vakkundig de kop ingedrukt door flauwe one-liners. Maar het klikte voor mij. Ik moest zelfs een paar keer goed lachen om een paar "grappen". Ik werd echt omver geblazen door de 3D ervaring. Elk shot was raak. Wat een bombast. Letterlijk even lekker verstand op nul. Plot? Verhaal? Logische plotwendingen? Fuck it.


    9,0

  6. #5531

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Transformers - The Last Knight (2017)

    Dit laatste deel wordt door de recensisten toch bijna unaniem uitgekotst. Ik heb schizofrene ervaringen met de Transformerfilms; of ik vind een deel niets of erg top vermaak. Het zal wellicht ook aan m'n stemming te maken hebben. Ik schoof gisteravond de 3D versie in mijn speler en vanaf de eerste minuut was het letterlijk knallen. Eyecandy voor actionfetisjisten. De 3D weergave was echter zo vreselijk goed, zo haarscherp en alles wat ik van het medium tot nu toe heb ervaren in ultieme vorm. Er ontstond een grijns op mijn gezicht dat 155 minuten niet meer weg te slaan was.

    Het verhaal is kul, alles is over the top en suspense wordt vakkundig de kop ingedrukt door flauwe one-liners. Maar het klikte voor mij. Ik moest zelfs een paar keer goed lachen om een paar "grappen". Ik werd echt omver geblazen door de 3D ervaring. Elk shot was raak. Wat een bombast. Letterlijk even lekker verstand op nul. Plot? Verhaal? Logische plotwendingen? Fuck it.


    9,0
    Ik heb de UHD (die zo ongeveer het beste is wat het formaat kan bieden) van deze film tot 2x toe opgezet en beide keren na een half uur uitgezet. Ik ben echt niet zo moeilijk, maar hier kwam ik gewoon niet door heen....

  7. #5532

  8. #5533

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Had je genoeg bier tot je beschikking?
    Helaas helpt dat niet bij alle films . Ik ben ook geen fan van de films, geef ik toe. De 3e vond ik nog te pruimen en de 4e zelfs wel leuk (vooral door Stanley Tucci), maar verder niet. Ik had die UHD box weer snel verkocht....

  9. #5534

    Standaard

    Halloween '18
    Waar al die lovende kritieken vandaan komen mag Joost weten. Het was best een aardig filmpje hoor, maar het herhaalt grotendeels het origineel uit '78 en wat veel erger is: de film negeert alle sequels die deze horror-reeks rijk is, inclusief het door John Carpenter gepende deel 2. Het script is het zwakste van de film: Er zitten veel personages in die hele domme dingen doen en zeggen. Nou is dat wel enigszins te verwachten bij een slasher, maar wat personages hier uithalen is echt lachwekkend dom en onrealistisch. Ook worden enkele zijplotjes afgeraffeld of gewoonweg vergeten. De cinematografie is lelijk en het acteerwerk teleurstellend. Jamie Lee Curtis is in deze film veranderd in een soort van Terminator 2 Sarah Conner met PTSD die leeft in een geboobytrapt 'Saw' huis. De muziek van John Carpenter en Zoon is daarentegen wel effectief en er zitten toch wel wat spannende momenten in (de tweede helft van) de film. Dit is zeker niet de sequel/reboot waar ik op zat te wachten, maar het had slechter gekund. 6/10

  10. #5535

    Standaard

    The Hobbit: An Unexpected Journey (2012)


    Volle goede moed ben ik samen met enkele vrienden begonnen aan de Hobbit-trilogy toen deze van start ging in 2012. We hebben het twee delen uitgehouden, welke we trouw in de bios gingen kijken, maar deel 3 hebben we nooit gezien. En wat doe je dan? Je koopt de hele set op 3D blu-ray. De film bestaan uit twee 3d blu-rays en na de eerste blu-ray had ik bijna de moed opgegeven. Dodelijk vermoeiend. Het eerste deel duurt echt veel te lang, met dat geneuzel met die dwergen in dat Hobbit-holletje. De toon is me ook veel te frivool en luchtig. Nergens voel je dreiging of spanning.


    De 2e blu-ray is een stuk beter met meer spanning en actiescènes. Dat deel wist de film echt te redden. Maar dus ook zes jaar later vind ik de speelduur van bijna drie uur echt veel te lang. Het voelt niet natuurlijk maar veel te lang uitgesponnen. Ook ben ik geen echte fan van Martin Freeman die nog steeds dezelfde komisch bedoelde koppen trekt alsof hij nog in The Office acteert. Vaak waardeer ik een film hoger vanwege de geweldige 3d ervaring thuis. Nu kan dat toch het vermoeiende eerste deel niet redden. Ik houd mijn hart vast voor de overige delen waar ik me aan ga wagen...


    7,3

  11. #5536

    Standaard

    Dracula (1979)

    Misschien wel de beste Dracula verfilming? Alleen maar goede acteurs - dus geen Keanu Reeves die met z'n ondode uitstraling iedere scene verpest. Mooie setpieces, fraai Engels landschap.

    Alleen ziet ook in deze film de vliegende vleermuis er belachelijk uit.

  12. #5537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcccc Bekijk bericht
    Dracula (1979)

    Misschien wel de beste Dracula verfilming? Alleen maar goede acteurs - dus geen Keanu Reeves die met z'n ondode uitstraling iedere scene verpest. Mooie setpieces, fraai Engels landschap.

    Alleen ziet ook in deze film de vliegende vleermuis er belachelijk uit.
    Ik heb deze film ook op Laserdisc en Blu ray... erg goede film...

  13. #5538

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door madonnafreak Bekijk bericht
    Ik heb deze film ook op Laserdisc en Blu ray... erg goede film...
    Zie je dan een verschil tussen Blu-ray en Laserdisc? Ik las dat de laserdisc uitgave de originele kleuren nog heeft terwijl alle andere uitgaves de officiële film hebben, waarbij de kleuren bewust heel erg flets zijn gemaakt. Ben wel nieuwsgierig naar de kleurrijke uitgave, eigenlijk.

  14. #5539

    Standaard

    Dat kleurenaspect heeft mij tot nu toe ook nog tegen gehouden om deze aan te schaffen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  15. #5540

    Standaard

    Sinister (2012)

    Eén van de betere horror films die ik de laatste tijd gezien heb. Alhoewel hij met 110 minuten misschien net iets te lang duurt en er wat "comedic relief" in zit dat er niet in had gemoeten, weet de film toch regelmatig spooky te zijn en zelfs redelijk bruut bij tijd en wijlen. De vrouwelijke hoofdrol is wel behoorlijk verkeerd gecast.

  16. #5541

    Standaard

    Murder on the Orient Express 2017
    Vanavond dit pareltje weer eens bekeken wat is dat toch een goede film.
    Vorig jaar rond deze tijd in de bios gezien en heb hem daarna gekocht in 4K

    Zo goed geacteerd en de muziek en de locaties zo mooi.

  17. #5542

    Standaard

    Suspiria (2018)


    Toch zien natuurlijk, de remake van de klassieker van Argento. Ik had me al ingesteld op een totaal andere film dus deze review is niet gebaseerd op vergelijkingen met het origineel. Eerst iets over de look van de film; die is flets en kleurloos. Ik weet niet of het aan de print lag maar zwart was echt van dat vale grijs. Ik vond het geen mooie film om naar te kijken. De belichting leek echt niet te kloppen.


    Dan het verhaal, dat vond ik een taaie zit. Een hele taaie zit. Ik vond dat er weinig opbouw zat in de scenes. Van spanning was al helemaal geen sprake. Vaak erg arty en lang uitgerekt. Op een gegeven moment kwam ik echt niet meer in de film en begon alles me tegen te staan. Ik heb nog nooit zo vaak op m'n horloge gekeken in de bioscoop. Een film als The Neon Demon heeft ook dat arty en langzame maar bij die film zijn de beelden wonderschoon en de muziek fantastisch. Suspiria heeft Thom Yorke van Radiohead gestrikt en bij vlagen levert dat best mooie muziek op maar nergens bezorgde het me kippenvel.


    Er speelt ook een oude man in de film die me deed denken aan Benjamin Button. Knappe grime maar je ziet dat het niet echt is. Dat bleek dus Tilda Swinton te zijn. Geen idee waarom want je ziet dat het niet helemaal klopt. Het is mooi dat de makers een totaal andere film hebben gemaakt. Echter boeide het me echt nergens. Het was te afstandelijk, te traag, te willekeurig, te onsamenhangend. Ik begrijp de film trouwens prima, op het einde komt alles samen. Maar tijdens het kijken, was ik niet aan het genieten.


    Ik denk wel mijn meest frustrerende bioscoopervaring tot nu toe. Ik was blij dat de 150 lange minuten erop zaten.


    3.0

  18. #5543

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht
    Suspiria (2018)

    Er speelt ook een oude man in de film die me deed denken aan Benjamin Button. Knappe grime maar je ziet dat het niet echt is. Dat bleek dus Tilda Swinton te zijn. Geen idee waarom want je ziet dat het niet helemaal klopt. Het is mooi dat de makers een totaal andere film hebben gemaakt. Echter boeide het me echt nergens. Het was te afstandelijk, te traag, te willekeurig, te onsamenhangend. Ik begrijp de film trouwens prima, op het einde komt alles samen. Maar tijdens het kijken, was ik niet aan het genieten.
    Film nog niet gezien, maar wel VPRO podcast over geluisterd, niet al te slim want zaten wel aardig wat spoilers in. Maar goed, ging ook over Tilda Swinton. Die schijnt zelfs drie rollen te hebben, wel met een gedachte erachter, had met drie verschillende levensfases te maken als ik mij niet vergis. Overigens was dat ook wel een kritiekpunt van hun kant, dat de regisseur er wel erg veel in heeft willen stoppen, terwijl in het origineel volgens Argento eigenlijk helemaal geen diepere boodschap zat. Daardoor ook de nodige onnodig lange sub-verhaallijnen.

    Ik laat hem maar aan mij voorbij gaan denk ik.

  19. #5544

    Standaard

    Klopt, ze speelt drie rollen. Twee daarvan kan ik begrijpen. Maar waarom moeilijk doen door je om te laten vormen tot oude man (wat je dus gewoon ziet) ipv een echte oudere acteur te kiezen? Maar dat was eigenlijk nog het minst storende. Ik vond hem echt erg saai en dan duren 150 minuten erg lang. Ben wel benieuwd hoe anderen deze ervaren trouwens. Ik kan het eigenlijk amper een horror noemen. Eerder een langzame arty film met hier en daar wat horrorelementen. Van spanningsopbouw was eigenlijk geen sprake. Dingen gebeurden gewoon. Het pakte me geen moment.

  20. #5545

    Standaard

    Totaal mee eens..Ik zag het in de gevangenis in Haarlem en had moiete om wakker te blijven. De muziek van de goblins in de originele was geweldig en maakte de film in mijn mening. Ze moeten gewoon afblijven van de klassiekers vind ik. Kunnen ze echter niks nieuws bedenken behalve spiderman 18 en x-Men 15

  21. #5546

  22. #5547

    Standaard

    Het is niet wat je denkt..er komt een nieuwe bioscoop in de oude koepel van Haarlem en dit was een voorproefje. Het is al een paar jaar leeg en The Movies in Amsterdam gaat een bios daar bouwen met zes schermen...

  23. #5548

    Standaard

    Brimstone - Martin Koolhoven - 2016

    Zo, die Koolhoven flikt het maar mooi. Een Nederlander die een Western maakt met een internationale cast. De film bevat een boeiende structuur (het verhaal gaat steeds terug in de tijd) zonder dat het lastig te volgen is. De acteerprestaties zijn zeer sterk en het verhaal erg interessant. De film leek in mijn optiek ook even af te steven op een zeer hoog cijfer, totdat er op het einde wat vreemde keuzes voorbij kwamen. Hieronder volgen spoilers:


    - Ik kan best veel hebben, maar die marteling van dat kind vond ik eigenlijk te ver gaan. Vrij smakeloos.
    - Het karakter van Carice van Houten krijgt een metalen muilkorf, gaat in een kerk zitten en pleegt vervolgens voor de ogen van haar eigen dochter zelfmoord. Je doet je eigen dochter dat niet aan. Tevens zei niemand wat in die kerk. Ik snap dat de dominee macht over die lui had maar dit ging te ver en vond ik ongeloofwaardig.
    - Joanna ontsnapt op een gegeven moment door haar armen heel vreemd uit de kom te draaien. Volgens mij is dat fysiek onmogelijk en zelfs al lukt je dat, dan kun je je armen niet meer normaal bewegen. Zij pakte daarna een geweer alsof er niets aan de hand was.
    - De dominee wordt in de fik gestoken maar blijft vervolgens staan om een dialoog te houden terwijl hij in de fik staat.
    - De dominee was trouwens ook al eerder door Joanna verslagen met een mes door zijn keel en wederom de boel die in de hens ging. Dat heeft hij blijkbaar overleefd maar hoe, daar wordt geen woord over gesproken. Ik wil best zaken zelf invullen maar dit moet je als filmmaker dan toch even verklaren.
    Omdat de film zo realistisch oogt, vond ik deze elementen uit de toon vallen. Lui schrijfwerk?


    Ondanks deze, in mijn ogen, vreemde keuzes vond ik de film toch erg sterk. Je zat vaak op 't puntje van je stoel en de film boeit de volledige 150 minuten. Ik ben erg benieuwd waar Koolhoven straks mee komt.

    Over Koolhoven gesproken. Ik vind het een sympathieke vent die erg enthousiast over film kan vertellen. Op de extra's van de Blu-Ray staat echter een Engelstalig interview met hem. Daar komt hij wat arrogant over. Hij komt over alsof hij vol van zichzelf is. Hij zet zichzelf neer als auteur en vergelijkt zichzelf soms met de grote der aarden. Wat meer bescheidenheid had hem gesierd. Ondanks wat vreemde keuzes, heb ik mij uitstekend vermaakt met Brimstone.

    8,5

  24. #5549

    Standaard

    The Orville season 1 2017/18 season 2 komt er ook

    trailer:https://youtu.be/lavy7qZ1aoo




    De laatste Star Trek variatie (2017/2018) met deze keer Seth MacFarlane als de Captain. Het is ok Ik zou wel nog wat meer personeel in/op de achtergrond zetten voor meer gevoel van bedrijvigheid op een groot schip (ep 1 tpt 6) en naar mijn smaak wat 10% serieuzer. Het heeft een beetje het gevoel van de original star trek met een vleugje galaxy quest (Tim Allen) humor Het ziet er verder wel ok uit en met een sympathieke cast.(moet met het spel van Adrianne Palicki af en toe aan Lindsay Wagner denken zal wel aan mij liggen wishful thinking of zo) 7.5

    https://www.imdb.com/title/tt5691552/?ref_=fn_al_tt_1
    Laatst aangepast door vista-vision : 16-12-2018 om 12:33

  25. #5550

    Standaard

    The War Of The Roses (1989)

    Prachtige zwart-komische klassieker van Danny DeVito waarin Michael Douglas, Kathleen Turner en DeVito erg veel lol lijken te hebben met hun rol. Met een jonge Sean Astin en Homer Simpson die het verhaal van de Roses te horen krijgt van DeVito.

    De Bluray heeft ook nog een tapdansende Danny DeVito die je bedankt voor de aanschaf van de film

Pagina 222 van 235 EersteEerste ... 122172212218219220221222223224225226232 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •